• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ueda Satoshi  植田 啓嗣

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

UEDA Satoshi  植田 啓嗣

Less
Researcher Number 60757326
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 福島大学, 人間発達文化学類, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 福島大学, 人間発達文化学類, 准教授
2021: 福島大学, 人間発達文化学類, 講師
2019 – 2020: 西九州大学, 健康福祉学部, 講師
2015 – 2016: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Sociology of education
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
タイの教育 / English Program / 社会経済階層格差 / 教育機会保障 / 教育環境格差 / 中等教育 / 国民統合教育 / 民族的マイノリティ / 教育機会の保障 / 多文化共生教育 … More / 多文化共生 / 少数民族の教育保障 / 教育格差 / 比較教育学 / 教育社会学 / 比較教育 / 教育行政学 / 教育政策 / 機会拡張学校 / 少数民族教育 / 小規模学校 / 教育の機会均等 … More
Except Principal Investigator
教育支援 / 通信制 / 全日型 / 全日型通信制課程 / 再チャレンジ / 教育困難高校 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (17 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  タイの前期中等教育における学校間の教育環境格差と社会経済階層格差に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      植田 啓嗣
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Fukushima University
  •  全日型通信制を活かした「教育困難高校」における再チャレンジ機会の構築に関する研究

    • Principal Investigator
      山田 朋子
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Joshibi University of Art and Design Junior College
  •  An Empirical Study on Education Security and Multicultural Education for Ethnic Minorities: The Case of ThailandPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEDA Satoshi
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Fukushima University
      Nishikyushu University
  •  A Study on the Structure of Interregional Education Gap and Educational Practice and Policy toward Equalization of Educational Opportunities in ThailandPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      UEDA Satoshi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Sociology of education
    • Research Institution
      Waseda University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2017 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 多文化教育に関する考察ータイの教育への視座ー2023

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Journal Title

      福島大学人間発達文化学類論集

      Volume: 37 Pages: 1-17

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Journal Article] 教育の再生産論と教育機会均等論に関する考察―タイの教育開発への視座―2022

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Journal Title

      教育行財政研究集録(早稲田大学教育行財政研究室)

      Volume: 17 Pages: 1-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Journal Article] Response to COVID-19 from the Perspective of School Education in Thailand2022

    • Author(s)
      UEDA Satoshi
    • Journal Title

      福島大学人間発達文化学類論集

      Volume: 35 Pages: 1-14

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Journal Article] Educational Opportunities and Ethnicity Regarding Bhuddist Schools in Thailand: A Case Study of Doisaket Phadungsasana School in Chiang Mai Province2020

    • Author(s)
      UEDA Satoshi
    • Journal Title

      早稲田大学大学院教育学研究科紀要別冊

      Volume: 27-2 Pages: 25-38

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Journal Article] タイにおける仏教学校の役割 ―山岳少数民族の教育機会とエスニシティ―2020

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Journal Title

      国際教育(日本国際教育学会)

      Volume: 26 Pages: 55-72

    • NAID

      40022455954

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Journal Article] タイの初等教育におけるASEAN教育の展開に関する一考察2016

    • Author(s)
      植田啓嗣
    • Journal Title

      学術研究(人文科学・社会科学編)

      Volume: 第64号 Pages: 1-14

    • NAID

      120005775173

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06688
  • [Presentation] Educational Opportunity Guarantee and Multicultural Education in Basic Education in Thailand: From the Perspective of a Japanese Researcher2024

    • Author(s)
      UEDA Satoshi
    • Organizer
      A Seminar of Institute of Asian Studies in Chulalongkorn University
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02052
  • [Presentation] COVID-19下におけるタイの学校教育環境に関する考察-チェンマイ県の4校比較から-2023

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Organizer
      日本タイ学会2023年度研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02052
  • [Presentation] タイの小規模小学校における教育機会保障2022

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Organizer
      令和4年度第2回国際教育フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Presentation] タイの山地民の児童生徒における言語保持とアイデンティティ2022

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Organizer
      第6回東南アジア教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Presentation] タイの学校教育におけるCOVID-19への対応2021

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Organizer
      第5回東南アジア教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Presentation] タイにおける仏教学校の役割 ―山岳少数民族の教育機会とエスニシティ―2020

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Organizer
      第4回東南アジア教育研究フォーラム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Presentation] タイの仏教学校における教育保障とエスニシティ ―チェンマイ県D校の生徒アンケートから―2019

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Organizer
      日本国際教育学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Presentation] ssues in the Education of Non-Disable Children with Special Needs: Case Studies of Japan and Thailand2019

    • Author(s)
      UEDA Satoshi
    • Organizer
      The 8th International Symposium on Special Education, Bangkok, Thailand
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14115
  • [Presentation] Economic Development and Human Resource Development in the Mekong Region2017

    • Author(s)
      Satoshi UEDA
    • Organizer
      Hanoi Symposium: Development of Mekong Region in the Asian Dynamic Context
    • Place of Presentation
      Vietnam Academy of Social Sciences
    • Year and Date
      2017-02-17
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06688
  • [Presentation] タイにおける山地民に対する国民統合教育と民族意識の相克―チェンマイ県モン族村の教員・児童アンケートから―2016

    • Author(s)
      植田 啓嗣
    • Organizer
      日本国際教育学会
    • Place of Presentation
      安田女子大学
    • Year and Date
      2016-09-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06688
  • [Presentation] タイにおけるASEAN教育の動向2015

    • Author(s)
      植田啓嗣
    • Organizer
      日本国際教育学会
    • Place of Presentation
      相模女子大学
    • Year and Date
      2015-09-13
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H06688
  • 1.  小野 まどか (00761868)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  山田 朋子 (50331418)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  HIRAYAMA Takehiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  SHAO Jiangwei
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KIMURA Yasuhiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  VIPHAVEEKUL Krittaphol
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  RODSUK Rudeemad
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi