• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

SAKAI Kazumi  境 一三

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

境 一三  サカイ カズミ

Less
Researcher Number 80215582
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 獨協大学, 外国語学部, 教授
2025: 慶應義塾大学, 経済学部(日吉), 名誉教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 獨協大学, 外国語学部, 教授
2021: 慶應義塾大学, 経済学部(日吉), 教授
2016 – 2018: 慶應義塾大学, 経済学部(日吉), 教授
2011 – 2015: 慶應義塾大学, 経済学部, 教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Foreign language education
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education
Keywords
Principal Investigator
外国語教育 / CEFR / 一貫教育 / グローバル人材 / 教材開発 / 教員養成 / 複言語複文化能力 / 第2外国語 / 第二外国語 / マイノリティー … More / 気づき / 複文化 / 複言語 / 言語政策 / 英語教育 / 教育の継続性 / 第二外国語教育 / 複数言語教育 / 複言語・複文化能力 … More
Except Principal Investigator
CEFR / ICT / パフォーマンス評価 / LMS / オンライン授業 / 外国語教育 / ポートフォリオ / 教育評価 / 複言語・複文化主義 / 動機付け / 能力記述文 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (80 results)
  • Co-Researchers

    (46 People)
  •  Research through performance evaluation-based analyses of high school-university coordination and international collaboration in online foreign language education

    • Principal Investigator
      YOSHIKAWA Tatsuo
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  A study on development of human resources and educational materials for enhancing plurilingualism in university-high school collaborationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SAKAI Kazumi
    • Project Period (FY)
      2015 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Keio University
  •  Fostering plurilingual and pluricultural competence through continuous foreign language educationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      SAKAI Kazumi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Keio University
  •  Projet de recherche sur le cadre commun de l'enseignement de langues

    • Principal Investigator
      NISHIYAMA NOriyuki
    • Project Period (FY)
      2011 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Kyoto University

All 2024 2023 2022 2021 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 外国語教育を変えるために2022

    • Author(s)
      境 一三、山下 一夫、吉川 龍生、縣 由衣子
    • Total Pages
      186
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384060294
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Book] 多言語教育の意義とは? 外国語教育・学習研究に関する国際シンポジウム2021

    • Author(s)
      太田達也, 境一三, 佐藤プリンツ・マヌエラ, 丸山智子 編著
    • Total Pages
      177
    • Publisher
      iudicium Verlag
    • ISBN
      9783862056057
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Book] THE ASIAN EFL CLASSROM Issues, Challenges, Future expectations2018

    • Author(s)
      Sakai, S., Kweon, S. O., Spolsky, B., Wang,H., Chen, H., Wang, W., Maximova, N., Doss, C., Nair, R., Kim, H., Choi, TH., Lim, D., Kaur, K., Wong, R.
    • Total Pages
      214
    • Publisher
      Routledge
    • ISBN
      9781138617292
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] 私たちは今「文法」をどう捉えるのか? ―シンポジウム「ドイツ語授業における文法規則の明示的指導の役割」 の報告と考察2024

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      日本独文学会研究叢書

      Volume: 999 Pages: 1-4

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] シンポジウム「ドイツ語授業における文法規則の明示的指導の役割」開催趣旨説明と報告2024

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      ドイツ語教育

      Volume: 28 Pages: 4-7

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] Welche Kompetenzen und Fertigkeiten wollen und sollen wir vermitteln? Einblicke in die neuen Studienrichtlinien des MEXT fuer Schulen2023

    • Author(s)
      Kazumi Sakai
    • Journal Title

      LeRuBri Zeitschrift fuer Lehrende in Japan

      Volume: 58 Pages: 10-15

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] 慶應義塾大学日吉キャンパスにおける私のドイツ語教育2022

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      慶應義塾大学日吉紀要ドイツ語学・文学

      Volume: 62 Pages: 13-30

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] 日本の外国語教育で複言語・複文化を実践する―慶應義塾の挑戦―2022

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      慶應義塾大学日吉紀要ドイツ語学・文学

      Volume: 62 Pages: 1-12

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] コロナ時代とその後の教育ー虚と実の間ー2021

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      ひろの

      Volume: 61 Pages: 28-29

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] 書評『CEFR野理念と現実 理念編 言語政策からの考察』2021

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 9 Pages: 176-176

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] オンライン授業の可能性について―コロナ禍状況での実践を振り返って―2021

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      ドイツ語教育

      Volume: 25 Pages: 13-24

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] 慶應義塾大学外国語教育研究センター研究プロジェクト「グローバル化に対応した外国語推進事業」における高大協働による取り組みとその実践例2021

    • Author(s)
      縣由衣子, 境一三
    • Journal Title

      慶應義塾外国語教育研究

      Volume: 17 Pages: 127-154

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] やさしい日本語と機械翻訳による言語意識の向上について2021

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      ドイツ文学

      Volume: 162 Pages: 147-160

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] 東京を拠点とする韓国伝統芸能従事者の言語への態度―言語政策研究への発展可能性の検討―2021

    • Author(s)
      猿橋順子,飯野公一,境一三
    • Journal Title

      言語政策

      Volume: 17 Pages: 83-102

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] 複言語主義に基づく第二外国語教育―資質・能力論を手がかりに考える―2021

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      外国語教育研究ジャーナル

      Volume: 2 Pages: 213-218

    • NAID

      120007187591

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Journal Article] 内なるグローバル化と共通教育―言語・文化教育を柱として―2018

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      東北・北海道地区大学等高等・共通教育研究会研究集録

      Volume: 68 Pages: 123-126

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] Effective Self-Regulated Learning Correlates with Exposure to More Than Two Languages2018

    • Author(s)
      Yatabe, Kiyomi, Hori, Shinya and Sakai, Shien
    • Journal Title

      The Handbook for the 20th Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences

      Volume: 1 Pages: 102-105

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] 書評:程遠巍著『中華世界におけるCEFRの受容と文脈化』2018

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      言語政策

      Volume: 14 Pages: 71-75

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] 日本の外国語教育の新たな姿を求めて2018

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      ことばを教える・ことばを学ぶ

      Volume: - Pages: 149-169

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] Promoting Plurilingualism throughout Language Classrooms in Japan2018

    • Author(s)
      Hisamura, Ken and Sakai, Shien
    • Journal Title

      Der Gemeinsame Europaeische Referenzrahmen Fuer Sprachen und seine Adaption im Hochschulkontext

      Volume: 1 Pages: 209-222

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] アクティブラーニングから見たドイツ語教育の現状と21世紀的課題2017

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      ドイツ語教育

      Volume: 21 Pages: 23-29

    • NAID

      130006565434

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] 私たちはヨーロッパの言語教育から何を学ぶか?2017

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      南山大学地域研究センター共同研究2016年度中間報告

      Volume: 1 Pages: 5-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] 危機に瀕するアルザス語と仏独二言語教育によってもたらされるもの2017

    • Author(s)
      境一三・治山純子・小川敦
    • Journal Title

      多言語主義社会に向けて

      Volume: -

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Journal Article] 『ヨーロッパ言語共同参照枠』(CEFR)は日本の外国語教育に何をもたらしたか?2014

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      多言語・複言語研究

      Volume: 1 Pages: 34-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Journal Article] 『ヨーロッパ言語共同参照枠』(CEFR)は日本の外国語教育に何をもたらしたか?2014

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      多言語・複言語研究

      Volume: 1 Pages: 34-52

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Journal Article] 『ヨーロッパ言語共通参照枠』(CEFR)は日本の 外国語教育に何をもたらしたか?2013

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      複言語・多言語教育研究

      Volume: 創刊号 Pages: 34-52

    • NAID

      130007926039

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Journal Article] 生涯学習としてのドイツ語学習 ― CEFRを参考にした制度設計に向けて2013

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      ドイツ語教育

      Volume: 18 Pages: 8-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Journal Article] Was hat der Gemeinsame Europaeische Referenzrahmen dem Fremdsprachenunterricht gebracht? - Ueber den Einfluss und die Anwendung des GeR in Japan2013

    • Author(s)
      Sakai, Kazumi
    • Journal Title

      Medien und Interkulturalitaet im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion

      Volume: - Pages: 205-222

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Journal Article] ソフトウェア・レビュー:練習問題作成ソフトLingofox2012

    • Author(s)
      境一三
    • Journal Title

      ドイツ語情報処理研究

      Volume: 22 Pages: 39-56

    • NAID

      40019378468

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Journal Article] 「ソフトウェア・レビュー:練習問題作成ソフトLingofox」2012

    • Author(s)
      境 一三
    • Journal Title

      ドイツ語情報処理研究

      Volume: 22号 Pages: 39-56

    • NAID

      40019378468

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Journal Article] ドイツ語教育研究(者)は果たして無用なのか?―ドイツ語教育部会におけるその役割について―2011

    • Author(s)
      境 一三
    • Journal Title

      ドイツ語教育

      Volume: 16 Pages: 19-21

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] 新学習指導要領は大学教育にどのような変化をもたらすのか? ー資質・能力論を中心に考えるー2023

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      高知大学共通教育実施委員会 外国語分科会主催 FD講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] 日本に複言語主義は必要か?ーヨーロッパとの対比でー2023

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      獨協大学外国語教育研究所主催第13回公開講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] 複言語で生きる ―多言語・多文化化する社会における言語教育の役割について―2023

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      日本大学大学院ドイツ文学専攻特別講義
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] ヨーロッパにおける多言語状態と複言語主義_2023

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      第110回日本エスペラント大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] 英語学習だけでは得られない、複言語学習での学びの広がりと深まり2022

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      文部科学省委託事業「グローバル化に対応した外国語教育研究事業」講演会・報告会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] これからの外国語教育を考える―英語そして英語以外の外国語の「力」を育成するために ―複言語能力養成の観点から_―2022

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      明治学院大学教養教育センター主催外国語教育FD研修
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] 楽しいことばを巡る旅路 -少年時代からの記憶をたどる-2022

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      JACTFL 特別講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] 『ドイツ語科教育法』では何を教えるのか?―2022年度の実践を例に―2022

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      ドイツ語教育の未来を拓く- 持続可能なドイツ語教育に向けて
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] Welche Kompetenzen und Fertigkeiten wollen und sollen wir vermitteln? Einblicke in die neuen Richtlinien des MEXT2022

    • Author(s)
      Kazumi Sakai
    • Organizer
      DAAD-Fachseminar Inhalts- und handlungsorientierter DaF-Unterricht
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] CEFRの複言語主義とメタ言語能力2022

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      科研費公開講演会『外国語教育を変えるために』
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] 外国語教育における 3 つの資質・能力とパフォーマンス評価―高大協働による取り組み2021

    • Author(s)
      山下一夫, 境一三, 吉川龍生, 縣由衣子, 山下誠
    • Organizer
      第9回JACTFLシンポジウム (オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] 「生徒の資質・能力を育成するための授業設計とその評価」―逆向き設計を取り入れたパフォーマンス評価の効果2021

    • Author(s)
      池谷 尚美・吉村創・鈴木 冴子・境一三
    • Organizer
      日本独文学会春季研究発表会 (オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] 多言語・多文化化する日本社会とJACTFLの活動2021

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      第8回 JaF-DaF フォーラム (オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K00684
  • [Presentation] Increase of Foreign Workers and Future Foreign Language Education in Japan2019

    • Author(s)
      Sakai, Kazumi
    • Organizer
      Educating the Global Citizen - International Perspectives on Foreign Language Teaching in the Digital Age
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] パフォーマンス課題における自己評価の効果について―CEFRの共通参照レベル、ルーブリック、自由記述による総合的評価の提案2019

    • Author(s)
      吉村創、矢田部清美、境一三
    • Organizer
      言語教育エキスポ2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] CEFRの複言語主義と日本における言語教育の課題2018

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      京都産業大学外国語学部FD研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] 内なるグローバル化と共通教育―言語・文化教育を柱として―2018

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      第68回東北・北海道地区大学高等・共通教育研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] バーゼルにおける外国語教育のための共通基盤としてのパスパルトゥー2018

    • Author(s)
      境一三・小川敦
    • Organizer
      言語教育エキスポ2018
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] Mediation のための「やさしい日本語」を考える2018

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      南山大学ヨーロッパ研究センター、ラテンアメリカ研究センター主催シンポジウム『ヨーロッパ言語共通参照枠』(CEFR)増補版と複言語・複文化主義-変革を求められる日本の外国語教育をめぐって-
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] Was bewegt japanische Studierende zu einem nicht-englischen Sprachenlernen? -im Falle Deutsch-2017

    • Author(s)
      Sakai, Kazumi
    • Organizer
      XVI. Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschleher
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] Relationships between Intrinsic Values and the use of Cognitive Strategies among Japanese College Learners of English2017

    • Author(s)
      Sakai, Shien
    • Organizer
      52nd RELC International Conference 2017
    • Place of Presentation
      Regional Language Centre(シンガポール、シンガポール市)
    • Year and Date
      2017-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] ドイツ語教育の現状と日本独文学会「ドイツ語教員養成・研修講座」2017

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      大学英語教育学会第56回国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] 地域語アルザスの位置づけと、独仏二言語教育2017

    • Author(s)
      大澤麻里子・境一三・小川敦
    • Organizer
      言語教育エキスポ2017
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都新宿区)
    • Year and Date
      2017-03-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] スイス・バーゼル市州における外国語教育政策パスパルトゥーと日本での応用可能性2017

    • Author(s)
      境一三・小川敦
    • Organizer
      公開シンポジウム「日本の外国語教育を豊かにするには」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] マルタ共和国の言語教育について2017

    • Author(s)
      境一三・大澤麻里子・小川敦
    • Organizer
      公開シンポジウム「日本の外国語教育を豊かにするには」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] マルタの小学校における複言語教育――その挑戦と課題2017

    • Author(s)
      大澤麻里子・小川敦・境一三
    • Organizer
      日本言語政策学会第19回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] ヨーロッパの子供たちはどのように外国語を学んでいるか?――ヨーロッパ言語共通参照枠の現状と今後2016

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      南山大学地域研究センター共同研究主催第1回講演会
    • Place of Presentation
      南山大学(名古屋市)
    • Year and Date
      2016-04-11
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] 人を育てる外国語教育2016

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      東北大学ドイツ語教授法強化講座「学習者中心のドイツ語教育のために」
    • Place of Presentation
      東北大学(仙台市)
    • Year and Date
      2016-12-11
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] ヨーロッパにおける複数言語教育の実態調査から学ぶこと2016

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      言語教育エキスポ 2016
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京都)
    • Year and Date
      2016-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] 言語種と学部・学校の壁を超えてー慶應義塾における、CEFR をモデルとした議論と行動の共通の場作りについてー2016

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      東北大学高度教養教育開発推進事業セミナー
    • Place of Presentation
      東北大学(宮城県仙台市)
    • Year and Date
      2016-03-04
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] フランス・アルザスにおける複言語・複文化能力養成のためのドイツ語(アルザス語)教育2016

    • Author(s)
      境一三・小川敦・治山純子
    • Organizer
      第70回日本独文学会
    • Place of Presentation
      獨協大学(草加市)
    • Year and Date
      2016-05-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] Promoting Plurilingualism throughout Language Classrooms in East Asia2016

    • Author(s)
      Sakai, Shien
    • Organizer
      ASIA TEFL
    • Place of Presentation
      極東大学(ロシア、ウラジオストク市)
    • Year and Date
      2016-07-02
    • Invited / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] A Study on Enhancing Students’ Autonomy in Asian EFL Areas2015

    • Author(s)
      Sakai, Shien
    • Organizer
      JUSTEC 2015
    • Place of Presentation
      West Florida University(アメリカ合衆国)
    • Year and Date
      2015-09-17
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] Ein Deutschlehreraus- und Fortbildungskurs in Japan. Ein Versuch von Qualitaetssicherung des Deutschunterrichts2015

    • Author(s)
      Sakai, Kazumi
    • Organizer
      XIII. Kongress der Internationalen Vereinigung fuer Germanistik
    • Place of Presentation
      Tongji University, Shanghai(中華人民共和国)
    • Year and Date
      2015-08-25
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15H01886
  • [Presentation] 大学におけるドイツ語学習者の動機と動機づけ―6言語を対象とした質問紙調査から2014

    • Author(s)
      境一三・平高史也・藤原三枝子
    • Organizer
      日本独文学会春季研究発表会
    • Place of Presentation
      麗澤大学
    • Year and Date
      2014-05-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] 大学におけるドイツ語学習者の動機と動機づけ―6言語を対象とした質問紙調査から2014

    • Author(s)
      境一三・平高史也・藤原三枝子
    • Organizer
      日本独文学会春季研究発表会
    • Place of Presentation
      麗澤大学(柏市)
    • Year and Date
      2014-05-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Presentation] イタリア・南チロルにおけるドイツ語教育:ラディン語地域における複言語教育を中心に2014

    • Author(s)
      境一三・大澤麻里子・小川敦
    • Organizer
      日本独文学会秋季研究発表会
    • Place of Presentation
      京都府立大学(京都市)
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Presentation] イタリア・南チロルにおけるドイツ語教育―ラディン語地域における複言語教育を中心に2014

    • Author(s)
      境一三・大澤麻里子・小川敦
    • Organizer
      日本独文学会秋季研究発表会
    • Place of Presentation
      京都府立大学
    • Year and Date
      2014-10-11
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] Toward Contextualization the Rationales behind the CEFR

    • Author(s)
      Sien Sakai
    • Organizer
      the Second International Symposium on European Languages in East Asia
    • Place of Presentation
      台湾大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] 複言語・複文化能力育成のための教育システムと教員養成

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      大学英語教育学会
    • Place of Presentation
      西南学院大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] 授業コンテンツ・方法と学習環境の照応

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      大学教育改革フォーラムin東海2012
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] CEFRの日本における応用可能性と課題

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      獨協大学外国語教育研究所公開研究会
    • Place of Presentation
      獨協大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] 融和的日本社会の構築に向けてー少数言語話者との共生と複言語・複文化能力ー

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      日本ロシア文学会 プレシンポジウム
    • Place of Presentation
      慶應義塾大学日吉キャンパス
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] 「共生の(ための)言語教育」に向けて

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      外国語教育の未来を拓く~多様な言語 現場の英知をつないで~
    • Place of Presentation
      上智大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Presentation] 生涯学習としてのドイツ語学習 ― CEFRを参考にした制度設計に向けて

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      日本独文学会春季研究発表会
    • Place of Presentation
      東京外国語大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] 「共生の(ための)言語教育」に向けて」、外国語教育の未来を拓く~多様な言語 現場の英知をつないで

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      日本外国語教育推進機構
    • Place of Presentation
      上智大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23242030
  • [Presentation] Ueber den Einfluss und die Anwendung des GERS in Japan

    • Author(s)
      Sakai, Kazumi
    • Organizer
      Internationale Deutschlehrertagung 2013
    • Place of Presentation
      Freie Universitaet, Bozen, Italien
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Presentation] 第二外国語科目(既習者クラス)における高校・大学連携に対する意識のアンケート調査について

    • Author(s)
      境一三、丸田千花子、治山純子、吉川龍生
    • Organizer
      言語教育エキスポ2014
    • Place of Presentation
      早稲田大学(東京)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • [Presentation] 第二外国語では文法学習はどこまで必要か ー「気づき」と「自律」と「協調」を重視した授業実践に向けてー

    • Author(s)
      境一三
    • Organizer
      桜美林大学第二回外国語教育デパートメント教員研修会
    • Place of Presentation
      桜美林大学(東京)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24242018
  • 1.  HIRATAKA Fumiya (60156677)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 2.  HARUYAMA Junko (50708451)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 5 results
  • 3.  YAMASHITA Kazuo (20383383)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  YOSHIKAWA Tatsuo (30613369)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 5.  SUZUKI Masako (10588560)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  OSAWA Mariko (10626162)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 7.  OGAWA Atsushi (00622482)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 8.  酒井 志延 (30289780)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 9.  NISHIYAMA NOriyuki (30313498)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  KASAI Hiroyuki (10265944)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  MARUTA Chikako (00548414)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 12.  ARAKANE Naoto (10445455)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  OHTA Tatsuya (50317286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 14.  KOISHI Atsuko (20186589)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  SHINOHARA Shungo (10276404)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  NISHINO Haruo (50172680)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  HASUMI Jiro (40532437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  FUKUDA Hiroko (60422177)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  MURAKOSHI Kiyomi (50239513)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 20.  WARAGAI Ikumi (70306885)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 21.  大木 充 (60129947)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 22.  古川 裕 (90219105)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 23.  久村 研 (30300007)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 24.  細川 英雄 (80103604)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 25.  長谷川 由起子 (40330790)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 26.  姫田 麻利子 (50318698)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 27.  林田 理惠 (70185651)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 28.  平畑 奈美 (70520906)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 29.  李 煕卿 (60425147)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 30.  清田 洋一 (60513843)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 31.  砂岡 和子 (70257286)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 32.  長野 督 (30312408)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 33.  倉舘 健一 (70407138)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 34.  金子 百合子 (80527135)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 35.  斉藤 信浩 (20600125)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 36.  山口 高領 (60386555)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 37.  塚原 信行 (20405153)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 38.  朝妻 恵里子 (00744806)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 39.  矢田部 清美 (90455410)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 40.  縣 由衣子 (30847869)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 41.  金 景彩 (50962437)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 42.  YOSHIMURA Masahito
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 43.  MATSUMOTO Kahoko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 44.  グラジアニ ジャンフランソワ
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 45.  平井 素子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 46.  金 美仙
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi