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TAKETANI Keigo  武谷 慧悟

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Taketani Keigo  武谷 慧悟

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Researcher Number 60769917
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Affiliation (Current) 2025: 駒澤大学, 経営学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 駒澤大学, 経営学部, 准教授
2018 – 2021: 駒澤大学, 経営学部, 講師
2017: 早稲田大学, 商学学術院, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Keywords
Principal Investigator
サービス・マーケティング / サービス・リカバリー / ステレオタイプ内容モデル / 異文化間サービス・エンカウンター / 消費者アフィニティ / 顧客満足 / 説明 / 補償 / かわいい / ユーモア … More / 社会的アイデンティティ理論 / アタッチメント理論 / ステレオタイプ内容モ デル / 文化的距離 / サービス・エンカウンター / 苦情 / グローバル・マーケティング / 制御焦点理論 / 顧客苦情行動 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (15 results)
  •  「かわいい」を活用した日本発のサービス・マーケティングPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      武谷 慧悟
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  顧客・従業員双方の視点からの異文化間サービス・エンカウンターに関する包括的検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      武谷 慧悟
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Komazawa University
  •  Building Service Recovery Strategies based on Customer Complaint ResearchPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Taketani Keigo
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Komazawa University
      Waseda University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] サービス・マーケティング概論2019

    • Author(s)
      神原 理編著、北村 真琴、涌田 龍治、武谷 慧悟、大平 修司、福冨 言
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • ISBN
      9784623085903
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811
  • [Journal Article] The Influence of Food Neophobia on the Attitudes toward International and Domestic Travel: A Comparison of Japanese and American Consumers2023

    • Author(s)
      Mineo, K. and Taketani, K.
    • Journal Title

      商経学叢(近畿大学)

      Volume: 70(3) Pages: 171-185

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13621
  • [Journal Article] When and why does good service recovery improve consumer affinity?: An empirical study on intercultural service encounters2022

    • Author(s)
      Taketani, Keigo & Terasaki, Shinichiro
    • Journal Title

      International Journal of Marketing & Distribution

      Volume: 5 Issue: 2 Pages: 37-55

    • DOI

      10.5844/ijmd.5.2_37

    • ISSN
      2432-700X, 2432-7182
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13621, KAKENHI-PROJECT-20K13628
  • [Journal Article] 新奇性の高い食品への消費者態度に関する基礎的研究:ツーリズム研究への応用に向けて2021

    • Author(s)
      武谷慧悟・峯尾圭
    • Journal Title

      駒大経営研究

      Volume: 52(3・4) Pages: 67-91

    • NAID

      120007003882

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13621
  • [Journal Article] 顧客苦情行動の促進・抑制条件:質的比較分析(QCA)による検討2020

    • Author(s)
      武谷慧悟
    • Journal Title

      駒大経営研究

      Volume: 51(3・4) Pages: 93-115

    • NAID

      120006872571

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811
  • [Journal Article] Does Good Service Recovery Improve Consumer Affinity?2020

    • Author(s)
      Terasaki, Shinichiro & Taketani, Keigo
    • Journal Title

      Proceedings of ICServ2020 7th International Conference on Serviceology

      Volume: 7 Pages: 63-65

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811
  • [Journal Article] Can Market Mavens be Negative Word of Mouth Senders? The Moderating Role of Assumed-Competence and Gender2020

    • Author(s)
      Taketani, Keigo & Mineo, Kei
    • Journal Title

      Advances in Advertising Research

      Volume: 11

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811
  • [Presentation] 異文化間サービス・エンカウンター概念の再検討 -サービス・エンカウンターの定義と文化的距離の測定方法を焦点として-2023

    • Author(s)
      武谷慧悟
    • Organizer
      2023年度第73回日本商品学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13621
  • [Presentation] How do foreign tourists react to mistranslations?2022

    • Author(s)
      Taketani, Keigo & Mineo, Kei
    • Organizer
      Australian & New Zealand Marketing Academy (ANZMAC) 2022
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13621
  • [Presentation] 消費者アフィニティに対するサービス・リカバリーの影響2020

    • Author(s)
      武谷慧悟・寺﨑新一郎
    • Organizer
      日本商業学会第70回全国研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811
  • [Presentation] Which Do Customers Like Better, Compensation or Apology? Examining the Moderating Role of Regulatory Focus on Service Recovery2020

    • Author(s)
      Keigo Taketani, Kei Mineo
    • Organizer
      2020 Global Marketing Conference at Seoul
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13621
  • [Presentation] Does Good Service Recovery Improve Consumer Affinity?2020

    • Author(s)
      Terasaki, Shinichiro & Taketani, Keigo
    • Organizer
      ICServ2020 The 7th International Conference on Serviceology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811
  • [Presentation] 顧客苦情行動の先行要因に関する実証的研究:QCAによるアプローチ2019

    • Author(s)
      武谷慧悟
    • Organizer
      日本商品学会第70回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811
  • [Presentation] Do Market Mavens Engage More in Negative WOM? The Moderating Role of Assumed-Competence2019

    • Author(s)
      Taketani, Keigo & Mineo, Kei
    • Organizer
      International Conference on Research in Advertising 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811
  • [Presentation] サービス・リカバリーにおける補償と顧客評価:資源交換理論に基づく再検討2018

    • Author(s)
      武谷慧悟
    • Organizer
      日本商品学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K13811

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