• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TOMANO ITOKU  苫野 一徳

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Tomano Ittoku  苫野 一徳

TOMANO Ittoku  苫野 一徳

Less
Researcher Number 70507962
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 熊本大学, 大学院教育学研究科, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2023: 熊本大学, 大学院教育学研究科, 准教授
2016 – 2017: 熊本大学, 教育学部, 准教授
2014 – 2015: 熊本大学, 教育学部, 講師
2010 – 2011: 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 講師
2008 – 2009: Waseda University, 教育・総合科学学術院, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / Educaion / Education
Except Principal Investigator
Medium-sized Section 9:Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
教育学のメタ理論体系 / 自由の相互承認 / 公教育の構想指針原理 / ヘーゲル / 現象学 / P-EBP / 学びの個別化・協同化・プロジェクト化の融合 / 公教育=教育学の構想指針原理 / 一般福祉 / 教育実践理論の体系化 … More / 教育の構想指針原理 / 欲望論的アプローチ / 公教育の正当性 / 自由 / 成長 / 教育的経験 / 教育目的 / デューイ … More
Except Principal Investigator
対話 / 共生社会 / 複言語主義 / 民主主義教育 / 市民性形成 / 複言語環境で育つ子ども / 日本語教育 / 哲学対話 / 本質観取 / 現象学 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (76 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  「教育学のメタ理論体系」に基づく実践理論・方法開発のための研究モデルPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      苫野 一徳
    • Project Period (FY)
      2023 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  What can Japanese language education do to form citizenship in an inclusive society:An attempt to practice the phenomenological dialogue

    • Principal Investigator
      稲垣 みどり
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Research (Exploratory)
    • Review Section
      Medium-sized Section 9:Education and related fields
    • Research Institution
      Yamanashi Gakuin University
  •  A Study on the Development of a Practical Theory System based on the Principles of Conceptual Guidelines for Public EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tomano Ittoku
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  Study of Systematization of Practical Theories based on the Principle of Public EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Tomano Ittoku
    • Project Period (FY)
      2014 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Education
    • Research Institution
      Kumamoto University
  •  公教育の「正当性」原理の解明――方法論構築を基軸としてPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      苫野 一徳
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University
  •  Elucidating the Fundamental Problems of Dewey's Educational Theory : Resolving the Aporia of Contemporary EducationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      TOMANO Ittoku
    • Project Period (FY)
      2008 – 2009
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (Start-up)
    • Research Field
      Educaion
    • Research Institution
      Waseda University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2011 2010 2009 2008

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 『エミール』を読む2024

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      228
    • Publisher
      岩波書店
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02161
  • [Book] 公教育で社会をつくるーほんとうの対話、ほんとうの自由2023

    • Author(s)
      リヒテルズ直子・苫野一徳
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      日本評論社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02161
  • [Book] 教育観を磨くー子どもが輝く学校をめぐる旅2023

    • Author(s)
      井藤元・苫野一徳・小木曽由佳
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      日本能率協会マネジメントセンター
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02161
  • [Book] 学問としての教育学2022

    • Author(s)
      苫野 一徳
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      日本評論社
    • ISBN
      9784535564084
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 校則が変わる、生徒が変わる、学校が変わる2022

    • Author(s)
      苫野 一徳、古田 雄一、認定NPO法人カタリバ
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      学事出版
    • ISBN
      9784761928780
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 学問としての教育学2022

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      253
    • Publisher
      日本評論社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 子どもたちに民主主義を教えよう2022

    • Author(s)
      工藤勇一、苫野一徳
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      あさま社
    • ISBN
      9784910827001
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 未来のきみを変える読書術 : なぜ本を読むのか?2021

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      150
    • Publisher
      筑摩書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 現象学とは何か : 哲学と学問を刷新する2020

    • Author(s)
      竹田, 青嗣, 西, 研, 石川, 輝吉, 岩内, 章太郎, 苫野, 一徳, 平原, 卓, 山竹, 伸二, 行岡, 哲男
    • Total Pages
      320
    • Publisher
      河出書房新社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 真正の「共生体育」をつくる2020

    • Author(s)
      梅澤秋久・苫野一徳
    • Total Pages
      274
    • Publisher
      大修館
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 別冊NHK100分de名著 読書の学校 苫野一徳 特別授業『社会契約論』2020

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      126
    • Publisher
      NHK出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 「学校」をつくり直す2019

    • Author(s)
      苫野 一徳
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      河出書房新社
    • ISBN
      4309631053
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] ほんとうの道徳2019

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      トランスビュー
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 「学校」をつくり直す2019

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      河出書房新社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 愛2019

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      講談社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] みらいの教育ー学校現場をブラックからワクワクへ変える2018

    • Author(s)
      内田良・苫野一徳
    • Total Pages
      144
    • Publisher
      武久出版
    • ISBN
      4894541300
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Book] 学校は、何をするところか2018

    • Author(s)
      苫野一徳・菊池省三
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      中村堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Book] 問い続ける教師2017

    • Author(s)
      多賀一郎・苫野一徳―教育の哲学×教師の哲学
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      学事出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Book] はじめての哲学的思考2017

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      223
    • Publisher
      筑摩書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Book] 公教育をイチから考えよう2016

    • Author(s)
      リヒテルズ直子・苫野一徳
    • Total Pages
      235
    • Publisher
      日本評論社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Book] 子どもの頃から哲学者2016

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      222
    • Publisher
      大和書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Book] 「自由」はいかに可能か―社会構想のための哲学2014

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Total Pages
      282
    • Publisher
      NHK出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Book] 子どもの教育と未来を考える2009

    • Author(s)
      岡部美香・高橋舞・谷村千絵・辻敦子・苫野一徳・藤井佳世
    • Publisher
      北樹出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Journal Article] なぜ個別最適な学びと協働的な学びの一体的な充実なのか2024

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      学習情報研究

      Volume: 297 Pages: 12-15

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02161
  • [Journal Article] 社会構想のための哲学的思考2022

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      モノノメ

      Volume: 2 Pages: 218-231

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 多様で異質な人たちとの共生と教育2021

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      世界思想

      Volume: 48 Pages: 56-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] そもそも学校とは何かーwithコロナを契機とした教育転換の方向性2021

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      世界の児童と母性

      Volume: 89 Pages: 12-16

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] ウィズコロナのなかでの公教育の役割2020

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      発達

      Volume: 164 Pages: 46-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 教育にとって「言葉」とは何か2020

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      The 26th Princeton Japanese Pedagogy Forum PROCEEDINGS 2020

      Volume: 2020 Pages: 301-309

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 「美」とは何か、そして教育における「美意識」について2020

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      教育研究

      Volume: 1421 Pages: 14-17

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 「情動所与」の発見とその哲学的意義、および「欲望相関性の原理」の本質的意味2019

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      本質学研究

      Volume: 7 Pages: 105-121

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 民主主義の土台としての公教育2019

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      生活経済政策 269 23 - 27 2019年6月

      Volume: 260 Pages: 23-27

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 体育における〈自由〉と〈自由の相互承認〉の原理2019

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      体育科教育

      Volume: 67-8 Pages: 58-60

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 〈自由〉および〈自由の相互承認〉について-「教育学のメタ理論体系」補論2018

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      本質学研究

      Volume: 6 Pages: 81-94

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 教育学のメタ理論体系2018

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      本質学研究

      Volume: 5 Pages: 1-17

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 教育はなにを目指すのか~哲学と経済学の出会い~2018

    • Author(s)
      苫野一徳×大竹文雄×中室牧子
    • Journal Title

      尼崎市学びと育ち研究所研究紀要

      Volume: 1 Pages: 24-42

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Journal Article] 「自由の相互承認」のための学校・地域コミュニティづくり-教育心理学と教育哲学の協働のために-2017

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 56 Pages: 216-224

    • NAID

      130006106499

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 「自由の相互承認」のための学校・地域コミュニティづくり――教育心理学と教育哲学の協働のために――2017

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      教育心理学年報

      Volume: 56

    • NAID

      130006106499

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 「愛」の本質素描2016

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      本質学研究

      Volume: 1 Pages: 77-85

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 社会が求めるこれからの教師像2016

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      教育展望

      Volume: 62 Pages: 34-38

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] “自由”とは何か―自由に生きるための社会構想2016

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      TASC monthly

      Volume: 481 Pages: 12-18

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] いじめの本質にせまる授業2015

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      授業づくりネットワーク

      Volume: 18 Pages: 52-57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 「そもそも学校は何のため?」から考える、これからの教育2015

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      児童教育

      Volume: 25 Pages: 40-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] デューイ民主主義理論の可能性ー21世紀における社会哲学の課題2015

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      日本デューイ学会紀要

      Volume: 56 Pages: 77-88

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 道徳の本質および道徳教育への示唆―J.S.ミル、ヘーゲル、シュタイナーの視点から―2015

    • Author(s)
      井藤元、高宮正貴、苫野一徳
    • Journal Title

      『大阪成蹊大学紀要』

      Volume: 1 Pages: 181-190

    • NAID

      40022337843

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 本質学は哲学の“本質”である2015

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      本質学研究

      Volume: 1 Pages: 103-105

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] これからの教育メディアの本質的意義と役割―教育哲学の視点から2015

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      放送メディア研究

      Volume: 12 Pages: 167-187

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] なぜ学校へ行くのか2014

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      月刊生徒指導

      Volume: 44-10 Pages: 18-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 命の価値は教えられるのか2014

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      月刊教職研修

      Volume: 43-3 Pages: 34-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Journal Article] 教育・社会構想のためのメタ方法論の深化-公教育の「正当性」原理再論2011

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      構造構成主義研究

      Volume: 5(印刷中)

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730634
  • [Journal Article] 哲学散歩道-<他者>とは何か2010

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      看護学雑誌

      Volume: 74-8 Pages: 54-59

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730634
  • [Journal Article] ヘーゲル『自由』論の射程-社会原理論としてのヘーゲル哲学再考2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      イギリス理想主義研究年報 第5号

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Journal Article] ヘーゲル「自由」諭の射程―社会原理論としてのヘーゲル哲学再考2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      イギリス理想主義研究年報 5

      Pages: 11-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Journal Article] 教育的経験=「成長」の基準の解明素描-ヘーゲル哲学のデューイ教育哲学への援用2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      日本デューイ学会紀要 第50号

      Pages: 91-105

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Journal Article] 現象学によるデューイ経験哲学のアポリアの克服2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      構造構成主義研究 第5号

      Pages: 110-136

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Journal Article] 構造構成主義によるブルデュー理論の問題の克服-社会学における信念対立の解消へ向けて-2009

    • Author(s)
      吉崎一, 苫野一徳
    • Journal Title

      構造構成主義研究 第5号

      Pages: 212-227

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Journal Article] 教育的経験=『成長』の基準の解明素描-ヘーゲル哲学のデューイ教育哲学への援用2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      日本デューイ学会紀要 第50号

      Pages: 91-105

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Journal Article] 現象学によるデューイ経験哲学のアポリアの克服2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      構造構成主義研究(北大路書房) 第3号

      Pages: 110-136

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Journal Article] ヘーゲル「自由」論の射程-社会原理論としてのヘーゲル哲学再考2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Journal Title

      イギリス理想主義研究 第5号(印刷中)

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Presentation] ドイツの学校教育機関視察報告―ドイツにおける民主主義教育の実践について2023

    • Author(s)
      稲垣みどり、岩内章太郎、苫野一徳、三輪聖
    • Organizer
      ALCE(言語文化教育研究学会)第92回例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K18636
  • [Presentation] 哲学を医療者教育に役立てるには」2022

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      第14回日本医療教授システム学会総会・学術集会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02337
  • [Presentation] 現代に生きるトルストイの教育思想2017

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      日本トルストイ協会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Presentation] 公教育の本質原理に基づく未来の学校づくり2017

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      九州教育学会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Presentation] 「自由の相互承認」のための学校・地域コミュニティづくり――教育心理学と教育哲学の協働のために――2016

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松・かがわ国際会議場
    • Year and Date
      2016-10-08
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Presentation] なぜ「個別(性)化」「協同化」「プロジェクト化」の“融合”なのか~学びのあり方を教育の「原理」から考える~2015

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      東海個性化教育学会
    • Place of Presentation
      愛知県東浦町
    • Year and Date
      2015-08-27
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Presentation] デューイ民主主義理論の現代的可能性ー21世紀における社会哲学の課題2014

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      日本デューイ学会
    • Place of Presentation
      同志社大学
    • Year and Date
      2014-10-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Presentation] 道徳の本質およびその道徳教育への示唆ーヘーゲル倫理思想の観点から2014

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      日本教育学会
    • Place of Presentation
      九州大学
    • Year and Date
      2014-08-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26780465
  • [Presentation] 公教育の「正当性」の原理-ヘーゲル哲学の教育学メタ方法論への援用2010

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      教育哲学会
    • Place of Presentation
      中央大学多摩キャンパス
    • Year and Date
      2010-10-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22730634
  • [Presentation] How Can We Elucidate the Legitimacy of Education? The Phenomenological Meta-methodology of Education as a Science of Essence2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      International Human Science Research Conference
    • Place of Presentation
      Molde College University
    • Year and Date
      2009-06-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Presentation] エマソン政治思想の可能性―現代政治哲学の観点から2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      日本デューイ学会
    • Place of Presentation
      椙山女学園大学
    • Year and Date
      2009-10-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Presentation] How Can We Elucidate the Legitimacy of Education? : The Phenomenological Meta-methodology of Education as a Science of Essence2009

    • Author(s)
      Ittoku TOMANO
    • Organizer
      The 28th International Human Science Research Conference
    • Place of Presentation
      Molde University College
    • Year and Date
      2009-06-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Presentation] エマソン政治思想の可能性-現代政治哲学の観点から2009

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      日本デューイ学会
    • Place of Presentation
      椙山女学園大学
    • Year and Date
      2009-10-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Presentation] 公教育の『正当性』の原理-ヘーゲル哲学の教育学メタ方法論への援用2008

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      教育哲学会
    • Place of Presentation
      慶応大学
    • Year and Date
      2008-10-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Presentation] ヘーゲル『自由』論の射程-社会原理論としてのヘーゲル哲学再考2008

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      イギリス理想主義研究会
    • Place of Presentation
      駒澤大学
    • Year and Date
      2008-07-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Presentation] Elucidating the Principle of the Legitimacy of Public Education : Using the Meta-methodology of Pedagogy2008

    • Author(s)
      Ittoku TOMANO
    • Organizer
      The 1st HEPRl International Symposium
    • Place of Presentation
      Korea University
    • Year and Date
      2008-10-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • [Presentation] 教育的経験=成長の基準の解明素描-ヘーゲル哲学のデューイ教育哲学への援用2008

    • Author(s)
      苫野一徳
    • Organizer
      日本デューイ学会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2008-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20830107
  • 1.  稲垣 みどり (70769786)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  岩内 章太郎 (90769837)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi