• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MORITA Masataka  森田 正隆

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

森田 正隆  モリタ マサタカ

Less
Researcher Number 70339604
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 明治学院大学, 経済学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2011: 明治学院大学, 経営学部, 准教授
2008 – 2011: 明治学院大学, 経済学部, 准教授
2005 – 2006: Meijigakuin University, Associate Professor, 経済学部, 助教授
2003 – 2004: 立正大学, 経営学部, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Science and Engineering
Except Principal Investigator
Business administration / Commerce
Keywords
Principal Investigator
協働 / 取引 / 情報開示 / オープン・ネットワーク / プラットフォーム / 情報共有
Except Principal Investigator
e-Commerce / ビジネスモデル / Off-shoring & Global-sourcing / Strategic Alliance … More / Parenting Models / Value Chain / Regional Difference in Economics / Corporate Strategy on Business System / Holding Company / Regional Supervising Companies / グローバルな経営戦略 / グループ本社特性 / 日系合弁企業 / 産業・地域別中国企業研究 / 傘型会社・投資会社 / グルーバルな経営戦略 / 日系合弁企業,独資企業 / 産業別・地域別中国企業研究 / 傘型会社・地域本部・投資会社 / 日系地域統括会社 / オフショアリング・グローバルソーシング / 傘型会社・地域本部・管理性会社 / 地域統括会社 / オフショアリング / 戦略的連携 / ペアレンティング / 価値連鎖ビジネスモデル / 中国ビジネスと地域間格差 / 中国ビジネスと日系企業 / 傘型会社・管理性会社 / 地域統括会社・地域本部 / Built to Order / Net Sales / Customer Support / Manufacturing with Sales Integration / Internet Provider / Car Distribution / IT Revolution / B to C / ネット調達 / 情報サービスプロバイダー / フランチャイズディーラー統合 / ビジネスモデル構築 / ブロックエクゼンプション / フランチャイズディーラー / ビルトトゥオーダー / ネット販売 / カスタマーサポート / 製販統合 / インターネットプロバイダー / 自動車流通 / IT革命 / メディア情報学 / ソーシャルメディア / ゲーム産業 / ネットビジネス / 資源ベース戦略論 / プラットフォーム / ビジネスシステム / 差別化システム / コンテンツビジネス / プラットフォームビジネス / 経営管理 / 経営情報 / 経営学 / 経営戦略 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (40 results)
  • Co-Researchers

    (12 People)
  •  New Direction of Platform Business or Service Based on the Development of Digital Technology

    • Principal Investigator
      NEGORO Tatsuyuki
    • Project Period (FY)
      2008 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Waseda University
  •  情報共有の場への誘引と情報開示促進の要因Principal Investigator

    • Principal Investigator
      森田 正隆
    • Project Period (FY)
      2006
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research on Priority Areas
    • Review Section
      Science and Engineering
    • Research Institution
      Meiji Gakuin University
  •  Parenting Models on Japanese Regional Supervising Companies in China

    • Principal Investigator
      YAMAZAKI Kazumi, OKUYAMA Tokuichi
    • Project Period (FY)
      2003 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Business administration
    • Research Institution
      Rissho University
  •  The Development of IT Revolution and e-Business Model' Impact toward the Car Distribution Evolution and IT International Comparison Study

    • Principal Investigator
      SHIMOKAWA Koichi
    • Project Period (FY)
      2001 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Tokai Gakuen University

All 2010 2008 2007 2006 2005 2004 2002 2001

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 日本型マーケティングの新展開2010

    • Author(s)
      森田正隆, 他
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Book] 日本型マーケティングの新展開(SNS を活用したマーケティング・コミュニケーション:資生堂アクアレーベル)(池尾恭一・青木幸弘編)(第6章)2010

    • Author(s)
      森田正隆
    • Total Pages
      336
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Book] 日本型マーケティングの新展開第6章(池尾恭一・青木幸弘編)2010

    • Author(s)
      森田正隆
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Book] デジタル時代の経営戦略「情報変換が新たな価値を生む」2005

    • Author(s)
      早稲田大学IT戦略研究所編(森田正隆)
    • Publisher
      メディアセレクト
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Book] 企業のリスクマネジメント「ネット時代の顧客間インタラクションと企業対応」2005

    • Author(s)
      青井倫一, 竹谷仁宏編著(森田正隆)
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] クロスメディア講座 第4回2007

    • Author(s)
      森田正隆
    • Journal Title

      スベース(毎日新聞社) No.355

      Pages: 12-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18049067
  • [Journal Article] クロスメディア講座 第3回2006

    • Author(s)
      森田正隆
    • Journal Title

      スベース(毎日新聞社) No.354

      Pages: 12-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18049067
  • [Journal Article] 「クロスメディア戦略」の意義-新聞広告が果たすべき役割を踏まえて2006

    • Author(s)
      森田正隆
    • Journal Title

      新聞広告報(日本新聞協会) 682号

      Pages: 2-3

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18049067
  • [Journal Article] Consumer attitudes and automotive transactions : the difference between new-car and used-car markets in Japan2006

    • Author(s)
      Morita, M., K.G.Nishimura(森田正隆)
    • Journal Title

      International Journal of Automobile Technology and Management 6/1

      Pages: 80-114

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] クロスメディア講座 第2回2006

    • Author(s)
      森田正隆
    • Journal Title

      スベース(毎日新聞社) No. 353

      Pages: 12-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18049067
  • [Journal Article] Consumer attitudes and automotive transactions : the difference between new-car and used-car markets in Japan2006

    • Author(s)
      Masataka MORITA, Kiyohiko G.Nishimura
    • Journal Title

      International Journal of Automobile Technology and Management Vol.6 No.1

      Pages: 80-114

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] Consumer attitudes and automotive transactions : the difference between new-car and used-car markets in Japan2006

    • Author(s)
      森田正隆, K.G.Nishimura
    • Journal Title

      International Journal of Automobile Technology and Management 6/1

      Pages: 80-114

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] クロスメディア講座 第1回2006

    • Author(s)
      森田正隆
    • Journal Title

      スベース(毎日新聞社) No. 352

      Pages: 12-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18049067
  • [Journal Article] Net Community2005

    • Author(s)
      Masataka MORITA
    • Journal Title

      Marketing Journal Vol.25 No.2

      Pages: 104-112

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] ネット・コミュニティ2005

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル(日本マーケティング協会) 25/2

      Pages: 104-112

    • NAID

      130008163906

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] IT時代の新たなボトルネックを制する(5)ボトルネックと経営-企業戦略への示唆2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      日本経済新聞電子版ITニュース:経営改革講座 8月18日

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] コミュニケーション・インターフェースに注目した取引構造の分析2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      経営情報学会 2004年秋季全国研究発表大会予稿集

      Pages: 347-350

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] Communication Interface Analysis of the Structure of Transactions2004

    • Author(s)
      Masataka MORITA
    • Journal Title

      Annual Conference Proceeding of Japan Society for Management Information 2004 Autumn

      Pages: 347-350

    • NAID

      130004606009

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] コミュニケーション・インターフェースに注目した取引構造の分析2004

    • Author(s)
      森田正隆
    • Journal Title

      経営情報学会2004年秋季全国研究発表大会予稿集 11月

      Pages: 347-350

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 企業経営とIT:スピード(2)-タイムリーな意思決定の鍵はミドルマネジメントの情報集約力2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      日本経済新聞電子版Webセミナー 11月29日

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] IT時代の新たなボトルネックを制する(1)ボトルネックの本質-情報返還:伝達と共有のための前処理と後処理2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      日本経済新聞電子版ITニュース:経営改革講座 7月6日

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] IT時代の新たなボトルネックを制する(2)ボトルネックの移動-コンピューターから人間へ2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      日本経済新聞電子版ITニュース:経営改革講座 7月13日

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] コミュニケーション・インターフェースに注目した取引構造の分析2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      経営情報学会 2004年秋季全国研究発表大会 予稿集

      Pages: 347-350

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15330084
  • [Journal Article] IT時代の新たなボトルネックを制する(4)ボトルネックの創出-新たな市場の創造2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      日本経済新聞電子版ITニュース:経営改革講座 8月2日

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] Consumer Attitudes and Automotive Transactions? The Difference Between New-Car and Used-Car Markets in Japan2004

    • Author(s)
      Kiyohiko Nishimura, Masataka Morita
    • Journal Title

      International Journal of Automobile Technology and Management Vol.6, No.1

      Pages: 34-56

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 企業経営とIT:スピード(1)-社内コミュニケーションの充実と変化に即応できる体制作りを2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      日本経済新聞電子版Webセミナー 10月21日

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 情報変換が新たな価値を生む2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      ITセレクト20 8月号

      Pages: 120-123

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] IT時代の新たなボトルネックを制する(3)ボトルネックの革新-中古車市場のケース2004

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      日本経済新聞電子版ITニュース:経営改革講座 7月21日

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] Consumer Attitudes and Automotive Transactions? The Difference Between New-Car and Used-Car Markets in Japan2004

    • Author(s)
      Kiyohiko Nishimura, Masataka Morita
    • Journal Title

      International Journal of Automobile Management and Technology 6(1)

      Pages: 34-56

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 自動車マーケットにおけるバリューチェーン2002

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      e時代のくるまビジネス情報 248号

      Pages: 1-2

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] Information Technology and Distribution Strategy A Comparative Analysis of the US and Japanese Car Distribution2002

    • Author(s)
      Masataka Morita
    • Journal Title

      International Journal of Automobile Technology and Management Vol.2, No.2

      Pages: 206-237

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] Alienation in the Internet Society : Changes in Car Buyer Attitudes in the Japanese Automobile Industry2002

    • Author(s)
      Masataka Morita
    • Journal Title

      International Journal of Automobile Technology and Management Vol.2, No.2

      Pages: 190-205

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 米国eマーケターたちの反省と次に進むべき道2001

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      ニュース・ネット時評(日本経済新聞社) 4月

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 消費者主導のコミュニケーション革命(3) 未開の資源:無数の消費者が持つ無数の情報2001

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      Ojo2001年11月号(読売新聞社)

      Pages: 21-23

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 消費者主導のコミュニケーション革命(2) ネットワーク上の顧客間インタラクション2001

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      Ojo2001年10月号(読売新聞社)

      Pages: 43-45

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 消費者主導のコミュニケーション革命(1) ポケベル普及期に現れた原型2001

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      Ojo2001年9月号(読売新聞社)

      Pages: 23-25

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Journal Article] 情報技術が流通戦略を変える-日米自動車流通の比較分析-2001

    • Author(s)
      森田 正隆
    • Journal Title

      競争戦略のダイナミズム(新宅順二郎, 浅羽茂編著)(日本経済新聞社)

      Pages: 169-204

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-13372004
  • [Presentation] The Influence of Perception on Communication Orientation and Usage of Anonymous Communities among Korean Network Users2008

    • Author(s)
      Takeda, Yoko., Masataka Morita
    • Organizer
      The 8th Asian eBusiness Workshop, Gyeongju, Korea
    • Place of Presentation
      韓国慶州市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Presentation] The Influence of Perception on Communication Orientation and Usage of Anonymous Communities among Korean Network Users2008

    • Author(s)
      Takeda, Y., M. Morita
    • Organizer
      The 8th Asian eBusiness Workshop
    • Place of Presentation
      韓国慶州市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • [Presentation] The Influence of PerceptiononCommunication Orientation and Usage of Anonymous Communities amongKorean Network Users2008

    • Author(s)
      Masataka Morita
    • Organizer
      The 8th Asian eBusiness Workshop, Gyeongju, Korea
    • Place of Presentation
      韓国慶州市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20330087
  • 1.  KOKURYO Jiro (00255580)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  YAMAZAKI Kazumi (30158133)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  OKUYAMA Tokuichi (00017815)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  NEGORO Tatsuyuki (70189364)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  KIMURA Makoto (40367420)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  SHIMOKAWA Koichi (70061075)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  NISHIMURA Kiyohiko (70164580)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 8.  FUJIMOTO Takahiro (90229047)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  SHIOJI Hiroshi (60215944)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  MENG Dan (70318707)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  竹田 陽子 (80319011)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 12.  田中 洋 (60286002)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi