• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

iijima hiroyuki  飯島 博之

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

IIJIMA HIROYUKI  飯島 博之

IIJIMA Hiroyuki  飯島 博之

Less
Researcher Number 80310994
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 埼玉県立大学, 保健医療福祉学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2023: 埼玉県立大学, 保健医療福祉学部, 教授
2013 – 2016: 埼玉県立大学, 保健医療福祉学部, 教授
2002 – 2004: 茨城工業高等専門学校, 人文科学科, 助教授
2001: 茨城工業高等専門学校, 一般教育科, 助教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related / Foreign language education / Education on school subjects and activities / 教科教育
Keywords
Principal Investigator
EFL / ARCSモデル / 接辞 / 連結形 / ブレンディッドラーニング / 形態論的気づき / 医学用語 / L2 / リーディング / ARCS動機づけモデル … More / ARCS動機付けモデル / 形態論 / ブレンディッド―ラーニング(BL) / 学習管理システム(LMS) / 形態論的意識(MA) / ブレンド型学習 / Eラーニング / 語源 / 語彙学習 / bottom-up processing / motivation / integration of information / factor analysis / ANOVA / schema / inhibiting factors in reading / 因子 / 阻害要因 / 相互作用 / 読解の過程 / ボトムアップ処理 / 動機付け / 情報統合能力 / 因子分析 / 分散分析 / スキーマ / 読解阻害要因 / TOEIC / 言語学習信条 / テクスト / ボトムアップ / ストラテジー / 自己効力感 / EFL学習者 / リスニング / スピーキング / 日本人 / EFL学習者 / 動機づけ / 英語熟達度 / ビリーフ / 信条 / 第二言語 / 論説文 / 読解不全 / 英語 / 阻害 / 読解 Less
  • Research Projects

    (5 results)
  • Research Products

    (8 results)
  •  The Development of a Medical Terminology Learning Program Utilizing Morphological Awareness and the ARCS Model of MotivationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      飯島 博之
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  Development of a Program for Learning Medical Terminology Utilizing Morphological Awareness and Blended LearningPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IIJIMA HIROYUKI
    • Project Period (FY)
      2019 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  A Comprehensive Study on Japanese EFL Learners' Beliefs and English ProficiencyPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IIJIMA Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2013 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Education on school subjects and activities
    • Research Institution
      Saitama Prefectural University
  •  A Study on Inhibiting Factors in EFL Reading Comprehension : A Comparison of Students in Different GrandesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      IIJIMA Hiroyuki
    • Project Period (FY)
      2003 – 2004
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Foreign language education
    • Research Institution
      Ibaraki National College of Technology
  •  日本人英語学習者の読解阻害要因に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      飯島 博之
    • Project Period (FY)
      2002 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      教科教育
    • Research Institution
      Ibaraki National College of Technology

All 2022 2021 2019 2016 2004 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 形態論的気づきを促す医学用語指導教材の評価2022

    • Author(s)
      飯島博之
    • Journal Title

      上越英語研究

      Volume: 18 Pages: 1-14

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00914
  • [Journal Article] 日本人EFL学習者の英語学習に関する信条の研究2016

    • Author(s)
      飯島博之
    • Journal Title

      上越英語研究

      Volume: 15 Pages: 3-16

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381215
  • [Journal Article] L2読解における阻害要因に関する考察2004

    • Author(s)
      飯島 博之
    • Journal Title

      茨城工業高等専門学校研究彙報 第39号

      Pages: 23-27

    • NAID

      110004675779

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520383
  • [Journal Article] L2読解における阻害要因に関する考察2004

    • Author(s)
      飯島博之
    • Journal Title

      茨城工業高等専門学校研究彙報 第39号

      Pages: 23-27

    • NAID

      110004675779

    • Description
      「研究成果報告書概要(和文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520383
  • [Journal Article] Observations on Inhibiting Factors in L2 Reading Comprehension2004

    • Author(s)
      Iijima Hiroyuki
    • Journal Title

      Research Reports of Ibaraki National College of Technology No.39

      Pages: 23-27

    • Description
      「研究成果報告書概要(欧文)」より
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15520383
  • [Presentation] 形態論的気づきを促す医学用語指導教材の開発と評価2021

    • Author(s)
      飯島博之
    • Organizer
      上越英語教育学会第24回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00914
  • [Presentation] 形態論的気づきを促す医学用語指導教材の開発2019

    • Author(s)
      飯島博之
    • Organizer
      上越英語教育学会第23回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K00914
  • [Presentation] 日本人EFL学習者のリーディングに関する信条の研究

    • Author(s)
      飯島博之
    • Organizer
      全国英語教育学会
    • Place of Presentation
      熊本学園大学(熊本県熊本市)
    • Year and Date
      2015-08-22 – 2015-08-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381215

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi