• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Sagawa Sachiyo  佐川 祥予

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

SAGAWA Sachiyo  佐川 祥予

Less
Researcher Number 70849322
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 熊本大学, 大学院人文社会科学研究部(文), 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 静岡大学, 国際連携推進機構, 講師
2020 – 2022: 静岡大学, 国際連携推進機構, 助教
2019: 静岡大学, 国際連携推進機構, 特任助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related / :Education and related fields
Keywords
Principal Investigator
ナラティヴ / 日本語教育 / キャリア / 実践コミュニティ / 自己形成 / 教育環境 / ライフストーリー / 職場 / 学び / 異文化間コミュニケーション / 大学生 / 日本語学習 / 異文化
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (8 results)
  •  実践コミュニティ型言語教育:大学生の主体性とキャリア形成を重視した日本語教育Principal Investigator

    • Principal Investigator
      佐川 祥予
    • Project Period (FY)
      2022 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      Shizuoka University
  •  Language education at college level using the framework of "community of practice (CoP)": the continuity between language learning and career for Japanese learnersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SAGAWA Sachiyo
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Shizuoka University

All 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 相互行為能力の諸相2022

    • Author(s)
      佐川祥予
    • Total Pages
      257
    • Publisher
      溪水社
    • ISBN
      9784863275836
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23338
  • [Journal Article] 実践コミュニティを取り入れた言語教育:Wenger et al.(2002)を中心に2021

    • Author(s)
      佐川祥予
    • Journal Title

      関係性の教育学

      Volume: 20(1) Pages: 79-89

    • NAID

      40022690415

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23338
  • [Journal Article] 相互行為能力を再考する : 他者との関係性に基づく新たな言語観へ2020

    • Author(s)
      佐川祥予
    • Journal Title

      『関係性の教育学』

      Volume: 19(1) Pages: 171-182

    • NAID

      40022277506

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23338
  • [Journal Article] 相互行為能力を再考する:他者との関係性に基づく新たな言語観へ2020

    • Author(s)
      佐川祥予
    • Journal Title

      関係性の教育学

      Volume: 19(1) Pages: 171-182

    • NAID

      40022277506

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23338
  • [Journal Article] 日本語学習者の物語る力 : TaleworldsとStoryrealms2019

    • Author(s)
      佐川祥予
    • Journal Title

      『関係性の教育学』

      Volume: 18(1) Pages: 71-82

    • NAID

      40022013492

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23338
  • [Presentation] 「実践コミュニティへの参入と自己――日本語学科卒業生の語りから」2023

    • Author(s)
      佐川祥予
    • Organizer
      第96回 日本社会学会大会(立正大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13637
  • [Presentation] 「実践コミュニティへの参入と自己――日本語学科卒業生の語りから」2023

    • Author(s)
      佐川祥予
    • Organizer
      第96回 日本社会学会大会(立正大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23338
  • [Presentation] 大学での学びとキャリアのつながり:タイ国私立大学日本語学科卒業生の語りから2020

    • Author(s)
      佐川祥予
    • Organizer
      日本教育社会学会 第72 回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K23338

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi