• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yanase Yosuke  柳瀬 陽介

… Alternative Names

YANASE Yosuke  柳瀬 陽介

Less
Researcher Number 70239820
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0003-3978-5514
Affiliation (Current) 2025: 京都大学, 国際高等教育院, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 京都大学, 国際高等教育院, 教授
2015 – 2018: 広島大学, 教育学研究科, 教授
2012 – 2015: 広島大学, 教育学研究科(研究院), 教授
2011: 広島大学, 大学院・教育学研究科, 准教授
2010 – 2011: 広島大学, 教育学研究科, 准教授 … More
2009 – 2011: 広島大学, 教育学研究科(研究院), 准教授
2009: Hiroshima University, 大学院・教育学研究科, 准教授
2007: Hiroshima University, Graduate School of Education, Associate Professor
2005 – 2006: 広島大学, 大学院教育学研究科, 助教授
2005: 広島大学, 大学・院教育学研究科, 助教授 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education / Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Education on school subjects and activities / Foreign language education / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
教師教育 / コミュニケーション / 教師敎育 / 身体 / ナラティブ / 教師の成長 / 身振り / 人工知能 / 対面授業 / 意味 … More / 対話 / 意識 / 言語教育 / 身体性 / メンター / 感情 / 情動 / メンタリング / ジャーナル・ライティング / 実践者研究 / 国内学術会議シンポジウム主催 / 国内学術会議シンポジウム発表 / 国際学術会議シンポジウム主催 / 国際学術会議ポスター発表 / 書籍公刊 / 査読付き論文公刊 / 書記言語 / リフレクション / 物語 / 外国語教員養成 / ナラティブの実証的記述 / 社会文化的アプローチ / 外国語教育 / 外国語教師養成 / 教師成長 / 技能と言語 / 教師の信念 / 英語教育 / 教員研修 / 実践 / 言語学 / 教育学 / 英語 … More
Except Principal Investigator
教師教育 / 連携 / 高大連携 / 実践知 / 中高大連携の英語教育 / 外国語教育 / 人間形成 / 熟達教師 / 人を育てる / 大学英語教育の目的 / 物語 / 実践の認識論 / 教師の同僚性 / 教員研修 / コミュニケーション / 当事者研究 / Foreign Countries / Attainment Target / Assessment of Achievement / English Achievement / 英語教育学 / ヨーロッパ / カリキュラム開発 / テスト開発 / アジア / 海外調査 / 評価基準 / 学力評価 / 英語学力 / 国際研究者交流 アメリカ合衆国 / 表現力育成 / 活用型学習 / sociocultural approach / cooperative learning / secondary school / task based instruction / 活用形学習 / improvisation / タスク中心の指導 / 創造的言語使用 / 小学校外国語活動の活用 / 即興性、創造性 / パフォーマンス評価 / 感情 / 情動 / 即興性 / スピーキング評価 / 言語活動 / 授業研究 / 電子ポートフォリ / 社会文化的理論 / 質的研究 / 電子ポートフォリオ / ナラティブ / 英語教育 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (77 results)
  • Co-Researchers

    (21 People)
  •  Similarities and differences in English Teaching between high schools and universities, discovered by a proficient English teacher

    • Principal Investigator
      YOKOMIZO SHINICHIRO
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Seinan Gakuin University
      Seinan Jo Gakuin University
  •  教師教育現場での「対話的身体」の実証、およびその理論化の試みPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      柳瀬 陽介
    • Project Period (FY)
      2018 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kyoto University
      Hiroshima University
  •  Tojisya-kenkyu by and for Prospective Teachers of English

    • Principal Investigator
      KASHIBA MItsuko
    • Project Period (FY)
      2016 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Development of teacher educators and mentors in terms of the expression of their emotions and feelingsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yanase Yosuke
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Teaching and assessing the English language proficiency of high school students in task-based teaching classroom

    • Principal Investigator
      Imai Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kansai University
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Effects of written language (English/Japanese, private/published) on journal writing for teacher developmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YANASE Yosuke
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Theoretical and Empirical Explorations of Second Language Teachers' NarrativesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YANASE Yosuke
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  English Language Teacher's Development Through the Use of E-portolio : Facilitating Their Narrative Inquiry in the Classroom

    • Principal Investigator
      YOSHIDA Tatsuhiro
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  言語学・コミュニケーション・ライフヒストリー的観点からの中学英語教師の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      柳瀬 陽介
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Exploratory Research
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  Survey on the Attainment Target of Foreign Language Achievement at the Secondary School Level in Foreign Countries

    • Principal Investigator
      MATSUURA Nobukazu
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Hiroshima University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2007

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] レジリエンスから考えるこれからのコミュニケーション教育2022

    • Author(s)
      村田和代、松下達彦、池田麻衣子、秦かおり、嶋津百代、スミス大学、熊谷由理、吉田悦子、中村香苗、徐銘宏、チャプルジュリアン、横溝紳一郎、柳瀬陽介、岡本能里子
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784823411656
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00870
  • [Book] 英語教師は楽しい ― 迷い始めたあなたのための教師の語り2014

    • Author(s)
      柳瀬陽介・組田幸一郎・奥住桂
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Book] 成長する英語教師をめざして―新人教師・学生時代に読んでおきたい教師の語り2011

    • Author(s)
      柳瀬陽介・組田幸一郎・奥住桂
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Book] 成長する英語教師を目指して2011

    • Author(s)
      柳瀬陽介・組田幸一郎・奥住桂
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      ひつじ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Journal Article] ChatGPTによる学術英語語彙の自律的学習―言語観とプロンプト設計と学習者認識の一貫性―2024

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      KELESジャーナル

      Volume: 9 Pages: 45-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] 「英語力」をこれ以上商品化・貨幣化するためにAIを使ってはならない -技術主導の問いから人間主導の問いへ-2024

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      早稲田日本語教育学

      Volume: 35 Pages: 57-72

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] AI時代における第2言語としての英語力―大規模言語モデルの可能性と限界からの考察―2023

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      JACET中部支部紀要

      Volume: 21 Pages: 1-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] ―サイボーグ・言語ゲーム・複言語主義―2022

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      LET Kanto Journal

      Volume: 7 Issue: 0 Pages: 1-18

    • DOI

      10.24781/letkj.7.0_1

    • ISSN
      2432-3063, 2432-3071
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] The Concepts of Intelligence, Language, and Language Education Revisited by the Development of Machine Translation—Cyborgs, Language Games, and Plurilingualism2022

    • Author(s)
      Yosuke YANASE
    • Journal Title

      LET Kanto Journal

      Volume: 7 Issue: 0 Pages: 19-36

    • DOI

      10.24781/letkj.7.0_19

    • ISSN
      2432-3063, 2432-3071
    • Language
      English
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] 意味の身体性と社会性からの考察2021

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      KELES Journal

      Volume: 6 Issue: 0 Pages: 6-23

    • DOI

      10.18989/keles.6.0_6

    • NAID

      130008025233

    • ISSN
      2423-8732, 2433-5479
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] 大学必修英語科目での『学び合い』の試み2020

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      京都大学国際高等教育院研究紀要

      Volume: 3 Pages: 23-44

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] The Distinct Epistemology of Practitioner Research: Complexity, Meaning, Plurality, and Empowerment2020

    • Author(s)
      YANASE, Yosuke
    • Journal Title

      JACET Journal

      Volume: 64 Pages: 21-38

    • NAID

      130008020582

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04770
  • [Journal Article] School-Based Lesson Studies Inspired by “Tojisha-kenkyu"2020

    • Author(s)
      樫葉 みつ子・柳瀬 陽介
    • Journal Title

      広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究

      Volume: 1 Issue: 1 Pages: 105-114

    • DOI

      10.15027/50180

    • NAID

      120006951543

    • ISSN
      2436-0333
    • URL

      https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2033023

    • Year and Date
      2020-12-25
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04770
  • [Journal Article] 当事者研究が拓く、弱さを語るコミュニケーション―校内のコミュニケーションリーダーとなる英語教師を目指して―2019

    • Author(s)
      中川篤、樫葉みつ子、柳瀬陽介
    • Journal Title

      ARELE―Annual Review of English Language Education in Japan―

      Volume: 30 Pages: 271-286

    • NAID

      130007826122

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04770
  • [Journal Article] 弱さを力に変えるコミュニケーション2019

    • Author(s)
      中川篤、柳瀬陽介、樫葉みつ子
    • Journal Title

      言語文化教育研究

      Volume: 17 Pages: 111-124

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04770
  • [Journal Article] The distinct epistemology of practitioner research2019

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      JACET Journal

      Volume: 64 Pages: 21-38

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Journal Article] 優れた英語教師教育者における感受性の働き―情動共鳴によるコミュニケーションの自己生成―2018

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 48 Pages: 11-22

    • NAID

      130007630335

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Journal Article] 卒業直前の英語科教員志望学生の当事者研究―コミュニケーションの学び直しの観点から―2018

    • Author(s)
      樫葉みつ子、中川篤、柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 48 Pages: 95-105

    • NAID

      130007630345

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04770
  • [Journal Article] 意識の統合情報理論からの基礎的意味理論--英語教育における意味の矮小化に抗して--2018

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 48 Pages: 53-62

    • NAID

      130007630332

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Journal Article] 意味、複合性、そして応用言語学2017

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      明海大学大学院応用言語学研究科紀要 応用言語学研究

      Volume: 19 Pages: 5-15

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Journal Article] 英語教育実践支援研究に客観性と再現性を求めることについて2017

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 47 Pages: 83-94

    • NAID

      130007384889

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Journal Article] 英語教育の「危機」と教育現場2015

    • Author(s)
      柳瀬陽介・山本玲子・樫葉みつ子
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 45 Pages: 31-40

    • NAID

      110009984559

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Journal Article] 人間と言語の全体性を回復するための実践研究2014

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      言語文化教育研究

      Volume: 12 Pages: 14-28

    • NAID

      130005089723

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Journal Article] 英語教師が自らの実践を書くということ(2) 中高英語教師が自らの実践を公刊することについて2014

    • Author(s)
      樫葉みつ子、大塚謙二、坂本南美、柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 44 Pages: 97-106

    • NAID

      110009857602

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Journal Article] 英語教師が自らの実践を書くということ(1) ―日本語・公開ライティングと英語・非公開ライティングの事例から―2013

    • Author(s)
      樫葉みつ子・上山晋平・山本真理・柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 43 Pages: 61-70

    • NAID

      110009661285

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Journal Article] 言語教師志望者による自己観察・記述の二次的観察・記述2012

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: No.42 Pages: 51-60

    • NAID

      110009445173

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Journal Article] 英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ―EBMとNBMからの考察2011

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: No.40 Pages: 11-20

    • NAID

      110009661274

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Journal Article] メディア論と社会分化論から考える言語コミュニケーションの多元性と複数性2011

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: No.41 Pages: 31-40

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Journal Article] 意識の神経科学と言語のメディア論に基づく教師ナラティブに関する原理的考察2011

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: No.41 Pages: 77-86

    • NAID

      110008724181

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Journal Article] 英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ-EBMとNBMからの考察2010

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要

      Volume: 40 Pages: 11-20

    • NAID

      110009661274

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Journal Article] 英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ2010

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要 40(掲載決定)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Journal Article] インタビュー研究における技能と言語の関係について2007

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要 37

      Pages: 111-120

    • NAID

      110009782047

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17652064
  • [Journal Article] 複言語主義(plurilingualism)批評の試み2007

    • Author(s)
      柳瀬 陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要 37

      Pages: 61-70

    • NAID

      110009782042

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17402046
  • [Journal Article] ある中学英語教師の多声性について2007

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Journal Title

      中等教育における教科教育内容とその指導に関する研究

      Pages: 57-63

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17652064
  • [Journal Article] A critical review of plurilingualism2007

    • Author(s)
      Yanase, Y
    • Journal Title

      Chugoku Academic Society of English Language Education Research Journal 37

      Pages: 61-70

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17402046
  • [Journal Article] 複言語主義(plurilingualism)批評の試み2007

    • Author(s)
      柳瀬 陽介
    • Journal Title

      中国地区英語教育学会研究紀要 第37号

      Pages: 61-70

    • NAID

      110009782042

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17402046
  • [Presentation] AIの言語生成と人間の言語使用の違い:AI時代の言語教育のための考察2024

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      言語系学会連合公開シンポジウム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 「AIによる英語教育の商品化と格差の拡大を防ぐ― テクノロジーは人権尊重のために ―」2023

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      外国語教育メディア学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 大学英語教育におけるChatGPT活用型授業実践: 英語教師が認識する生成系AI活用の可能性と限界2023

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      国立情報学研究所「教育機関DXシンポ」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 機械翻訳が問い直す知性・言語・言語教育 ―サイボーグ・言語ゲーム・複言語主義―2022

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      LET関東支部研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 英語教育の意義 (why) ・原則 (what) ・指針 (how) :AI時代の再定義2022

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      未来の先生フォーラム
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 教育実践を科学的に再現可能な操作と認識することは、実践と科学の両方を損なう2021

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      科研シンポジウム「外国語教育研究の再現可能性2021」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 授業というコミュニケーションの計画性と偶発性2021

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      龍谷大学・国際社会文化研究所研究プロジェクト
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 学校英語教育は言語教育たりえているのか ―意味の身体性と社会性からの考察―2020

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      関西英語教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] Emotions, cultures, and stories: Against the impoverishment of meaning2019

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      JACET関西支部地区大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 弱さを力に変えるコミュニケーション―関係性レジリエンスの観点から検討する当事者研究ー2019

    • Author(s)
      中川篤、柳瀬陽介、樫葉みつ子
    • Organizer
      言語文化教育研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04770
  • [Presentation] 『学び合い』におけるコミュニケーション観の転換2019

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      中国地区英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 当事者研究が拓く、弱さを語るコミュニケーション―校内のコミュニケーションリーダーとなる英語教師を目指して―2018

    • Author(s)
      中川篤、樫葉みつ子、柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04770
  • [Presentation] なぜ物語は実践研究にとって重要なのか 仮定法的実在性による利用者用一般化可能性2018

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      言語文化敎育研究学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Presentation] 言語教師認知研究における物語様式と二人称的アプローチ2018

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      第36回 JACET SIG 言語教師認知研究会 研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02531
  • [Presentation] 意識の統合情報理論からの基礎的意味理論--英語教育における意味の矮小化に抗して--2017

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語敎育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Presentation] 優れた英語教師教育者における感受性の働き―情動共鳴によるコミュニケーションの自己生成―2017

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      中国地区英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Presentation] 卒業直前の英語科教員志望学生の当事者研究―コミュニケーションの学び直しの観点から―2017

    • Author(s)
      樫葉みつ子、中川篤、柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04770
  • [Presentation] 英語教育実践支援研究に客観性と再現性を求めることについて2016

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Presentation] 英語教育の基盤としての感性についての理論的整理2016

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      中国地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      岡山大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Presentation] 言語学という基盤を問い直す応用言語学? ―意味概念を複合性・複数性・身体性から再検討することを通じて―2016

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      応用言語学セミナー
    • Place of Presentation
      明海大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Presentation] 統合情報理論からの意味論構築の試み ―ことばと言語教育に関する基礎的考察2016

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      言語文化教育研究学会
    • Place of Presentation
      武蔵野美術大学
    • Year and Date
      2016-03-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02787
  • [Presentation] 人間と言語の全体性を回復するための実践研究2014

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      言語文化教育研究会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] J-POSTLは省察ツールとして 英語教師の自己実現を促進できるのか2014

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      言語教育エクスポ
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] 英語教育の本当の「危機」とは2014

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      中国地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      島根大学
    • Year and Date
      2014-06-21
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] The Second Person in Narrative: How a mentee finds a mentor2014

    • Author(s)
      Yosuke Yanase
    • Organizer
      KCUFS Reflective Practice Conference
    • Place of Presentation
      神戸市外国語大学
    • Year and Date
      2014-08-28
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] Effects of written language (English/Japanese, private/published) on journal writing for teacher development2014

    • Author(s)
      Yosuke YANASE
    • Organizer
      AILA
    • Place of Presentation
      the Brisbane Convention and Exhibition Centre
    • Year and Date
      2014-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] 「客観性」を問い直し、量的研究の「客観主義」を乗り越える2014

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      JACET中部支部大会
    • Place of Presentation
      椙山女学園大学
    • Year and Date
      2014-06-07
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] 英文学関係者は時代の流れに抗するべきではないのか2013

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      日本英文学会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] 英語教育と生きること2013

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      全国大学国語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] 中高英語教師が自らの実践を公刊することについて2013

    • Author(s)
      柳瀬陽介、樫葉みつ子、大塚謙二、坂本南美
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      北星学園大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] 英語教師が自らの実践を書くということ(1) ―日本語・公開ライティングと英語・非公開ライティングの事例から―2012

    • Author(s)
      柳瀬陽介・樫葉みつ子・上山晋平・山本真理
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      愛知学園大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520622
  • [Presentation] EFL teachers' conceptual development and the transformation of teaching through narratives in the e-portfolio2011

    • Author(s)
      Yoshida, T., Imai, H., Yanase, Y., Tamai, K., Zeng, G., Sakamoto, N. & Matoba, M.
    • Organizer
      AILA 2011 Beijing
    • Place of Presentation
      中国・北京外国語大学
    • Year and Date
      2011-08-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520633
  • [Presentation] 言語教師志望者による自己観察・記述の二次的観察・記述2011

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      山形大学
    • Year and Date
      2011-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Presentation] 意識の神経科学と言語のメディア論に基づく教師ナラティブに関する原理的考察2010

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Presentation] メディア論と社会分化論から考える言語コミュニケーションの多元性と複数性2010

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      中国地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      広島大学
    • Year and Date
      2010-06-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Presentation] 意識の神経科学と言語のメディア論に基づく教師ナラティブに関する原理的考察2010

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      第36回全国英語教育学会大阪研究大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2010-08-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Presentation] 英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ-EBMとNBMからの考察2009

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      鳥取大学
    • Year and Date
      2009-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Presentation] 英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ2009

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      鳥取大学
    • Year and Date
      2009-08-08
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21520577
  • [Presentation] インタビュー研究における技能と言語の関係について2007

    • Author(s)
      柳瀬陽介
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      高知大学
    • Year and Date
      2007-08-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17652064
  • [Presentation] A critical review of plurilingualism2007

    • Author(s)
      Yanase, Y
    • Organizer
      Chugoku Academic Society of English Language Education
    • Place of Presentation
      Yamaguchi University
    • Year and Date
      2007-06-13
    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17402046
  • [Presentation] 複言語主義(plurilingualism)批評の試み2007

    • Author(s)
      柳瀬 陽介
    • Organizer
      中国地区英語教育学会
    • Place of Presentation
      山口大学
    • Year and Date
      2007-06-13
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17402046
  • 1.  YOKOMIZO Shinichiro (60220563)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  YOSHIDA Tatsuhiro (10240293)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  IMAI Hiroyuki (80247759)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  KASHIBA Mitsuko (20582232)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 11 results
  • 5.  TAMAI Ken (20259641)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 6.  OTSU Yukio (80100410)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  長嶺 寿宣 (20390544)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  田尻 悟郎 (30454599)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  山本 玲子 (60637031)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  NAKASHIMA Yoichi (70460839)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  MATSUURA Nobukazu (30229413)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  ONO Akira (20283228)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  松井 かおり (70421237)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  横田 和子 (80434249)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  岩坂 泰子 (80636449)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  久保野 雅史 (50251070)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  KARENE. Johnson
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  SAKAMOTO Nami
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 19.  KAMBARA Katsunori
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  DOMOTO Yoshiki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  ZENG Gang
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi