• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ito Keiko  伊藤 恵子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

ITOH Keiko  伊藤 恵子

伊藤 惠子  イトウ ケイコ

伊藤 恵子  イトウ ケイコ

ITO Keiko  伊藤 恵子

Less
Researcher Number 80326991
Other IDs
External Links
Affiliation (Current) 2025: 十文字学園女子大学, 特別支援教育研究所, 客員研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 十文字学園女子大学, 特別支援教育研究所, 客員研究員
2020: 十文字学園女子大学, 教育人文学部, 教授
2012 – 2019: 十文字学園女子大学, 人間生活学部, 教授
2012: 十文字学園女子大学, 人間生活学部人間生活学部・人間発達心理学科, 教授
2009 – 2011: 東京未来大学, こども心理学部, 教授 … More
2010: 東京未来大学, こども理学部, 教授
2010: 東京未来大学, 子ども心理学部, 教授
2007 – 2008: 東京未来大学, こども心理学部, 准教授
2006: 東京未来大学, こども心理学部, 準教授
2001 – 2003: 東京福祉大学, 社会福祉学部, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Special needs education / Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Except Principal Investigator
Educational psychology / Basic Section 10020:Educational psychology-related / 教育・社会系心理学 / Social psychology / Cognitive science
Keywords
Principal Investigator
自閉スペクトラム症 / ナチュラルサポーター / 発話意図 / 語用論 / コミュニケーション / 語用論的能力 / 日常的支援モデル / 視線 / 多様性 / 自閉スペクトラム症特性 … More / 心情推測 / 中枢統合の脆弱性 / 語用論的情報の活用 / 自閉症スペクトラム指数 / 自閉スペクトラム症指数 / 注視点計測 / 抽象語理解能力 / 表情理解 / ASD / 日常的支援 / 養育者 / 発達障害 / 自然発話 / 広汎性発達障害児 / CHILDES / 指示詞 / 支援 / エビデンス / 特別ニーズ教育 … More
Except Principal Investigator
指さし / 他者意図理解 / 言語発達 / 言語獲得 / コミュニケーション / 教示行動 / 語用論的解釈 / 他者意図推測 / 推意(含意) / 思考力 / 発達 / 思考 / 意図共有 / スカラー含意 / 意図推測 / 心の理論 / 部分名称 / ジェスチャー / ことばの意味推測 / 発達障害 / 指示意図 / 他者の視点取得 / 教育的意図 / 非言語的手がかり / 教示行為 / 指さし理解・産出 / 語の意味の推測 / 意図明示 / 直示行動 / 他者視点 / 自閉スペクトラム症児 / longitudinal study / Japanese-English comparison / input / spontaneous speech / infancy / null arugment / verb argument structure / bilingualism / 横断研究 / 空主語・空目的語 / 幼児期 / バイリンガル / 縦断研究 / 日英語比較対照 / インプット / 自然発話 / 幼児 / 空項現象 / 動詞の項構造 / バイリンガリズム / 障害児支援 / 非言語行動 / 視線方向 / 指示意図推測 / ASD児 / 非言語情報の統合的利用 / 意図理解 / 自閉症児 / 発達障害児 / 養育者への支援 / 部分名称獲得 / 指さし理解 / 非言語情報の理解・利用 / 指示意図理解 / グループ指導 / 指示詞 / 自閉症 / 語意推測 / 非言語情報 / 言語理解 / 高機能自閉症 / 共同注意 / 視線方向の統合的利用 / 指示詞理解 / 非言語的情報 / 認知発達 / 語意獲得 / 認知心理学 / アメリカ合衆国:カナダ / 国際研究者交流 / 日本語 / 文法発達 / 発達指標 / 言語障害 / 文法獲得 / 言語発達指標 / 日本語獲得 Less
  • Research Projects

    (10 results)
  • Research Products

    (134 results)
  • Co-Researchers

    (19 People)
  •  ナチュラルサポーターによる自閉スペクトラム症児への日常的支援モデルの構築Principal Investigator

    • Principal Investigator
      伊藤 恵子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Jumonji University
  •  Basis of an ability to infer intentions in communication

    • Principal Investigator
      安田 哲也
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      The University of Tokyo
      Tokyo Denki University
  •  Empirical study on the pragmatic ability of children with autism spectrum disorder for natural supportersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITOH Keiko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Jumonji University
  •  How do young children guess word meanings through taking others' perspectives

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Harumi
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Tokyo Denki University
  •  The analysis of pragmatic abilities of ASD children, in order to make for daily support for their communicationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Keiko
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Jumonji University
  •  Coordinated use of non-linguistic information in understanding others' referential intentions

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Harumi
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      Tokyo Denki University
  •  Basic research on evidence-based support for children withpervasive developmental disorders to develop their pragmatic abilitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ITO Keiko
    • Project Period (FY)
      2010 – 2012
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Jumonji University
      Tokyo Future University
  •  Understanding others' intentions based on nonverbal information in learning word meanings

    • Principal Investigator
      KOBAYASHI Haru
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Cognitive science
    • Research Institution
      Tokyo Denki University
  •  Development of a Developmental Index of Japanese and its application to Speech Developmental Disorders

    • Principal Investigator
      MIYATA Susanne
    • Project Period (FY)
      2006 – 2008
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Educational psychology
    • Research Institution
      Aichi Shukutoku University
  •  The development of verb argument structure in Japanese monolingual, English monolingual, and Japanese-English bilingual children

    • Principal Investigator
      OSHIMA Yuriko
    • Project Period (FY)
      2001 – 2003
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      教育・社会系心理学
    • Research Institution
      TOKYO UNIVERSITY OF SOCIAL WELFARE

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 教育・保育・子育て支援のための発達臨床心理学2015

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      文化書房博文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Book] 教育・保育・子育て支援のための発達臨床心理学2015

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Total Pages
      244
    • Publisher
      文化書房博文社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Book] 障害児心理学2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Book] 障害児心理学2010

    • Author(s)
      伊藤恵子,靭負正雄
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Book] 保育カウンセリング2010

    • Author(s)
      藤後悦子編 伊藤恵子分担執筆
    • Total Pages
      197
    • Publisher
      ナカニシヤ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Book] 障害児心理学2010

    • Author(s)
      伊藤恵子・靭負正雄
    • Total Pages
      169
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Book] 学校と子ども理解の心理学2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Book] 保育カウンセリング(藤後悦子編)2010

    • Author(s)
      伊藤恵子(分担執筆)
    • Publisher
      ナカニシヤ出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Book] 保育カウンセリング2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Publisher
      ナカニシヤ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Book] 障害児心理学2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Book] 学校と子ども理解の心理学2010

    • Author(s)
      清水由紀編 伊藤恵子分担執筆
    • Total Pages
      157
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Book] 学校と子ども理解の心理学(清水由紀編)2010

    • Author(s)
      伊藤恵子(分担執筆)
    • Total Pages
      163
    • Publisher
      金子書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Book] 発達の課題と障害2009

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Total Pages
      163
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Book] 発達の課題と障害 20092009

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Total Pages
      162
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Book] 発達の課題と障害2009

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Book] 『精神保健学』2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Book] 自閉症児の語用論的能力に関する実証的研究2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Publisher
      風間書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Book] 精神保健学2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Total Pages
      157
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Book] 自閉症児の語用論的能力に関する実証的研究2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Total Pages
      173
    • Publisher
      風間書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Book] 精神保健学2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Total Pages
      156
    • Publisher
      東京未来大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Book] Studies in Language Sciences 8, Tokyo : Kurosio

    • Author(s)
      Hirakawa, M., Oshima-Takane, Y. & Ito, K.
    • Publisher
      Case omission in early child Japanese. In S. Inagaki et.al.(Eds.)(in press)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 心理学研究からみえてきた自閉スペクトラム症の実像 ―だれもが「活きやすい」社会を目指して―2024

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      十文字学園女子大学 特別支援教育研究所 研究紀要

      Volume: 3 Pages: 33-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02387
  • [Journal Article] 自閉スペクトラム症特性における語用論的情報の活用:心情推測課題を用いた検討2023

    • Author(s)
      伊藤恵子・安田哲也・池田まさみ・小林春美・高田栄子
    • Journal Title

      発達心理学研究

      Volume: 34

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02387
  • [Journal Article] Utilization of Pragmatic Information in Autism Spectrum Disorder Traits: Examination Using an Emotion Guessing Task2023

    • Author(s)
      伊藤 恵子、安田 哲也、池田 まさみ、小林 春美、高田 栄子
    • Journal Title

      The Japanese Journal of Developmental Psychology

      Volume: 34 Issue: 2 Pages: 45-58

    • DOI

      10.11201/jjdp.34.45

    • ISSN
      0915-9029, 2187-9346
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03375, KAKENHI-PROJECT-21K02387, KAKENHI-PROJECT-23K02901
  • [Journal Article] 自閉症スペクトラム指数(Autism Spectrum Quotient:AQ)からみた 自閉スペクトラム症児者と定型発達児者との相違2022

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      十文字学園女子大学特別支援教育研究所研究紀要

      Volume: 1 Pages: 28-34

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02387
  • [Journal Article] Using Grice’s Maxim of Quantity to guide scalar inference without the scalar term “some”2021

    • Author(s)
      Yasuda Tetsuya、Ikeda Masami、Itoh Keiko、Masuda Sayako、Kobayashi, H.
    • Journal Title

      Conference handbook of the 22nd Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences

      Volume: - Pages: 1-4

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03375
  • [Journal Article] Using Grice’s Maxim of Quantity to guide scalar inference without the scalar term “some”2021

    • Author(s)
      Tetsuya Yasuda, Masami Ikeda, Keiko Itoh, Sayako Masuda and Harumi Kobayashi
    • Journal Title

      Conference handbook of the 22nd Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03375
  • [Journal Article] 発話意図推測からみた自閉スペクトラム症児の語用論的能力2020

    • Author(s)
      伊藤恵子・安田哲也・小林春美・高田栄子
    • Journal Title

      発達心理学研究

      Volume: ー

    • NAID

      40022332363

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Journal Article] 提示条件の相違による自閉スペクトラム症児の発話意図推測2018

    • Author(s)
      伊藤恵子、安田哲也、小林春美、高田栄子
    • Journal Title

      社会環境論究

      Volume: 10 Pages: 39-50

    • NAID

      40021616769

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04318
  • [Journal Article] 提示条件の相違による自閉スペクトラム症児の発話意図推測2018

    • Author(s)
      伊藤恵子、安田哲也、小林春美、高田栄子
    • Journal Title

      社会環境学会

      Volume: 10 Pages: 39-50

    • NAID

      40021616769

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04318
  • [Journal Article] 提示条件の相違による自閉スペクトラム症児の発話意図推測2018

    • Author(s)
      伊藤恵子,安田哲也,小林春美,高田栄子
    • Journal Title

      社会環境論究

      Volume: 10 Pages: 39-50

    • NAID

      40021616769

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Journal Article] 他者の意図理解が困難な子どものコミュニケーション2017

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      発達教育

      Volume: 36巻11号 Pages: 18-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Journal Article] 他者の意図理解が困難な子どもへの支援2017

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      発達教育

      Volume: 36巻12号 Pages: 18-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Journal Article] 他者の意図理解と言語獲得2017

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      発達教育

      Volume: 36巻10号 Pages: 18-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Journal Article] 自閉症スペクトラム障害児の動詞の項の省略と語彙化のパターンからみた語用論的能力2014

    • Author(s)
      伊藤恵子・大嶋百合子
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 52 Pages: 75-84

    • NAID

      130005110550

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Journal Article] 自閉症スペクトラム障害児の項の省略と語彙化のパターンからみた語用論的能力2014

    • Author(s)
      伊藤恵子, 大嶋百合子
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 52 Pages: 75-84

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Journal Article] Developmental Sentence Scoring for Japanese2013

    • Author(s)
      Susanne Miyata, Brian MacWhinney, Kiyoshi Otomo, Hidetosi Sirai, Yuriko Oshima-Takane, Makiko Hirakawa, Yasuhiro Shirai, Masatoshi Sugiura, andKeiko Itoh
    • Journal Title

      First Language

      Volume: 33巻 Issue: 2 Pages: 200-216

    • DOI

      10.1177/0142723713479436

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075, KAKENHI-PROJECT-23531279
  • [Journal Article] 言語情報と非言語情報の不一致場面における自閉症スペクトラム障害児の指示詞理解の特徴2012

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 50 Pages: 1-11

    • NAID

      130003376452

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Journal Article] 言語情報と非言語情報の不一致場面における自閉症スペクトラム障害児の指示詞理解の特徴2012

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 50巻 Pages: 1-11

    • NAID

      130003376452

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Journal Article] 社会性につまずきのある小学校低学年児童への支援の試み-小学校内でのソーシャルスキル・トレーニング実践-2011

    • Author(s)
      大橋 恵,坪井寿子,藤後悦子, 伊藤恵子,山極和佳,府川昭世
    • Journal Title

      東京未来大学研究紀要

      Volume: 4 Pages: 65-75

    • NAID

      110009577189

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Journal Article] 社会性につまずきのある小学校低学年児童への支援の試み-小学校内でのソーシャルスキル・トレーニング実践-2011

    • Author(s)
      大橋恵,坪井寿子,藤後悦子,伊藤恵子,山極和佳,府川昭世
    • Journal Title

      東京未来大学研究紀要 4

      Pages: 65-75

    • NAID

      110009577189

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Journal Article] 自閉症児の指示詞理解における非言語的手がかりの影響2009

    • Author(s)
      伊藤恵子,田中真理
    • Journal Title

      日本児童青年精神医学とその近接領域 50(1)

      Pages: 1-15

    • NAID

      10024834312

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Journal Article] 自閉症児の指示詞理解における非言語的手がかりの影響2009

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      児童青年精神医学とその近接領域 50巻1号

      Pages: 1-16

    • NAID

      10024834312

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Journal Article] 自閉症児の指示詞理解における非言語的手がかりの影響2009

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      日本児童青年精神医学とその近接領域 第50巻第1号

      Pages: 1-15

    • NAID

      10024834312

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Journal Article] 自閉症児の指示詞理解における非言語的手がかりの影響2009

    • Author(s)
      伊藤恵子, 田中真理
    • Journal Title

      児童青年精神医学とその近接領域 50

      Pages: 1-16

    • NAID

      10024834312

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 自閉症児の指示詞理解における非言語的手がかりの影響2009

    • Author(s)
      伊藤恵子・田中真理
    • Journal Title

      児童青年精神医学とその近接領域 50(1)

      Pages: 1-16

    • NAID

      10024834312

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] コーディネーショントレーニングが視知覚能力に及ぼす効果2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      臨床発達心理士実践研究 2

      Pages: 108-115

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] コーディネーショントレーニングが視知覚能力に及ぼす効果2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      臨床発達心理士実践研究 2

      Pages: 108-115

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Journal Article] コーディネーショントレーニングが視知覚能力に及ぼす効果2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      臨床発達心理士実践研究 2巻

      Pages: 108-115

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] コーディネーショントレーニングが視知覚能力に及ぼす効果2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      臨床発達心理士 実践研究 2

      Pages: 108-115

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Journal Article] アスペルガー障害と高機能自閉性障害における認知特徴の相違 -WISC-III知能検査結果からの検討-2007

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      言語聴覚研究 4巻・1号

      Pages: 48-55

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] アスペルガー障害と高機能自閉性障害における認知特徴の相違-WISC-III知能検査結果からの検討-2007

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      言語聴覚研究 4, 1

      Pages: 48-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 母の言語入力変化の個人差と子どもにおける動詞の項の省略と語彙化のパターン2007

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      Handbook of the 9th Annual Conference of the Japanese Society for Language Sciences.

      Pages: 51-54

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 高機能自閉性障害の子どもの言語理解における語用論的機能の特性 -指示詞コ・ソ・アの理解からの検討-2006

    • Author(s)
      伊藤恵子, 田中真理
    • Journal Title

      発達心理学研究 17巻・1号

      Pages: 74-85

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 高機能自閉性障害の子どもの言語理解における語用論的機能の特性-指示詞コ・ソ・アの理解からの検討-2006

    • Author(s)
      伊藤恵子・田中真理
    • Journal Title

      発達心理学研究 17, 1

      Pages: 78-85

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] アスペルガー障害の子どもの心理・教育アセスメント事例2006

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      茨城キリスト教大学カウンセリング研究所紀要 24号

      Pages: 25-39

    • NAID

      40015431875

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 自閉症児における指示詞コ・ソ・アの理解と他者視点取得能力および知的能力との関連2006

    • Author(s)
      伊藤恵子・田中真理
    • Journal Title

      東北大学大学院教育学研究科研究年報 54

      Pages: 339-352

    • NAID

      120000781908

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 指示詞コソアの表出からみた高機能自閉症児における語用諭的機能の特徴2006

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学 23巻

      Pages: 169-178

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 指示詞コソアの表出からみた高機能自閉症児における語用論的機能の特徴2006

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      コミュニケーション障害学 23

      Pages: 169-178

    • NAID

      10018722228

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] アスペルガー障害の子どもの心理・教育アセスメント事例2006

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      茨城キリスト教大学カウンセリング研究所紀要 24

      Pages: 25-39

    • NAID

      40015431875

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Journal Article] 言語情報と非言語情報の不一致場面における自閉症スペクトラム障害児の指示詞理解の特徴

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Journal Title

      特殊教育学研究

      Volume: 50(印刷中)

    • NAID

      130003376452

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Journal Article] Case omission in early child Japanese.

    • Author(s)
      HIRAKAWA, Makiko, OSHIMA-TAKANE, Yuriko& ITO, Keiko
    • Journal Title

      Studies in Language Sciences 8 8掲載確定

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Presentation] 一次・二次の信念課題を含む心の理論課題の開発2023

    • Author(s)
      小林春美、安田哲也、伊藤恵子、池田まさみ、高田栄子
    • Organizer
      日本発達心理学会第34回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03375
  • [Presentation] 一次・二次の信念課題を含む心の理論課題の開発2023

    • Author(s)
      小林春美・安田哲也・伊藤恵子・池田まさみ・高田栄子
    • Organizer
      日本発達心理学会第34回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02387
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症児と定型発達児の非字義的発話理解2022

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      第2回日本公認心理士学会学術集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02387
  • [Presentation] ASD者の表情認知:視線移動の動画を用いた検討2022

    • Author(s)
      池田まさみ・安田哲也・伊藤恵子・小林春美・高田栄子
    • Organizer
      日本発達心理学会第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02387
  • [Presentation] ASD者の表情認知:視線移動の動画を用いた検討2022

    • Author(s)
      池田まさみ、安田哲也、伊藤恵子、小林春美、高田栄子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第33回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K03375
  • [Presentation] Using Grice’s Maxim of Quantity to guide scalar inference without the scalar term “some”2021

    • Author(s)
      Tetsuya Yasuda , Masami Ikeda , Keiko Itoh , Sayako Masuda & Harumi Kobayashi
    • Organizer
      The 22nd Annual International Conference of the Japanese Society for Language Sciences
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02387
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム指数からみた話者の心情推測時の手がかり2020

    • Author(s)
      伊藤恵子・池田まさみ・安田哲也・ 高田栄子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム指数からみた自閉スペクトラム症者と定型発達者との相違2020

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理臨床学会 第39回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Presentation] 事例から学ぶ子どもの発達を促すかかわり2019

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      平成30年度 さいたま市 発達障害に関する講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症児のコミュニケーション-実証研究からみえてきた理解と支援-2019

    • Author(s)
      伊藤恵子,安田哲也,池田まさみ,高田栄子,小林春美
    • Organizer
      平成30年度 十文字学園女子大学公開講座
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Presentation] 話者の発話意図推測に関する語用論的情報の理解 ― 自閉スペクトラム症児者と定型発達児者との比較 ―2018

    • Author(s)
      伊藤恵子,安田哲也,池田まさみ,小林春美,高田栄子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症児における発話の間(ま)の解釈2018

    • Author(s)
      安田 哲也、伊藤 恵子、高田 栄子、小林 春美
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04318
  • [Presentation] 話し手の発話意図に関する語用論的情報の理解―自閉スペクトラム症児者と定型発達児者との比較―2018

    • Author(s)
      伊藤恵子、安田哲也、池田まさみ、小林春美、高田栄子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第56回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04318
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症児における発話の間(ま)の解釈2018

    • Author(s)
      安田哲也・伊藤恵子・高田栄子・小林春美
    • Organizer
      日本発達心理学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Presentation] 自閉スペクトラム症児の指示詞理解における非言語情報の影響(2) -定型発達者との比較を通して-2017

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理臨床学会第36回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Presentation] 提示条件の相違によるASD児の発話意図推測2017

    • Author(s)
      伊藤恵子・安田哲也・高田栄子・小林春美
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K04949
  • [Presentation] 提示条件の相違によるASD児の発話意図推測2017

    • Author(s)
      伊藤 恵子、安田 哲也、高田 栄子、小林 春美
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04318
  • [Presentation] 話し手の発話意図に関する非言語的情報の理解(3)2016

    • Author(s)
      安田哲也,伊藤恵子,三浦葵,高田栄子,小林春美
    • Organizer
      日本発達心理学会第27回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道 札幌市)
    • Year and Date
      2016-04-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Presentation] 発話意図推測に関する文脈的手がかりと言語的手がかりの理解2016

    • Author(s)
      安田哲也, 伊藤恵子, 高田栄子, 小林春美
    • Organizer
      日本認知科学会第32回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道札幌市)
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K04318
  • [Presentation] 話し手の発話意図に関する非言語的情報の理解(4)2016

    • Author(s)
      伊藤恵子,安田哲也,高田栄子,小林春美
    • Organizer
      日本特殊教育学会第54回大会
    • Place of Presentation
      新潟大学(新潟県 新潟市)
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Presentation] 発話意図推測に関する文脈的手がかりと言語的手がかりの理解2016

    • Author(s)
      安田哲也,伊藤恵子,高田栄子,小林春美
    • Organizer
      日本認知科学会第33回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道 札幌市)
    • Year and Date
      2016-09-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Presentation] 話し手の発話意図に関する非言語的情報の理解(1)-自閉スペクトラム症児の場合-2015

    • Author(s)
      伊藤恵子・安田哲也・高田 栄子・小林春美
    • Organizer
      日本発達心理学会第26回大会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都文京区)
    • Year and Date
      2015-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Presentation] 話し手の発話意図に関する非言語的情報の理解(2)-女子大学生の場合-2015

    • Author(s)
      安田哲也・伊藤恵子・富山奈保子・檜山愛・小林春美
    • Organizer
      日本発達心理学会第26回大会
    • Place of Presentation
      東京大学(東京都文京区)
    • Year and Date
      2015-03-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害(ASD)児の絵本理解(2)2014

    • Author(s)
      伊藤恵子,安田哲也,小林春美
    • Organizer
      日本発達心理学会第25回大会
    • Place of Presentation
      京都大学(京都)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害(ASD)児の絵本理解(2)2014

    • Author(s)
      伊藤恵子・安田哲也・小林春美
    • Organizer
      日本発達心理学会 第25回大会
    • Place of Presentation
      京都大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害児の非慣用的言語行動.2014

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学(高知県高知市)
    • Year and Date
      2014-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害児における動詞の項の省略と語彙化のパターン(2)2013

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理臨床学会第32回大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜(神奈川県)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 他者意図理解における非言語情報の役割-指示詞表出と理解からみた自閉症スペクトラム障害(ASD)児の場合-2013

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Year and Date
      2013-03-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 指示詞表出と理解からみた自閉症スペクトラム障害(ASD)児の場合2013

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第24回大会 (ラウンドテーブル)
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害児における動詞の項の省略と語彙化のパターン(2)2013

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理臨床学会 第32回大会
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25381320
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害をもつ児童における絵本内容の理解2013

    • Author(s)
      大郷 陽子 ・伊藤恵子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害をもつ児童における絵本内容の理解2013

    • Author(s)
      大郷陽子・伊藤恵子
    • Organizer
      日本発達心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Year and Date
      2013-03-15
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 指示詞表出と理解からみた自閉症スペクトラム障害(ASD)児のコミュニケーションの特徴と支援2012

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本機械学会IIP 分化会
    • Place of Presentation
      東京電機大学
    • Year and Date
      2012-09-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害児における動詞の項の省略と語彙化2012

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第50回大会
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害児における動詞の項の省略と語彙化2012

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第50回大会
    • Place of Presentation
      筑波大学
    • Year and Date
      2012-09-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] ASD 児の指示詞理解における非言語情報の影響2011

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第49回大会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2011-09-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] ASD児の指示詞理解における非言語情報の影響-定型発達児・者との比較を通して-2011

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第49回大会
    • Place of Presentation
      弘前大学
    • Year and Date
      2011-09-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 小学生への社会的スキルトレーニングの効果-小学校低学年に対する実践報告-2010

    • Author(s)
      大橋恵・坪井寿子・藤後悦子・山極和佳・府川昭世・伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理学会第74回大会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2010-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 指示詞コソアの理解における非言語的手がかりの影響(5)-自閉症児の場合-2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 発達障害児を対象とした集団における対人関係支援-自己理解・他者理解の深まりを求めて-2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理臨床学会第29回秋季大会自主シンポジウム
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2010-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] アスペルガー障害児における動詞の項の省略と語彙化のパターン2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本コミュニケーション障害学会第36回学術講演会
    • Place of Presentation
      姫路市市民会館
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 指示詞コソアの理解における非言語的手がかりの影響(5)-自閉症児の場合-2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎県,長崎市
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 視線方向と指さしの統合的利用:定型発達児と自閉症児の比較2010

    • Author(s)
      安田哲也, 小林春美, 伊藤恵子, 高田栄子
    • Organizer
      日本認知科学会第27回大会(JCSS 2010)
    • Place of Presentation
      兵庫県, 神戸市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 特別支援対象児に対する教育効果の多面的検討-個別支援を行った一事例をとおして-2010

    • Author(s)
      山極和佳・伊藤恵子・坪井寿子・藤後悦子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 発達障害児を対象とした集団における対人関係支援-自己理解・他者理解の深まりを求めて-2010

    • Author(s)
      伊藤恵子(自主シンポジウム話題提供者)
    • Organizer
      日本心理臨床学会第29回秋季大会
    • Place of Presentation
      東北大学
    • Year and Date
      2010-09-03
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 小学生への社会的スキルトレーニングの効果-小学校低学年に対する実践報告-2010

    • Author(s)
      大橋恵,伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理学会第74回大会
    • Place of Presentation
      大阪大学(大阪府)
    • Year and Date
      2010-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 特別支援対象児に対する教育効果の多面的検討-個別支援を行った一事例をとおして-2010

    • Author(s)
      山極和佳,伊藤恵子,坪井寿子,藤後悦子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学(長崎県)
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 指示詞コソアの理解における非言語的手がかりの影響(5)-自閉症児の場合-2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第48回大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 視線方向と指さしの統合的利用:定型発達児と自閉症児の比較2010

    • Author(s)
      安田哲也,小林春美,伊藤恵子,高田栄子
    • Organizer
      日本認知科学会第27回大会(査読有)
    • Place of Presentation
      神戸大学(兵庫県)
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 視線方向と指さしの統合的利用:定型発達児と自閉症児の比較2010

    • Author(s)
      安田哲也,小林春美,伊藤恵子,高田栄子
    • Organizer
      日本認知科学会第27回大会
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2010-09-19
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] アスペルガー障害児における動詞の項の省略と語彙化のパターン2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      第36回日本コミュニケーション障害学会
    • Place of Presentation
      兵庫県,姫路市
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] アスペルガー障害児における動詞の項の省略と語彙化のパターン2010

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本コミュニケーション障害学会第36回学術講演会
    • Place of Presentation
      姫路市市民会館(兵庫県)
    • Year and Date
      2010-05-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 小学生への社会的スキルトレーニングの効果2010

    • Author(s)
      大橋 恵・坪井寿子・藤後悦子・山極和佳・府川昭世・伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理学会第74回大会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2010-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 指示詞コ・ソ・アの理解における非言語的手がかりの影響(3)2009

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理臨床学会第27回大会
    • Place of Presentation
      筑波, 茨城県
    • Year and Date
      2009-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 指示詞コ・ソ・アの理解における非言語的手がかりの影響(4)-自閉症児の場合-2009

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第47回大会
    • Place of Presentation
      宇都宮大学(栃木県)
    • Year and Date
      2009-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 指示詞コ・ソ・アの理解における非言語的手がかりの影響(3)2008

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本心理臨床学会第27回大会
    • Place of Presentation
      筑波大学(茨城県)
    • Year and Date
      2008-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] コーディネーショントレーニングが児童の発達に及ぼす影響(1)2008

    • Author(s)
      山極和佳,大橋恵,伊藤恵子,益井洋子,竹内貞一
    • Organizer
      日本心理学会第72回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道)
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] コーディネーショントレーニングが児童の発達に及ぼす影響(3)2008

    • Author(s)
      藤後悦子,伊藤恵子,益井洋子,山極和佳,大橋恵,竹内貞一
    • Organizer
      日本心理学会第72回大会
    • Place of Presentation
      北海道大学(北海道)
    • Year and Date
      2008-09-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20500241
  • [Presentation] 自閉症児の指示詞理解と話者の視線との関連2007

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      コミュニケーション障害学会第33回大会
    • Place of Presentation
      日本
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Presentation] 表出言語からみたアスペルガー障害児の対人志向性2007

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第45回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Presentation] 自閉症児の指示詞理解と話者の視線との関連2007

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本コミュニケーション障害学会第33回大会
    • Place of Presentation
      横浜
    • Year and Date
      2007-06-23
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Presentation] 母の言語入力変化の個人差と子どもにおける動詞の項の省略と語彙化のパターン2007

    • Author(s)
      伊藤恵子・大島百合子・加山裕子・平川眞規子
    • Organizer
      The 9^<th> Annual International Conference of the Japanese Society of Language Sciences.(51-54)
    • Place of Presentation
      JSLS2007 Handbook
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Presentation] 母の言語入力変化の個人差と子どもにおける動詞の項の省略と語彙化のパターン2007

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      言語科学会 第9回年次国際大会
    • Place of Presentation
      仙台
    • Year and Date
      2007-07-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Presentation] 2006. Case markers 'ga' vs. 'o' in child Japanese2006

    • Author(s)
      Hirakawa, M. , Oshima-Takane, Y. & Ito K
    • Organizer
      The 8^<th> Annual International Conference of the Japanese Society of Language Sciences(121-126)
    • Place of Presentation
      JSLS2006 Handbook
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18330141
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害児における動詞の項の省略と語彙化

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会 第50回大会
    • Place of Presentation
      つくば国際会議場 エポカル
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 指示詞表出と理解からみた自閉症スペクトラム障害(ASD)児のコミュニケーションの特徴と支援

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本機械学会 IIP分化会
    • Place of Presentation
      東京電機大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 指示詞表出と理解からみた自閉症スペクトラム障害(ASD)児のコミュニケーションの特徴と支援

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      第4回 機械知能化に関する学際領域研究会
    • Place of Presentation
      東京電機大学
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害をもつ児童における絵本内容の理解

    • Author(s)
      大郷 陽子 ・伊藤恵子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第24回大会
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • [Presentation] 話し手の発話意図に関する非言語的情報の理解(1)-自閉スペクトラム症児の場合-

    • Author(s)
      伊藤恵子, 安田哲也, 高田 栄子, 小林春美
    • Organizer
      日本発達心理学会第26回大会
    • Place of Presentation
      東京大学 (東京都文京区)
    • Year and Date
      2015-03-20 – 2015-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 話し手の発話意図に関する非言語的情報の理解(2)-女子大学生の場合-

    • Author(s)
      安田哲也, 伊藤恵子, 富山奈保子, 檜山愛, 小林春美
    • Organizer
      日本発達心理学会第26回大会
    • Place of Presentation
      東京大学 (東京都文京区)
    • Year and Date
      2015-03-20 – 2015-03-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 自閉症スペクトラム障害児の非慣用的言語行動

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第52回大会
    • Place of Presentation
      高知大学 (高知県高知市)
    • Year and Date
      2014-09-20 – 2014-09-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24530793
  • [Presentation] 他者意図理解における非言語情報の役割

    • Author(s)
      伊藤恵子
    • Organizer
      日本発達心理学会 第24回大会((ラウンドテーブル話題提供者・ファシリテーター)
    • Place of Presentation
      明治学院大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22531075
  • 1.  KOBAYASHI Haru (60333530)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 16 results
  • 2.  安田 哲也 (90727413)
    # of Collaborated Projects: 4 results
    # of Collaborated Products: 20 results
  • 3.  HIRAKAWA Makiko (60275807)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 4.  高田 栄子 (20236227)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 5.  池田 まさみ (00334566)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 6.  MIYATA Susanne (40239413)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  OSHIMA Yuriko (50326980)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  大伴 潔 (30213789)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  白井 英俊 (10134462)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  杉浦 正利 (80216308)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 11.  増田 早哉子 (90415365)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 12.  MACWHINNEY Brian
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 13.  OSHIMA-TAKANE Yuriko
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 14.  SHIRAI Yasuhiro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 15.  村木 恭子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 16.  西澤 弘行
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 17.  辰巳 朝子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 18.  椿田 ジェシカ
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 19.  大郷 陽子
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi