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yamaoka takashi  山岡 隆志

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Yamaoka Takashi  山岡 隆志

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Researcher Number 70739408
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Affiliation (Current) 2025: 名城大学, 経営学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 名城大学, 経営学部, 教授
2015 – 2020: 名古屋商科大学, 商学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Except Principal Investigator
Basic Section 07080:Business administration-related
Keywords
Principal Investigator
アドボケイト / 顧客経験 / マーケティング / 顧客マネジメント / 顧客志向 / カスタマー・アドボカシー / カスタマー・ジャニー / well-being / カスタマー・エンゲージメント / カスタマーアドボケイト … More / サービス・マーケティング / 消費者行動 / アドボカシー / 顧客ロイヤルティ / サービスマーケティング / 顧客エンゲージメント / カスタマーアドボカシー / マーケティング戦略 / リレーションシップ・マーケティング … More
Except Principal Investigator
タイミング / 最適化 / 適応的販売 / リーダーシップ / 生産性 / サービス / パーソナルセリング / 顧客マネジメント / 分散マネジメント / 共同生産 / TQM / 心理的契約 / 顧客志向 / 品質管理 / customer leadership / 顧客参加 / サービス生産性 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (11 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  Comprehensive research focusing on the relationship between customer journey quality and customer experiencePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      山岡 隆志
    • Project Period (FY)
      2023 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meijo University
  •  Development of consumer behavior model on customer advocatesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamaoka Takashi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Meijo University
      Nagoya University of Commerce & Business
  •  Exploration of basic principles on improving service productivity

    • Principal Investigator
      Inuzuka Atsushi
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Nagoya University
  •  Research for Contemporary Customer Orientation: Development of a Scale and Model for Customer Advocacy OrientationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamaoka Takashi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Nagoya University of Commerce & Business

All 2023 2022 2020 2017

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] カスタマー・アドボカシー志向:デジタル時代の顧客志向戦略2023

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      4641166145
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00884
  • [Book] カスタマー・アドボカシー志向――デジタル時代の顧客志向戦略2023

    • Author(s)
      山岡 隆志
    • Total Pages
      232
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641166141
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01897
  • [Journal Article] カスタマー・アドボカシー志向尺度の開発2020

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Journal Title

      流通研究

      Volume: 23(1) Pages: 1-20

    • NAID

      130007808037

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00884
  • [Presentation] ブランド・アドボケイトの先行要因とウェルビーイングとの関係性2023

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K01638
  • [Presentation] アドボケイト活動はwell-beingを高めるのか?-顧客経験からヘドニアとユーダイモニアへの影響-2023

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Organizer
      日本マーケティング学会 2022年リサーチプロジェクト合同研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01897
  • [Presentation] Consumers’ technology-facilitated brand engagement and wellbeing2022

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Organizer
      日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト合同研究会 サービス・マーケティング研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00884
  • [Presentation] 顧客との心理的契約:経営行動科学概念の応用展開に向けて2022

    • Author(s)
      犬塚篤,高橋潔,山岡隆志,山口景子
    • Organizer
      経営行動科学学会第25回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18H00884
  • [Presentation] 顧客志向とカスタマー・アドボカシー2022

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Organizer
      経営行動科学学会 第25回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01897
  • [Presentation] カスタマー・アドボカシー志向の研究2020

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Organizer
      日本マーケティング学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01897
  • [Presentation] カスタマー・アドボケイト:コンセプトモデル2020

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Organizer
      日本商業学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01897
  • [Presentation] 現代版顧客志向の研究:カスタマー・アドボカシー志向尺度の検討2017

    • Author(s)
      山岡隆志
    • Organizer
      組織学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K03750
  • 1.  Inuzuka Atsushi (30377436)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 2.  山口 景子 (40801410)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  樋野 励 (80273762)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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