• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SAKATA Naoki  坂田 直樹

… Alternative Names

坂田 直樹  サカタ ナオキ

Less
Researcher Number 70581114
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-1853-9931
Affiliation (Current) 2025: 熊本学園大学, 外国語学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 熊本学園大学, 外国語学部, 教授
2022: 熊本学園大学, 外国語学部, 准教授
2015 – 2016: 久留米大学, 外国語教育研究所, 准教授
2014: 久留米大学, 外国語教育研究所, 講師
2011 – 2013: 近畿大学, 生物理工学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Except Principal Investigator
Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
インプット / 統語知識 / 語彙知識 / 英語学習の効率化 / 用法基盤モデル / コーパス / 母語の影響 / 学習難易度のモデル化 / 明示的学習 / 熟達度 … More / 英語語彙 / 派生語 / 心的英語表象 / 教科書コーパス / 心理言語 / 英語学習 / 英語教育 / 高校教科書 / 多義語 / 第二言語習得 / 大学生英語学習者 / 学習インプット / 教科書 / 英語技能 / 心理言語調査 … More
Except Principal Investigator
統計 / 医学英語 / 外国語教育 / ニーズ分析 / 学生の英語習熟度 / Can-Do Statements / アンケート調査 / 医学英語教育 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (15 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  日英コーパス分析と実証実験の実施による英語学習項目優先度設定への試みPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      坂田 直樹
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Kumamoto Gakuen University
  •  Modeling the Syntax Development of Japanese EFL LearnersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SAKATA Naoki
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kurume University
      Kinki University
  •  Gaps between Needs and Present Situations in Medical English Education: a Multifaceted Analysis

    • Principal Investigator
      NAKAGAWA KAZUSHIGE
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Osaka Medical College

All 2023 2017 2016 2015 2014 2013

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Frequency Effects of Multi-Word Sequences on L2 Learning : Unfolding the Complexity of L2 Syntax Modeling2023

    • Author(s)
      Sakata, Naoki
    • Journal Title

      熊本学園大学文学・言語学論集

      Volume: 30 Pages: 49-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00702
  • [Journal Article] 新旧学習指導要領下での高校英語教科書語彙の比較2017

    • Author(s)
      坂田直樹
    • Journal Title

      久留米大学外国語教育研究所紀要

      Volume: 24 Pages: 1-16

    • NAID

      120006488145

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Journal Article] Are Syntactic Representations of Intermediate-level Japanese EFL Learners Different from Those of L1 Speakers of English?2015

    • Author(s)
      Naoki Sakata
    • Journal Title

      SELT(関西英語教育学会・紀要)

      Volume: 38 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Journal Article] Gaps and Similarities between Medical Teachers’ Expectations and Students’ Self-assessed Needs for English2015

    • Author(s)
      Kohei Suzuki, Yoshiki Nakamura, Miho Fujieda, Naoki Sakata, Eri Tanaka
    • Journal Title

      JACET Kansai Journal

      Volume: 17 Pages: 21-40

    • NAID

      110009934973

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Journal Article] Can-Do Statementsを利用した医学英語教育ニーズの分析:医学部教員へのアンケート結果について2015

    • Author(s)
      坂田直樹、田中英理、藤枝美穂、鈴木幸平、中村仁紀
    • Journal Title

      Journal of Medical English Education

      Volume: 14-1 Pages: 15-24

    • NAID

      40020389357

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Journal Article] Mental Lexicons of Japanese EFL Learners in University: Difference between Inflectional and Derivational Relationships2014

    • Author(s)
      Naoki Sakata
    • Journal Title

      福岡大学言語教育研究センター紀要

      Volume: 13 Pages: 181-195

    • NAID

      40020759982

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Presentation] Development of morphological knowledge in EFL learners: its relationship with language input2023

    • Author(s)
      Naoki Sakata
    • Organizer
      JACET 4th JOINT SEMINAR
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00702
  • [Presentation] The Impact of the New Curriculum Guideline by the MEXT on the Vocabularies of High School Textbooks2017

    • Author(s)
      Naoki Sakata
    • Organizer
      JACETリーディング・英語語彙・英語辞書研究会合同フォーラム
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Year and Date
      2017-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Presentation] レベル別多読教材と中学校英語教科書に使用される基本語の意味の比較:takeに焦点を当てて2016

    • Author(s)
      星野由子、坂田直樹、椿まゆみ、松久保暁子、森本俊
    • Organizer
      JACET語彙研究会第11回研究大会
    • Place of Presentation
      東京電機大学
    • Year and Date
      2016-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Presentation] 医学英語教育におけるニーズの分析―グループ問で異なる技能・場面へのニーズ―2014

    • Author(s)
      坂田直雄、田中英理、鈴木幸平、中村仁紀
    • Organizer
      医学英語教育学会第17回学術集会
    • Place of Presentation
      東京ガーデンパレス(予定)
    • Year and Date
      2014-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520775
  • [Presentation] Vocabulary in High School Textbooks and Its Influence on Students2014

    • Author(s)
      Naoki Sakata, Kenji Tagashira, Masamichi Mochizuki
    • Organizer
      JACET語彙研究会第10回年次研究大会
    • Place of Presentation
      東京家政大学
    • Year and Date
      2014-12-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Presentation] 医学英語教育におけるニーズの分析ーグループ間で異なる技能・場面へのニーズー2014

    • Author(s)
      坂田直樹、田中英理、中村仁紀、鈴木幸平
    • Organizer
      日本医学英語教育学会第17回学術集会
    • Place of Presentation
      東京ガーデンパレス
    • Year and Date
      2014-07-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Presentation] Parts of Speech and Argument Structures: Characteristics of the Two Pieces of Knowledge of Japanese EFL Learners with Several Vocabulary Sizes2014

    • Author(s)
      Naoki Sakata
    • Organizer
      外国語教育メディア学会第54回全国大会
    • Place of Presentation
      福岡大学
    • Year and Date
      2014-08-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25770214
  • [Presentation] 医学英語教育におけるCan-Do Statementsを利用したニーズ調査とその結果2013

    • Author(s)
      藤枝美穂、坂田直樹、田中英理、中村仁紀、鈴木幸平
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)関西支部 秋季大会
    • Place of Presentation
      神戸市外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520775
  • [Presentation] 医学英語教育におけるCan-do Statementsを利用したニーズ調査とその結果2013

    • Author(s)
      藤枝美穂、坂田_直樹、田中英理、中村仁紀、鈴木_幸平
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)関西支部秋季大会
    • Place of Presentation
      神戸市外国語大学
    • Year and Date
      2013-11-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23520775
  • 1.  NAKAGAWA KAZUSHIGE (40198031)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  MRNAMI Eri (40452685)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 3.  NAKAMURA Yoshiki (30582564)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 4.  SUZUKI Kohei (70596600)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  FUJIEDA Miho (20328173)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  YAMAMORI Takahiko (70387819)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  KURU Yukiko (00465543)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi