• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Imamura Kazuma  今村 一真

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60705846
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 茨城大学, 人文社会科学野, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 茨城大学, 人文社会科学野, 教授
2018: 茨城大学, 人文社会科学部, 教授
2017: 茨城大学, 人文社会科学部, 准教授
2016: 茨城大学, 人文学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07080:Business administration-related / Commerce
Keywords
Principal Investigator
カスタマー・アクティビティ / カスタマー・ドミナント・ロジック / サービス・デザイン / 商学 / 成果 / 価値共創 / リレーションシップ / 相互作用 / プロセス / サービス
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (19 results)
  •  顧客の行動を焦点とした新たなサービス・デザインに関する実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      今村 一真
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Ibaraki University
  •  Marketing research on the strategic effectiveness of customer servicePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Imamura Kazuma
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Ibaraki University

All 2019 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] カスタマー・アクティビティの視点からみた価値共創のグローバル展開 -広州ヤクルトの事例を用いて-2019

    • Author(s)
      今村一真
    • Journal Title

      アジア市場経済学会年報

      Volume: 21 Pages: 35-46

    • NAID

      130007903312

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Journal Article] 価値創造から価値共創のマーケティングへ -顧客満足から考える”プロセスを紡ぐサービス”の可能性-2018

    • Author(s)
      今村一真
    • Journal Title

      常陽ARC

      Volume: 584 Pages: 9-10

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Journal Article] 消費プロセスの接続に向けた直接的相互作用促進の意義 -カスタマー・アクティビティ概念の検討による新たな可能性-2018

    • Author(s)
      今村一真
    • Journal Title

      消費経済研究

      Volume: 7 Pages: 37-48

    • NAID

      40021915058

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Journal Article] マーケティングにおける社会的交換の位置づけ -主体間の関係プロセスに注目するための視点の整理-2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Journal Title

      茨城大学人文学部『社会科学論集』

      Volume: 62 Pages: 1-13

    • NAID

      40021268841

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Journal Article] 主体間関係の分析視角に関する研究 -連続するプロセスと成果-2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Journal Title

      消費経済研究

      Volume: 6 Pages: 30-43

    • NAID

      40021278734

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Journal Article] 主体間関係の分析視角に関する研究 -連続するプロセスと成果-2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Journal Title

      日本消費経済学会『消費経済研究』

      Volume: 6

    • NAID

      40021278734

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Journal Article] サービスで捉えるリレーションシップ -「ベネフィット・ワン」にみる市場創造のダイナミズムー2016

    • Author(s)
      金賢・今村一真
    • Journal Title

      日本マーケティング学会 カンファレンス2016 プロシーディングス

      Volume: 5 Pages: 377-389

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] 連続したサービス実践の成果に関する研究 -質的研究の成果を踏まえた検討-2018

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本消費経済学会 中国・四国部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] サービス従事者の実践理論に関する研究 -もうひとつのTheory in Useに注目して-2018

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本消費経済学会 第43回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] サービス従事者の実践理論に関する研究 -もうひとつのTheory in Useに注目して-2018

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本消費経済学会 中国・四国部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] サービス・ドミナント・ロジックからカスタマー・ドミナント・ロジックへ -ノルディック学派の研究の進展に注目して-2018

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本商業学会 関東部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] ノルディック学派の研究の進展にみる消費文脈へのインサイト -カスタマー・ドミナント・ロジックに基づくサービス・マーケティング-2018

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      サービス学会 第6回国内大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] 消費プロセスの接続に向けた直接的相互作用の意義 -カスタマー・アクティビティ概念の検討による新たな可能性-2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本消費経済学会 第42回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] カスタマー・アクティビティを起点としたインタラクション・プロセスの解明2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本商業学会 第67回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] カスタマー・アクティビティの視点からみた価値共創のグローバル展開 -広州ヤクルトに注目して-2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      アジア市場経済学会 第21回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] 小売業における文脈インサイトの動向 -各社の事例に見る新しい解釈の試み-2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本マーケティング学会 第18回価値共創型マーケティング研究会
    • Place of Presentation
      中央大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] 日本企業が挑戦するプロセス志向のサービス展開 -ヤクルト本社のグローバル展開に注目して-2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      アジア市場経済学会 西部部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] 顧客の消費コンテクスト解明に向けた理論と実践の接続の試み2017

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本マーケティング学会 第19回価値共創型マーケティング研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926
  • [Presentation] 消費プロセスの接続に向けた社会的相互作用の意義2016

    • Author(s)
      今村一真
    • Organizer
      日本消費経済学会 中国・四国部会
    • Place of Presentation
      岡山理科大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K03926

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi