• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Shintani Mayu  新谷 真由

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

新谷 真由  シンタニ マユ

Janssens-Shintani Mayu  新谷 真由

Less
Researcher Number 60609733
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 芝浦工業大学, 工学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 芝浦工業大学, 工学部, 准教授
2019: 文京学院大学, 経営学部, 准教授
2017 – 2018: 東京電機大学, 理工学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
英語不安 / 動機付け / 感情極性 / 目標設定理論 / 自由記述 / パス解析 / テキストマイニング / 英語習熟度 / 心理測定尺度 / 大学英語教育 … More / 教材 / 英文法 / 英語学 / 英語教育 / 英文法教材 / リメディアル学習者 / イメージスキーマ / 自主学習 / 英語教育学 / 教材開発 / 教育工学 / リメディアル / 認知言語学 / 英文法学習 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (11 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  Constructing Causal Models Through Path Analysis of Psychological Factors: Focusing on the English Proficiency of Non-English MajorsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      新谷 真由
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Shibaura Institute of Technology
  •  Developing Computer-based Grammar-learning Materials for Enhancing Writing Skills of Students Novice in EnglishPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Janssens-Shintani Mayu
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Bunkyo Gakuin University
      Tokyo Denki University

All 2024 2023 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 非英語専攻学生の英語習熟度と英語学習に対する感情極性2024

    • Author(s)
      藤田邦彦, 新谷真由, 縣由衣子
    • Journal Title

      日本教育工学会2024年春季全国大会講演論文集

      Volume: 44 Pages: 497-498

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00660
  • [Journal Article] 非英語専攻学生のマインドセットに着目した心理的諸要因と英語習熟度の因果関係の解明2024

    • Author(s)
      新谷 真由, 縣由衣子, 藤田邦彦
    • Journal Title

      日英言語文化研究

      Volume: 第9号 Pages: 1-12

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00660
  • [Journal Article] 自由記述で探る非英語専攻学生の国際的志向性と動機付け2023

    • Author(s)
      藤田邦彦, 新谷真由, 縣由衣子
    • Journal Title

      日本教育工学会2023年秋季全国大会講演論文集

      Volume: 43 Pages: 415-416

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00660
  • [Journal Article] 「図式モデル教材」と「一対一の即時訂正補習」を組み合わせた英文法学習の効果検証2020

    • Author(s)
      新谷真由
    • Journal Title

      日英言語文化研究

      Volume: 7 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13510
  • [Journal Article] 図式モデル教材とオンライン即時訂正を組み合わせたリメディアル英文法教育の試み2018

    • Author(s)
      新谷真由
    • Journal Title

      日英言語文化研究

      Volume: 6

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13510
  • [Presentation] 自由記述で探る非英語専攻学生の国際的志向性と動機付け2023

    • Author(s)
      藤田邦彦, 新谷真由, 縣由衣子
    • Organizer
      日本教育工学会 2023年秋季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00660
  • [Presentation] 非英語専攻学生の英語習熟度と英語学習に対する感情極性2023

    • Author(s)
      藤田邦彦, 新谷真由, 縣由衣子
    • Organizer
      日本教育工学会 2024年春季全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K00660
  • [Presentation] Enhancing L2 Learners' Grammar Accuracy through Online Supplementary Practice with or without One-to-one Immediate Corrective Feedback2020

    • Author(s)
      Mayu Janssens-Shintani
    • Organizer
      Association for Psychological Science 2020 Virtual Poster Showcase (APS 32nd Annual Convention)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13510
  • [Presentation] All by myself or with my teacher: an investigation into L2 learners’ grammar acquisition and their self-efficacy awareness.2019

    • Author(s)
      Mayu Janssens-Shintani
    • Organizer
      International Convention of Psychological Science 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13510
  • [Presentation] Enhancing L2 Learners' Grammar Acquisition with the Combination of Image-schema Based Grammar Method and Online Immediate Corrective Feedback2019

    • Author(s)
      Mayu Janssens-Shintani
    • Organizer
      The Third International Conference on Situating Strategy Use
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13510
  • [Presentation] 「図式モデル教材」による英文法学習とオンライン英会話補習による即時訂正を組み合わせた際の学習効果の検証 ― 前置詞 5種の場合 ―2018

    • Author(s)
      新谷真由
    • Organizer
      日英言語文化学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13510
  • 1.  縣 由衣子 (30847869)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 2.  藤田 邦彦 (70466407)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi