• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Utsumi Shoka  内海 緒香

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60735306
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: お茶の水女子大学, 人間発達教育科学研究所, 特任准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: お茶の水女子大学, 人間発達教育科学研究所, 特任准教授
2015 – 2021: お茶の水女子大学, 人間発達教育科学研究所, 特任講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Childhood science (childhood environment science)
Except Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
モニタリング / 幼児教育 / エフォートフルコントロール / 保育の質 / 養育 / エフォートフル・コントロール / 見守り / みまもり / 教師 / 接続期 … More / 保育 / 幼小接続期 / 自己制御 / 非認知能力 / 就学前教育 / 学校 / 子育て支援 / 発達 / 保育幼児教育 / 動機づけ / 幼児期 / 養育の質 / 自己決定性理論 / 可視化 / 保育実践 / 子育て / 親子関係 … More
Except Principal Investigator
保育 / 実践 / マネジメント / 創造性 / リゾーム / 参加 / 多様性 / 保育マネジメント / 構成学習 / 生涯発達 / アクティブラーニング / 行為の学びと記憶 / 生涯学習 / 学習理論 / Enactigive Brain Model / Enactive Brain 理論&モデル / 脳科学と教育の架橋研究 / 生涯学習・発達 / 構成的学習 / 行為の学習と記憶 / 脳認知科学 / 「脳科学と教育の架橋」研究 / 教育改革 / Enactive Brain / アクティブ・ラーニング / 教育標準時間外 / 開発 / カリキュラム / こども園 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (60 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  多様な参加を受け入れるリゾーム型保育マネジメント論の構築と実践的展開

    • Principal Investigator
      刑部 育子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ochanomizu University
  •  Opening ECEC center and its curriculum to the community and society

    • Principal Investigator
      Miyasato Akemi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ochanomizu University
  •  Parental and caregivers' monitoring to foster self-regulation in the transition of preschool to elementary school.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Utsumi Shoka
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ochanomizu University
  •  Active Learning Theory based on Enactive Brain for Education and Long-life Learning

    • Principal Investigator
      NIKI KAZUHISA
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Pioneering)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Keio University
      National Institute of Advanced Industrial Science and Technology
      Ochanomizu University
  •  The Monitoring of parents and teachers who foster children's motivation for effortful control in early childhoodPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Utsumi Shoka
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Childhood science (childhood environment science)
    • Research Institution
      Ochanomizu University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] お茶の水女子大学 保育マネジメント研究 ブックレット vol.1 ― 保育マネジメントの現状と展望 ―2023

    • Author(s)
      内海緒香、菊地知子、刑部育子、小玉亮子、髙橋陽子、辻谷真知子、中澤智子、浜口順子、松島のり子、宮里暁美、山下智子
    • Total Pages
      53
    • Publisher
      国立大学法人お茶の水女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22255
  • [Book] 夕方の保育についての探究: 文京区立お茶の水女子大学こども園の実践2021

    • Author(s)
      宮里暁美・刑部育子・内海緒香・山﨑寛恵
    • Total Pages
      34
    • Publisher
      お茶の水女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Book] ていねいに観ることから始まる子どもの探求を支える保育環境を評価すると きの「5つの視点」2021

    • Author(s)
      内海緒香・川邉尚子・宮里暁美
    • Total Pages
      24
    • Publisher
      お茶の水女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02479
  • [Book] 思いをつなぐ 保育の環境構成 2・3歳児クラス編(宮里編著、内海担当第6章)2020

    • Author(s)
      宮里暁美、内海緒香
    • Total Pages
      148
    • Publisher
      中央法規出版
    • ISBN
      4805881046
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Book] 思いをつなぐ 保育の環境構成 4・5歳児クラス編(宮里編著、内海担当第6章)2020

    • Author(s)
      宮里 暁美、内海緒香
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      中央法規出版
    • ISBN
      4805881054
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Book] 思いをつなぐ 保育の環境構成 0・1歳児クラス編(宮里編著、内海担当第6章、山崎担当コラム)2020

    • Author(s)
      宮里 暁美、内海緒香 山﨑寛恵
    • Total Pages
      152
    • Publisher
      中央法規出版
    • ISBN
      4805881038
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Journal Article] 「学びの行為」を支えるEnactive Brainを知り、学びと自己成長、そして教育を考える2021

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、内海諸香、岩野孝之、安藤寿康
    • Journal Title

      チャイルド サイエンス

      Volume: 21 Pages: 35-35

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] 「学びの行為」を支える脳を知り、学びと教え、教育を考える2021

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、内海諸香
    • Journal Title

      主体的学び

      Volume: 7 Pages: 77-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Journal Article] 「子どもの安心安全を守り育む保育実践尺度(FCHWS)」の作成:見守り概念とモニタリング理論を踏まえて2020

    • Author(s)
      内海緒香
    • Journal Title

      お茶の水女子大学人文科学研究

      Volume: 16 Pages: 157-167

    • NAID

      120006826388

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02479
  • [Journal Article] 実践ファイル 第3回お茶大こども園フォーラム報告 実践や体験を通して語り合い学び合う2019

    • Author(s)
      内海緒香
    • Journal Title

      幼児の教育

      Volume: 第118巻 第4号 Pages: 27-27

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Journal Article] 子どもの健康・安全・適応を育む保育の場における見守りプロセスの検討2019

    • Author(s)
      内海緒香
    • Journal Title

      人文科学研究

      Volume: 15 Pages: 89-103

    • NAID

      40021860449

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Journal Article] 子どもの健康・安全・適応はどのようにモニタリングされているのか:幼稚園教師の語りの質的内容分析2018

    • Author(s)
      内海緒香
    • Journal Title

      人文科学研究

      Volume: 14 Pages: 121-132

    • NAID

      120006463904

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Journal Article] 5つの保育カリキュラムとOECD保育白書の議論 : カリキュラム策定への示唆2017

    • Author(s)
      内海緒香
    • Journal Title

      人文科学研究

      Volume: 13 Pages: 151-160

    • NAID

      120005998459

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 「5つの視点」を活用した研修―デザインプロセスと創発的評価―2023

    • Author(s)
      内海緒香・川辺尚子・辻谷真知子・宮里暁美
    • Organizer
      日本保育学会第76回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22255
  • [Presentation] 保育環境を評価する(3)―3~5歳児が行き交う中で生まれてくる「社会」―2023

    • Author(s)
      松尾杏菜・宮里暁美・内海緒香・伊藤幸子
    • Organizer
      日本保育学会第76回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22255
  • [Presentation] 明日の保育を拓く「保育マネジメント」の在り方(2)ー島の自然と文化を生かした園運営者の語りから捉えられたことー2023

    • Author(s)
      宮里暁美・浜口順子・松島のり子・辻谷真知子・内海緒香
    • Organizer
      日本保育学会第76回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22255
  • [Presentation] 認定こども園を巡る研究の動向―日本保育学会大会発表論文集に見る8年間の推移2022

    • Author(s)
      内海緒香・宮里暁美・柿沼芳江・中田範子・石倉卓子・石丸るみ・竹田好美・大方美香・神長美津子
    • Organizer
      日本乳幼児教育・保育者養成学会 第3回研究大会 オンライン
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22255
  • [Presentation] 明日の保育を拓く「保育マネジメント」の在り方(1)ー地域・社会に開かれた園運営者の語りから捉えられたことー2022

    • Author(s)
      宮里暁美・浜口順子・松島のり子・辻谷真知子・内海緒香
    • Organizer
      日本保育学会 第75回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22255
  • [Presentation] 保育環境を評価する (1)「5つの視点」創案と視点「社会が生まれている」について2022

    • Author(s)
      内海緒香・川辺尚子・松尾杏菜
    • Organizer
      日本保育学会 第75回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22255
  • [Presentation] 保育環境を評価する(2)「社会が生まれている」という視点に着目して2022

    • Author(s)
      松尾杏菜・宮里暁美・内海緒香・川辺尚子
    • Organizer
      日本保育学会 第75回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K22255
  • [Presentation] 「学びの行為」を支えるEnactive Brainを知り、学びと自己成長、そして教育を考える2021

    • Author(s)
      仁木和久、緩利誠、内海諸香、岩野孝之、安藤寿康
    • Organizer
      第17回子ども学会議サテライトポスター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 幼小接続期における親のモニタリング/保育者の見守りと子どもの自己制御・非認知能力との関連2021

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本心理学会大85回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02479
  • [Presentation] 生命とのつながりを育む移動動物園における保育の環境設定と子どもの学びの評価2021

    • Author(s)
      内海緒香・宮里暁美・辻谷真知子・川辺尚子・山下智子・内野公恵
    • Organizer
      第17回日本子ども学会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02479
  • [Presentation] 夕方の保育の探究―認定こども園における教育標準時間外のカリキュラムの検討を通して―全国調査の結果とAこども園の実践から―2021

    • Author(s)
      宮里暁美・内海緒香
    • Organizer
      日本乳幼児教育・保育者養成学会 第2回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 「夕方の保育」を考える2021

    • Author(s)
      刑部育子・内海緒香・宮里暁美・山﨑寛恵
    • Organizer
      第5回お茶大こども園フォーラムオンデマンド分科会4
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 夕方の保育の探究: 認定こども園における教育標準時間外の保育に関する調査報告2021

    • Author(s)
      内海緒香・宮里暁美・刑部育子・山﨑寛恵・杉山沙旺美
    • Organizer
      日本保育学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 夕方の保育の探究: 認定こども園における教育標準時間外のカリキュラムの検討を通して2021

    • Author(s)
      刑部育子・宮里暁美・内海緒香・粂原淳子・山﨑寛恵
    • Organizer
      日本保育学会第74回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 小さなこども園の大きな挑戦④2020

    • Author(s)
      宮里暁美・内海緒香・高橋陽子
    • Organizer
      第3回 お茶の水女子大学子ども園フォーラム分科会4
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 園環境が変わると保育が変わる!2020

    • Author(s)
      内海緒香・川辺尚子
    • Organizer
      第3回 お茶の水女子大学子ども園フォーラム分科会7
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] Active Learning Theory based on Brain: Constructive, Motivational, Emotional, Goal-oriented Learning with Intentional Communication2020

    • Author(s)
      Kazuhisa Niki, Makoto Yururi, Shoka Utsumi
    • Organizer
      Integration of Inter-Displinary Research, Education, and Communication 2020
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 幼児期の肯定的な養育と自己制御との関連:交差時差モデルの検討2020

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本心理学会 第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02479
  • [Presentation] 認定こども園における「夕方の保育」の可能性: (2) 3園の事例から2020

    • Author(s)
      山﨑寛恵・刑部育子・内海緒香
    • Organizer
      日本保育学会第73回大会(ポスター発表)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 認定こども園における「夕方の保育」の可能性: (1) アンケート調査の結果から.2020

    • Author(s)
      内海緒香・宮里暁美・刑部育子・山﨑寛恵
    • Organizer
      日本保育学会第73回大会(ポスター発表)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 幼小接続期における教師のモニタリング:「見守り」と関連する行動の内容分析2019

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02479
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングの脳科学と教育実践への架橋を目指して ~人間固有の学びの構造と機能を知り,学びと教え,教育の再構築を共にデザインしよう~2019

    • Author(s)
      仁木和久・緩利誠・内海緒香・冨士原紀絵
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会, 企画ワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 預かり保育:『くつろぐ』ってどういうこと?2019

    • Author(s)
      宮里暁美・刑部育子・山﨑寛恵・内海緒香
    • Organizer
      第20回全日私幼連東京地区教育研究大会 第8分科会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] Active Learning on Brain: Constructive, Motivational, Emotional, Goal-oriented and Self-Regulated Integrative Learning Theory2019

    • Author(s)
      Kazuhisa Niki, Makoto Yururi, Shoka Utsumi, Takayuki Iwano, Kie Fujiwara
    • Organizer
      Cognitive Neurosciece Confference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 幼児期の養育とCool/Hot実行機能との関連: 自己決定理論を媒介としたモデルの検討2019

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングを支える脳を知り、子どもの学びと成長に活かそう!2019

    • Author(s)
      仁木和久・緩利誠・内海緒香・岩野孝之・冨士原紀絵
    • Organizer
      子ども学会企画ラウンドテーブル、第16回子ども学会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] Extracurricular hours in education and care: Toward the development of early childhood education and care center curriculum that is open to the community and society2019

    • Author(s)
      Utsumi, S., Miyasato, A., Gyobu, I. & Yamazaki, H.
    • Organizer
      OMEP Asia Pacific Regional Conference 2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] Cultural influences on temperament development: Findings from the Global Temperament Project.2019

    • Author(s)
      Putnam S., Alexander A., Zweig A., Ellis A., Lipina S., Ruetti E., Segretin M., Castillo K., Ison M., Greco C., Jensen L., Conte E., Akhter S., Urbain-Gauthier N., Gillet S., Galdiolo S., Roskam I., Warreyn P., Loop L., … Utsumi S., … Olazabal D.
    • Organizer
      the 2019 SRCD Biennial Meeting, Baltimore, Maryland, USA
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 認定こども園における研修のありかた2019

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      特別区人事・厚生事務組合教育委員会 「認定こども園における研修の在り方」に関する講義・演習
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングにおける「ポジティブ感情」の役割:「拡張・形成理論」2019

    • Author(s)
      仁木和久・緩利誠・内海緒香・岩野孝之・冨士原紀絵
    • Organizer
      第16回子ども学会議(日本子ども学会学術集会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 幼児教育保育と家庭における「見守り」―多義性と多様性2019

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本保育学会第72回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02479
  • [Presentation] アクティブ・ラーニングの脳科学2019

    • Author(s)
      仁木和久・内海緒香・緩利誠・冨士原紀絵・岩野孝之
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] Exploration of STEAM framework through 'light table’ with young children and teachers.2019

    • Author(s)
      Tsuchiya, K., Gyobu, I., Miyasato, A., Utsumi, S., & Yamazaki, H.
    • Organizer
      OMEP Asia Pacific Regional Conference 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 日本の食育とお茶大こども園の実践活動:豊かな食体験により食の喜びを育む2019

    • Author(s)
      内海緒香・川島雅子
    • Organizer
      お茶の水女子大学(子ども学コース)主催 華東師範大学幼児教育学科との研究交流
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 預かり保育: 子どもの一日をデザインするという考え方に立って2018

    • Author(s)
      宮里暁美・内海緒香・山﨑寛恵
    • Organizer
      東京都私立幼稚園教育研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02434
  • [Presentation] 情報処理の柔軟性と学習発達を支える脳アーキテクチャーの多次元性2018

    • Author(s)
      仁木 和久、緩利 誠、内海緒香、岩野孝之、冨士原紀絵、榊原 洋一
    • Organizer
      日本子ども学会第15回子ども学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] ”Active Learning on Brain” プロジェクト ~「アクティブ脳」を知り・活かす 脳認知科学プロジェクトの発足~2018

    • Author(s)
      仁木 和久、緩利 誠、内海緒香、岩野孝之、冨士原紀絵、榊原 洋一
    • Organizer
      日本子ども学会第15回子ども学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] 幼児期の父親と母親の育児不安に関連する個人・家庭・園要因の検討2018

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 保育の場におけるモニタリング みまもり尺度の開発2018

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本発達心理学会 第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 反省的実践家としての保育者の対話と省察: 認定こども園 園内研究会の記録から2018

    • Author(s)
      内海緒香、宮里暁美、仁木 和久、森永路子、川辺尚子
    • Organizer
      日本子ども学会第15回子ども学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K20337
  • [Presentation] エフォートフルコントロールの測定―4・5歳児を対象として2017

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      発達心理学会 第28回大会
    • Place of Presentation
      広島 広島国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 保育の場におけるモニタリング ―幼稚園教師の配慮に関する内容分析―2017

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本保育学会第70回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 乳幼児期のエフォートフル・コントロールに関する考察:保育実践への発展2017

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      第14回子ども学会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 母親のパーソナリティ、養育と幼児の気質との関連―子どもの困難度に焦点を当てて―2017

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本教育心理学会第59回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] Preschool teachers’ practices of monitoring children to prevent health risks and facilitate adaptation: Multi-method triangulation in a qualitative study.2016

    • Author(s)
      Utsumi Shoka
    • Organizer
      The 31st International Congress of Psychology 2016
    • Place of Presentation
      Japan, Yokohama
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 健康/安全を守る環境としての幼児期のモニタリングに関する保育実践活動2016

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      子ども学会議 第13回大会
    • Place of Presentation
      浜松 静岡大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • [Presentation] 園生活における保育者の幼児に関するモニタリング―保育者は子どもの健康・安全・適応をどのようにモニタリングしているか―」2015

    • Author(s)
      内海緒香
    • Organizer
      日本心理学会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場
    • Year and Date
      2015-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K01750
  • 1.  Miyasato Akemi (40738134)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 2.  刑部 育子 (20306450)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  山崎 寛恵 (40718938)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  NIKI KAZUHISA (30344211)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 12 results
  • 5.  緩利 誠 (80509406)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 6.  安藤 寿康 (30193105)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  岩野 孝之 (80415645)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 8.  宇納 育子
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 10 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi