• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

NISHINO Ai  西野 藍

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

西野 藍  ニシノ アイ

Less
Researcher Number 60837425
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 国際基督教大学, 教養学部, レクチャラー
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 国際基督教大学, 教養学部, レクチャラー
2020 – 2022: 国際基督教大学, 教養学部, インストラクター
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Keywords
Principal Investigator
複線径路・等至線アプローチ(TEA) / 中等教育 / タイ / ノンネイティブ日本語教師 / 海外の日本語教育支援 / 復線径路・等至性アプローチ / ノンネイティブ日本語教師のキャリア選択 / キャリア形成 / 文化心理学 / 複線径路・等至性アプローチ(TEA) / タイの日本語教員養成
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (9 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  海外の日本語教員養成課程修了生のキャリア選択に関する文化心理学的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      西野 藍
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      International Christian University

All 2024 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 一歩進んだ日本語教育概論2024

    • Author(s)
      西口 光一、神吉 宇一、嶋津 百代、森本 郁代、山野上 隆史、義永 美央子、大平 幸、佐川 祥予、高橋 朋子、西野 藍、林 貴哉、藤浦 五月、藤原 智栄美、松尾 慎、羅曉勤
    • Total Pages
      278
    • Publisher
      大阪大学出版会
    • ISBN
      9784872598018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • [Journal Article] タイの教員養成制度改定から見えてくるものーこれからの中等の日本語教員に求められるコンピテンシーとはー2023

    • Author(s)
      西野藍
    • Journal Title

      ICU日本語教育研究

      Volume: 19 Pages: 3-20

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • [Journal Article] A Follow-up Survey of Graduates of Teaching Japanese Language Program in a Thai University on Their Career Choices : Reasons for Choosing Secondary Japanese Language Teacher as Their Career2022

    • Author(s)
      西野 藍,八田 直美,坪根 由香里
    • Journal Title

      国際交流基金日本語教育紀要

      Volume: 18 Pages: 119-130

    • DOI

      10.20649/00000831

    • URL

      https://jpf.repo.nii.ac.jp/records/854

    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • [Presentation] タイ日本語教員養成課程卒業生のキャリア形成―教員と通訳への径路が交差する統合TEM図―2024

    • Author(s)
      西野藍、八田直美、坪根由香里
    • Organizer
      日本語教育国際研究大会(ICJLE)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • [Presentation] タイの大学日本語教員養成課程で学び通訳になった3名のキャリア選択と形成 ―複線径路等至性アプローチ(TEA)による分析―2024

    • Author(s)
      八田直美、西野藍、坪根由香里
    • Organizer
      第1回タイ国日本語教育国際シンポジウム
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • [Presentation] タイの中等日本語教員養成における教育実習-求められるコンピテンシーと評価の観点から-2023

    • Author(s)
      西野藍、八田直美、坪根由香里
    • Organizer
      タイ国日本語教育研究会(AJLET)第35回年次セミナー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • [Presentation] タイの大学の日本語教員養成課程卒業生のキャリア選択-卒業生追跡調査と2名のインタビュー調査から-2021

    • Author(s)
      西野藍・Amonrat Manoban・八田直美・坪根由香里
    • Organizer
      タイ国日本語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • [Presentation] タイ中等日本語教員のキャリア選択と維持を支えたもの―複線径路・等至性アプローチによる4名の分析―2021

    • Author(s)
      西野藍,八田直美,坪根由香里
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • [Presentation] 海外日本語教育におけるキャリア選択・形成についての事例研究-複線径路・等至性アプローチ(TEA)による分析-2020

    • Author(s)
      西野藍・八田直美・坪根由香里
    • Organizer
      小出記念日本語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00702
  • 1.  坪根 由香里 (80327733)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  八田 直美 (20573736)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi