• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Shirayama Masumi  白山 真澄 (白山 真澄)

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

白山 真澄  シラヤマ マスミ

白山真澄

白山 眞澄  シラヤマ マスミ

白山 眞澄(白山真澄)  シラヤマ マスミ

Less
Researcher Number 60726909
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東海学院大学, 人間関係学部, 教授(移行)
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2022: 東海学院大学, 人間関係学部, 教授(移行)
2017: 東海学院大学, 人間関係学部, 教授(移行)
2016: 東海学院大学短期大学部, 幼児教育学科, 准教授
2015: 東海学院大学短期大学部, その他部局等, 准教授
2014: 東海学院大学短期大学部, その他部局等, 講師
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related / Sociology of education
Keywords
Except Principal Investigator
リカレント教育 / 高等教育 / 社会人入学 / 生涯学習 / イギリス社会人入学 / 社会人の学び直し / 社会人教育 / 企業教育 / 教育再生実行会議 / 格差 … More / 学歴 / ジェンダー / 骨太の方針 / イギリス / 生涯教育 / 学歴階層 / ジェンダー格差 / PGCE / イギリス教員養成制度 / リスキリング / 学び直し / 夜間大学院 / 社会人大学生 / ユニバーサル・アクセス / キャリア分析 / 『大学」中心と「学校現場」中心 / 職業資格 / 大学再入学 / 教職大学院 / 社会人学生 / 教師教育 / 大学再入学ニーズ / 成人学習 Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (18 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Analysis on the restaint factors in Japanese cultural and institutional milieu.

    • Principal Investigator
      KATO KUN
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Aichi University
  •  Developing Programs for Teacher Education as Adult Learning

    • Principal Investigator
      IMAZU Kojiro
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Aichi Toho University

All 2021 2020 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Current Status and Issues of the Interactive Online Lesson Construction Process under COVID-19 Outbreak ―Based on the case of Yangon Japanese School―2021

    • Author(s)
      白山真澄、沖本美佳
    • Journal Title

      東海学院大学研究年報

      Volume: 6 Pages: 19-28

    • DOI

      10.24478/00003744

    • NAID

      120007005095

    • URL

      https://tokaigakuin-u.repo.nii.ac.jp/records/3753

    • Year and Date
      2021-03-31
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02572
  • [Journal Article] 社会人の学び直しに関する探索的実証研究2021

    • Author(s)
      田川隆博、加藤潤、長谷川哲也、今津孝次郎、林雅代、白山真澄
    • Journal Title

      岐阜大学カリキュラム開発研究

      Volume: 37 Pages: 146-157

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02572
  • [Journal Article] 社会人の学び直しを支える学習意欲―地方企業を対象とし質問紙調査の結果からー2021

    • Author(s)
      長谷川哲也、加藤潤、今津孝次郎、田川隆博、林雅代、白山真澄
    • Journal Title

      中部教育学会紀要

      Volume: 22号 Pages: 74-88

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02572
  • [Journal Article] ヤンゴン日本人学校における思考ツールを活用した対話型授業の実践と考察2020

    • Author(s)
      白山真澄、沖本美佳
    • Journal Title

      東海学院大学研究年報

      Volume: 5 Pages: 99-108

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02572
  • [Journal Article] 成人の学びとパースペクティブの変容-教職経験者のリカレントな進学の事例から2017

    • Author(s)
      白山真澄
    • Journal Title

      日本生涯教育学会論集

      Volume: 38 Pages: 143-152

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Journal Article] 社会人学生の進学の動機とリカレントな学びの諸相-保育士・教員養成課程の場合2017

    • Author(s)
      白山真澄
    • Journal Title

      東海学院大学短期大学部紀要

      Volume: 42 Pages: 21-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Journal Article] 大学における現職教員の学びに関するニーズ-2015年度予備調査の結果から2017

    • Author(s)
      今津孝次郎・加藤潤・白山真澄・田川隆博・長谷川哲也・林雅代
    • Journal Title

      静岡大学教育学部附属教育実践総合センター紀要

      Volume: 26 Pages: 167-181

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Journal Article] 大学における現職教員の学び直しに関するニーズ2017

    • Author(s)
      今津孝次郎・加藤潤・白山真澄・田川隆博・長谷川哲也・林雅代
    • Journal Title

      静岡大学教育実践総合センター紀要

      Volume: 26 Pages: 167-181

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Journal Article] 社会人学生の進学動機とリカレントな学びの諸相-保育士・教員養成課程の場合-2016

    • Author(s)
      白山真澄
    • Journal Title

      東海学院大学短期大学部紀要

      Volume: 第42号 Pages: 21-30

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Presentation] 社会人の学び直しに関する探索的実証研究2020

    • Author(s)
      加藤潤、田川隆博、長谷川哲也、今津孝次郎、林雅代、白山真澄
    • Organizer
      日本教育社会学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02572
  • [Presentation] 現職教員の潜在的学びニーズ-大学への「社会人入学」に関する質問紙調査を通じて-2017

    • Author(s)
      加藤潤・田川隆博・今津孝次郎・白山真澄・長谷川哲也・林雅代
    • Organizer
      日本教育社会学会第69回大会(一橋大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Presentation] 大学への社会人入学に関するニーズ-一般市民への質問紙調査の結果から2017

    • Author(s)
      今津孝次郎・田川隆博・加藤潤・白山真澄・長谷川哲也・林雅代
    • Organizer
      中部教育学会第66回大会(福井医療大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Presentation] 大学への社会人入学の促進要因と抑制要因─現職教員を対象とした質問紙調査の結果から─2016

    • Author(s)
      今津孝次郎・田川隆博・長谷川哲也・加藤潤・林雅代・白山真澄
    • Organizer
      日本教育社会学会第68回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Presentation] 大学における現職教員の学び直しに関するニーズ─予備調査の結果から─2016

    • Author(s)
      今津孝次郎・田川隆博・長谷川哲也・加藤潤・林雅代・白山真澄
    • Organizer
      中部教育学会第65回大会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Presentation] 教員の学びとパースペクティヴの変容2016

    • Author(s)
      白山真澄
    • Organizer
      日本生涯教育学会第37回大会
    • Place of Presentation
      国立教育政策研究所社会教育実践研究センター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Presentation] 教員の学びと生涯発達―アクティブ・インタビューが描く成人の学習の軌跡―2016

    • Author(s)
      白山真澄
    • Organizer
      中部教育学会第65回大会
    • Place of Presentation
      中部大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Presentation] 保育士・教員養成課程における社会人学生の諸相2015

    • Author(s)
      白山眞澄
    • Organizer
      中部教育学会 第64回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2015-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • [Presentation] 保育士・教員養成課程における社会人学生の諸相-進学の動機と成人としての学び-2015

    • Author(s)
      白山真澄
    • Organizer
      中部教育学会
    • Place of Presentation
      名古屋大学教育学部(名古屋市千種区不老町)
    • Year and Date
      2015-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26381155
  • 1.  IMAZU Kojiro (30025118)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 15 results
  • 2.  KATO KUN (80194819)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 3.  田川 隆博 (10454448)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 4.  林 雅代 (40298550)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results
  • 5.  長谷川 哲也 (90631854)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 9 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi