• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TAKANO Miyuki  高野 美由紀

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

高野 美由紀  タカノ ミユキ

MURATA Miyuki  村田 美由紀

Less
Researcher Number 70295666
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2022: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2020: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
2016 – 2017: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授
2011 – 2015: 兵庫教育大学, 学校教育研究科(研究院), 教授
2013: 兵庫教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授
2011: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 教授 … More
2008 – 2010: 兵庫教育大学, 学校教育研究科, 准教授
2006: Hyogo University of Teacher Education, Graduate School of Education, Lecturer, 学校教育学研究科, 講師
2002 – 2004: 兵庫教育大学, 学校教育学部, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Children studies (Studies of environment on children) / Special needs education / Basic Section 09060:Special needs education-related
Except Principal Investigator
Linguistics / 教科教育 / Educational psychology
Keywords
Principal Investigator
知的障害 / 重度重複障害 / インタラクション / ストーリーテリング / 対話環境 / オノマトペ / 発達障害 / 障害児 / ジェスチャー / 障害特性 … More / 重度・重複障害 / ティーム・ティーチング / 重度重複障害児 / 教師支援 / マルチセンソリー / ナラティブ / 英国 / 相互的コミュニケーション / マルティモーダル / 教師の態度 / マルチモーダル / ストーリー・テリング / 特別支援学校 / 英語教育 / 学びの連続性 / 評価 / 指導体制 … More
Except Principal Investigator
オノマトペ / ジェスチャー / 知的障害児・者 / 対話能力発達 / 韻律 / 身体性 / 養護学校 / 対話行動 / 知的障害児 / 音声・談話分析 / リズム / 発話意図 / 教師発話 / 教育的文脈 / 特別支援学校 / 身体性表現 / 授業観察 / 療育支援 / 音楽療法 / 身体表現 / 談話分析 / 言語獲得 / 特別支援教育 / 対話 / 知的障害 / 対話促進 / 会話分析 / 知的障害児・者の対話促進 / 多感覚 / 即興性 / 音声表現 / ストーリーテリング / 対話活性化 / マルチセンソリーストーリーテリング / 音楽性 / 特別支援 / 教材開発 / 言語能力発達 / 即興音楽 / マルチセンソリー / 特別支援と言語教育 / ストーリテリング / 言語能力 / 重症心身障害 / Quality of Life(QOL) / 主観的満足度 / 質問紙 / 微笑行動 / 主体的表現 / Quality of Life / 評価表 / QOL (quality of life) / children with severe motor and intellectual disabilities / 言語発達 / 認知発達 / 幼児教育 / 学校教育 / 障害児教育 / 療育 / 韓国(日韓比較) / 教育カリキュラム / 療育カリキュラム / 小学校 / Onomatopoeia / Language Development / Cognitive Development / Preschool Education / School Education / Education of handicapped Children / nursing / Japan-Korea comparison Less
  • Research Projects

    (8 results)
  • Research Products

    (116 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  English Education for Children with intellectual disabilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      高野 美由紀
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  How the musicality of utterances made in the setting of music-related activities stimulates communication among people with intellectual disabilities

    • Principal Investigator
      UDO MARIKO
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Communicative interaction between children with profound multiple disabilities and their support staffsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKANO Miyuki
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  On communicative contributions and multimodality of onomatopoeic utterances: Towards activation of communication

    • Principal Investigator
      UDO Mariko
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Environmental factors that facilitate interaction of children with disabilities and their participationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TAKANO Miyuki
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Children studies (Studies of environment on children)
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  Contributions of embodied expressions to the development of communicative abilities, where language meets body and music

    • Principal Investigator
      UDO Mariko
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Linguistics
    • Research Institution
      Hyogo University of Teacher Education
  •  A Substantial Study a Language / a Cognitive Development and a Educative / a Nursing Effect in Onomatopoeia.

    • Principal Investigator
      ISHIBASHI Naoko
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Sugiyama Jogakuen University
  •  Study on assessing of subjective QOL of children and adults with severe motor and intellectual disabilities

    • Principal Investigator
      GOMA Hideyo
    • Project Period (FY)
      2002 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Nara University of Education

All 2020 2019 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] よくわかる肢体不自由教育2015

    • Author(s)
      高野美由紀(共著)
    • Total Pages
      231
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Book] ことばの授業づくりハンドブック2014

    • Author(s)
      高野美由紀(共著)
    • Total Pages
      209
    • Publisher
      渓水社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Journal Article] A県知的障害特別支援学校小学部における英語活動の現状と課題-指導者の意識に注目して-2020

    • Author(s)
      晋川真由美、高野美由紀
    • Journal Title

      兵庫教育大学学校教育学研究

      Volume: 33 Pages: 47-54

    • NAID

      120006937834

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02953
  • [Journal Article] 知的障害のある生徒におこなう昔話のマルチセンソリー・ストーリーテリング―語り手の工夫に焦点を当てて―2016

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子、上田直子、武田博子、光藤由美子
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 50 Pages: 11-19

    • NAID

      120005983657

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Journal Article] Heroes with a difference: legends and personal stories with Japanese school children2016

    • Author(s)
      Nicola Grove, Miyuki Takano, Mariko Udo and Yumiko Mitsuda
    • Journal Title

      The SLD experience

      Volume: Issue 74 Pages: 3-5

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Journal Article] Supporting people with intellectual disabilities through communicative performances in musical activities: towards recovery of self-respect and improved quality of life2016

    • Author(s)
      M. Udo, M. Takano, R. Numata
    • Journal Title

      Journal of Intellectual Disability Research

      Volume: volume 60 Pages: 754-754

    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Journal Article] 英国での特別な教育的ニーズのある子どもの教育におけるスピーチ・ラングリッジ・セラピストとの連携2014

    • Author(s)
      高野美由紀
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 45 Pages: 53-61

    • NAID

      120005479626

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Journal Article] Trial production of Japanese-version multi-sensory stories for children with profound intellectual and multiple disabilities2014

    • Author(s)
      M. Takano and M. Udo
    • Journal Title

      Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities (JARID)

      Volume: 27 Pages: 381-381

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Journal Article] 重複障害児へのことばの授業―オノマトペを使ってみよう―2014

    • Author(s)
      高野美由紀
    • Journal Title

      ことばの授業づくりハンドブック (溪水社)

      Volume: 1 Pages: 140-141

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Journal Article] 特別支援学校での音楽療法にみられるインタラクション:児童生徒との相互的コミュニケーションを成立させる教師等の態度の分析2013

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      日本発達心理学会第24回大会論文集

      Pages: 438-438

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 音楽療法とオノマトペ表現を活用した歯磨き実践に向けて:知的障害児・者のための「はみがきソング」DVD教材の作成と適用を通して2013

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀、梅谷浩子
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第51回大会発表論文集

      Volume: CD-ROM

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] Activation of enjoyable music therapy classes : The art of rendering communications by teachers2013

    • Author(s)
      Miyuki Takano
    • Journal Title

      Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities

      Volume: vol.10, No.2 Pages: 172-172

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 特別支援学校の音楽療法の授業における対話の諸相:オノマトペとジェスチャーとの関わりを中心に2013

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Journal Title

      日本発達心理学会第24回大会論文集

      Pages: 439-439

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 障害のある子どもへのストーリーテリング:マルティセンソリー教材を用いる英国での事例から2013

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      日本特殊教育学会第51回大会発表論文集

      Volume: CD-ROM

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] Activation of enjoyable music therapy classes: The art of rendering communications by teachers2013

    • Author(s)
      Miyuki Takano
    • Journal Title

      Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities

      Volume: 10 Pages: 172-172

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Journal Article] Activation of enjoyable music therapy classes: The art of rendering communications by teachers2013

    • Author(s)
      Miyuki Takano
    • Journal Title

      Journal of Policy and Practice in Intellectual Disabilities

      Volume: Vol.10, No.2 Pages: 172-172

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] How do teachers lead pupils with profound multiple and intellectual disabilities to participate?2012

    • Author(s)
      Miyuki Takano & Mariko Udo
    • Journal Title

      Journal of Intellectual Disability Research

      Volume: Vol.56 Issue 7-8 Pages: 716-716

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] How do teachers lead pupils with profound multiple and intellectual disabilities to participate?2012

    • Author(s)
      Takano, M., Udo, M.
    • Journal Title

      Journal of Intellectual Disability Research

      Volume: Vol.56, Issue 7-8

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 特別支援学校の教師が用いるオノマトペ表現:教育実践の分析による表現効果の概念化2012

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      日本発達心理学会第23回大会論文集

      Pages: 405-405

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 特別支援学校の教師のオノマトペ表現(1):知的障害児の授業参加を促す発話行為の身体性2012

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Journal Title

      日本発達心理学会第23回大会論文集

      Pages: 404-404

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 特別支援学校の重複障害学級における複数教師と児童のインタラクション―教師達の支援方略の概念化をめざしたマルティモーダルな記述・分析2011

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      社会言語科学会第28回大会発表論文集

      Pages: 128-131

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 特別支援学校における教師と児童のインタラクションー重複障害学級における児童の反応に応じる教師発話・表現の分析2011

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 第39巻 Pages: 59-66

    • NAID

      40019042822

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 特別支援学校における教師と児童のインタラクション-重複障害学級における児童の反応に応じる教師発話・表現の分析-2011

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 第39巻 Pages: 59-66

    • NAID

      40019042822

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Journal Article] 特別支援学校における教師と児童のインターラクションー重複障害学級における児童の反応に応じる教師発話・表現の分析-2011

    • Author(s)
      高野美由紀, 有働眞理子
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 39 Pages: 59-66

    • NAID

      40019042822

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Journal Article] 特別支援学校における教師と児童のインタラクション―重複障害学級における児童の反応に応じる教師発話・表現の分析2011

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 第39巻 Pages: 59-66

    • NAID

      40019042822

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Journal Article] 特別支援学校のティームチングに見られるインターラクション2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要 第36巻

      Pages: 53-60

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Journal Article] 養護学校の教師発話に含まれるオノマトペの教育的効果2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 第48巻 Pages: 75-84

    • NAID

      110008661597

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Journal Article] 養護学校の教師発話に含まれるオノマトペの教育的効果2010

    • Author(s)
      高野美由紀・高野美由紀
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要 第36巻

      Pages: 53-60

    • NAID

      110008661597

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Journal Article] 特別支援学校のティーム・ティーチングにみられるインターラクション2010

    • Author(s)
      高野美由紀・有働眞理子
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要 第36巻

      Pages: 53-60

    • NAID

      120002187849

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Journal Article] 養護学校の教師発話に含まれるオノマトペの教育的効果2010

    • Author(s)
      高野美由紀・有働眞理子
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 第48巻 Pages: 53-60

    • NAID

      110008661597

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Journal Article] 特別支援学校のティーム・ティーチングにみられるインターラクション2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      兵庫教育大学研究紀要

      Volume: 第36巻 Pages: 53-60

    • NAID

      120002187849

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Journal Article] 養護学校の教師発話に含まれるオノマトペの教育的効果2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Journal Title

      特殊教育学研究 第48巻第2号

      Pages: 75-84

    • NAID

      110008661597

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Journal Article] オノマトペ的表現と対話能力発達の関わりについて-日韓養護学校の授業における運用事例観察を通して-2009

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Journal Title

      日本認知言語学会論文集 第9巻

      Pages: 298-308

    • NAID

      40016750557

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Journal Article] オノマトペ的表現と対話能力発達の関わりについて-日韓養護学校の授業における運用事例観察を通して-2009

    • Author(s)
      有働眞理子・高野美由紀
    • Journal Title

      日本認知言語学会論文集 第9巻

      Pages: 298-308

    • NAID

      40016750557

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Journal Article] オノマトペ的表現と対話能力発達の関わりについて一日韓養護学校の授業における運用事例観察を通して-2009

    • Author(s)
      有働眞理子, 高野美由紀
    • Journal Title

      日本認知言語学会論文集 第9巻(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Journal Article] 教師のオノマトペ的発話についての日韓事例研究 : 知的障害児に寄り添う心を見つめて2009

    • Author(s)
      有働眞理子, 高野美由紀
    • Journal Title

      平成20年度研究成果報告書

      Pages: 1-80

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Journal Article] 養護学校における音楽授業に見られるオノマトペ的要素2007

    • Author(s)
      高野美由紀, 有働眞理子
    • Journal Title

      兵庫教育大学紀要 第30巻

      Pages: 39-47

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530436
  • [Journal Article] Onomatopoeia Factor in a Music Class of School for Children with Mental Retardation.2007

    • Author(s)
      Takano Miyuki, Udo Mariko
    • Journal Title

      Hyogo University of Teacher Education Journal, Hyogo University of Teacher Education Vol.30

      Pages: 39-47

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530436
  • [Journal Article] 養護学校小学部の教師発話に含まれるオノマトペと児童の反応-重度知的障害児たちへの教育的支援におけるオノマトペの貢献に関する一考察-

    • Author(s)
      高野美由紀, 有働眞理子
    • Journal Title

      学校教育学研究 第19巻(印刷中)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530436
  • [Journal Article] 養護学校小学部の授業に見られるオノマトペ的会話-対話活性化の言語学的要因-

    • Author(s)
      有働眞理子, 高野美由紀
    • Journal Title

      学校教育学研究 第19巻(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530436
  • [Journal Article] Teachers Utterances with Onomatopoeia and Pupils' Responses in Class at an Elementary School for Handicapped Children【triple bond】Contribution of Onomatopoeia to Education Support for Children with Severe Mental Retardation.

    • Author(s)
      Takano Miyuki, Udo Mariko
    • Journal Title

      Journal of School Education Research, Center for School Education Research, Hyogo University of Teacher Education Vol.19 (in press)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530436
  • [Journal Article] Onomatopoeia Utterances in classes at an Elementary school for Handicapped Children【triple bond】Linguistic Effects on Activation of Communicative Behavior.

    • Author(s)
      Udo Mariko, Takano Miyuki
    • Journal Title

      Journal of School Education Research, Center for School Education Research, Hyogo University of Teacher Education Vol.19(in press)

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530436
  • [Journal Article] 養護学校小学部の教師発話に含まれるオノマトペと児童の反応-重度知的障害児たちえの教育的支援におけるオノマトペの貢献に関する一考察-

    • Author(s)
      高野美由紀, 有働眞理子
    • Journal Title

      学校教育学研究 第19巻(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530436
  • [Journal Article] 養護学校小学部の授業に見られるオノマトペ的会話-対話活性化の言語学的要因-

    • Author(s)
      有働眞理子, 高野美由紀
    • Journal Title

      学校教育学研究 第19巻(印刷中)

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16530436
  • [Presentation] Storytelling activity designed for inclusive education2019

    • Author(s)
      Mariko Udo, Natsumi Hayashi, Miyuki Takano
    • Organizer
      the World Congress of the International Association for the Scientific Study of the Intellectual Developmental Disabilities, Glasgow
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02953
  • [Presentation] Foreign language education for students with intellectual disabilities: A discussion based on questionnaires given to teachers in special needs schools in Japan2019

    • Author(s)
      Miyuki Takano, Hiroko Takeda, Mariko Udo
    • Organizer
      the World Congress of the International Association for the Scientific Study of the Intellectual Developmental Disabilities, Glasgow
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02953
  • [Presentation] ストーリーテリングで特別支援(2)―知的障害のある児・者との語りの実践―2016

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子、光藤由美子、武田博子、上田直子
    • Organizer
      第54回特殊教育学会 自主シンポジウム
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ、新潟コンベンションセンター、新潟
    • Year and Date
      2016-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] 「ことばと音楽と物語ー知的障害児・者の音楽的活動の場に見られる物語性ー」2016

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀、沼田里衣、梅谷浩子
    • Organizer
      日本発達心理学会第27回大会 ラウンドテーブル
    • Place of Presentation
      北海道大学、札幌
    • Year and Date
      2016-05-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] 「ストーリーテリングで特別支援(2)」2016

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子、上田直子、武田博子、光藤由美子
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第54回大会
    • Place of Presentation
      朱鷺メッセ、新潟
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] Supporting people with intellectual disabilities through communicative performances in musical activities: towards recovery of self-respect and improved quality of life2016

    • Author(s)
      M. Udo, M. Takano, R. Numata
    • Organizer
      IASSIDD World Congress
    • Place of Presentation
      Melbourne Convention Center, Melbourne, Australia
    • Year and Date
      2016-08-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] 特別支援学校における歯磨き指導の実践的研究ー歯磨きソングやエプロンシアター、パネルシアターなどの研究ー2016

    • Author(s)
      光藤百合子、梅谷浩子、高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第27回大会 ポスター発表
    • Place of Presentation
      北海道大学、札幌
    • Year and Date
      2016-05-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] 言葉と音楽と物語 ー 知的障害児・者の音楽的活動に見られる物語性2016

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀、沼田里衣、梅谷博子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第27回大会 ラウンドテーブル
    • Place of Presentation
      北海道大学、札幌
    • Year and Date
      2016-05-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] ’Supporting people with intellectual disabilities through communicative performances in musical activities: towards recovery of self-respect and improved quality of life’2016

    • Author(s)
      Mariko Udo, Miyuki Takano, Rii Numata
    • Organizer
      International Association for the Scientific Study of Intellectual and Developmental Disabilities (IASSIDD) 15th World Congress
    • Place of Presentation
      Melbourne Convention and Exhibition Center, Melbourne, Australia
    • Year and Date
      2016-08-14
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] 「融合することばと音楽ー知的障害児・者の音楽的活動の場に見られる対話の芽生えー」2015

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀、沼田里衣、梅谷浩子、原真理子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第26回大会、ラウンドテーブルRT1_6
    • Place of Presentation
      東京大学本郷キャンパス
    • Year and Date
      2015-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] 「ストーリーテリングで特別支援」2015

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子、光藤由美子、武田博子、上田直子、郷間英世
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第53回大会 自主シンポジウム67
    • Place of Presentation
      東北大学、仙台
    • Year and Date
      2015-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] 英国のスピーチ・ラングリッジ・セラピストと教育との連携2014

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知
    • Year and Date
      2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Presentation] Trial production of Japanese version multi-sensory stories for children with profound multiple disabilities2014

    • Author(s)
      Miyuki Takano, Mariko Udo
    • Organizer
      4th IASSIDD Europe Congress
    • Place of Presentation
      Vienna
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Presentation] Trial production of Japanese-version multi-sensory stories for children with profound intellectual and multiple disabilities2014

    • Author(s)
      M. Takano and M. Udo
    • Organizer
      4th IASSIDD (International Association for the Scientific Studies of Intellectual and Developmental Disabilities) Europe Congress17
    • Place of Presentation
      University of Vienna
    • Year and Date
      2014-07-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26370484
  • [Presentation] 特別支援学校での音楽療法にみられるインタラクション:児童生徒との相互的コミュニケーションを成立させる教師等の態度の分析2013

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 特別支援学校の音楽療法の授業における対話の諸相:オノマトペとジェスチャーとの関わりを中心に2013

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] Activation of enjoyable music therapy classes: The art of rendering communication by teachers2013

    • Author(s)
      Miyuki Takano, Mariko Udo
    • Organizer
      IASSID 3rd Asia Pacific Regional Conference
    • Place of Presentation
      早稲田大学、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] Activation of enjoyable music therapy classes : The art of rendering communications by teachers2013

    • Author(s)
      Miyuki Takano
    • Organizer
      The IASSID Asia-Pacific 3^<rd> Regional Conference
    • Place of Presentation
      Waseda University, Tokyo
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 障害のある子どもへのストーリーテリング:マルティセンソリー教材を用いる英国での事例から2013

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学、日野、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 音楽療法とオノマトペ表現を活用した歯磨き実践に向けて:知的障害児・者のための「はみがきソング」DVD 教材の作成と適用を通して2013

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀、梅谷浩子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学、日野、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] How do teachers lead pupils with profound multiple and intellectual disabilities to participate?2012

    • Author(s)
      Miyuki Takano & Mariko Udo
    • Organizer
      Halifax World Trade Convention Centre
    • Place of Presentation
      Halifax, Canada
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 特別支援学校の教師が用いるオノマトペ表現-教育実践の分析による表現効果の概念化-2012

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋
    • Year and Date
      2012-03-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校の教師のオノマトペ表現 (1)2012

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場、名古屋
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 特別支援学校の教師が用いるオノマトペ表現2012

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場、名古屋
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 特別支援学校の教師のオノマトペ表現(1)-知的障害児の授業参加を促す発話行為の身体性-2012

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋
    • Year and Date
      2012-03-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校の教師のオノマトペ表現2012

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第23回大会
    • Place of Presentation
      名古屋国際会議場、名古屋
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] オノマトペ的表現を含んだやりとり2011

    • Author(s)
      高野美由紀
    • Organizer
      ほんわかしてハッとひらめく研究会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2011-02-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校の重複障害学級における複数教師と児童のインタラクション―教師達の支援方略の概念化をめざしたマルティモーダルな記述・分析2011

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      社会言語科学会第28回大会
    • Place of Presentation
      龍谷大学、京都
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 教師のオノマトペ2011

    • Author(s)
      高野美由紀
    • Organizer
      ほんわかして、ハッとひらめく研究会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学神戸サテライト(神戸市)
    • Year and Date
      2011-02-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] On Teacher's Responses to Fine Motions of a Pupil with Profound Intellectual and Multiple Disabilities2011

    • Author(s)
      Miyuki Takano, Mariko Udo
    • Organizer
      The first Asia-Pacific regional roundtable on Profound Intellectual and Multiple Disabilities (PIMD)
    • Place of Presentation
      京都
    • Year and Date
      2011-10-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] On Teacher's Responses to Fine Motion s of a Pupil with Profound Intellectual and Multiple Disabilities2011

    • Author(s)
      Takano, M., Udo, M.
    • Organizer
      The First Asia-Pacific regional roundtable on PMID
    • Place of Presentation
      Campus Plaza Kyoto, Shimogyo, Kyoto, Japan
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] On Teacher's Responses to Fine Motions of a Pupil with Profound Intellectual and Multiple Disabilities2011

    • Author(s)
      Miyuki Takano, Mariko Udo
    • Organizer
      The first Asia-Pacific regional roundtable on Profound Intellectual and Multiple Disabilities(PIMD)
    • Place of Presentation
      京都
    • Year and Date
      2011-10-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] オノマトペ的表現を含んだやりとり2011

    • Author(s)
      高野美由紀
    • Organizer
      ほんわかして、ハッとひらめく研究会
    • Place of Presentation
      兵庫教育大学神戸サテライト(神戸市)
    • Year and Date
      2011-02-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] On teacher's responses to fine motions of a pupil with profound intellectual and multiple disabilities2011

    • Author(s)
      Miyuki Takano & Mariko Udo
    • Organizer
      The Asia-Pacific IASSID PIMD Roundtable
    • Place of Presentation
      Kyoto University of Teacher Education, Kyoto
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 教師のオノマトペ2011

    • Author(s)
      高野美由紀
    • Organizer
      ほんわかしてハッとひらめく研究会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2011-02-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校の重複障害学級における複数教師と児童のインタラクション-教師達の支援方略の概念化をめざしたマルティモーダルな記述・分析-2011

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      第28回社会言語科学会研究大会
    • Place of Presentation
      京都
    • Year and Date
      2011-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校の重複障害学級における複数教師と児童のインタラクションー教師達の支援法略の概念化をめざしたマルティモーダルな記述・分析2011

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      社会言語科学会、第28回大会
    • Place of Presentation
      龍谷大学、京都
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] The Communicative and Educational Effects of Onomatopoeia in Teachers' Utterances at Special Schools2010

    • Author(s)
      Miyuki Takano, Mariko Udo
    • Organizer
      3rd conference of IASSID-Europe
    • Place of Presentation
      ローマ
    • Year and Date
      2010-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] オノマトペ表現の韻律がもたらす共振と共感-知的障害児の対話活性化に向けて-2010

    • Author(s)
      有働眞理子・高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第21回大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場(神戸市)
    • Year and Date
      2010-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校のティーム・ティーチングにみられるインターラクション(2)-重度重複児の授業参加を促進する対話の構造-2010

    • Author(s)
      高野美由紀・有働眞理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第21回大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場(神戸市)
    • Year and Date
      2010-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] The communicative and educational effects of onomatopoeia in teachers' utterances in special schools2010

    • Author(s)
      Takano, M., Udo, M.
    • Organizer
      3rd International Conference of IASSID-Europe
    • Place of Presentation
      Rome, Italy
    • Year and Date
      2010-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] 特別支援学校における教師と児童のインターラクション:重度・重複児の反応に言及する教師発話・表現の分析2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学文教キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] オノマトペ表現の韻律がもたらす共振と共感-知的障害児の対話活性化に向けて-2010

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第21回大会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2010-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] The Communicative and Educational Effects of Onomatopoeia in Teachers' Utterances at Special Schools2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      3^<rd> conference of IASSID-Europe
    • Place of Presentation
      ローマ
    • Year and Date
      2010-10-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校における教師と児童のインターラクション-重度・重複障害児の反応に言及する教師発話・表現の分析-2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎
    • Year and Date
      2010-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校のティームティーチングに見られるインターラクション(2)2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第21回大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] 'The communicative and educational effects of onomatopoeia in teachers' utterances in special schools'2010

    • Author(s)
      高野美由紀, 有働眞理子
    • Organizer
      the Third International Conference of IASSID-Europe
    • Place of Presentation
      Torre Rossa Park Hotel, Rome, Italy
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] 特別支援学校のティーム・ティーチングにみられるインターラクション(2)-重度重複児の授業参加を促進する対話の構造-2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第21回大会
    • Place of Presentation
      神戸
    • Year and Date
      2010-03-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校における教師と児童のインターラクション:重度・重複児の反応に言及する教師発話・表現の分析2010

    • Author(s)
      高野美由紀・有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学、長崎市
    • Year and Date
      2010-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] On embodiment of onomatopoeia : Its cognitive developmental implication', "gesture : evolution, brain, and linguistic structures"2010

    • Author(s)
      有働眞理子, 高野美由紀
    • Organizer
      4th conference of the international society for gesture studies
    • Place of Presentation
      European University Viadrina, Frankfurt/Oder, Germany
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] オノマトペ表現の韻律がもたらす共振と共感-知的障害児の対話活性化に向けて-2010

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第21回大会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] On embodiment of onomatopoeia : Its cognitive developmental implication2010

    • Author(s)
      Udo, M., Takano, M.
    • Organizer
      gesture : evolution, brain, and linguistic structures, 4th conference of the International Society for Gesture Studies (ISGS)
    • Place of Presentation
      European University Viadrina, Frankfurt/Oder, Germany
    • Year and Date
      2010-07-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] 特別支援学校における教師と児童のインターラクション-重度・重複障害児の反応に言及する教師発話・表現の分析-2010

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2010-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校のティーム・ティーチングにみられるインターラクション-児童の主体的参加を促進するという観点からの分析-2009

    • Author(s)
      高野美由紀、大川まみ、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第47回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮
    • Year and Date
      2009-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校のティーム・ティーチングにみられるインターラクション-児童の主体的参加を促進するという観点からの分析-2009

    • Author(s)
      高野美由紀・大川まみ・有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第47回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学(宇都宮市)
    • Year and Date
      2009-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21610012
  • [Presentation] 特別支援学校のティームティーチングにみられるインターラクション2009

    • Author(s)
      高野美由紀、大川まみ、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第47回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学峰キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] 韓国の障害児教育におけるオノマトペ 第1報 : 身体動作・ジェスチャーを意識した授業観察を通して2008

    • Author(s)
      高野美由紀, 有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第4 6回大会
    • Place of Presentation
      米子コンベンションセンター、鳥取
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] 韓国の障害児教育におけるオノマトペ第1報:身体動作・ジェスチャーを意識した授業観察を通して2008

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第46回大会
    • Place of Presentation
      米子コンベンションセンターBIGSHIP
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] 養護学校の授業に見られるオノマトペ的要素-第3報 : オノマトペを含む教師発話のカテゴリー分類の試み-2008

    • Author(s)
      高野美由紀, 有働眞理子
    • Organizer
      日本発達障害学会第43回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学、東京
    • Year and Date
      2008-08-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] オノマトペ的表現と対話能力発達の関わりについて-日韓養護学校の授業における運用事例観察を通して-2008

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本認知言語学会第9回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学東山キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] オノマトペ的表現と対話能力発達の関わりについて-日韓養護学校の授業における運用事例観察を通して-2008

    • Author(s)
      有働眞理子, 高野美由紀
    • Organizer
      日本認知言語学会第9回大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学、名古屋
    • Year and Date
      2008-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] 養護学校の授業に見られるオノマトペ的要素-第3報:オノマトペを含む教師発話のカテゴリー分類の試み-2008

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本発達障害学会第43回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学白金キャンパス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20520357
  • [Presentation] How do teachers lead pupils with profound multiple and intellectual disabilities to participate?

    • Author(s)
      M. Takano, M. Udo
    • Organizer
      2012 IASSID World Congress
    • Place of Presentation
      Halifax, Canada
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Presentation] 特別支援学校の音楽療法の授業における対話の諸相―オノマトペとジェスチャーとの関わりを中心に―

    • Author(s)
      有働真理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Presentation] 特別支援学校の音楽療法の授業における対話の諸相:オノマトペとジェスチャーとの関わりを中心に

    • Author(s)
      有働眞理子、高野美由紀
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学白金キャンパス、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 音楽療法とオノマトペ表現を活用した歯磨き実践に向けて:知的障害児・者のための「はみがきソング」DVD教材の作成と適用を通して

    • Author(s)
      有働眞理子・高野美由紀・梅谷浩子
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学、日野、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] Activation of enjoyable music therapy classes: The art of rendering communications by teachers

    • Author(s)
      Miyuki Takano
    • Organizer
      3rd IASSIDD Asia-Pacific Regional Congress
    • Place of Presentation
      Waseda University, Tokyo
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 特別支援学校での音楽療法にみられるインタラクション:児童生徒との相互的コミュニケーションを成立させる教師等の態度の分析

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学白金キャンパス、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • [Presentation] 特別支援学校での音楽療法にみられるインタラクション―児童生徒との相互的コミュニケーションを成立させる教師等の態度の分析―

    • Author(s)
      高野美由紀、有働真理子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Presentation] 障害のある子どもへのストーリーテリング:マルティセンソリー教材 を用いる英国での事例から

    • Author(s)
      高野美由紀、有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第 51 回
    • Place of Presentation
      東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Presentation] 特別支援学校における食行動の調査―自閉症の有無による相違に注目して―

    • Author(s)
      高野美由紀、田能綾佳
    • Organizer
      第59回日本小児保健協会学術集会
    • Place of Presentation
      岡山
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24531245
  • [Presentation] 障害のある子どもへのストーリーてリング:マルティセンソリー教材を用いる英国での事例から

    • Author(s)
      高野美由紀・有働眞理子
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第51回大会
    • Place of Presentation
      明星大学、日野、東京
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520462
  • 1.  UDO Mariko (40183751)
    # of Collaborated Projects: 7 results
    # of Collaborated Products: 100 results
  • 2.  NUMATA Rii (10585350)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  GOMA Hideyo (40234968)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  USHIO Reiko (80281525)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KOTANI Hiromo (10294266)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  ISHIBASHI Naoko (90232339)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  TANNO Machitoshi (00039215)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  MITSUDO Yumiko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 9.  UMETANI Hiroko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 10.  HARA Mariko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 11.  Grove Nicola
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  Joffe Victoria
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to connect your ORCID iD to this researcher?
* This action can be performed only by the researcher themselves.

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi