• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

uemura aki  上村 晶

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

UEMURA Aki  上村 晶

Less
Researcher Number 60552594
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 桜花学園大学, 教育保育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 桜花学園大学, 保育学部, 教授
2017 – 2018: 桜花学園大学, 保育学部, 准教授
2014 – 2015: 桜花学園大学, 公私立大学の部局等, 准教授
2013: 高田短期大学, その他部局等, 助教
2009 – 2010: Takada Junior College, 子ども学科, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Education / Educaion
Keywords
Principal Investigator
保育者 / 子ども理解 / 関係構築プロセス / カリキュラム / 研修 / 共主体 / Co-Agency / TEA / Parallel-TEM / 若手保育者 … More / 意識変容 / 自律的可視化 / プロセス / 気づき / 省察 / 保育者養成 / 保育実践力 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (69 results)
  •  Research on the Job Training Curriculum to Develop Co-Agency between Childcare Teachers and ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      上村 晶
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ohka Gakuen University
  •  Research on the Childcare Teachers' Consciousness Transformation through Autonomous Visualization of the Process of Building Relationships with ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEMURA Aki
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ohka Gakuen University
  •  Research on the process of relationship-building with children according to childcare teachers' career developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEMURA Aki
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Ohka Gakuen University
  •  The Empirical Research on the Deepening Process of the Understanding of Preschool Teachers for Young ChildrenPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEMURA Aki
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Ohka Gakuen University
      Takada Junior College
  •  The Empirical Research on the Improvement of the Practical Ability of Early Childhood Care and Education in the Training Stages for Kindergarten and Nursery TeachersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEMURA Aki
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Takada Junior College

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 保育者は子どもとどのようにわかり合おうとするのか2022

    • Author(s)
      上村 晶
    • Total Pages
      254
    • Publisher
      風間書房
    • ISBN
      9784759924145
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Book] コンパス 子ども理解ーエピソードから考える理論と援助ー(第2章:子ども理解の理論的枠組み)2021

    • Author(s)
      上村晶(編者:上田敏丈・香曽我部琢)
    • Publisher
      建帛社
    • ISBN
      9784767951324
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 子どもとの関係構築プロセスの可視化による保育者の意識変容に関する縦断的研究(2) ―乳児・幼児の継続的担当者における関係構築の差異に着目して―2024

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 29 Pages: 23-36

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 外国にルーツのある子どもの発達的課題に気づき障害診断に至るまでのプロセス   ―関係構築過程における保育者の葛藤に着目して―2024

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      保育学研究

      Volume: 62(3)

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 子どもとの関係構築プロセスの可視化による保育者の意識変容に関する縦断的研究(1) ―乳児・幼児との関係構築の差異に着目して―2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 28

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] Covid-19に伴う協力登園は保育者と子どもの関係構築にどのような影響をもたらしたのか2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 27 Pages: 1-14

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 補助的立場の保育者はどのように子どもとの関係を構築しようとしているのか2022

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 25 Pages: 23-36

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 保育者と子どもの関係性を可視的に描く意義2022

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 26 Pages: 9-23

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] Difficulty in Understanding of Children by Novice Childcare Teachers2021

    • Author(s)
      上村 晶
    • Journal Title

      RESEARCH on EARLY CHILDHOOD CARE and EDUCATION in JAPAN

      Volume: 59 Issue: 1 Pages: 57-68

    • DOI

      10.20617/reccej.59.1_57

    • NAID

      130008120079

    • ISSN
      1340-9808, 2424-1679
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 初任保育者における子ども理解のゆきづまりの構造2021

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      保育学研究

      Volume: 59(1)

    • NAID

      130008120079

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 保育者と子どもの関係構築プロセスの変容と要因(4)ー中堅後期の保育者に着目してー2021

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 23 Pages: 13-32

    • NAID

      120007008502

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 保育者のキャリア発達に応じた子どもとの"わかり合い"の差異2021

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 24 Pages: 1-20

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 保育者と子どもの関係構築プロセスの変容と要因(3)ー中堅前期の保育者に着目してー2020

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 22 Pages: 1-14

    • NAID

      120006941051

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Journal Article] 保育者と子どもの関係構築プロセスの変容と要因(2)―若手期の保育者に着目して―2020

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 21 Pages: 19-42

    • NAID

      120006821407

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Journal Article] 保育者と子どもの関係構築プロセスの変容と要因(1)―初任期の保育者に着目して―2019

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 20 Pages: 19-39

    • NAID

      120006771336

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Journal Article] 「年度途中のクラス担当者変更」は保育者と子どもの関係構築プロセスにどのような影響をもたらすのか ―保育者の葛藤の諸相に着目して―2019

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      保育学研究

      Volume: 57(3)

    • NAID

      130007852287

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Journal Article] Effect of mid-year staffing changes on the relationship between an ECEC teacher and a young child2019

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      RESEARCH on EARLY CHILDHOOD CARE and EDUCATION in JAPAN

      Volume: 57 Issue: 3 Pages: 32-43

    • DOI

      10.20617/reccej.57.3_32

    • NAID

      130007852287

    • ISSN
      1340-9808, 2424-1679
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Journal Article] 保育者と子どもの関係構築プロセスを可視化する試み2018

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部紀要

      Volume: 17 Pages: 13-30

    • NAID

      120006425257

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Journal Article] 保育現場が求める保育実践力の形成段階 ―保育者の移行プロセスにおける保育の専門性とは―2016

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      高田短期大学育児文化研究紀要

      Volume: 第11号 Pages: 11-20

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Journal Article] 初任保育者が子どもとわかり合おうとする関係構築プロセス2016

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      保育学研究

      Volume: 第54号(2)

    • NAID

      130005466241

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Journal Article] 保育者の子ども理解に関する研究動向(2)-視点と方法論に着目して-2016

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 第14号 Pages: 31-47

    • NAID

      40020821465

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Journal Article] 保育者の子ども理解に関する研究動向(1) -子どもと保育者の関係性に着目して-2015

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部紀要

      Volume: 13 Pages: 19-36

    • NAID

      40020482605

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Journal Article] 保育者養成段階における保育実践力の向上に関する一考察2012

    • Author(s)
      上村晶
    • Journal Title

      高田短期大学紀要 第30号(刊行予定)

    • NAID

      110008915070

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830169
  • [Presentation] 幼児の発達的課題に気づき関係機関の診断に至るまでの保育者の葛藤と配慮2024

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第35回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 保育者と子どもの関係性が変化する転機の微視的分析 ―関係構築プロセスの自律的可視化を通して―2024

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第77回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 子どもとの関係構築プロセスの可視化による保育者の意識変容の諸相2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 子どもとの関係構築プロセスの可視化による保育者の意識変容とは(3) ―幼児と乳児の関係構築の差異と保育者を取り巻く外的環境に着目して―2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第76回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 外国にルーツがあり発達に疑いのある園児との関係構築過程における保育者の葛藤2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第34回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 子どもとの関係構築プロセスの可視化による保育者の意識変容とは(3) ―幼児と乳児の関係構築の差異と保育者を取り巻く外的環境に着目して―2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第76回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 実践者と研究者の狭間で生成された保育者の子ども理解に関する“問い”とは2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第76回大会編集常任委員会シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 実践者と研究者の狭間で生成された保育者の子ども理解に関する“問い”とは2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第76回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] Longitudinal research on the transformation of childcare teachers’ consciousness by visualizing the process of relationship building with three year old children2023

    • Author(s)
      Aki UEMURA
    • Organizer
      PECERA 23nd Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 子どもとの関係構築プロセスの可視化による保育者の意識変容とは(4) ー3 歳児との関係構築の実相に着目してー2023

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本質的心理学会第20回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 保育者と子どもの関係性を可視的に描く意義とは2022

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第75回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 3歳未満児との関係構築プロセスを可視化することは保育者にどのような意識変容をもたらすのか ―2年間の縦断的研究を通した“わかり合おうとする意識の推移”に着目して―2022

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] Covid-19に伴う協力登園は保育者と子どもの関係構築にどのような影響をもたらしたのか2022

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育者養成教育学会第6回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] How Does Visualizing the Process of Building a Teacher Child Relationship Change the Mindset of Childcare Teachers?2022

    • Author(s)
      Aki UEMURA
    • Organizer
      PECERA 22th Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 子どもとの関係構築プロセスの可視化による保育者の意識変容とは (2) -子どもとわかり合おうとする意識の推移に着目して―2022

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 保育者のキャリア発達に応じた子どもとの"わかり合い”の差異2021

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第32回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 保育者と研究者の対話は子どもとの関係構築プロセスにどのような意味をもたらすのか2021

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 子どもとの関係構築プロセスの可視化による保育者の意識変容とは -Parallel-TEMを用いた協働的可視化と自律的可視化の取組の差異に着目して-2021

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 支援を必要とする子どもとわかり合おうとする関係構築プロセス ―関係構築に影響を及ぼす背景要因に着目して―2020

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] 保育者と子どもの関係構築プロセスの変容と要因(3)2020

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 保育者の専門性としての「子ども理解」を考える2020

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02713
  • [Presentation] 保育者と子どもの関係構築プロセスの変容と要因(3)2020

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第73回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] How does a young teacher in Japan build a relationship with a young child through mutual understanding?2019

    • Author(s)
      Aki UEMURA
    • Organizer
      EECERA 29th Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] How does a young teacher in Japan build relationships with a young child through mutual understanding?2019

    • Author(s)
      Aki UEMURA
    • Organizer
      EECERA 29th Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] 保育者と子どもの関係構築プロセスの変容と要因(2)2019

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第72回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] 補佐的立場の保育者は どのように子どもとの関係を構築しようとしているのか2019

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] 環境変化に伴う子どもと保育者の関係性の変容 -園内における保育者の役割変化に着目した関係構築プロセス-2018

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] 保育者と子どもの関係構築プロセスの変容と要因(1)2018

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第71回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] How does the novice teacher build relationships with a young child through mutual understanding in Japan?2018

    • Author(s)
      Aki UEMURA
    • Organizer
      EECERA 28th Annual Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04650
  • [Presentation] 保育者の子ども理解のプロセスを探る(3) -初任保育者のゆきづまりに着目して-2016

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第27回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2016-04-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の経験年数に伴う子ども理解の差異 -2歳児とのかかわりにおける比較分析からー2016

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第69回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2016-05-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] A Study of the Relationships Between the Structure of the Understanding of Preschool Teachers for Children and the Length of their Practical Experience in Japan2016

    • Author(s)
      Aki UEMURA
    • Organizer
      PECERA 2016 17th Annual Conference
    • Place of Presentation
      Chulalongkorn University
    • Year and Date
      2016-07-07
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の子ども理解の方法を考える(3) -保育者の経験年数に着目して-2015

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第25回大会
    • Place of Presentation
      昭和女子大学
    • Year and Date
      2015-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 初任保育者の子ども理解に関する研究 -3歳児リュウドウとの関係構築を目指したリナ先生の1年に着目して-2015

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      全国保育士養成協議会第52回研究大会
    • Place of Presentation
      ロイトン札幌
    • Year and Date
      2015-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の子ども理解のプロセスを探る(2) ―1年を通じた子どもと保育者の関係性に着目して―2015

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第26回大会
    • Place of Presentation
      東京大学
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の子ども理解を支える要因の検討(3)2015

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第68回大会
    • Place of Presentation
      椙山女学園大学
    • Year and Date
      2015-05-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の子ども理解を支える要因の検討(2)2014

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第67回大会
    • Place of Presentation
      大阪総合保育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の子ども理解に求められる力量を探る -保育現場が期待する力量形成とは-2014

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      中部教育学会第63回大会
    • Place of Presentation
      愛知教育大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の子ども理解のプロセスを探る(1) ―ラーニング・ストーリーを手掛かりに―2014

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第25回大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の子ども理解の方法を考える(2) -保育者の気づきに着目して-2014

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第24回大会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2014-11-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育学生の子ども理解に関する調査研究2014

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      全国保育士養成協議会第53回研究大会
    • Place of Presentation
      ホテルニューオータニ博多
    • Year and Date
      2014-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の子ども理解の方法を考える ―子どもと理解し合う関係性の構築に向けて―2013

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本乳幼児教育学会第23回大会
    • Place of Presentation
      千葉大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 保育者の専門性としての子ども理解 ―TEMによる子ども理解の可能性―2013

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      愛知幼児教育研究会11月定例会
    • Place of Presentation
      名古屋市市政資料館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25780504
  • [Presentation] 学生の保育実践力と模擬保育の関連性2011

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本発達心理学会第22回大会
    • Place of Presentation
      東京学芸大学
    • Year and Date
      2011-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830169
  • [Presentation] 学生の保育実践力向上を目指して-視聴覚教材を活用して-2010

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第63回大会
    • Place of Presentation
      松山東雲女子大学
    • Year and Date
      2010-05-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830169
  • [Presentation] 学生の保育実践力向上を目指して-視聴覚教材を活用して-2010

    • Author(s)
      上村晶
    • Organizer
      日本保育学会第63回大会
    • Place of Presentation
      松由東雲女子大学
    • Year and Date
      2010-05-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21830169

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi