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ASAKAWA Masami  浅川 雅美

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浅川 雅美  アサカワ マサミ

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Researcher Number 80279736
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 文教大学, 健康栄養学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 文教大学, 健康栄養学部, 教授
2015: 文教大学, 健康栄養学部, 教授
2014 – 2015: 文教大学, 栄養学部, 教授
2013: 文教大学, 栄養学部, 教授(Professor)
2011 – 2013: 文教大学, 栄養学部, 准教授
2010: Bunkyo University Women's College, 健康栄養学部, 准教授
2008 – 2009: Bunkyo University Women's College, 健康栄養学科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 59040:Nutrition science and health science-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09070:Educational technology-related / Basic Section 07090:Commerce-related / Commerce
Keywords
Principal Investigator
食品選択基準 / アイトラッキング / 食品CM / 情報的価値 / 伝達内容 / 視聴印象 / 広告に対する態度 / 栄養情報 / 栄養プロファイリングモデル / ヘルスラベル … More / 食品表示 / 栄養成分表示 / 食品パッケージ / 食品選択 / 注目 / 3色信号機形式表示 / Nutri-Score / NPモデル / ニュートリスコア / 三色信号機表示 / 要素評価ラベル / 総合評価ラベル / 視覚的注意 / 栄養ラベル / 注視点 / 注視時間 / CM / Aad / アイカメラ / 広告心理 / 注視 / 視線分析 / 広告 / ACC賞 / 確認的因子分析 / コレスポンデンス分析 / テキスト・マイニング / ACC入賞食品CM / 視聴実験 / テキストマイニング / 多母集団の同時分析 / 広告表現 … More
Except Principal Investigator
注目度 / アイトラッキング / 広告 / 学び直し / キャリア支援 / 早期離職者 / リカレント教育 / リスキリング / 消費者 / 情緒 / 注目 / CM好感度 / 視聴印象 / 広告表現 / 広告に対する態度 / 伝達内容 / 食品選択基準 / Webサイト / 食品選択 / CM / Web広告 / 選択基準 / 視覚的注意 / 情報的価値 Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (88 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  早期離職者・検討者に効果的なリスキリングを促進するキャリア支援プログラムの開発

    • Principal Investigator
      大橋 洸太郎
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Bunkyo University
  •  視覚伝達力のあるヘルスラベルの表示形式:アイトラッキングによる実験的研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      浅川 雅美
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 59040:Nutrition science and health science-related
    • Research Institution
      Bunkyo University
  •  Attentional and emotional responses to advertising based on consumer characteristics: An analysis using two biometric measures

    • Principal Investigator
      Okano Masao
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Bunkyo University
  •  Evaluation of advertisement websites based on consumer's visual search behavior

    • Principal Investigator
      Masao Okano
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Bunkyo University
  •  Influence of the informative value of advertising on consumers' attention and attitudePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ASAKAWA Masami
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Bunkyo University
  •  広告表現が広告に対する態度に及ぼす影響Principal Investigator

    • Principal Investigator
      ASAKAWA Masami
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Bunkyo University Women's College

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] An Eye-tracking Analysis of Responses to Self-administered Questionnaires (2) : Comparison of Response Behaviors to Various Question and Answer Types in a Web Survey2024

    • Author(s)
      岡野雅雄・浅川雅美・林英夫
    • Journal Title

      湘南フォーラム

      Volume: 28 Pages: 9-31

    • DOI

      10.15034/0002002141

    • ISSN
      18834752
    • URL

      https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2002141

    • Year and Date
      2024-03-08
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Journal Article] 自記式調査における回答行動のアイトラッキングによる分析 (1) ― 研究動向と本研究の位置づけ―2023

    • Author(s)
      岡野雅雄・浅川雅美・林英夫
    • Journal Title

      湘南フォーラム(文教大学湘南総合研究所紀要 (27),1-35頁 (共著) 2023/03/23

      Volume: 27 Pages: 1-35

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Journal Article] An Eye-tracking Analysis of Responses to Self-administered Questionnaires (1) : Research Trends and Positioning of this Study2023

    • Author(s)
      岡野雅雄・浅川雅美・林英夫
    • Journal Title

      湘南フォーラム

      Volume: 27 Pages: 3-37

    • DOI

      10.15034/0002000068

    • ISSN
      18834752
    • URL

      https://bunkyo.repo.nii.ac.jp/records/2000068

    • Year and Date
      2023-03-23
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Journal Article] 合理的な購買態度の消費者が注目するテレビCMの表現・制作的要素:アイトラッキングによる分析2021

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      文教大学湘南総合研究所紀要『湘南フォーラム』

      Volume: 25 Pages: 137-144

    • NAID

      40022627599

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Journal Article] The Effect of Teaser Advertisement on Consumer Attention to the Product2021

    • Author(s)
      Masami Asakawa, Masao Okano
    • Journal Title

      Shonan Journal

      Volume: 12 Pages: 43-50

    • NAID

      40022630476

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Journal Article] Eye-tracking Analysis of Responses to Self-administered Questionnaires:In the Case of Web Survey2020

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄・林英夫
    • Journal Title

      Kodo Keiryogaku (The Japanese Journal of Behaviormetrics)

      Volume: 47 Issue: 2 Pages: 141-152

    • DOI

      10.2333/jbhmk.47.141

    • NAID

      130008028397

    • ISSN
      0385-5481, 1880-4705
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Journal Article] 食品広告の情報的価値が広告に対する注目に及ぼす影響 : アイトラッキングによる分析2016

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 62 Pages: 1-12

    • NAID

      130006181293

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Journal Article] 食品広告の訴求内容と視聴者の選択基準の一致度が広告に対する態度に及ぼす影響2014

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 60 巻(印刷中)

    • NAID

      130006172791

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] 食品広告の訴求内容と視聴者の選択基準の一致度が広告に対する態度に及ぼす影響2014

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 60

    • NAID

      130006172791

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Journal Article] 食品広告の訴求内容と視聴者の選択基準の一致度が広告に対する態度に及ぼす影響2014

    • Author(s)
      浅川雅美・  岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 60 Pages: 1-15

    • NAID

      130006172791

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Journal Article] 離島の消費者の「食品選択基準」:青ヶ島のケース2013

    • Author(s)
      浅川雅美
    • Journal Title

      島嶼研究

      Volume: 13 巻 Pages: 51-68

    • NAID

      130007905429

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] Japanese Consumer's Food SelectionCriteria and Gender Based Differences2013

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA & Masao OKANO
    • Journal Title

      Behaviormetrika

      Volume: vol.40 Pages: 41-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] Webサイトに対する「視聴印象」の多次元的特性の分析2013

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 59 Pages: 33-43

    • NAID

      130006181341

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Journal Article] 特定保健用食品の選択行動:パッケージへの視線分析を中心として2013

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 271 Pages: 8-15

    • NAID

      40019822281

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Journal Article] Japanese consumer's food selection criteria and gender based differences2013

    • Author(s)
      Masami Asakawa & Masao Okano
    • Journal Title

      Behaviometrika

      Volume: 40 Pages: 41-55

    • NAID

      10031151460

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Journal Article] Japanese Consumer's Food Selection Criteria and Gender Based Differences2013

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA & Masao OKANO
    • Journal Title

      Behaviometrika

      Volume: 40 Pages: 41-55

    • NAID

      10031151460

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] 離島の消費者の「食選択基準」:青ヶ島のケース2013

    • Author(s)
      浅川雅美
    • Journal Title

      島嶼研究

      Volume: 13 Pages: 51-68

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] 特定保健用食品の選択行動:パッケージへの視線分析を中心として2013

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 271号 Pages: 8-15

    • NAID

      40019822281

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] Japanese Consumer's Food Selection Criteria and Gender Based Differences2013

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA & Masao OKANO
    • Journal Title

      Behaviometrika (The Behaviometric Society of Japan)

      Volume: Vol.40 Pages: 41-55

    • NAID

      10031151460

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] web サイトに対する「視聴印象」の多次元的特性の分析2013

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 59 巻 Pages: 33-43

    • NAID

      130006181341

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] 特定保健用食品の選択行動パッケージへの視線分析を中心として2013

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 271号 Pages: 8-15

    • NAID

      40019822281

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] Webサイトに対する「視聴印象」の多次元的特性の分析2013

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 59 Pages: 33-43

    • NAID

      130006181341

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] テレビコマーシャルに登場したタレントのイメージ分析2012

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      情報コミュニケーション学会誌

      Volume: 7 巻 Pages: 27-30

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] 「食品選択基準」の視点からみた食品・飲料CMの訴求語分析2012

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 55 巻 Pages: 13-24

    • NAID

      130006181323

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] 「食品選択基準」の視点からみた食品・飲料CMの訴求語分析2012

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 55

    • NAID

      130006181323

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] web サイトに対する「視聴印象」の分析2011

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 53 巻 Pages: 50-64

    • NAID

      130006181322

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] Webサイトに対する「視聴印象」の分析2011

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学、査読あり 54巻 印刷中

    • NAID

      130006181322

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] Webサイトに対する「視聴印象」の分析2011

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 54 Pages: 50-64

    • NAID

      130006181322

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Journal Article] 「刺激」特性を生じさせるテレビCMの表現・制作的要素2010

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学、査読あり 53巻

      Pages: 31-47

    • NAID

      130006181273

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] 「刺激」特性を生じさせるテレビCMの表現・制作的要素2010

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学

      Volume: 53 Pages: 31-47

    • NAID

      130006181273

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] テレビCMの「視聴印象」の多次元的特性の分析2009

    • Author(s)
      浅川雅美
    • Journal Title

      行動計量学 第36巻第1号

      Pages: 47-61

    • NAID

      10025991752

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] 離島の観光パンフレットに対する反応の分析:与那国島の場合2009

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      島嶼研究 第9巻

      Pages: 23-31

    • NAID

      130001921913

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] テレビCMに登場するタレントに対する態度を決定する要因の分析:自由記述のテキスト・マイニング2009

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学 第50巻第1号

      Pages: 91-98

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article]2009

    • Author(s)
      浅川雅美, 岡野雅雄
    • Journal Title

      Appetite : Multidisciplinary Research on Eating and Drinking 52/5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] テレビCMの「視聴印象」の多次元的特性の分析2009

    • Author(s)
      浅川雅美
    • Journal Title

      行動計量学 第36号

      Pages: 47-61

    • NAID

      10025991752

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] 広告表現が購買意欲に及ぼす影響:同一ブランド3CMの分析2009

    • Author(s)
      浅川雅美
    • Journal Title

      文教大学生活科学研究所紀要『生活科学』 第30号

      Pages: 13-22

    • NAID

      120006417494

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] 広告表現が購買意欲に及ぼす影響:同一ブランド3CMの分析2009

    • Author(s)
      浅川雅美
    • Journal Title

      文教大学生活科学研究所紀要『生活科学』 第30集

      Pages: 13-22

    • NAID

      120006417494

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] テレビCMに登場するタレントに対する態度を決定する要因の分析2009

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Journal Title

      広告科学、査読あり 第50号

      Pages: 91-98

    • NAID

      130006181311

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] ネットショッピングに対するイメージが利用に及ぼす影響について2008

    • Author(s)
      浅川雅美
    • Journal Title

      文教大学女子短期大学部研究紀要 第51集

      Pages: 1-6

    • NAID

      110006949738

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] CM表現とAadを関連づける「視聴印象」の媒介機能について2008

    • Author(s)
      浅川雅美
    • Journal Title

      日経広告研究所報 第237号

      Pages: 51-64

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] 与那国島の観光パンフレットの訴求内容分析2008

    • Author(s)
      浅川雅美, 岡野雅雄
    • Journal Title

      文教大学湘南総合研究所紀要 第51集

      Pages: 139-147

    • NAID

      120006420419

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Journal Article] An analysis of Japanese CMs that use characteristic rhetoricaltechniques2008

    • Author(s)
      Masao OKANO, Masami ASAKAWA
    • Journal Title

      文教大学情報学部紀要『情報研究』 第40号

      Pages: 13-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] An Empirical Analysis of the Framing Effect on Sales Incentives: A Comparison of the Expressions of Free Bonus and Discount?2023

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA & Masao OKANO
    • Organizer
      ICPS2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] 文学賞受賞の表示が書籍の内容評価や表紙好感度に及ぼす影響2023

    • Author(s)
      浅川雅美・菊地桃華・岡野雅雄
    • Organizer
      日本出版学会 2023年度春季研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] トクホコーラのCMに対する消費者の反応: 消費者の健康への関心による相違2023

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Organizer
      グローバルビジネス学会 全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] Nutri-scoreとMTLへの注視行動: アイトラッキングによる分析2023

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Organizer
      日本行動計量学会第51回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] パッケージの画像がパッケージの好感度に及ぼす影響 -チョコレートパッケージのケース-2022

    • Author(s)
      浅川雅美,岡野雅雄
    • Organizer
      日本社会心理学会第63回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] 計量的に推計した食品信号表示システムの認知バイアスの検証と補正について2022

    • Author(s)
      森一将,浅川雅美,櫻井宏明
    • Organizer
      日本行動計量学会第50回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] 食品パッケージのテキストと画像がパッケージ好感度に与える効果2022

    • Author(s)
      浅川雅美,岡野雅雄
    • Organizer
      グローバルビジネス学会2022年度研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] 国産カカオを用いたチョコレートに対する消費者の反応 -小笠原諸島および石垣島産カカオに注目して-2022

    • Author(s)
      浅川雅美,岡野雅雄
    • Organizer
      日本島嶼学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] 食品パッケージにあるトクホマークや受賞マークが購買意欲に及ぼす影響2022

    • Author(s)
      浅川雅美,岡野雅雄
    • Organizer
      日本行動計量学会第50回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] 装丁のイメージ画像が書籍の購買意欲に及ぼす影響2022

    • Author(s)
      浅川雅美, 岡野雅雄
    • Organizer
      日本出版学会 2022年度 春季研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] 小笠原母島産カカオによるチョコレートのイメージ:消費者特性による相違2022

    • Author(s)
      浅川雅美,岡野雅雄
    • Organizer
      島嶼コミュニティ学会第12回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] 装丁のイメージ画像が書籍の購買意欲に及ぼす影響2022

    • Author(s)
      浅川雅美,岡野雅雄
    • Organizer
      日本出版学会 2022年度 春季研究発表会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K11883
  • [Presentation] CMの登場人物の顔への注目―購買態度の情緒性による違い―2021

    • Author(s)
      岡野雅雄, 浅川 雅美
    • Organizer
      社会心理学会第62回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] 自記式調査におけるアイトラッキングによる回答行動の分析― Web調査用質問画面での質問,回答型式の比較 ―?2021

    • Author(s)
      浅川雅美, 岡野雅雄, 林英夫
    • Organizer
      日本行動計量学会 第49回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] Influence of Consumer Purchasing Attitude on the Attention to Faces of TV Commercial Characters.2021

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA, Masao OKANO
    • Organizer
      The 32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] 自記式調査におけるアイトラッキングによる回答行動の分析―Web調査用質問画面での多肢選択法の場合―2021

    • Author(s)
      浅川雅美, 岡野雅雄, 林英夫
    • Organizer
      社会心理学会第62回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] 消費者が注目する食品パッケージの表現要素ーアイトラッキングによる分析ー2021

    • Author(s)
      浅川雅美, 岡野雅雄
    • Organizer
      日本行動計量学会 第49回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] 自記式質問紙調査における多肢選択法への回答行動の分析 ― アイトラッキングによる分析 ―2020

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄・林英夫
    • Organizer
      日本行動計量学会第48回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] アイトラッキングによる自記式質問紙への回答行動の分析:郵送調査用質問紙の場合2019

    • Author(s)
      岡野雅雄・浅川雅美・林英夫
    • Organizer
      日本行動計量学会第47回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] Eye tracking study of consumer's attention to chocolate packages2019

    • Author(s)
      Masami Asakawa and Masao Okano
    • Organizer
      13th Pangborn Sensory Science Symposium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] Eye-tracking study of consumer attention on chocolate packaging2019

    • Author(s)
      Masami Asakawa and Masao Okano
    • Organizer
      13th Pangborn Sensory Science Symposium
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] アイトラッキングによる自記式質問紙への回答行動の分析:Web 調査用質問画面の場合2019

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄・林英夫
    • Organizer
      日本行動計量学会第47回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] 視聴者特性によるテレビCMへの情動反応- GSR(皮膚電気反応)を用いて -2019

    • Author(s)
      岡野雅雄・浅川雅美
    • Organizer
      第21回日本感性工学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] アイトラッキングによる自記式質問紙への回答行動の分析:研究動向と本研究の位置づけ2019

    • Author(s)
      林英夫・浅川雅美・岡野雅雄
    • Organizer
      日本行動計量学会第47回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] 消費者特性によるCMへの注目度:購買態度が合理的である消費者のケース2019

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Organizer
      日本社会心理学会第60回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] Consumers’ Visual Attention to Taste Information and Third-party Endorsement on Food Product Packages2019

    • Author(s)
      Masami Asakawa and Masao Okano
    • Organizer
      The Society for Personality and Social Psychology 2020 Annual Convention
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] The influence of surprise on attention to a commercial’s executional elements and advertising likelihood: an eye-tracking analysis of beverage TV commercials2018

    • Author(s)
      Masami Asakawa and Masao Okano
    • Organizer
      8th European Conference on Sensory and Consumer Research
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01883
  • [Presentation] The Effects of Message Congruency on Consumers’ Attention toward Web Advertisements2016

    • Author(s)
      Asakawa,Masami &Okano, Masao
    • Organizer
      17th Society for Personality and Social Psychology annual convention
    • Place of Presentation
      San Diego Convention Center
    • Year and Date
      2016-01-28
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Presentation] Influence of advertising’s informative value on consumers' attention: In case of advertising website2015

    • Author(s)
      Asakawa,Masami &Okano, Masao
    • Organizer
      14th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      University of Milano
    • Year and Date
      2015-07-07
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Presentation] 広告のメッセージと消費者の商品選択基準との間の整合性が 広告好感度に及ぼす影響: Web サイトの視線分析を通じて2015

    • Author(s)
      浅川 雅美 、岡野 雅雄
    • Organizer
      日本社会心理学会第56回大会
    • Place of Presentation
      東京女子大学
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Presentation] Information gathering behavior on functional foods focusing on eye tracking of health claims2014

    • Author(s)
      Masami Asakawa & Masao Okano
    • Organizer
      Society for Personality and Social Psychology
    • Place of Presentation
      Austin (USA)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Presentation] 食品選択基準が食品の選択行動に及ぼす影響2013

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Organizer
      日本社会心理学会
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Presentation] 食品選択基準が食品の選択行動に及ぼす影響2013

    • Author(s)
      浅川雅美・岡野雅雄
    • Organizer
      社会心理学会
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Presentation] Influence of advertising claim congruence on consumers' attitude toward the advertisement2013

    • Author(s)
      Masami Asakawa & Masao Okano
    • Organizer
      European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Stockholm (Sweden)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Presentation] Gender and age differences in "food selection criteria"2011

    • Author(s)
      Masami Asakawa, Masao OKANO
    • Organizer
      11th European Conferenceon Psychological Assessment
    • Place of Presentation
      Riga
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23530540
  • [Presentation] The difference between Japanese men'sand women's evaluations of the "food selection criteria"2010

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA, Masao OKANO
    • Organizer
      The 27th International Congress of Applied Psychology
    • Place of Presentation
      Melbourne
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] Viewers' impressions of internet advertisements : An analysis of viewer perception toward the advertising of green tea beverages2010

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA, Masao OKANO
    • Organizer
      第27回「国際応用心理学会」(International Congress of Applied Psychology)
    • Place of Presentation
      Melbourne
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] The difference between Japanese men's and women's evaluations of the "food selection criteria"2010

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA, Masao OKANO
    • Organizer
      第27回「国際応用心理学会」(International Congress of Applied Psychology)
    • Place of Presentation
      Melbourne
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] An analysis of viewer evaluations on the images of female Japanese talents in television commercials2010

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA, Masao OKANO
    • Organizer
      The 27th International Congress of Applied Psychology
    • Place of Presentation
      Melbourne
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] Japanese consumers' "food selection criteria" dimension2009

    • Author(s)
      Masami Asakawa, Masao Okano
    • Organizer
      The Society for the Study of Ingestive Behavior
    • Place of Presentation
      ポートランド
    • Year and Date
      2009-07-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] 離島の観光パンフレットに対する反応の分析 : 与那国島の場合2008

    • Author(s)
      浅川雅美, 岡野雅雄
    • Organizer
      第10回日本島嶼学会大会
    • Place of Presentation
      鳥羽市菅島
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] Influence of consumer's perception toward online shopping on online shopping behavior.2008

    • Author(s)
      Masami ASAKAWA, Masao OKANO
    • Organizer
      The 29th International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Berlin
    • Year and Date
      2008-07-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] Determining the attitude toward characters in television commercial susing text data mining : An analysis of Japanese commercials that feature famous actresses.2008

    • Author(s)
      Masao ORANO, Masami ASAKAWA
    • Organizer
      The 29th International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      Berlin
    • Year and Date
      2008-07-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20530399
  • [Presentation] Advertisements’ Informative Value : an Eye-tracking Study on Consumers’ Attention

    • Author(s)
      Masami Asakawa & Masao Okano
    • Organizer
      International Convention of Psychological Science
    • Place of Presentation
      アムステルダム Beurs van Berlage
    • Year and Date
      2015-03-12 – 2015-03-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Presentation] Influence of advertising’s informative value on consumers' attention: In case of advertising website

    • Author(s)
      Masami Asakawa & Masao Okano
    • Organizer
      14th European Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      ミラノ  University of Milano-Bicocca
    • Year and Date
      2015-07-07 – 2015-07-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • [Presentation] An eye tracking analysis of consumer attention to a weight-loss beverage TV commercial

    • Author(s)
      Masami Asakawa & Masao Okano
    • Organizer
      6th European Conference on Sensory and Consumer Research
    • Place of Presentation
      コペンハーゲン Bella Center
    • Year and Date
      2014-09-07 – 2014-09-10
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380569
  • 1.  OKANO Masao (40224042)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 76 results
  • 2.  大橋 洸太郎 (30734032)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  森 一将 (10616345)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

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