• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

TANAKA Nobuyuki  田中 信之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

田中 信之  タナカ ノブユキ

Less
Researcher Number 80288331
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 富山大学, 学術研究部教育研究推進系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 富山大学, 学術研究部教育研究推進系, 准教授
2013 – 2017: 富山大学, 国際交流センター, 准教授
2012: 北陸大学, 留学生別科, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02090:Japanese language education-related
Except Principal Investigator
Japanese language education
Keywords
Principal Investigator
自律性 / 対人技能 / 学習者意識 / 外向性 / 対人スキル / 他者と対話する意思 / 対話的評価活動 / 外向性・内向性 / パーソナリティ / 対話 / 協働学習 … More
Except Principal Investigator
… More アカデミック・ライティング / 修正版グランデッド・セオリー・アプローチ / 認識の変化 / 協働研究 / 内省 / 対話的推敲活動 / 評価活動 / 協働的推敲活動 / 自己内対話 / 自律的学習態度 / M-GTA / 協働的推敲 / ルーブリック / 記述式内省活動 / 対話的評価活動 / カナダ日本語教育振興会 / 国際情報交換 / 協働学習 / 意識 / ICT / 統計 / 成績 / 文章表現 / ピア・レスポンス Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (13 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  協働学習における対人技能と自律性を高める活動デザインの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      田中 信之
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02090:Japanese language education-related
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  Design of dialogical classroom activities and construction of assessment criteria in the writing expression class

    • Principal Investigator
      HARATA MICHIYO
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Mie University
  •  What in the Peer Response activity affects the student performance and qualitative improvement in the writing class?

    • Principal Investigator
      NAKAO Keiko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Japanese language education
    • Research Institution
      Otsuma Women's University Junior College Division

All 2024 2023 2022 2017 2016 2015 2014 2013

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 内向的学習者における他者と対話する意思に影響を与える要因 ― 日本語学習者のケーススタディより―2023

    • Author(s)
      田中信之
    • Journal Title

      富山大学国際機構紀要

      Volume: 第5号 Pages: 1-20

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00698
  • [Journal Article] パーソナリティと状況・環境が対話に及ぼす影響―学習者の外向性に着目して―2022

    • Author(s)
      田中信之
    • Journal Title

      富山大学国際機構紀要

      Volume: 第4号 Pages: 1-13

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00698
  • [Journal Article] ルーブリックを用いた記述式内省活動の分析ー大学・留学生教育機関のアカデミック・ライティングでの試みー2017

    • Author(s)
      原田三千代・淺津嘉之・田中信之・中尾桂子・福岡寿美子
    • Journal Title

      2017年度日本語教育学会春季大会予稿集

      Volume: - Pages: 142-147

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] テキスト批評ににおける評価活動の分析2017

    • Author(s)
      田中信之
    • Journal Title

      富山大学国際交流センター紀要

      Volume: 4 Pages: 1-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] Writing Workshop in Japanese Language Course for International Students2016

    • Author(s)
      田中信之
    • Journal Title

      富山大学国際交流センター紀要 = Journal of Center for International Education and Research, University of Toyama

      Volume: 3 Pages: 9-23

    • DOI

      10.15099/00016709

    • NAID

      120005899329

    • URL

      https://toyama.repo.nii.ac.jp/records/14213

    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] 文章産出過程における辞書使用―中国人の場合―2015

    • Author(s)
      田中信之
    • Journal Title

      日本語教育

      Volume: 162号 Pages: 113-127

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Journal Article] コンピュータを媒介したピア・レスポンスの実践と評価―対面による活動との比較を通して―2015

    • Author(s)
      田中信之
    • Journal Title

      小出記念日本語教育研究会論文集

      Volume: 23 Pages: 19-31

    • NAID

      40020440928

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • [Journal Article] ピア・レスポンス後の文章における「論理性」と「主観性」2013

    • Author(s)
      中尾桂子, 田中信之
    • Journal Title

      2013 CAJLE Annual Conference Proceedings

      Volume: 10 Pages: 172-181

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • [Presentation] ピア・レスポンスにおける読み手同士の相互行為 ―読み手の参与役割に着目して―2024

    • Author(s)
      田中信之
    • Organizer
      日本語教育学会支部集会【関西支部】口頭発表
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00698
  • [Presentation] ルーブリックを用いた記述式内省活動の分析―大学・留学生教育機関のアカデミック・ライティングでの試み―2017

    • Author(s)
      原田三千代、淺津嘉之、田中信之、中尾桂子、福岡寿美子
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Presentation] ライティング・ワークショップの実践と評価―留学生別科性を対象として―2016

    • Author(s)
      田中信之
    • Organizer
      日本語教育学会
    • Place of Presentation
      目白大学(東京都・新宿区)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K02638
  • [Presentation] コンピュータを活用した ピア・レスポンスの実践と評価 ー対面による活動との比較を通してー2014

    • Author(s)
      田中信之
    • Organizer
      日本語教育学会2014春季大会
    • Place of Presentation
      八王子,創価大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • [Presentation] ピア・レスポンス後の文章における「論述性」と「主観性」2013

    • Author(s)
      中尾桂子・田中信之
    • Organizer
      カナダ日本語教育振興会CAJLE2013年次大会
    • Place of Presentation
      カナダ トロント大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24520598
  • 1.  NAKAO Keiko (20419485)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  FUKUOKA Sumiko (60330487)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 3.  HARATA Michiyo (50543211)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  ASADU Yoshiyuki (00599201)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 5.  ASAZU Yoshiyuki
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi