• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ISHII Tomomi  石井 友美

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 60802072
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 岡山大学, 共通教育・グローバル領域, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 岡山大学, 教育推進機構, 講師
2020 – 2021: 岡山大学, 全学教育・学生支援機構, 講師
2018 – 2019: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 講師(任期付)
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
中国語多読 / 内発的動機付け / 継続的学習 / 学習意欲 / 内発的動機 / 段階別読み物 / 中国語 / 中国語初級学習者 / 中国語段階別読み物 / 適切性 … More / 多読活動 / 文法 / 語彙 / 多読 / 中国語GR / 文法リスト / 単語リスト / 中国語GR制作 / 理解度 / GR Less
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (4 results)
  •  中国語多読活動における学習意欲の調査Principal Investigator

    • Principal Investigator
      石井 友美
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Okayama University
  •  Analysis of Chinese Graded ReadersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ISHII Tomomi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Okayama University
      Waseda University

All 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 汉语分级读物分析探讨“多阅读活动”的合适性2020

    • Author(s)
      石井友美
    • Journal Title

      Bulletin of Institute for Education and Student Services, Okayama University

      Volume: 5 Pages: 31-43

    • DOI

      10.18926/61606

    • NAID

      120007004146

    • ISSN
      2432-9665
    • URL

      https://ousar.lib.okayama-u.ac.jp/61606

    • Year and Date
      2020-12-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12467
  • [Presentation] 大学における中国語多読の実践 -8か月の多読活動を通して2020

    • Author(s)
      石井友美
    • Organizer
      中国語教育学会第18回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12467
  • [Presentation] 中国語初級段階別読み物の分析―「多読活動」の適切性をめぐって2019

    • Author(s)
      石井友美
    • Organizer
      中国語教育学会第17回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12467
  • [Presentation] 對外漢語分級讀物分析 ―探討針對日本中級水平學習者的適用性2019

    • Author(s)
      石井友美
    • Organizer
      The Fifth World Congress on Extensive Reading
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12467

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi