• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

oyaizu kazuhiro  小柳津 和博

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Oyaizu Kazuhiro  小柳津 和博

Less
Researcher Number 60803707
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 桜花学園大学, 教育保育学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 桜花学園大学, 保育学部, 准教授
2020: 桜花学園大学, 保育学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Keywords
Principal Investigator
専門性 / 関わり合い / 重症心身障害児 / インクルーシブ保育
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (16 results)
  •  インクルーシブ保育専門性自己評価項目の開発:重症心身障害児を含む集団の関わり合いPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      小柳津 和博
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ohka Gakuen University
  •  Visualization of Inclusive Childcare Techniques -A New Approach to Encourage Interaction with Children with Severe Physical and Mental Disabilities-Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Oyaizu Kazuhiro
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Ohka Gakuen University

All 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 医療的ケアを要する重度・重複障害児への自立活動の指導―身体の動きを主とした学習の重点と教師の専門性―2023

    • Author(s)
      小柳津和博
    • Journal Title

      育療

      Volume: 73 Pages: 33-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Journal Article] 重症心身障害児を含む集団での子どもの育ち―インクルーシブ保育として共に育つ視点を考える―2023

    • Author(s)
      小柳津和博
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 27 Pages: 15-22

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Journal Article] 重症心身障害児を含むインクルーシブ保育の専門性-子ども同士の関わり合いを促す活動内容・参加方法に関する保育者の創造力-2023

    • Author(s)
      小柳津和博
    • Journal Title

      教科開発学論集

      Volume: 11 Pages: 1-9

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Journal Article] Nursery Teachers Professionals’ Expertise in Encouraging Children to Interact with Each Other in Inclusive Childcare2022

    • Author(s)
      小柳津和博・野々山貴
    • Journal Title

      The Journal of Rehabilitation Psychology

      Volume: 48 Issue: 1 Pages: 51-63

    • DOI

      10.51009/rehapsycho.48.1_51

    • ISSN
      0389-5599, 2436-6234
    • Year and Date
      2022-11-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Journal Article] 日本型インクルーシブ教育システムにおける課題の可視化 ―米国の特別教育施策を基にした検討―2021

    • Author(s)
      小柳津和博
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 24 Pages: 21-33

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Journal Article] インクルーシブ教育システムの推進に関わる現状と課題 -海外のインクルーシブ教育施策を基にした検討-2021

    • Author(s)
      小柳津和博
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 23 Pages: 73-83

    • NAID

      120007008506

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Journal Article] インクルーシブ保育における関わり合いの意義 -重症心身障害児と共に学ぶことによる教育的価値を考える-2020

    • Author(s)
      小柳津和博
    • Journal Title

      桜花学園大学保育学部研究紀要

      Volume: 22 Pages: 27-37

    • NAID

      120006939584

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] 重症心身障害児を含む集団における保育技術に関する研究 -子ども同士の関わり合いを促す重点項目の抽出-2023

    • Author(s)
      小柳津和博・野々山貴
    • Organizer
      第76回 日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] 重症心身障害児を含むインクルーシブ保育の専門性-子ども同士の関わり合いを促す自己評価項目の検討-2022

    • Author(s)
      小柳津和博・野々山貴
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] 特別な支援を必要とする学生の修学支援の現状と課題(4)-合理的配慮に該当しない多様な学生の支援を考える-2022

    • Author(s)
      小柳津和博・勝浦眞仁・堀由里・柏倉秀克・髙橋桐子
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] 重症心身障害児との関わり合いを促すインクルーシブ保育自己評価項目の提案2022

    • Author(s)
      小柳津和博・野々山貴
    • Organizer
      第75回 日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] インクルーシブ保育における保育者の創造力に関する研究 ―重症心身障害児を含む集団の関わり合いを促すための専門性―2021

    • Author(s)
      小柳津和博・野々山貴
    • Organizer
      第74回 日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] 重症心身障害児と関わり合うインクルーシブ保育を創造する力の考察2021

    • Author(s)
      小柳津和博・野々山貴
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] 特別な配慮を必要とする学生の修学支援の現状と課題(3) ―教育・保育職を多様性の視点から考える―2021

    • Author(s)
      小柳津和博・勝浦眞仁・堀由里・柏倉秀克・生川友恒
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第59回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] インクルーシブ保育に必要な保育者の役割に関する研究 -子ども同士の関わり合いを促す保育者の創造力-2020

    • Author(s)
      小柳津和博・野々山貴
    • Organizer
      第73回 日本保育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640
  • [Presentation] インクルーシブ教育の発展を目指した教育環境の革新 -多様性と共生の実現に必要なものとは-2020

    • Author(s)
      大島光代・伊藤佐奈美・松永泰弘・小柳津和博・藤木裕人
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第58回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02640

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi