• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ADUAYOM-AHEGO Kiyoko  アドゥアヨム・アヘゴ 希佳子 (田所 希佳子)

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

田所希佳子

田所 希佳子  タドコロ キヨコ

Less
Researcher Number 70646827
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 宝塚大学, 東京メディア芸術学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2024: 宝塚大学, 東京メディア芸術学部, 講師
2014: 早稲田大学, 国際学術院 日本語教育研究センター, 助手
2012: 早稲田大学, 日本語教育研究センター, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related / Japanese language education / 教育工学
Except Principal Investigator
Basic Section 08020:Social welfare-related / Basic Section 02090:Japanese language education-related
Keywords
Principal Investigator
日本語教育 / 意識化 / インタビュー / スピーチレベル / ケース学習 / ディスカッション / 待遇表現 / スピーチスタイル / 待遇コミュニケーション / 丁寧さ … More / ケース教材 / ケースメソッド / 評価 / 異文化間教育 / 異文化間コミュニケーション / ウェブ教材 / インターネット教材 / 会話 / 会話教育 … More
Except Principal Investigator
漫画教材 / 外国人介護職員 / 介護記録 / ヒューマンエラー軽減 / 深い学び / ケース学習 / ケースメソッド / ディスカッション授業 / 日本語教育 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (8 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  ディスカッション授業に関する実証的研究―日本語学習者による深い学びを目指して―

    • Principal Investigator
      鈴木 綾乃
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Yokohama City University
  •  ヒューマンエラー軽減を目指した外国人や未経験者向け介護記録の書き方指導の教材開発

    • Principal Investigator
      吉田 輝美
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 08020:Social welfare-related
    • Research Institution
      Nagoya City University
  •  Developing materials of case method for Japanese learners to extend their perspectives on speech stylePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      アドゥアヨム・アヘゴ 希佳子 (田所希佳子)
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      Takarazuka University
  •  聞き手の解釈・評価の多様性に注目したインターネット会話教材の作成Principal Investigator

    • Principal Investigator
      田所 希佳子
    • Project Period (FY)
      2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Waseda University
  •  日本語非母語話者のスピーチレベル観育成のための映像教材の作成Principal Investigator

    • Principal Investigator
      田所 希佳子
    • Project Period (FY)
      2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Encouragement of Scientists
    • Research Field
      教育工学
    • Research Institution
      Waseda University

All 2022 2013

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 経営学ケースメソッド実践者の考える内省とは ー日本語教育版ケースメソッドの開発を目指して2022

    • Author(s)
      アドゥアヨム・アヘゴ 希佳子
    • Journal Title

      東京国際大学論叢 人文・社会学研究

      Volume: 7 Pages: 33-48

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13040
  • [Journal Article] より深い討議・学びを目指した「ケースメソッド」とは―経営能力の育成を目指す慶應型ケースメソッドとの比較から―2022

    • Author(s)
      アドゥアヨム・アヘゴ 希佳子、鈴木 綾乃
    • Journal Title

      日本語教育方法研究会誌

      Volume: 28(2) Pages: 32-33

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13040
  • [Presentation] ケースメソッド授業において内省は必要かー経営学ケースメソッド実践者へのインタビューをもとに2022

    • Author(s)
      アドゥアヨム・アヘゴ 希佳子
    • Organizer
      早稲田大学日本語教育学会2022年春季大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13040
  • [Presentation] ディスカッションをより深めるための教師の役割とは2022

    • Author(s)
      鈴木 綾乃, アドゥアヨム・アヘゴ 希佳子
    • Organizer
      第2回批判的言語教育国際シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13040
  • [Presentation] より深い討議・学びを目指した「ケースメソッド」とは ―経営能力の育成を目指す慶應型ケースメソッドとの比較から2022

    • Author(s)
      アドゥアヨム・アヘゴ 希佳子、鈴木 綾乃
    • Organizer
      第 58 回 日本語教育方法研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13040
  • [Presentation] 待遇コミュニケーションにおける「丁寧さ」を考える2022

    • Author(s)
      アドゥアヨム・アヘゴ希佳子, 李址遠, 任ジェヒ, 徳間晴美, 蒲谷宏
    • Organizer
      待遇コミュニケーション学会2022年秋季大会【第37回】
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13040
  • [Presentation] ケース教材のマンガ化における留意点ーマンガ家によるプロット制作過程に注目して2022

    • Author(s)
      アドゥアヨム・アヘゴ希佳子, 和田歩美
    • Organizer
      第3回アフリカ日本語教育会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13040
  • [Presentation] スピーチレベル観育成のための授業実践 -自作映像教材を活用する意義-2013

    • Author(s)
      田所希佳子
    • Organizer
      韓国日本学会第86回学術大会
    • Place of Presentation
      高麗大学(韓国)
    • Year and Date
      2013-02-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24910016
  • 1.  鈴木 綾乃 (40812566)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  吉田 輝美 (90517153)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi