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Baba Hajime  馬場 一

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BABA Hajime  馬場 一

馬場 一  ババ ハジメ

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Researcher Number 70351492
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Affiliation (Current) 2025: 関西大学, 商学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2016 – 2019: 関西大学, 商学部, 准教授
2009 – 2010: Kansai University, 商学部, 准教授
2004 – 2005: 関西大学, 商学部, 専任講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Management
Keywords
Principal Investigator
国際マーケティング / 研究開発 / 生産 / マーケティング / 生産拠点の立地 / 経営学 / 地理的近接性 / 新興市場 / 国際R&D / 国際生産 … More / 新興国市場戦略 / ケイパビリティ / 新興国市場 / 機能間連携 / 国際マーケティング・リサーチ / 動態的視角 / 文化の相互浸透 / リサーチ / 交差文化的関係性 / 信頼 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (14 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  Integration of production and marketing perspectives in emerging market strategiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      BABA Hajime
    • Project Period (FY)
      2016 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Kansai University
  •  Theoretical and Empirical Study of Cross-Cultural Marketing Research MethodologyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      BABA Hajime
    • Project Period (FY)
      2009 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kansai University
  •  交差文化的マーケティング関係性における信頼の実証的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      馬場 一
    • Project Period (FY)
      2004 – 2005
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Kansai University

All 2019 2018 2017 2016 2012 2011 2009 2005 2004

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] プラットフォーマーを巡るマーケティング実践への示唆2019

    • Author(s)
      馬場一
    • Journal Title

      世界経済評論

      Volume: 63(4) Pages: 108-115

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03666
  • [Journal Article] 国際マーケティング研究における動態的パースペクティブ2012

    • Author(s)
      馬場一
    • Journal Title

      関西大学商学論集

      Volume: 56巻 Pages: 45-60

    • NAID

      120005686941

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730352
  • [Journal Article] 組織間における長期的関係性の負の側面2005

    • Author(s)
      馬場一
    • Journal Title

      関西大学商学論集 49・3/4

      Pages: 127-138

    • NAID

      110003495497

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730225
  • [Journal Article] 国際マーケティング標準化-適応化フレームワークの再構築2004

    • Author(s)
      馬場一
    • Journal Title

      関西大学商学論集 49・2

      Pages: 27-27

    • NAID

      110004033984

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16730225
  • [Presentation] 論文執筆の方法論: 学会誌投稿論文の質的向上のために2019

    • Author(s)
      馬場一
    • Organizer
      多国籍企業学会西部部会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03666
  • [Presentation] 国際マーケティング・ケイパビリティ研究の開題2019

    • Author(s)
      馬場一
    • Organizer
      第12回多国籍企業学会全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03666
  • [Presentation] 国際マーケティングの戦略と能力2018

    • Author(s)
      馬場一
    • Organizer
      多国籍企業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03666
  • [Presentation] 新興国市場における生産とマーケティングの連携:地理的近接性の観点から2017

    • Author(s)
      馬場一
    • Organizer
      多国籍企業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03666
  • [Presentation] International Evolution of Products: Diffusion and Cross-over of Japanese Cuisine in Southeast Asian countries2017

    • Author(s)
      馬場一
    • Organizer
      Asia Academy of Management
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03666
  • [Presentation] 多国籍企業組織における部門間調整・連携の阻害要因分析:命題の開発2016

    • Author(s)
      大木清弘・臼井哲也・馬場一
    • Organizer
      多国籍企業学会
    • Place of Presentation
      長崎県立大学(長崎県)
    • Year and Date
      2016-10-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16H03666
  • [Presentation] 多国籍企業の創発的調整:ダイナミック・ケイパビリティ,実践としての戦略,双面性の観点から2011

    • Author(s)
      馬場一・崔在濬
    • Organizer
      国際ビジネス研究学会第18回全国大会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2011-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730352
  • [Presentation] 多国籍企業の創発的調整 : ダイナミック・ケイパビリティ,実践としての戦略,双面性の観点から2011

    • Author(s)
      馬場一, 崔在濬
    • Organizer
      国際ビジネス研究学会第18回全国大会
    • Place of Presentation
      富山大学
    • Year and Date
      2011-10-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730352
  • [Presentation] 国際マーケティング・リサーチ方法論の諸課題2009

    • Author(s)
      馬場一
    • Organizer
      日本商業学会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-05-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730352
  • [Presentation] 国際マーケティング・リサーチ方法論の諸課題2009

    • Author(s)
      馬場一
    • Organizer
      日本商業学会ワークショップ
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2009-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730352
  • 1.  大木 清弘 (20611073)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  金 熙珍 (40634530)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  臼井 哲也 (60409422)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

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