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PARK JEONGSOO  朴 正洙

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朴 正洙  パク ジョンスウ

PARK JeongSoo  朴 正洙

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Researcher Number 60507870
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Affiliation (Current) 2025: 駒澤大学, グローバル・メディア・スタディーズ学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 駒澤大学, グローバル・メディア・スタディーズ学部, 教授
2015 – 2016: 駒澤大学, グローバル・メディア・スタディーズ学部, 准教授
2013 – 2014: 関東学院大学, 経済学部, 准教授
2012: 早稲田大学, 商学学術院, 助教
2011: 早稲田大学, 商学学術院, 研究員
2009 – 2010: Waseda University, 商学学術院, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Keywords
Principal Investigator
消費者エスノセントリズム / 反日感情 / 消費者敵対心 / 反韓感情 / 反中感情 / 反米感情 / 原産国イメージ / エスノセントリズム / カントリー・オブ・オリジン / 敵対心 … More / 新型コロナウィルス / 規範的原産国イメージ / 敵対心(Animosity) / 消費者行動の多国間分析 / 消費者エスセントリズム / 反台感情 / 台湾消費者 / 韓国消費者 / アメリカ消費者 / 中国消費者 / 敵対心(ANIMOSITY) / 原産国 / 消費者行動 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (17 results)
  •  新型コロナウィルス禍における米・中・韓の消費者敵対心の現状と課題Principal Investigator

    • Principal Investigator
      朴 正洙
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  The Effects of Consumer Ethnocentrism on Consumer Behavior in the U.S., China, Japan, Korea and TaiwanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Park Jeongsoo
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Komazawa University
      Kanto Gakuin University
  •  The impact of consumer animosity on consumer behavior in the U.S., China, Japan, Korea and TaiwanPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      PARK Jeongsoo
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kanto Gakuin University
      Waseda University
  •  The influence of anti-Japanese sentiment on consumer behavior in the US, China, Korea and Taiwan and more effective marketing tools.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      PARK JeongSoo
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Waseda University

All 2021 2017 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 消費者行動の多国間分析-原産国イメージとブランド戦略-2012

    • Author(s)
      朴正洙
    • Total Pages
      253
    • Publisher
      千倉書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530547
  • [Book] 消費者行動の多国間分析‐原産国イメージとブランド戦略‐2012

    • Author(s)
      朴正洙
    • Total Pages
      253
    • Publisher
      千倉書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530547
  • [Journal Article] The Effects of Country-Image and Animosity on Asian Consumers’ Responses to Foreign Brands2021

    • Author(s)
      Park Jeongsoo、Zourrig Haithem、El Hedhli Kamel
    • Journal Title

      Review of Marketing Science

      Volume: 19 Issue: 1 Pages: 121-138

    • DOI

      10.1515/roms-2020-0084

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K01745
  • [Journal Article] 多次元的原産国イメージ効果の影響と課題2017

    • Author(s)
      朴正洙
    • Journal Title

      経済系

      Volume: 271 Pages: 25-38

    • NAID

      120006312124

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380577
  • [Journal Article] Comparison of Consumer Ethnocentrism in Developed and Developing Countries2017

    • Author(s)
      Jeongsoo Park
    • Journal Title

      Journal of Global Media Studies

      Volume: 20 Pages: 49-61

    • NAID

      120006618737

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380577
  • [Journal Article] 消費者行動に及ぼす原産国イメージ効果の影響と課題~アメリカ・中国・韓国・台湾における消費者の比較分析と日本の消費者を対象にした考察~2012

    • Author(s)
      朴正洙
    • Journal Title

      博士学位論文

      Volume: 1 Pages: 1-403

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530547
  • [Presentation] 消費者エスノセントリズムの現状と格差社会2015

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会第50回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2015-06-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380577
  • [Presentation] グローバリゼーションにおける原産国イメージ効果の現状と課題2014

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      日本商業学会第64回全国研究大会
    • Place of Presentation
      一橋大学
    • Year and Date
      2014-06-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530547
  • [Presentation] A Cross-Cultural Analysis of Consumer Ethnocentrism in the United States, China, South Korea, and Taiwan2014

    • Author(s)
      Jeongsoo Park
    • Organizer
      European Marketing Academy 43th Annual Conference
    • Place of Presentation
      Valencia University, Spain
    • Year and Date
      2014-06-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380577
  • [Presentation] 消費者行動に及ぼす敵対心(Animosity)の影響と課題2013

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      第47回日本消費者行動研究学会コンファレンス
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2013-10-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530547
  • [Presentation] グローバル・マーケティングにおける原産国イメージ効果2013

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      中央大学
    • Year and Date
      2013-10-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530547
  • [Presentation] 消費者行動に及ぼす敵対心(Animosity)の影響と課題2013

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530547
  • [Presentation] 反日感情の先行要因に関する考察:アメリカ・中国・韓国・台湾消費者を対象にした国際比較研究2011

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530547
  • [Presentation] 消費者エスノセントリズムに関する研究系譜と課題2010

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      日本商業学会関東部会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Year and Date
      2010-11-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730345
  • [Presentation] 消費者エスノセントリズムの効果に関する実証研究(アメリカ・中国・韓国・台湾消費者を対象にした比較研究)2010

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2010-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730345
  • [Presentation] 消費者エスノセントリズム効果に関する実証研究(アメリカ・中国・韓国・台湾消費者を対象にした実証研究)2010

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      第41回日本消費者行動研究学会コンファレンス
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2010-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730345
  • [Presentation] 日本のグローバル・ブランドに対するパラドックス連想が韓国と中国の消費者行動に及ぼす影響2009

    • Author(s)
      朴正洙
    • Organizer
      第38回日本消費者行動研究学会コンファレンス
    • Place of Presentation
      慶応義塾大学
    • Year and Date
      2009-06-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730345

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