• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hayasaka Jun  早坂 淳

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

早坂 淳  ハヤサカ ジュン

Less
Researcher Number 70524883
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 長野大学, 社会福祉学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 長野大学, 社会福祉学部, 教授
2022 – 2023: 長野大学, 社会福祉学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
多様性と協働 / 地域コーディネーター / コミュニティ・スクール / ウェルビーング / 協働 / 学校運営協議会制度 / 参加から参画へ / ライフストーリー / 持続可能性 / コーディネーター養成 / 地域学校協働活動
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (6 results)
  •  コミュニティ・スクールが教員のウェルビーングに与える影響の相関分析Principal Investigator

    • Principal Investigator
      早坂 淳
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Nagano University
  •  The Action Research with Coordinators in Communities of Cooperative and Collaborative Activities between Communities and Shools.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      早坂 淳
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Nagano University

All 2024 2023 2022

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] コミュニティ・スクール再考 ー"Future-Ready"から"Future-Creation"へー2024

    • Author(s)
      早坂 淳
    • Journal Title

      研究紀要

      Volume: 53 Pages: 129-135

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02291
  • [Journal Article] コミュニティ・スクールはいかにして持続可能か ー地域コーディネーターの影響と課題に着目してー2023

    • Author(s)
      早坂 淳
    • Journal Title

      教育方法学研究

      Volume: 第19集 Pages: 29-42

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02291
  • [Presentation] 草の根の市民はいかにして育成可能かー地域学校協働活動と学校運営協議会制度(コミュニティ・スクール)に着目してー2023

    • Author(s)
      早坂淳
    • Organizer
      日本教育学会 第82回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02291
  • [Presentation] Fostering Active Citizenship in Japan: A Collaborative Approach through Community Schools.2023

    • Author(s)
      Jun HAYASAKA
    • Organizer
      ERAS-WERA International Conference 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02291
  • [Presentation] 地域コーディネーターによる地域学校協働活動(コミュニティ・スクール)への参加尺度 ーアーンスタインとハートの「参加のはしご」論を手掛かりにー2022

    • Author(s)
      早坂淳
    • Organizer
      日本教育方法学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02291
  • [Presentation] 地域学校協働活動における地域コーディネーター養成の可能性と課題 学校運営協議会制度(コミュニティ・スクール)はいかにして持続可能か2022

    • Author(s)
      早坂淳
    • Organizer
      日本教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02291

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi