• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Arai Tatsuya  新井 達也

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

新井 達也  アライ タツヤ

ARAI Tatsuya  新井 達也

Less
Researcher Number 70331303
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 筑波技術大学, 障害者高等教育研究支援センター, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 筑波技術大学, 障害者高等教育研究支援センター, 教授
2020: 筑波技術大学, 障害者高等教育研究支援センター, 准教授
2009: 波技術大学, 障害者高等教育研究支援センター, 准教授
2007 – 2009: 筑波技術大学, 障害者高等教育研究支援センター, 准教授
2005 – 2006: Tsukuba University of Technology, Research and Support Center, Associate Professor, 障害者高等教育研究支援センター, 助教授 … More
2004: 国立大学法人筑波技術短期大学, 障害者高等教育センター(障害者基礎教育部門), 助手
2004: 国立大学法人筑波技術短期大学, 障害者高等教育センター・障害者基礎教育部門, 助手
2001 – 2003: 筑波技術短期大学, 聴覚部・一般教育等, 助手
2002: 筑波技術短期大学, 聴覚部一般教育等, 助手 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Science education / Science education
Except Principal Investigator
Educational technology / Basic Section 09070:Educational technology-related / 教科教育
Keywords
Principal Investigator
少人数クラス / 聴覚障害 / 数学教育 / 高等教育 / 数学 / 動画コンテンツ / eラーニング / 聴覚障害学生 / 字幕 / 課題分析 … More / 個別対応 / 正当化のパターン / 動画ソフト / 数学演習ソフト / 習熟度別指導 / メディア利用 / 個に応じた学習支援 … More
Except Principal Investigator
CD-ROM / game / English / ASL / アメリカ手話 / 辞書 / ゲーム / 英語 / 手話 / ICT / 授業設計 / 自動採点システム / CBT / デジタルコンテンツ / 工学系数学 / 高専数学 / アダプティブ・ラーニング / ディープ・アクティブラーニング / データ駆動型教育 / video clip / Japanese / dictionary / sign language / フィリピン / 対応手話 / 自然手話 / 視覚的刺激 / 字幕 / 相互作用 / 交流 / DVD / motion picture / dictionarv / memory game / drill / sign / 中学校英語 / SEE / 文部省検定済教科書 / 英語の手話 / Signed English / CD / 動画 / 神経衰弱 / ドリル / 手話文字 / サインライティング / サインライト / SignWriting / 教育工学 / 言語学 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (14 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  Development of the deep active learning type class design by the data drive type education of the engineering system mathematics

    • Principal Investigator
      友安 一夫
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Miyakonojo National College of Technology
  •  聴覚障害学生のための非同期型数学eラーニング教材の開発と評価Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新井 達也
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  A Study on Writing Signs to Apply to School Subjects

    • Principal Investigator
      MATSUFUJI Midori
    • Project Period (FY)
      2007 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
  •  聴覚障害学生に対する少人数制クラスの強みを生かした授業方法の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新井 達也
    • Project Period (FY)
      2004 – 2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
      Tsukuba College of Technology
  •  A Study on Developing a Sign Language Learning Material for the Deaf Learners of English

    • Principal Investigator
      MATSUFUJI Midori
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational technology
    • Research Institution
      Tsukuba University of Technology
      Tsukuba College of Technology
  •  聴覚に障害を持つ学生に対する少人数制クラスの強みを活かした授業方法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      新井 達也
    • Project Period (FY)
      2001 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Tsukuba College of Technology
  •  A Study on English Teaching to Deaf Students at Deaf Schools and Mainstreamed Classes, UsingAmerican Signs for English

    • Principal Investigator
      MATSUFUJI Midori
    • Project Period (FY)
      2000 – 2002
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Tsukuba College of Technology

All 2022 2021 2009 2005 2004 2003 Other

All Journal Article Presentation Other

  • [Journal Article] ノベルゲーム型オンデマンド教材を用いた聴覚障害学生の学習行動分析2022

    • Author(s)
      若月大輔 , 塩野目剛亮 , 新井達也
    • Journal Title

      信学技報

      Volume: 122 Pages: 17-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03062
  • [Journal Article] 字幕付き数学講義場面における聴覚障害学生の受講行動―図表や数式を挿入した字幕に対する視線行動に着目して―2021

    • Author(s)
      新井達也, 塩野目剛亮, 若月大輔
    • Journal Title

      ろう教育科学

      Volume: 63 Pages: 51-62

    • NAID

      40022787712

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03062
  • [Journal Article] Hybrid Caption Including Formula or Figure for Deaf and Hard-of-Hearing Students2021

    • Author(s)
      Wakatsuki Daisuke、Arai Tatsuya、Shionome Takeaki、Tsukuba University of Technology 4-3-15 Amakubo, Tsukuba, Ibaraki 305-8520, Japan、Teikyo University 1-1 Toyosatodai, Utsunomiya, Tochigi 320-8551, Japan
    • Journal Title

      Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics

      Volume: 25 Issue: 2 Pages: 187-194

    • DOI

      10.20965/jaciii.2021.p0187

    • NAID

      130008000920

    • ISSN
      1343-0130, 1883-8014
    • Year and Date
      2021-03-20
    • Language
      English
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02996, KAKENHI-PROJECT-20K03062
  • [Journal Article] 聴覚障害学生向けノベルゲーム型オンデマンド教材に関する基礎的検討2021

    • Author(s)
      新井達也 , 若月大輔 , 塩野目剛亮
    • Journal Title

      電子情報通信学会技術研究報告

      Volume: 121 Pages: 11-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03062
  • [Journal Article] A Preparatory study of Producing a DVD-ROM of Two Sign Languages2005

    • Author(s)
      MATSUFUJI, Midori, ARAI Tatsuya, OTSUKA Kazuhiko
    • Journal Title

      The 20th International Congress on the Education of the Deaf Programme and Abstract book

      Pages: 127-127

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500647
  • [Journal Article] A Preparatory study of Producing a DVD-ROM of Two Sign Languages2005

    • Author(s)
      Midori Matsufuji, Tatsuya Arai, Kazuhiko Otsuka
    • Journal Title

      The 20th International Congress on the Education of the Deaf Programme and Abstract book

      Pages: 127-127

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500647
  • [Journal Article] P-chaos implies distributional chaos and chaos in the sense of Devaney with positive topological entropy2004

    • Author(s)
      Tatsuya Arai, Naotsugu Chinen
    • Journal Title

      3rd Joint meeting Japan-Mexico in Topology and its Applications

      Pages: 43-43

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16700544
  • [Journal Article] The construction of chaotic maps in the sense of Devaney on dendrites which commute to continuous maps on the unit interval2004

    • Author(s)
      Tatsuya Arai, Naotsugu Chinen
    • Journal Title

      Discrete and continuous dynamical systems Vol.11, Num.2&3

      Pages: 547-556

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16700544
  • [Journal Article] 衛星通信システムによる宇幕を利用した数学科の遠隔授業におけるコミュニケーションとその課題2004

    • Author(s)
      米山文雄, 新井達也, 森本明, 内野權次, 小林正幸, 三好茂樹
    • Journal Title

      ろう教育科学 第26巻第2号

      Pages: 15-26

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16700544
  • [Journal Article] Developing an English learning Material using Sign Language2003

    • Author(s)
      Midori MATSUFUJI, Tatsuya ARAI, Kazuhiko OTSUKA
    • Journal Title

      Abstract of the 37^<th> Japanese Association of Educational Research for the Deaf

      Pages: 136-137

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500647
  • [Journal Article] 手話を用いた英語学習教材の開発-語彙集とゲームのCD-ROM2003

    • Author(s)
      松藤みどり, 新井達也, 大塚和彦
    • Journal Title

      第37回全日本聾教育研究大会神奈川大会研究収録

      Pages: 136-137

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500647
  • [Journal Article] A Preparatory Study of Producing a DVD-ROM of Two Sign Languages

    • Author(s)
      Midori MATSUFUJI, Tatsuya ARAI, Kazuhiko OTSUKA
    • Journal Title

      The 20^<th> International Congress on the Education of the Deaf, Programme and Abstract Book

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15500647
  • [Presentation] SignWriting の紹介 : 手書きでもPCでもできる手話表記システム2009

    • Author(s)
      松藤みどり, 新井達也, 大塚和彦, 長南浩人
    • Organizer
      筑波技術大学第10回国際シンポジウム
    • Place of Presentation
      筑波技術大学天久保キャンパス
    • Year and Date
      2009-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19500784
  • []

  • 1.  MATSUFUJI Midori (30271464)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 2.  OTSUKA Kazuhiko (80331304)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  CHONAN Hirohito (70364130)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  友安 一夫 (10332107)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  赤池 祐次 (70311074)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  上原 成功 (80321496)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NAKAYAMA Shinichiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  KUWAHARA Yasue
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  HAGIWARA Tomomi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  PENNER Mari
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi