• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Mizuno Masashi  水野 雅之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60770047
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 筑波大学, 人間系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2024: 筑波大学, 人間系, 准教授
2021: 東京家政大学, 子ども学部, 期限付講師
2019: 東京家政大学, 子ども学部, 期限付講師
2018 – 2019: 東京家政大学, 子ども学部, 講師
2017: 筑波大学, 人間系, 特任助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10030:Clinical psychology-related / Educational psychology
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related
Keywords
Principal Investigator
筆記表現法 / 慈悲の手紙 / コンパッション・フォーカスト・セラピー / コンパッションの手紙 / セルフ・コンパッション / スティグマ / 援助要請の勧め / サポート提供 / 支援提供意図 / 共感 … More / 大学生 / 大学教員 / 介入 / 動画教材 / 多次元共感性 / 支援機関の利用の勧め / 直接的支援意図 / 尺度作成 / メンタルヘルスリテラシー / 発達障害 … More
Except Principal Investigator
教育心理学 / 教育工学 / 体験学習プログラム / VR / アバター Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (10 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  Effectiveness of Learning With Realistic Self-Avatars: Development of an Experiential Learning Program

    • Principal Investigator
      千島 雄太
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  Examining the effects of intervention with compassion letter writingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      水野 雅之
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 10030:Clinical psychology-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
      Tokyo Kasei University
  •  Development of a mental health literacy intervention program on developmental disabilities among college studentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Mizuno Masashi
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Kasei University
      University of Tsukuba

All 2024 2022 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 大学生の発達障害に関するメンタルヘルスリテラシー尺度の適用範囲の拡張―大学生版の開発―2020

    • Author(s)
      水野雅之
    • Journal Title

      東京家政大学研究紀要

      Volume: 60 Pages: 139-146

    • NAID

      120007145809

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18399
  • [Journal Article] 大学生の発達障害に関するメンタルヘルスリテラシー尺度の作成2019

    • Author(s)
      水野雅之
    • Journal Title

      学生相談研究

      Volume: 39

    • NAID

      40021933551

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18399
  • [Presentation] 3種類のセルフ・コンパッションの手紙の効果の比較2024

    • Author(s)
      水野雅之
    • Organizer
      日本心理学会第88回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13735
  • [Presentation] 3 種類のセルフ・コンパッションの手紙の受容性の比較2024

    • Author(s)
      水野雅之
    • Organizer
      日本教育心理学会第66回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13735
  • [Presentation] 近年におけるセルフ・コンパッション研究の流れ―多様な介入方法の開発と今後の展開―2024

    • Author(s)
      菅原大地・水野雅之・千島雄太・雨宮怜
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第33回大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13735
  • [Presentation] 対人援助職を志望する学生へのセルフ・コンパッションに基づく介入プログラムの開発2022

    • Author(s)
      水野雅之, 菅原大地, 谷秀次郎, 吹谷和代, 佐藤 純
    • Organizer
      第22回認知療法・認知行動療法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13735
  • [Presentation] セルフ・コンパッションの向上による対人援助職の早期離職予防プログラムの開発2022

    • Author(s)
      水野雅之, 菅原大地, 谷秀次郎, 吹谷和代, 佐藤 純
    • Organizer
      日本心理学会第86回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13735
  • [Presentation] 大学生の発達障害に関するメンタルヘルスリテラシー尺度の作成―大学生を対象として―2019

    • Author(s)
      水野雅之
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18399
  • [Presentation] 発達障害に関するメンタルヘルスリテラシーが大学における特別な配慮への許容度に及ぼす影響2019

    • Author(s)
      水野雅之
    • Organizer
      第19回日本認知療法・認知行動療法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18399
  • [Presentation] 発達障害の大学生に関するメンタルヘルスリテラシー尺度の作成―大学教員を対象として―2018

    • Author(s)
      水野雅之
    • Organizer
      日本心理学会第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K18399
  • 1.  千島 雄太 (30779608)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  大山 潤爾 (00635295)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  藤 桂 (50581584)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  菅原 大地 (10826720)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  生田目 光 (20894166)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  前澤 知輝 (31000474)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi