• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKAI Goro  高井 吾朗

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Takai Goro  高井 吾朗

Less
Researcher Number 60632784
Affiliation (Current) 2025: 愛知教育大学, 教育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2022: 愛知教育大学, 教育学部, 准教授
2017 – 2019: 愛知教育大学, 教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities
Keywords
Principal Investigator
協同学習 / モニタリング / 協働解決 / 数学教育 / 数学的モデル化 / 練り上げ / メタ認知
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (7 results)
  •  The Role of Metacognition during Collaborative Learning in the Mathematical Modeling ProcessPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Takai Goro
    • Project Period (FY)
      2017 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Aichi University of Education

All 2019 2018 2017

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 数学的モデル化におけるメタ認知の役割2019

    • Author(s)
      高井吾朗
    • Journal Title

      愛知教育大学数学教育学会誌『イプシロン』

      Volume: 61 Pages: 45-50

    • NAID

      130007663396

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14037
  • [Journal Article] 中等教育数学における練り上げについての一考察2018

    • Author(s)
      高井 吾朗
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 60 Pages: 37-44

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14037
  • [Journal Article] 数学教育における練り上げについての一考察2017

    • Author(s)
      高井 吾朗
    • Journal Title

      イプシロン

      Volume: 59 Pages: 37-43

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14037
  • [Presentation] 数学的モデル化におけるメタ認知の役割2018

    • Author(s)
      高井 吾朗
    • Organizer
      日本科学教育学会第42回年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14037
  • [Presentation] 中等教育数学における練り上げについての一考察2018

    • Author(s)
      高井 吾朗
    • Organizer
      全国数学教育学会第48回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14037
  • [Presentation] 数学教育におけるメタ認知研究についての一考察(Ⅲ)2017

    • Author(s)
      高井 吾朗
    • Organizer
      日本教科教育学会第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14037
  • [Presentation] 練り上げにおける間主観的なメタ認知の指導についての一考察2017

    • Author(s)
      高井 吾朗
    • Organizer
      全国数学教育学会第46回研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K14037

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi