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TERAMOTO Takashi  寺本 高

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Researcher Number 60609915
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 中央大学, 商学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2025: 中央大学, 商学部, 教授
2020 – 2021: 横浜国立大学, 大学院国際社会科学研究院, 教授
2016 – 2019: 横浜国立大学, 大学院国際社会科学研究院, 准教授
2015: 明星大学, 経営学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Basic Section 07080:Business administration-related
Keywords
Principal Investigator
売場情報 / 投稿行動 / 投稿 / 商圏内需要 / 商圏内小売競争構造 / 移動行動 / 買回行動 / リピート / トライアル / ポイントプログラム … More / モバイルマーケティング / 非計画購買 / 計画購買 / 商圏内 / 買回り行動 / チェーン小売業 / インセンティブ効果 / 消費者間情報共有 / 購入意向 / 適度な不一致 / 返信 / 視認 / 店頭陳列 / 視線追跡 / 購買行動 / ソーシャルメディア / 知覚バラエティ / 視覚処理 / 品揃え / 価格イメージ / 消費者生成型コンテンツ / 伝染購買 / 二項ロジスティック回帰モデル / 媒介分析 / ポアソン回帰モデル / 反応 / 店内陳列要素 / 媒介効果 / 店内陳列 / 売上 / ソーシャルネットワーキングサービス / 小売業 / 情報共有 … More
Except Principal Investigator
意思決定プロセス / 消費者行動 / アイカメラ / EEG / アイトラッキング / Webの回遊 / レシートデータ / ファッション / オフライン購買 / オンライン購買 / サステナブル / 脳波 / 消費者の意思決定プロセス / Web回遊 / 購買履歴 / 情報感度 / 新製品 / ソーシャルメディア / サンプリング / ユーティリタリアン / ヘドニック / 店頭 / クチコミ / 実験 / 日本発のマーケティング / ネットの国際比較 / 循環型マーケティング / 日本からのマーケティング / 新しい意思決定プロセス / 情報循環 / 効果測定 / SNS / インターネット / ソーシャルメディア・マーケティング / 稼働時間販売 / オペレーション最適化 / IoT / マーケティング戦略 / 戦略命題ゲーミング / 需要プロセス測定 / 行動データ / IoTビッグデータ / 超柔軟組織 / 情報技術 / 経営戦略 / ビッグデータ / バルクロジスティクス / UGC利用マーケティング / サプライチェーン / ゲーミング / サービス化 / ビッグデータ応用 / 需要プロセスの測定 Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (44 results)
  • Co-Researchers

    (13 People)
  •  連携型ロイヤルティ・プログラム市場の二面性構造を考慮した代替・補完関係の解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      寺本 高
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Elucidating consumer decision-making processes using new technologies

    • Principal Investigator
      清水 聰
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  An Empirical Study of New Consumer Decision-Making Process in the Internet Age

    • Principal Investigator
      清水 聰
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  Research on understanding the dynamic structure of retail competition within a trade area based on consumer travel behaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Teramoto Takashi
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Chuo University
  •  Research on the relationship between sharing of retail information among consumers and promotion of contagious purchasingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Takashi TERAMOTO
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Strategy and Organization of Business of Hyper-flexible and Configurable Facilities

    • Principal Investigator
      Sato Ryo
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  An Empirical Study of New Consumer Decision-Making Process in the Internet Age

    • Principal Investigator
      Shimizu Akira
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  Facilitation of Information Sharing among Consumers about Topics of RetailersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TERAMOTO Takashi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Yokohama National University
      Meisei University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] スーパーマーケットのブランド論2019

    • Author(s)
      寺本高
    • Total Pages
      305
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805111642
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Book] スーパーマーケットのブランド論2019

    • Author(s)
      寺本高
    • Total Pages
      308
    • Publisher
      千倉書房
    • ISBN
      9784805111642
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Journal Article] 非金銭的給付の効果測定 マイナポイントキャンペーンを利用した因果推論2023

    • Author(s)
      松井 暉, 寺本 高, 本橋 永至, 鶴見 裕之
    • Journal Title

      株式会社Zaim ニュースリリース

      Volume: -

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Journal Article] "タイミング"が重要となるモバイル・マーケティング2023

    • Author(s)
      寺本 高
    • Journal Title

      Chuo Online

      Volume: -

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Journal Article] ECによって店舗販売はなくなるのか?2023

    • Author(s)
      寺本 高
    • Journal Title

      中央評論

      Volume: 75 Pages: 41-48

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Journal Article] Behavioral Traits of Trial Members Captured from Partnership Loyalty Program2022

    • Author(s)
      TERAMOTO Takashi、WAKATSURU Masaru、TSURUMI Hiroyuki、MOTOHASHI Eiji、SATO Shin、NAKAGISHI Emiko
    • Journal Title

      Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics)

      Volume: 49 Issue: 1 Pages: 15-27

    • DOI

      10.2333/jbhmk.49.15

    • ISSN
      0385-5481, 1880-4705
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756, KAKENHI-PROJECT-23K20164
  • [Journal Article] 海外におけるモバイル・マーケティングの効果測定事例と日本ならではのアプローチ2021

    • Author(s)
      寺本 高
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 53 Pages: 4-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Journal Article] スーパーマーケットに関する話題と来店2020

    • Author(s)
      寺本 高
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 542 Pages: 36-44

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Journal Article] コスパの良い”は消費者の口コミと購買を促すのか? ― 小売店舗の価格イメージが口コミ行動と購買行動に与える影響 ―2020

    • Author(s)
      寺本 高, 三坂 昇司
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 40 Issue: 2 Pages: 18-28

    • DOI

      10.7222/marketing.2020.045

    • NAID

      130007911395

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882, KAKENHI-PROJECT-18H00906, KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Journal Article] スーパーマーケットに関する話題と来店2020

    • Author(s)
      寺本 高
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 51 Pages: 36-44

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Journal Article] 「ネタ」になる売場は売れるのか?―売場情報のSNS投稿と反応・売上の関係―2017

    • Author(s)
      寺本 高
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 48 Pages: 63-72

    • NAID

      40021130234

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03744
  • [Journal Article] 「ネタ」になる売場とは?―売場情報のSNS投稿と反応の関係―2016

    • Author(s)
      寺本 高
    • Journal Title

      流通情報

      Volume: 47 Pages: 56-67

    • NAID

      40020753358

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03744
  • [Presentation] 小売プロモーションが 概略的および具体的計画購買に与える影響2023

    • Author(s)
      寺本 高, 佐藤 伸
    • Organizer
      日本商業学会関東部会 4月部会研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] 家計簿データを利用したマイナポイントの効果測定2023

    • Author(s)
      松井暉, 寺本高, 本橋永至, 鶴見裕之
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] 目標指向動機付けプロモーションと 参加・目標達成の関係2023

    • Author(s)
      寺本 高, 鶴見 裕之, 本橋 永至, 渡邊 隆史, 佐藤 伸, 小林 拓磨
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第113回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] 適時・適切な“タイミング”とモバイル・マーケティング2023

    • Author(s)
      寺本 高
    • Organizer
      日本ダイレクト・マーケティング学会第22回全国研究発表大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] IMPACT OF RETAILERS’ GOAL-DIRECTED MOTIVATIONAL PROMOTIONS ON CUSTOMERS’ PARTICIPATION2023

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Hiroyuki Tsurumi, Eiji Motohashi, Takashi Watanabe, Shin Sato, Takuma Kobayashi
    • Organizer
      2023 Global Marketing Conference at Seoul
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] オンライン無料プレゼントキャンペーンはオフライン購買を促進するか?2023

    • Author(s)
      中野暁, 斉藤嘉一, 清水聰, 寺本高
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] Impact of Retailers’ Goal-directed Motivational Promotions on Customers’ Participation2023

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Hiroyuki Tsurumi, Eiji Motohashi, Takashi Watanabe, Shin Sato, Takuma Kobayashi
    • Organizer
      2023 Global Marketing Conference at Seou
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] モバイルによる目標指向動機付けプロモーションの特徴分析2022

    • Author(s)
      渡邊 隆史 , 佐藤 伸 , 小林 拓磨 , 寺本 高 , 鶴見 裕之 , 本橋 永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第112回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] パートナーシップ・ロイヤルティ・プログラムのトライアル会員の行動分析2022

    • Author(s)
      寺本 高 , 若鶴 優 , 鶴見 裕之 , 本橋 永至 , 佐藤 伸 , 中岸 恵実子
    • Organizer
      日本行動計量学会第50回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21H00756
  • [Presentation] スマホアプリのプッシュメッセージを活用したモバイルクーポン効果検証2020

    • Author(s)
      中岸恵実子,三浦諒一,佐藤伸,寺本高,鶴見裕之,本橋永至
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] UGCにおける小売業の話題と店舗選択の関係2019

    • Author(s)
      寺本 高
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] Effect of Consumers’ Behavior in Posts and Feedbacks on the Purchase of CPG Products: Influence of User-generated Content2019

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Akira Shimizu, and Kaichi Saito
    • Organizer
      41th ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] Understanding Changes in Purchase Behavior due to Aging for Consumer Goods: A Hierarchical Gaussian Process Approach2019

    • Author(s)
      Masakazu Ishihara, Akira Shimizu, and Takashi Teramoto
    • Organizer
      2019 Marketing Dynamics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Presentation] UGCにおける小売業の話題と店舗選択の関係2019

    • Author(s)
      寺本 高
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第106回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Presentation] 消費者生成型コンテンツにおける消費者の投稿・反応行動と購買行動の関係2019

    • Author(s)
      寺本高,清水聰,斉藤嘉一
    • Organizer
      横浜国立大学ビジネスシミュレーション研究拠点会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] How Post Attributes Affect Cognitive and Affective Feedback Responses?2019

    • Author(s)
      Kaichi Saito, J. Jeffrey Inman, Akira Shimizu, Atsuko Inoue, and Takashi Teramoto
    • Organizer
      41th ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] Effect of Consumers’ Behavior in Posts and Feedbacks on the Purchase of CPG Products: Influence of User-generated Content2019

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Akira Shimizu, and Kaichi Saito
    • Organizer
      41th ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Presentation] Effect of Consumers’ Behavior in Posts and Feedbacks on the Purchase of CPG Products: Influence of User-generated Content2019

    • Author(s)
      Takashi Teramoto
    • Organizer
      INFORMS 41st Annual INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00906
  • [Presentation] How Post Attributes Affect Cognitive and Affective Feedback Responses?2019

    • Author(s)
      Kaichi Saito, J. Jeffrey Inman, Akira Shimizu, Atsuko Inoue, and Takashi Teramoto
    • Organizer
      41th ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Presentation] 消費者生成型コンテンツにおける消費者の投稿・反応行動と購買行動の関係2019

    • Author(s)
      寺本高,清水聰,斉藤嘉一
    • Organizer
      横浜国立大学ビジネスシミュレーション研究拠点会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Presentation] Understanding Changes in Purchase Behavior due to Aging for Consumer Goods: A Hierarchical Gaussian Process Approach2019

    • Author(s)
      Masakazu Ishihara, Akira Shimizu, and Takashi Teramoto
    • Organizer
      2019 Marketing Dynamics Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales2018

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Akira Shimizu
    • Organizer
      2018 Global Marketing Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Presentation] Understanding Preference Changes due to Aging for Consumer Packaged Goods2018

    • Author(s)
      Masakazu Ishihara, Akira Shimizu, and Takashi Teramoto
    • Organizer
      40th ISMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Presentation] Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales2018

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, and Akira Shimizu
    • Organizer
      2018 Global Marketing Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] Qualitative Effects of In-store Displays Using the Single Source Data of User Generated Contents and Point of Sales2018

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Akira Shimizu
    • Organizer
      2018 Global Marketing Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03744
  • [Presentation] 消費者生成型コンテンツによる店頭ディスプレイの効果測定2018

    • Author(s)
      寺本 高,清水 聰
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第103回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03744
  • [Presentation] Understanding Preference Changes due to Aging for Consumer Packaged Goods2018

    • Author(s)
      Masakazu Ishihara, Akira Shimizu, and Takashi Teramoto
    • Organizer
      40th ISMS Marketing Science Conference, INFORMS
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00882
  • [Presentation] 消費者生成型コンテンツによる店頭ディスプレイの効果測定2018

    • Author(s)
      寺本 高,清水 聰
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第103回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01873
  • [Presentation] What Is a “Buzzed-about” Display? The Relationship between Posts on Social Network Services about In-store Display and Responses for Them2017

    • Author(s)
      Takashi Teramoto, Akira Shimizu
    • Organizer
      The Baker Retailing Center conference
    • Place of Presentation
      The Baker Retailing Center at University of Pennsylvania
    • Year and Date
      2017-06-22
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03744
  • [Presentation] 売場情報のSNS投稿と反応・売り上げの関係2017

    • Author(s)
      寺本 高
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第101回全国研究大会
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学三田キャンパス
    • Year and Date
      2017-06-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03744
  • [Presentation] 「ネタ」になる売場とは?―売場情報のSNS投稿と反応の関係―2016

    • Author(s)
      寺本 高
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 第99回全国研究大会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2016-06-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03744
  • [Presentation] What Is a “Buzzed-about ” Display? ; The Relationship between Posts on Social Network Services about In-store Display Information and Responses to Them2016

    • Author(s)
      TERAMOTO Takashi
    • Organizer
      2016 Global Marketing Conference
    • Place of Presentation
      Conrad Hong Kong
    • Year and Date
      2016-07-22
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03744
  • 1.  Shimizu Akira (40235643)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  赤松 直樹 (40758801)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  齊藤 嘉一 (50328671)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  中野 暁 (20963135)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 5.  本橋 永至 (50707239)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 6.  鶴見 裕之 (70581198)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 7.  Sato Ryo (00178790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 8.  田名部 元成 (10313462)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  鈴木 香織 (60508571)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  松井 美樹 (70173789)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  成島 康史 (70453842)
    # of Collaborated Projects: 1 results
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  • 12.  松井 暉 (60962884)
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  • 13.  INMAN J.Jeffrey
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