• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Morita Masami  森田 昌美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

MORITA Masami  森田 昌美

Less
Researcher Number 60739217
Affiliation (Current) 2025: 神戸学院大学, 共通教育センター, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2017: 神戸学院大学, 共通教育センター, 准教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Except Principal Investigator
ドイツ語教師の授業観 / ドイツ語教師研究 / ドイツ語学習者の学習観 / ドイツ語学習動機づけ / 教師のビリーフ / コミュニカティブア・プローチ / ドイツ語教材 / ドイツ語教師 / ドイツ語学習者 / 学習環境 … More / 外国語学習動機づけ / コミュニカティブな教科書 / ビリーフ / 教師 / 外国語学習観 / 自己決定理論 / 動機づけ / 教材 / コミュニカティブ・アプローチ / ドイツ語 Less
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (7 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  The influence of communicative language teaching materials on the motivation of Japanese learners of German

    • Principal Investigator
      Fujiwara Mieko
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Konan University

All 2018 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] コミュニカティブなドイツ語授業における作業形態 -グループワークとペアワークに関する一考察-2018

    • Author(s)
      森田昌美
    • Journal Title

      共通教育研究紀要

      Volume: 3 Pages: 14-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370646
  • [Journal Article] 教師のビリーフ(信念)と授業実践-コミュニカティブな教科書を使用するドイツ語教師の視点から-2017

    • Author(s)
      森田昌美
    • Journal Title

      日本独文学会研究叢書

      Volume: 125 Pages: 68-86

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370646
  • [Journal Article] 教師のビリーフと授業実践-コミュニカティヴな教科書を使用したドイツ語授業を中心に-2017

    • Author(s)
      森田昌美
    • Journal Title

      神戸学院大学共通教育研究紀要

      Volume: 2 Pages: 15-29

    • NAID

      40021470147

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370646
  • [Presentation] 教師のビリーフ(信念)と授業実践-コミュニカティブな教科書を使用するドイツ語教師の視点から-2016

    • Author(s)
      森田昌美
    • Organizer
      日本独文学会
    • Place of Presentation
      関西大学(阪府吹田市)
    • Year and Date
      2016-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370646
  • [Presentation] 教師のビリーフ(信条)と授業実践―コミュニカティブな教科書を使用したドイツ語授業を中心にー2016

    • Author(s)
      森田昌美(連携研究者)
    • Organizer
      語学教育エキスポ2016
    • Place of Presentation
      東京 早稲田大学
    • Year and Date
      2016-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370646
  • [Presentation] コミュニカティブなドイツ語授業において「ペアワーク」や「グループワーク」は学習者にどのように受け入れられるのか2015

    • Author(s)
      藤原三枝子・森田昌美
    • Organizer
      言語教育エキスポ 2015
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2015-03-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370646
  • [Presentation] グループワーク からペアワークへの転換は学習者ならびに教授者にどのような影響を与えるか2015

    • Author(s)
      森田昌美(連携研究者)
    • Organizer
      JALT(全国語学教育学会)
    • Place of Presentation
      神戸市 神戸外国語大学
    • Year and Date
      2015-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370646
  • 1.  Fujiwara Mieko (50309415)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi