• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

mae masanao  前 正七生

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Mae Masanao  前 正七生

前 正七生  マエ マサナオ

Less
Researcher Number 70337864
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 淑徳大学, 教育学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2018: 淑徳大学短期大学部, その他部局等, 教授
2013 – 2015: いわき短期大学, その他部局等, 准教授
2003: 旭川大学女子短期大学部, 幼児教育学科, 助教授
2002: 青山学院大学, 文学部, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
震災問題と人文学・社会科学 / Education / Educaion
Keywords
Principal Investigator
保育者養成 / ナラティヴ / 保育士養成 / 東日本大震災 / 要請教育 / 被災地支援 / 語り / 保護者支援 / 発達支援 / 文化的基盤 … More / 震災 / 幼児教育・保育 / 保育の質 / 人間形成 / 文化史 / 文化伝承 / 教育 / アイヌ Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (19 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  Clinical research on developmental support and guardian support of infants in Iwaki City, Fukushima PrefecturePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Mae Masanao
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      震災問題と人文学・社会科学
    • Research Institution
      Shukutoku University Junior College
  •  The current state and problem of the nurture after an earthquake disaster in Iwaki, FukushimaPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Mae Masanao
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Iwaki Junior College
  •  「近代」アイヌ民族の文化伝承・伝達形態における地域差と世代格差に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      前 正七生
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Asahikawa University Women's Junior College
      Aoyama Gakuin University

All 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 震災後のいわき市における子どもの発達支援・親支援の実際と多世代交流広場の展開 ― 震災後10年に連なる臨床的な「語り」へのアプローチ2019

    • Author(s)
      前正七生
    • Journal Title

      淑徳大学短期大学部紀要

      Volume: 59号 Pages: 102-111

    • NAID

      120006716492

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Journal Article] 児童文化財にみる子どものことばと“育ち”-加古里子さんの絵本からみる非認知能力―2019

    • Author(s)
      前正七生
    • Journal Title

      淑徳大学短期大学部紀要

      Volume: 59号 Pages: 32-46

    • NAID

      120006716486

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Journal Article] 震災後の保護者支援、発達支援の現状と課題 -”場”と”育ち”の語りを中心に-2018

    • Author(s)
      前正七生
    • Journal Title

      淑徳大学短期大学部紀要

      Volume: 第58号 Pages: 117-127

    • NAID

      120006497868

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Journal Article] 幼稚園教育要領改訂における"ことば"の育ち- 領域「言葉」の中のよむ・きくの射程―2018

    • Author(s)
      前正七生
    • Journal Title

      淑徳大学短期大学部紀要

      Volume: 第58号 Pages: 105-116

    • NAID

      120006497867

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Journal Article] 保育者養成校におけるアクティブ・ラーニング: 国語の表現技術・領域 言葉の授業実践より2018

    • Author(s)
      前正七生 常深浩平
    • Journal Title

      淑徳大学高等教育研究所年報

      Volume: 5号 Pages: 36-48

    • NAID

      40022065370

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Journal Article] 「主体性」と思考を育む震災後の保育士養成への試み  ―養成課程における科目編成とルーブリックの可能性―2017

    • Author(s)
      橋浦孝明(いわき短期大学)、前正七生(淑徳大学短期大学部)
    • Journal Title

      『いわき短期大学紀要』 第50号

      Volume: 第50号 Pages: 25-44

    • NAID

      120006361212

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Journal Article] 幼小連携を意識する「新たな」教育課程の現状と課題 -養成教育からみたコンピテンシーベースの新学力・子ども観による評価可能性―2017

    • Author(s)
      前正七生
    • Journal Title

      『淑徳大学短期大学部紀要』

      Volume: 第56号 Pages: 15-40

    • NAID

      120006373524

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Journal Article] 学生の主体性を育む「保育実習指導」に関する実践報告-学生の主体的な学びと思考、「合意形成」を中心に-2016

    • Author(s)
      前正七生、金珉呈
    • Journal Title

      いわき短期大学研究紀要第49号(2016年3月)

      Volume: 49号

    • NAID

      40020839191

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Journal Article] 「主体性」と思考を育む震災後の保育士養成への試み  ―養成課程における科目編成とルーブリックの可能性―2016

    • Author(s)
      橋浦孝明(いわき短期大学)、前正七生(淑徳大学短期大学部)
    • Journal Title

      全国保育士養成協議会第55回研究大会研究発表論文集

      Volume: 第55号 Pages: 246-246

    • NAID

      120006361212

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Journal Article] フクシマにおける「臨床」としての「語り(ナラティヴ)」2015

    • Author(s)
      前 正七生
    • Journal Title

      『研究 東洋』 東日本国際大学 東洋思想研究所・儒学文化研究所編

      Volume: 第5号 Pages: 58-74

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Journal Article] 学生の主体性を育む「保育実習指導」に関する実践報告2015

    • Author(s)
      鈴木隆次郎、金珉呈、前正七生
    • Journal Title

      全国保育士養成協議会保育士養成セミナー第54回研究大会

      Volume: 54号

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Journal Article] 福島県いわき市における震災後の保育士養成の現状と課題2015

    • Author(s)
      前 正七生
    • Journal Title

      『いわき短期大学紀要』 いわき短期大学幼児教育科

      Volume: 第48号 Pages: 17-31

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Journal Article] 「保育者養成における地域・文化的基盤と規範同調性  ―震災後のメディアリテラシーと"内―外の"語りを中心に―」2014

    • Author(s)
      前正七生
    • Journal Title

      『いわき短期大学紀要』47号 平成26年3月.

      Volume: 47 Pages: 1-23

    • NAID

      40020209210

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Journal Article] 「保育者養成における地域・文化的基盤と「規範同調性」」2013

    • Author(s)
      前正七生
    • Journal Title

      全国保育士養成協議会保育士養成セミナー第52回研究発表論集

      Volume: 52 Pages: 212-213

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Presentation] 「主体性」と思考を育む震災後の保育士養成への試み  ―養成課程における科目編成とルーブリックの可能性―2016

    • Author(s)
      橋浦孝明(いわき短期大学)、前正七生(淑徳大学短期大学部)
    • Organizer
      全国保育士養成協議会第55回研究大会
    • Place of Presentation
      盛岡市民会館マリオス
    • Year and Date
      2016-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K12389
  • [Presentation] 学生の主体性を育む『保育実習指導』に関する実践報告  ― 学生の主体的な学びと思考、『合意形成』を中心に―2015

    • Author(s)
      鈴木隆次郎、金珉呈、前正七生
    • Organizer
      全国保育士養成協議会 第54回研究大会
    • Place of Presentation
      全国保育士養成協議会第54回研究大会札幌ロイトンホテル
    • Year and Date
      2015-09-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Presentation] 「保育者養成における地域・文化的基盤と規範同調性 」2013

    • Author(s)
      前正七生
    • Organizer
      全国保育士養成協議会保育士養成セミナー第52回大会論集
    • Place of Presentation
      香川国際会議場(高松市)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Presentation] 福島県いわき市における震災後の保育士養成の現状と課題―学生の語りと主体-に関する考察

    • Author(s)
      前正七生
    • Organizer
      全国保育士養成協議会保育士養成セミナー第53回研究大会
    • Place of Presentation
      福岡:(博多)ホテルニューオータニ
    • Year and Date
      2014-09-17 – 2014-09-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • [Presentation] 「フクシマの子どもたち」

    • Author(s)
      前 正七生
    • Organizer
      札幌月寒教会CS、黎明幼稚園特別講演会「福島の話を聴こう」
    • Place of Presentation
      札幌黎明幼稚園
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381109
  • 1.  TUNEM I Kohei (90645409)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  KOSAKA Toru (30258834)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  HASHIURA Takaaki (20649991)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  Kim Minjeong (30610563)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  SUZUKI Mayumi (20341745)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  SUZUKI Ryujiro (20516330)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 7.  OIKAWA Chizuko (70650018)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi