• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hata Kazuki  畑 和樹

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

畑 和樹  ハタ カズキ

Less
Researcher Number 70803477
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東京都市大学, デザイン・データ科学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 東京都市大学, デザイン・データ科学部, 准教授
2023: 東京都市大学, デザイン・データ科学部, 准教授
2021 – 2023: 東京都市大学, 共通教育部, 准教授
2019 – 2020: 東京都市大学, 共通教育部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09050:Tertiary education-related / Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
授業内秩序 / 媒介言語 / 連鎖組織 / 媒介語 / 修復活動 / 訂正 / 修復 / 言語交替 / 修復・訂正 / 相互行為 / 会話分析 / 言語選択 / コードスイッチング … More
Except Principal Investigator
… More 学校地域コーディネーター / 教育政策 / 学校と地域社会 / コミュニティ・スクール Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (4 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  多様な構成員による「知」の協働構築メカニズム解明と効果的な活動デザインの研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      畑 和樹
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09050:Tertiary education-related
    • Research Institution
      Tokyo City University
  •  コミュニティ・スクールの持続・発展に関する調査研究-指定後の転機に着目して-

    • Principal Investigator
      井上 健
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Tokyo City University
  •  英語を媒介する教室における非適切なコードスイッチングと効果的な教育的介入の研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      畑 和樹
    • Project Period (FY)
      2019 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Tokyo City University

All 2023 2022 2021

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 英語学習者が母語 (日本語)を使ってしまうと教師はどう対処するのか:教師の "in English"から開始される修復組織の研究2023

    • Author(s)
      畑 和樹
    • Journal Title

      語用論研究

      Volume: 24 Pages: 99-120

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13273
  • [Journal Article] Which Medium Before or After Possible Action Completion: One Signature of Intersubjectivity in Foreign Language Classroom2022

    • Author(s)
      畑 和樹
    • Journal Title

      東京都市大学共通教育部紀要

      Volume: 14 Pages: 87-108

    • NAID

      40022615229

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13273
  • [Journal Article] Which Medium Before or After Possible Action Completion: One Signature of Intersubjectivity in Foreign Language Classroom2021

    • Author(s)
      Kazuki Hata
    • Journal Title

      東京都市大学共通教育部紀要

      Volume: 14 Pages: 86-108

    • NAID

      40022615229

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K13273
  • [Presentation] 他者の巻き込みによる組織としての報告の実践:学校協議会報告の事例にみられる参与役割の複雑性2022

    • Author(s)
      畑和樹
    • Organizer
      日本語用論学会 第25回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02466
  • 1.  井上 健 (40259726)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  屋敷 和佳 (70150026)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi