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ISEKI Sayo  井関 紗代

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Iseki Sayo  井関 紗代

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Researcher Number 60879922
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 中京大学, 経営学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 中京大学, 経営学部, 講師
2020 – 2021: 中京大学, 経営学部, 助教(テニュア)
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 90030:Cognitive science-related / 0110:Psychology and related fields
Keywords
Principal Investigator
商品評価 / ブランドネーム / ブランドロゴ / かわいい / ベビースキーマ / 有効性 / 消費者反応 / かわいさ / 日本語版心理的所有感尺度 / 身体化認知 … More / 心的シミュレーション / 所有感 / コントロール感 / 妥当性 / 信頼性 / 心理的所有感尺度 / 処理の流暢性 / 補償的コントロール理論 / コントロール欲求 / 新商品 / 心理的所有感 / deseire for control / fluency / really new service / psychological ownership Less
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    (2 results)
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    (13 results)
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    (1 People)
  •  かわいさの知覚が商品の有効性を過小評価させる心理プロセスの解明Principal Investigator

    • Principal Investigator
      井関 紗代
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 90030:Cognitive science-related
    • Research Institution
      Chukyo University
  •  Mental simulation infulences new product adoption through increased psichological ownershipPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Iseki Sayo
    • Project Period (FY)
      2020 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      0110:Psychology and related fields
    • Research Institution
      Chukyo University

All 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] How Manipulation of Control Influences Desire for Control and Psychological Ownership2023

    • Author(s)
      井関紗代・北神慎司
    • Journal Title

      Advances in Consumer Studies

      Volume: 29 Issue: 1_2 Pages: 1_27-1_38

    • DOI

      10.11194/acs.202303.003

    • ISSN
      1346-9851, 1883-9576
    • Year and Date
      2023-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17177
  • [Journal Article] コントロール欲求の個人差が音楽配信サービスへの心理的所有感に及ぼす影響 ―利用頻度の調整効果に着目して―2023

    • Author(s)
      井関 紗代
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 43

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • [Journal Article] Desire for Control as an Underlying Motive of Psychological Ownership for Music Streaming Services:2023

    • Author(s)
      井関紗代
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 43 Issue: 1 Pages: 42-52

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.036

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-06-30
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17177
  • [Journal Article] Development of a Japanese version of the Psychological Ownership Scale2022

    • Author(s)
      seki, S., Sasaki, K., Kitagami, S.
    • Journal Title

      PeeJ

      Volume: 10 Pages: e13063-e13063

    • DOI

      10.7717/peerj.13063

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03495, KAKENHI-PROJECT-19K14482, KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • [Journal Article] Evaluating replicability of ten influential research on sensory marketing2022

    • Author(s)
      Kosuke Motoki, Sayo Iseki
    • Journal Title

      Frontiers in Communication

      Volume: 7

    • DOI

      10.3389/fcomm.2022.1048896

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • [Journal Article] How semantically labeled scent-gender associations influence the evaluations of scent and texture2021

    • Author(s)
      Iseki, S., Motoki, K, Sakata, R., Kitagami, S.
    • Journal Title

      Frontiers in Psychology

      Volume: 12 Pages: 4808-4808

    • DOI

      10.3389/fpsyg.2021.713329

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03495, KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • [Presentation] ”やさしい”ブランドネームは支払った気がしない?ー音象徴がモバイル決済における支払いの痛みに及ぼす影響ー2023

    • Author(s)
      鬼頭陽菜・北村涼乃・中村凜・村山雄飛・元木康介・井関紗代
    • Organizer
      日本認知心理学会第21回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17177
  • [Presentation] センサリー・ブランディング:視聴覚要素に関するブランド研究2023

    • Author(s)
      元木康介・外川拓・井関紗代・Abhishek Pathak
    • Organizer
      早稲田大学消費者行動研究所 マーケティング・コミュニケーション研究所共同シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K17177
  • [Presentation] Evaluating replicability of ten influential studies on sensory marketing2022

    • Author(s)
      Kosuke Motoki, Sayo Iseki
    • Organizer
      第64回 消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • [Presentation] 日本語版心理的所有感尺度の作成および信頼性・妥当性の検討2022

    • Author(s)
      井関紗代・佐々木恭志郎・北神慎司
    • Organizer
      第64回 消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • [Presentation] 消費者行動研究はどこでどのように活きるのか?2021

    • Author(s)
      井関紗代
    • Organizer
      消費者行動研究部会第1回研究会,日本認知心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • [Presentation] 中性的な香りでも触り心地が良くなる?―香りに対する性別の知覚が触り心地に及ぼす影響―2021

    • Author(s)
      井関紗代・元木康介・坂田亮佑・北神慎司
    • Organizer
      第18回日本認知心理学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • [Presentation] 統一論題 :消費者行動研究と認知心理学2021

    • Author(s)
      井関紗代
    • Organizer
      第63回 消費者行動研究コンファレンス
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K22274
  • 1.  北神 慎司
    # of Collaborated Projects: 0 results
    # of Collaborated Products: 2 results

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