• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Nisawa Yoshiki  二澤 善紀

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

NISAWA Yoshiki  二澤 善紀

Less
Researcher Number 60633815
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 佛教大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 佛教大学, 教育学部, 教授
2019: 佛教大学, 教育学部, 准教授
2015 – 2018: 佛教大学, 教育学部, 講師
2013 – 2014: 近畿大学, 教職教育部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Science education
Keywords
Principal Investigator
関数 / 変化と対応 / 数値を用いない学習 / 途上概念 / 関数の学習モデル / 認知・認識 / 平均変化率 / 認知 / 数値を用いる学習 / 認知科学 … More / 平均化の考え / 変化の割合 / 概念変容 / OPPA論 / 学習科学 / 関数学習 / 数理的に捉える力 / 抽象的表現の段階 / 抽象化途上の段階 / 事象の認識段階 / 理解研究 / 論理構造 / 学習モデル / 教育実践 / 山登り式学習法 / 認識調査 / 体系的・構造的な理解 / 構造的・体系的な理解 / 関数概念 / 変量の対応 / 変量の抽出 / 体系的・構造的理解 / 数学的モデリング … More
Except Principal Investigator
学校算数・数学 / 授業研究 / 学校数学 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (62 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  児童生徒の認知に基づく数学的な見方・考え方の育成に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      二澤 善紀
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Bukkyo University
  •  Study on training of ability to grasp phenomena mathematically based on modal analysis of learner's function understandingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Nisawa Yoshiki
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Bukkyo University
  •  Research into the mathematical modeling teaching materials and lessons incorporating systematic understanding of mathematics for creativity developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      NISAWA Yoshiki
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Bukkyo University
      Kinki University
  •  A practical study of Lesson Study for improving teacher's practical teaching ability of mathematics education for preventing the decline in mathematical literacy of children

    • Principal Investigator
      WATANABE Nobuki
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Kwansei Gakuin University
      Kyoto University of Education

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 中等数学科教育の理論と実践2022

    • Author(s)
      二澤善紀(編著)
    • Total Pages
      288
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623094080
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Book] 算数・数学における関数概念の認識発達を培う理論と実践2020

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Book] 算数・数学における関数概念の認識発達を培う理論と実践2020

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623090099
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Journal Article] 事象の変化を捉える力の育成に関する実践的研究2024

    • Author(s)
      二澤善紀,原 泰弘
    • Journal Title

      佛教大学教育学部論集

      Volume: 35 Pages: 89-101

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Journal Article] フィンランドの教育:数学教育に着目して2024

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Journal Title

      佛教大学総合研究所共同研究成果報告論文集

      Volume: 12 Pages: 51-61

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Journal Article] フィンランドの中学校教科書にみる関数学習についての検討2023

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Journal Title

      2023年度佛教大学教育学部学会紀要

      Volume: 23 Pages: 41-57

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Journal Article] 事象の変化を捉える力の育成に関する基礎的研究2022

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Journal Title

      佛教大学教育学部学会紀要

      Volume: 第22号 Pages: 55-65

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Journal Article] Development of Concepts of Mathematical Functions: A Quasi-experimental Study of Fourth- and Fifth-Grade Learners in Japan2021

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa
    • Journal Title

      International Electronic Journal of Mathematics Education

      Volume: Volume 16, Issue 3 Issue: 3 Pages: em0656-em0656

    • DOI

      10.29333/iejme/11197

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Journal Article] Implementation Research on the Formation of Students’ Concept of Mathematical Functions2020

    • Author(s)
      Yoshiki NISAWA
    • Journal Title

      Contributions to Mathematics Education 2020 at the 54th Annual Meeting of the Society for Didactics of Mathematics.

      Volume: 54 Pages: 677-680

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Journal Article] 関数の学習指導における課題と展望2019

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Journal Title

      数学教育学会 2019年度秋季例会 予稿集

      Volume: 2019 Pages: 73-75

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Journal Article] Basic Research on the Formation of Students’ Concept of Functions2019

    • Author(s)
      Yoshiki NISAWA
    • Journal Title

      Contributions to math lessons 2019 (Original title in German.)

      Volume: 2019 Pages: 1365-1365

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Journal Article] 関数指導における教材開発のための基礎研究-関数の指導体系2018

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Journal Title

      数学教育学会2018年度春季年会予稿集

      Volume: - Pages: 231-233

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Journal Article] Junior High School Students’ Understanding of Mathematical Functions2018

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa
    • Journal Title

      The 3rd Annual Meeting of the German Mathematical Association (DMV) and the Society for Didactics of Mathematics (GDM)

      Volume: Band III Pages: 1315-1318

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Journal Article] 関数指導における教材開発のための基礎的研究-関数指導の体系に着目して2018

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.59 No.1・2 Pages: 1-10

    • NAID

      130007729824

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Journal Article] Applying van Hiele’s Levels to Basic Research on the Difficulty Factors behind Understanding Functions2018

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa
    • Journal Title

      International Electronic Journal of Mathematics Education

      Volume: Volume 13 (2018) Pages: 61-65

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Journal Article] 中学校における関数理解のための一試み2017

    • Author(s)
      河合真美, 二澤善紀
    • Journal Title

      数学教育学会夏季研究会(関西エリア)予稿集

      Volume: - Pages: 63-66

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Journal Article] 中学校数学科における関数教育の基礎研究2017

    • Author(s)
      二澤善紀,河合真美,渡邉伸樹
    • Journal Title

      佛教大学教育学部学会紀要

      Volume: 16 Pages: 13-26

    • NAID

      40021292702

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Journal Article] 学校数学における関数の理解に関する学習者の様相の分析2017

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Journal Title

      日本・中国 数学教育国際会議論文集

      Volume: - Pages: 93-96

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Journal Article] 算数科における関数教育についての基礎研究2017

    • Author(s)
      二澤善紀 口分田政史 渡邉伸樹
    • Journal Title

      佛教大学教育学部論集

      Volume: 28 Pages: 17-32

    • NAID

      40021139613

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Journal Article] 小中高連携を意識した関数の教育内容開発2016

    • Author(s)
      二澤善紀,渡邉伸樹(関西学院大学),岡貴大(神戸市立井吹台中学校)
    • Journal Title

      佛教大学教育学部学会紀要(佛教大学)

      Volume: 第15号 Pages: 17-26

    • NAID

      40020922620

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Journal Article] 高等学校におけるRTMaC授業研究を活かした「三角比」の教育に関する基礎的研究2016

    • Author(s)
      二澤善紀,渡邉伸樹,開猛雄
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: 57/1・2 Pages: 23-28

    • NAID

      130007834221

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Journal Article] 算数から数学へ-算額における連立1次方程式の問題-2016

    • Author(s)
      平野年光,二澤善紀,藤井正俊
    • Journal Title

      数学教育研究

      Volume: 45 Pages: 25-36

    • NAID

      40020919860

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Journal Article] 算数から数学へ -算額における連立1次方程式の問題-2016

    • Author(s)
      平野年光(京都女子大学),二澤善紀,藤井正俊(佛教大学)
    • Journal Title

      数学教育研究(大阪教育大学数学教室)

      Volume: 第45号 Pages: 1-12

    • NAID

      40020919860

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Journal Article] 小中高連携を意識した関数の教育内容開発2016

    • Author(s)
      二澤善紀・渡邉伸樹・岡貴大
    • Journal Title

      佛教大学教育学部学会紀要

      Volume: 15 Pages: 17-26

    • NAID

      40020922620

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Journal Article] 小学校におけるRTMaC授業研究を活かした「比例」の教育に関する基礎的研究2015

    • Author(s)
      口分田政史・渡邉伸樹・二澤善紀
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.56/No1・2 Pages: 27-40

    • NAID

      130007834147

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Journal Article] 小学校におけるRTMaC授業研究を活かした「比例」の教育に関する基礎的研究2015

    • Author(s)
      口分田政史(速野小学校),渡邉伸樹(関西学院大学),二澤善紀
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.56/No.1・2 Pages: 27-40

    • NAID

      130007834147

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Journal Article] 小学校におけるRTMaC授業研究を活かした速さの教育に関する基礎研究 その12014

    • Author(s)
      口分田政史,二澤善紀,渡邉伸樹
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.54 No.3・4 Pages: 71-86

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Journal Article] 小学校におけるRTMaC授業研究を活かした速さの教育に関する基礎研究 その22014

    • Author(s)
      口分田政史,渡邉伸樹,二澤善紀
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.55 No.1・2 Pages: 21-32

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Journal Article] 小学校における面積教育の基礎研究 その12013

    • Author(s)
      二澤善紀 渡邉伸樹
    • Journal Title

      数学教育学会誌

      Volume: Vol.54 No.1・2 Pages: 49-64

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Presentation] Practical considerations regarding educational guidance using a portfolio2024

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa
    • Organizer
      57th Annual Conference of the Society for Didactics of Mathematics
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] フィンランドの教科書からみる関数学習:関数の式・グラフ表示まで2023

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      2023年度数学教育学会夏季研究会(関西エリア)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] 事象の変化を捉える力に関する基礎研究2023

    • Author(s)
      二澤善紀, 河合真美
    • Organizer
      2023年度数学教育学会春季年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] 算数・数学における関数概念の認識発達2022

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      2022年度数学教育学会秋季例会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] 事象の変化を捉える力の育成に関する研究2022

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      数学教育学会 2022年度 春季年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] フィンランドにおける数学教育の現状2022

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      日本教育実践学会 第25回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] 「関数」領域における学習指導の考察2021

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      2021年度数学教育学会夏季研究(関西エリア)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] RESEARCH TO IMPROVE EDUCATION GUIDELINES FOR PROMOTING STUDENTS’ UNDERSTANDING OF MATHEMATICAL FUNCTIONS2021

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa
    • Organizer
      The 14th International Congress on Mathematical Education
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] Implementation Research on the Formation of Students’ Concept of Mathematical Functions2020

    • Author(s)
      Yoshiki NISAWA
    • Organizer
      Contributions to Mathematics Education 2020 at the 54th Annual Meeting of the Society for Didactics of Mathematics.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] 小学校段階における関数学習に関する研究2020

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      2020年度数学教育学会秋季例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02895
  • [Presentation] Basic Research on the Formation of Students’ Concept of Functions2019

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa
    • Organizer
      The 53rd Annual Meeting of the Society for Didactics of Mathematics (GDM)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] 小学校段階における関数学習の基礎研究2019

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      2019年度 数学教育学会春季年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] Organized Session 解析教育の課題と展望:関数の学習指導における課題と展望2019

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      数学教育学会 2019年度秋季例会 Organized Session A
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] Function understanding of learners' aspects2018

    • Author(s)
      Yoshiki Nisawa
    • Organizer
      125/5000 The 3rd Annual Meeting of the German Mathematical Association (DMV) and the Society for Didactics of Mathematics (GDM)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] 関数指導における教材開発のための基礎研究-関数の指導体系2018

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      2018 年度数学教育学会春季年会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] 関数指導における教材開発のための基礎研究 -小学校段階の指導についての一考察-2018

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      2018年度 数学教育学会秋季例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] Educational Practice on Structural and Systematic Understanding in Mathematical Modelling2017

    • Author(s)
      Yoshiki NISAWA, Masami KAWAI
    • Organizer
      The 18th International Conference on the Teaching of Mathematical Modelling and Applications (ICTMA-18)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] 学校数学における関数の理解に関する学習者の様相の分析2017

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      日本・中国 数学教育国際会議
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] 中学校における関数理解のための一試み2017

    • Author(s)
      河合真美, 二澤善紀
    • Organizer
      2017年度数学教育学会夏季研究会(関西エリア)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04823
  • [Presentation] 関数概念についての基礎研究(その3)-変量の抽出と変化の割合-2017

    • Author(s)
      二澤善紀,河合真美
    • Organizer
      2017年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      首都大学東京(東京都八王子市)
    • Year and Date
      2017-03-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Presentation] 関数概念についての基礎研究-事象から変量を抽出する能力について-2016

    • Author(s)
      河合真美,二澤善紀
    • Organizer
      2016年度数学教育学会夏季研究会(関西エリア)
    • Place of Presentation
      四天王寺大学 あべのハルカスサテライトキャンパス(大阪府大阪市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Presentation] 関数概念についての基礎研究 -事象から変量を抽出する能力について-(その2)2016

    • Author(s)
      河合真美,二澤善紀
    • Organizer
      2016年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      関西大学(大阪府吹田市)
    • Year and Date
      2016-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Presentation] Basic research to promote the use of mathematical modelling: Regarding the identification of variables2016

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      13th International Congress on Mathematical Education 2016
    • Place of Presentation
      University of Hamburg in Hamburg/Germany
    • Year and Date
      2016-07-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Presentation] 小中高連携を意識したRTMaC授業研究による教育実践 その52015

    • Author(s)
      口分田政史,渡邉伸樹,二澤善紀,詫摩京未,開猛雄,小田翔吾
    • Organizer
      2015年度 数学教育学会 春季年会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Presentation] SSHの概要2015

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      京都産業大学(京都)
    • Year and Date
      2015-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Presentation] 小中高の教育内容を見通した授業研究 その4-関数について-2015

    • Author(s)
      二澤善紀,岡貴大,渡邉伸樹,口分田政史,詫摩京未,開猛雄
    • Organizer
      2015年度 数学教育学会 春季年会
    • Place of Presentation
      明治大学
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Presentation] 小中高の教育内容を見通した授業研究 その4-関数について-2015

    • Author(s)
      二澤 善紀、岡 貴大、渡邉 伸樹、口分田 政史、詫摩 京未、開 猛雄
    • Organizer
      2015年度数学教育学会春季年会
    • Place of Presentation
      明治大学(東京)
    • Year and Date
      2015-03-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Presentation] 「SSHの成果と課題」-SSHの概要2015

    • Author(s)
      二澤善紀
    • Organizer
      数学教育学会 秋季例会
    • Place of Presentation
      京都産業大学(京都市)
    • Year and Date
      2015-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Presentation] 小中高の教育内容を見通した授業研究 その3-関数について-2014

    • Author(s)
      二澤善紀,神吉崇司,渡邉伸樹,口分田政史,詫摩京未,岡貴大
    • Organizer
      2014年度 数学教育学会 秋季例会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2014-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Presentation] 小中高の教育内容を見通した授業研究 その3-関数について-2014

    • Author(s)
      二澤 善紀、神吉 崇司、渡邉 伸樹、口分田 政史、詫摩 京未、岡 貴大
    • Organizer
      2014年度数学教育学会秋季例会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島)
    • Year and Date
      2014-09-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381236
  • [Presentation] 小中高の教育内容を見通した授業研究-RTMaC授業研究(三角比について)-

    • Author(s)
      二澤善紀 渡邉伸樹 口分田政史
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      愛媛大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Presentation] 小中高の教育内容を見通した授業研究 その2

    • Author(s)
      二澤善紀 開猛雄 渡邉伸樹 口分田政史 詫摩京未
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      学習院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • [Presentation] 小中高連携を意識したRTMaC授業研究による教育実践 その4

    • Author(s)
      口分田政史 渡邉伸樹 二澤善紀 詫摩京未 開猛雄 小田翔吾
    • Organizer
      数学教育学会
    • Place of Presentation
      学習院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25350246
  • 1.  WATANABE Nobuki (10362584)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 18 results
  • 2.  YANAGIMOTO Akira (90441401)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi