• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yamamoto Reiko  山本 玲子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YAMAMOTO Reiko  山本 玲子

Less
Researcher Number 60637031
Affiliation (Current) 2025: 京都外国語短期大学, キャリア英語科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 京都外国語短期大学, キャリア英語科, 教授
2016 – 2020: 京都外国語短期大学, キャリア英語科, 准教授
2015: 大阪国際大学, グローバル・ビジネス学部, 准教授
2014 – 2015: 大阪国際大学, 国際コミュニケーション学部, 准教授
2014: 大阪国際大学, 国際教養学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Except Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
英語発音指導 / 身体的同調 / 教材開発 / 教室内での教師と生徒のやりとり / アクティビティ / 身体運動 / 教員研修 / 身体性 / プロソディ / 発音記号 … More / 音声指導 / 超小型近赤外分光測定装NIRS / 超小型近赤外分光測定装置NIRS / フロー / 第二言語習得 / 超小型赤外分光測定装置NIRS / 同調 … More
Except Principal Investigator
教師敎育 / 身体 / 教師教育 / 小学校外国語活動 / 身振り / 人工知能 / 対面授業 / 意味 / コミュニケーション / 対話 / アクティブ・ラーニング / 足場かけ / 能同調 / 学習評価 / EFL / フロー / アクティブラーニング / 学習エンゲージメント / 脳同調 / 教育コミュニケーション / 意識 / 言語教育 / 身体性 / メンター / 感情 / 情動 / メンタリング / 学習シラバス / 教材開発 / 複合言語教育 / ヘボン式ローマ字 / ことばの学び / ことばの教育 / コミュニケーション能力養成 / カリキュラム作成 / 評価 / 英語教育 / 小中連携 / カリキュラム開発 / 自己調整学習能力育成 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (48 results)
  • Co-Researchers

    (18 People)
  •  Development of teaching pronunciation method with movement synchrony between teachers and studentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamamoto Reiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kyoto Junior College of Foreign Languages
  •  教師教育現場での「対話的身体」の実証、およびその理論化の試み

    • Principal Investigator
      柳瀬 陽介
    • Project Period (FY)
      2018 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kyoto University
      Hiroshima University
  •  Empirical Study on Educational Communication in EFL classes

    • Principal Investigator
      Kondo Mutsumi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University of Foreign Studies
  •  Development of teacher educators and mentors in terms of the expression of their emotions and feelings

    • Principal Investigator
      Yanase Yosuke
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Developing the solution program of pluriliungal education through foreign language activities and Japanese in elementary schools

    • Principal Investigator
      Saito Eiji
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University of Foreign Studies
  •  An investigation of brain synchrony between students and their teacher during an EFL lessonPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamamoto Reiko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto Junior College of Foreign Languages
      Osaka International University
  •  An empirical study on evaluation of communicative competence through integration of elementary school and junior high school English education

    • Principal Investigator
      SAITO Eiji
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University of Foreign Studies

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2013

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 共感力と情動:外国語教育がめざすもの2022

    • Author(s)
      山本玲子
    • Total Pages
      145
    • Publisher
      現代図書
    • ISBN
      9784434297755
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Book] 身体論と英語教育―子どもの心とからだを動かす英語の授業改訂版2020

    • Author(s)
      山本玲子
    • Total Pages
      300
    • Publisher
      青山社
    • ISBN
      9784883593699
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Book] 小学校英語 だれでもできる英語の音と文字の指導2020

    • Author(s)
      山本玲子・田縁眞弓
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      三省堂
    • ISBN
      9784385361406
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Book] 英語学習につながるヘボン式ローマ字の練習2015

    • Author(s)
      山本玲子、石川保茂、池本淳子
    • Total Pages
      20
    • Publisher
      京都外国語大学国際言語平和研究所
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Journal Article] Phonetic Symbol Instruction with Self-made Material: A Study Involving with Elementary School Teacher Trainees2022

    • Author(s)
      MASAKI Katsuhiko, YAMAMOTO Reiko, SATOI Hisaki
    • Journal Title

      LET関西支部研究収録

      Volume: 20 Pages: 1-18

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Journal Article] 教育現場からの提案2021

    • Author(s)
      山本玲子
    • Journal Title

      KELES Journal

      Volume: 6 Issue: 0 Pages: 31-36

    • DOI

      10.18989/keles.6.0_31

    • NAID

      130008025242

    • ISSN
      2423-8732, 2433-5479
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] 今こそ英語教育に身体性が必要とされる理由:教育現場からの提案2021

    • Author(s)
      山本玲子
    • Journal Title

      KELESジャーナル

      Volume: 6 Pages: 31-36

    • NAID

      130008025242

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Journal Article] The role of teacher-student relationships to cause synchrony in EFL class2020

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Journal Title

      Proceedings of Langakawi International Multidisciplinary Academic Conference

      Volume: - Pages: 280-285

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Journal Article] How children synchronize with their teacher: Evidence from a real-world elementary school classroom2019

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Journal Title

      Intrenational Research Conference Proceedings

      Volume: - Pages: 12-15

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Journal Article] Linguistic proficiency acquired by students through learning two languages.2019

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Journal Title

      研究論叢

      Volume: 93 Pages: 49-60

    • NAID

      120006876904

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Journal Article] Emotional synchrony of the narrator and readers in Villette2019

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Journal Title

      International Conference of Humanities, Social Sciences and Education.

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Journal Article] The effect of realizing emotional synchrony with teachers or peers on children's linguistic proficiency2018

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Journal Title

      International Scholarly and Scientific Research & Innovation

      Volume: 12(9) Pages: 1153-1156

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Journal Article] 英語学習につながるヘボン式ローマ字学習のための教材開発2017

    • Author(s)
      山本玲子・池本淳子
    • Journal Title

      JES Journal

      Volume: 17 Pages: 38-53

    • NAID

      130007430161

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Journal Article] fNIRS ハイパースキャニングによる集団学習時の経験共有評価の可能性2017

    • Author(s)
      野澤 孝之、近藤睦美、山本玲子、JEONG Hyeonjeong、池田 純起、榊 浩平、三宅 美博、石川 保茂、川島 隆太
    • Journal Title

      計測自動制御学会システムインテグレーション部門講演会(CD-ROM)

      Volume: 18th

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13274
  • [Journal Article] 英語と日本語のプロソディの違いに気づかせる小学生への語アクセント指導の試み:『相手に伝わる発音』への効果2017

    • Author(s)
      山本玲子・里井久輝
    • Journal Title

      英語教育研究

      Volume: 40 Pages: 11-19

    • NAID

      130007043565

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Journal Article] 大学生の授業内学習エンゲージメントをどう高めるか:フロー理論を用いて2017

    • Author(s)
      近藤睦美、山本玲子、石川保茂
    • Journal Title

      外国語メディア学会第57回全国研究大会発表予稿集

      Volume: - Pages: 60-61

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13274
  • [Journal Article] Instructional Scaffolding in a University EFL Course in Japan: Toward the Investigation of Students' Flow in a Classroom2017

    • Author(s)
      M. Kondo, T. Nozawa, H. Jeong, S. Ikeda, K. Sakai, R. Kawashima, R. Yamamoto, Y. Ishikawa
    • Journal Title

      INTED2017 Proceedings

      Volume: - Pages: 2340-1079

    • DOI

      10.21125/inted.2017.1742

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13274
  • [Journal Article] 英語授業における脳活動同調評価の試み2015

    • Author(s)
      野澤孝之、山本玲子、石川保茂、ジョン ヒョンジョン、池田純起、榊浩平、川島隆太
    • Journal Title

      第16回計測自動制御学会システムインテグレーション部門講演会講演論文集

      Volume: SI2015 Pages: 1903-1906

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370645
  • [Journal Article] 中学校英語授業における教員・学習者間での同調の検証2015

    • Author(s)
      山本玲子、野澤孝之、ジョン ヒョンジョン、池田純起、榊浩平、川島隆太、石川保茂
    • Journal Title

      日本教育工学会研究報告集

      Volume: JSET15-3 Pages: 37-42

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370645
  • [Journal Article] Comparison of syllable counting ability between second graders and fifth graders in elementary school.2015

    • Author(s)
      Masaki, K., Yamamoto, R., Imai, H., & Satoi, H.
    • Journal Title

      JASTEC Journal

      Volume: 34 Pages: 21-38

    • NAID

      40020683777

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Journal Article] 小学校外国語活動と中学校英語科教育の連携による自己調整学習能力育成の実証的研究2013

    • Author(s)
      山本玲子、齋藤榮二、近藤睦美、石川保茂
    • Journal Title

      京都外国語大学研究論叢

      Volume: 81

    • NAID

      40019791633

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520636
  • [Journal Article] 小学校外国語活動を通じた児童の自己調整(自律)学習能力育成について(招待論文)2013

    • Author(s)
      齋藤榮二、近藤睦美、石川保茂、山本玲子、川端美和子
    • Journal Title

      和歌山県教育センター学びの丘平成24年度研究紀要

      Volume: 該当なし Pages: 73-85

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520636
  • [Journal Article] 小学校外国語活動と中学校英語科教育の連携による自己調整学習能力育成の実証的研究2013

    • Author(s)
      山本玲子、齋藤榮二、近藤睦美、石川保茂
    • Journal Title

      京都外国語大学・京都外国語短期大学研究論叢2013年LXXXI号

    • NAID

      40019791633

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520636
  • [Journal Article] 小学校外国語活動を通じた児童の自己調整(自律)学習能力育成について2013

    • Author(s)
      齋藤榮二、近藤睦美、石川保茂、山本玲子、川端美和子
    • Journal Title

      和歌山県教育センター学びの丘平成24年度研究紀要、招待論文

      Pages: 73-85

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22520636
  • [Presentation] 発音指導について学びを深めよう2023

    • Author(s)
      山本玲子
    • Organizer
      小学校英語教育学会近畿ブロック大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] 小学校教員を対象としたプロソディ教材制作2022

    • Author(s)
      真崎克彦・山本玲子
    • Organizer
      小学校英語教育学会四国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] 発音記号教材のオンライン授業における効果― 大学生の反応分析―2021

    • Author(s)
      山本玲子
    • Organizer
      The JACET 60th Commemorative International Convention (Online, 2021)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] The role of teacher-student relationships to cause synchrony in EFL class2020

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Organizer
      Langkawai International Multidisciplinary Academic Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] 学校英語教育は言語教育たりえているのか ―教育現場からの提言2020

    • Author(s)
      山本玲子
    • Organizer
      関西英語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 小学校教員養成課程の大学生を対象とした発音教材の調査2020

    • Author(s)
      眞崎克彦・山本玲子
    • Organizer
      小学校英語教育学会岐阜大会online
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] 新学習指導要領「話すこと~やりとり~」につながる教育活動と子どもの学び2019

    • Author(s)
      山本玲子
    • Organizer
      京都府教育員会指定校相楽台小学校研究発表会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] Emotional synchrony of the narrator and readers in Villette2019

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Organizer
      International Conference on Humanities, Social Sciences and Education.
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] 「LとRとラリルレロ」の明示的指導の効果2019

    • Author(s)
      山本玲子・池本淳子
    • Organizer
      小学校英語教育学会北海道大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] Flow Experience during Group Work in the Japanese EFL Classroom: An Ultrasmall NIRS Study2019

    • Author(s)
      Mutsumi Kondo, Takayuki Nozawa, Hyeonjeong Jeong, Shigeyuki Ikeda, Reiko Yamamoto, Yasushige Ishikawa and Ryuta Kawashima
    • Organizer
      The American Association for Applied Linguistics 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] How children synchronize with their teacher: Evidence from a real-world elementary school classroom2019

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Organizer
      International Research Conference in Prague
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] 音声学を履修していない教員の発音指導力向上に、発音記号はどのように貢献できるか2019

    • Author(s)
      山本玲子・里井久輝・眞﨑克彦
    • Organizer
      LET関西支部春季研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] The effect of realizing emotional synchrony with teachers or peers on children's linguistic proficiency2018

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto
    • Organizer
      The 20th International Research Conference on Childhood Educatoin
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K00860
  • [Presentation] Shared subjective experience and interpersonal neural synchronization in foreign language active learning classroom: a pilot study2017

    • Author(s)
      Nozawa T, Kondo M, Yamamoto R, Jeong H, Ikeda S, Sakaki K, Ishikawa Y, Miyake Y, Kawashima R
    • Organizer
      Society for Neuroscience 2017
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13274
  • [Presentation] 大学生の授業内学習エンゲージメントをどう高めるか:フロー理論を用いて2017

    • Author(s)
      近藤睦美、山本玲子、石川保茂
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第57回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13274
  • [Presentation] fNIRS ハイパースキャニングによる集団学習時の経験共有評価の可能性2017

    • Author(s)
      野澤 孝之、近藤睦美、山本玲子、JEONG Hyeonjeong、池田 純起、榊 浩平、三宅 美博、石川 保茂、川島 隆太
    • Organizer
      第18回 計測自動制御学会システムインテグレーション部門講演会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13274
  • [Presentation] Instructional Scaffolding in a University EFL Course in Japan: Toward the Investigation of Students' Flow in a Classroom2017

    • Author(s)
      M. Kondo, T. Nozawa, H. Jeong, S. Ikeda, K. Sakai, R. Kawashima, R. Yamamoto, Y. Ishikawa
    • Organizer
      INTED2017
    • Place of Presentation
      Valencia, Spain
    • Year and Date
      2017-03-06
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13274
  • [Presentation] 英語と日本語の音の違いに気づかせる小学生への指導の試み:「相手に伝わる発音」への効果2016

    • Author(s)
      山本玲子・里井久輝
    • Organizer
      関西英語教育学会第21回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪教育大学天王寺キャンパス(大阪府・大阪市)
    • Year and Date
      2016-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Presentation] 国語・英語一貫カリキュラムおよび国語・英語一貫Can-Doリスト開発:公立小中一貫校における言語教育の取り組み2016

    • Author(s)
      山本玲子・池本淳子
    • Organizer
      全国英語教育学会第42回埼玉研究大会
    • Place of Presentation
      獨協大学(埼玉県・草加市)
    • Year and Date
      2016-08-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Presentation] 英語学習につながるヘボン式ローマ字教材の開発と効果の検証:国語科と英語科が連携したことばの教育をめざして2016

    • Author(s)
      山本玲子・池本淳子・里井久輝
    • Organizer
      第16回小学校英語教育学会
    • Place of Presentation
      宮城教育大学(宮城県・仙台市)
    • Year and Date
      2016-07-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • [Presentation] An investigation of synchrony between students and their teacher during a secondary school EFL lesson2015

    • Author(s)
      Reiko Yamamoto, Takayuki Nozawa, Hyeonjeong Jeong, Shigeyuki Ikeda, Kohei Sakaki, Ryuta Kawashima, Yasushige Ishikawa
    • Organizer
      BAAL 2015
    • Place of Presentation
      Birmingham, UK
    • Year and Date
      2015-09-03
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370645
  • [Presentation] 英語授業における脳活動同調評価の試み2015

    • Author(s)
      野澤孝之、山本玲子、石川保茂、ジョン ヒョンジョン、池田純起、榊浩平、川島隆太
    • Organizer
      第16回計測自動制御学会システムインテグレーション部門講演会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Year and Date
      2015-12-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370645
  • [Presentation] 中学校英語授業における教員・学習者間での同調の検証2015

    • Author(s)
      山本玲子、野澤孝之、ジョン ヒョンジョン、池田純起、榊浩平、川島隆太、石川保茂
    • Organizer
      日本教育工学会研究会教師教育・教育の情報化/一般
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Year and Date
      2015-07-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370645
  • [Presentation] 英語学習につながるローマ字学習のための教材開発:日本語と英語の言語形式に対する気づきを促進することばの学び2015

    • Author(s)
      山本玲子、池本淳子、里井久輝
    • Organizer
      第15回小学校英語教育学会広島大会
    • Place of Presentation
      広島大学(広島県・東広島市)
    • Year and Date
      2015-07-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370641
  • 1.  ISHIKAWA Yasushige (90257775)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 17 results
  • 2.  KONDO Mutsumi (20467533)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 3.  SAITO Eiji (60162187)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  Yanase Yosuke (70239820)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  里井 久輝 (70388643)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 6.  野澤 孝之 (60370110)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 7.  Jeong Hyeonjeong (60549054)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 8.  長嶺 寿宣 (20390544)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  樫葉 みつ子 (20582232)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  吉田 達弘 (10240293)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  玉井 健 (20259641)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  田尻 悟郎 (30454599)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  横溝 紳一郎 (60220563)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  今井 裕之 (80247759)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  真崎 克彦 (60845212)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 16.  横田 和子 (80434249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  岩坂 泰子 (80636449)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  IKEDA shigeyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi