• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yamamoto Hikaru  山本 晶

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

YAMAMOTO Hikaru  山本 晶

Less
Researcher Number 80376574
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 慶應義塾大学, 商学部(三田), 教授
2018 – 2020: 慶應義塾大学, 経営管理研究科(日吉), 准教授
2016: 慶應義塾大学, 経営管理研究科(日吉), 准教授
2015: 慶應義塾大学, 経営管理研究科, 准教授
2014: 慶應義塾大学, その他の研究科, 准教授 … More
2014: 慶應義塾大学, 経営管理研究科(日吉), 准教授
2014: 慶應義塾大学, 大学院経営管理研究科, 准教授
2013: 慶応大学, 経営管理研究科, 准教授
2008 – 2013: Seikei University, 経済学部, 准教授
2005 – 2007: 成蹊大学, 経済学部, 講師 Less
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Commerce / Basic Section 07090:Commerce-related
Except Principal Investigator
Design science
Keywords
Principal Investigator
クチコミ / マーケティング / 消費者行動 / ソーシャルメディア / シェアリング・エコノミー / C2C / C2C取引 / 二次流通市場 / C2Cインタラクション / オンライン・プラットフォーム … More / 顧客価値 / 自発的参加行動 / エンゲージメント行動 / 知覚認知率 / エンゲージメント / 広告 / インフルエンサー / 最適情報格差 / 社会ネットワーク / 対人影響 / ブログ / SNS / クチコミの価値 / 社会ネットワーク分析 / 購買意思決定支援 / コミュニティ / 消費者間相互作用 … More
Except Principal Investigator
意識や行動の変化 / トリガ / 行動デザイン / デザイン / 仕掛学 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (86 results)
  • Co-Researchers

    (1 People)
  •  消費者の持続可能な処分行動に関する研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山本 晶
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  Research on economic interaction among consumersPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yamamoto Hikaru
    • Project Period (FY)
      2018 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07090:Commerce-related
    • Research Institution
      Keio University
  •  Understanding customer engagement behaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAMOTO Hikaru
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Keio University
  •  Influence Diffusion in Real World

    • Principal Investigator
      MATSUMURA NAOHIRO
    • Project Period (FY)
      2012 – 2014
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Design science
    • Research Institution
      Osaka University
  •  Monetary value of word-of-mouthPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAMOTO Hikaru
    • Project Period (FY)
      2011 – 2013
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Seikei University
  •  The impact of personal influence on consumer purchase behaviorPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      YAMAMOTO Hikaru
    • Project Period (FY)
      2008 – 2010
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Seikei University
  •  消費者ネットワークを用いた購買意思決定支援ツールについての研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      山本 晶
    • Project Period (FY)
      2005 – 2007
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Commerce
    • Research Institution
      Seikei University

All 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 『1からのデジタル・マーケティング』山本晶「第3章 デジタル社会のビジネスモデル―メルカリ」2019

    • Author(s)
      西川 英彦、澁谷 覚、山本 晶、石田大典、本條晴一郞、石井裕明、奥瀬喜之、横山 斉理、水越康介、外川 拓、浦野寛子、大竹光寿、遊橋裕泰、依田 祐一
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      中央経済社
    • ISBN
      4502289914
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Book] 「ウェブ・マーケティング」青木幸弘(編)『ケースに学ぶ マーケティング』2015

    • Author(s)
      山本 晶
    • Total Pages
      294
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Book] 「消費者の自発的参加行動を促すメカニズムに関する考察」上田泰編著 『従業員と顧客の自発的貢献行動』2015

    • Author(s)
      山本 晶
    • Total Pages
      208
    • Publisher
      多賀出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Book] キーパーソン・マーケティング: なぜ、あの人のクチコミは影響力があるのか2014

    • Author(s)
      山本晶
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      東洋経済新報社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Book] Measuring Brand Community Strength(Handbook of Research on Methods and Techniques for Studying Virtual Communities: Paradigms and Phenomena)(Daniel, B.K.ed.)2011

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsuo, Yutaka
    • Total Pages
      900
    • Publisher
      Information Science Publishing
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Book] "Measuring Brand Community Strength," in Daniel, B.K.ed.Handbook of Research on Methods and Techniques for Studying Virtual Communities : Paradigms and Phenomena2011

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsuo, Yutaka
    • Total Pages
      900
    • Publisher
      Information Science Publishing
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Book] Webマーケティングの科学-リサーチとネットワーク-(井上哲浩編著)2007

    • Author(s)
      山本晶, 阿部誠
    • Total Pages
      243
    • Publisher
      千倉書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Book] リサーチ・マインド経営学研究法(藤本隆宏, 新宅純二郎, 粕谷誠, 高橋伸夫, 阿部誠著)2005

    • Author(s)
      山本晶
    • Total Pages
      318
    • Publisher
      有斐閣
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Book] コア・テキスト マーケティング

    • Author(s)
      山本 晶
    • Total Pages
      256
    • Publisher
      新世社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] 二次流通市場が一次流通市場における購買に及ぼす影響2020

    • Author(s)
      山本 晶
    • Journal Title

      マーケティングジャーナル

      Volume: 40 Issue: 2 Pages: 29-41

    • DOI

      10.7222/marketing.2020.046

    • NAID

      130007911394

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Journal Article] デジタルメディア環境下のC2Cインタラクション―研究動向の概観と展望2019

    • Author(s)
      水野 誠, 大西 浩志, 澁谷 覚, 山本 晶
    • Journal Title

      マーケティングサイエンス

      Volume: 26(1) Pages: 7-39

    • NAID

      130007691320

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Journal Article] Angels or Demons? Classifying Desirable Heavy Users and Undesirable Power Sellers in Online C2C Marketplace2019

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Sugiyama, Nina, Toriumi, Fujio, Kashida, Hikaru and Yamaguchi, Takuma
    • Journal Title

      Journal of Computational Social Science

      Volume: - Issue: 2 Pages: 1-15

    • DOI

      10.1007/s42001-019-00050-y

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Journal Article] フリマアプリが変える消費者行動2018

    • Author(s)
      山本 晶
    • Journal Title

      三田評論

      Volume: 1228 Pages: 64-65

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Journal Article] Angels or Demons? Classifying Desirable Heavy Users and Undesirable Power Sellers in Online C2C Marketplace2018

    • Author(s)
      Yamamoto Hikaru、Sugiyama Nina、Toriumi Fujio、Kashida Hikaru、Yamaguchi Takuma
    • Journal Title

      SSRN Electronic Journal

      Volume: -

    • DOI

      10.2139/ssrn.3154943

    • Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Journal Article] 顧客のエンゲージメント価値の測定2017

    • Author(s)
      山本 晶・松村真宏
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 36(4) Pages: 2-19

    • NAID

      130007809365

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Journal Article] Enhancing Engagement Behavior Using Shikake2014

    • Author(s)
      Hikaru Yamamoto
    • Journal Title

      AI & SOCIETY

      Volume: na Issue: 4 Pages: 519-525

    • DOI

      10.1007/s00146-014-0554-7

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Journal Article] The Popularity of Online Contents2014

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru and Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc. 2014 Global Marketing Conference at Singapore

      Volume: na Pages: 1059-1071

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Journal Article] インターネット上の行動履歴データとインフルエンサー2014

    • Author(s)
      山本 晶
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 34(2) Pages: 34-46

    • NAID

      130007852868

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Journal Article] マーケティングと仕掛学2013

    • Author(s)
      山本晶
    • Journal Title

      人工知能学会誌

      Volume: 28(4) Pages: 601-606

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] Shikakeology and Marketing2013

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru
    • Journal Title

      Proc. AAAI 2013 Spring Symposium on Shikakeology : Designing Triggers for Behavior Change

      Pages: 101-106

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] ビッグデータでマーケティング手法は変化するのか2013

    • Author(s)
      山本 晶
    • Journal Title

      季刊 企業経営

      Volume: 123 Pages: 8-11

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] The Effect of Earned and Paid Media on Customer Acquisition2012

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru and Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc. 2012 Global Marketing Conference at Seoul

      Pages: 1034-1052

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] 経営を読み解くキーワード ソーシャルメディア2012

    • Author(s)
      山本晶
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 60(1) Pages: 90-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] ソーシャルメディア時代におけるクチコミ行動とインフルエンサー2012

    • Author(s)
      山本晶
    • Journal Title

      マーケティング・リサーチャー

      Volume: 33(117) Pages: 32-37

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] The Effect of Earned and Paid Media on Customer Acquisition2012

    • Author(s)
      Hikaru Yamamoto, Naohiro Matsumura
    • Journal Title

      Proc. 2012 Global Marketing Conference at Seoul

      Volume: - Pages: 1034-1052

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] 経営を読み解くキーワード ソーシャルメディア2012

    • Author(s)
      山本晶
    • Journal Title

      一橋ビジネスレビュー

      Volume: 60(1) Pages: 90-91

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] The Effect of Earned and Paid Media on Customer Acquisition2012

    • Author(s)
      Hikaru Yamamoto, Naohiro Matsumura
    • Journal Title

      Proc. 2012 Global Marketing Conference

      Volume: n/a

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24603011
  • [Journal Article] 知覚認知率がクチコミ受信意向に与える影響2011

    • Author(s)
      山本晶・西田悟史・森岡慎司・山川茂孝
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス

      Volume: 19(1) Pages: 73-89

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] The Effect of Relational Context on Personal Influence2011

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru and Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc. Workshop on Social Behavioral Analysis and Behavioral Change (SBABC2011), The Third IEEE International Conference on Social Computing (SocialCom2011)

      Pages: 1480-1485

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] The Effect of Relational Context on Personal Influence2011

    • Author(s)
      Yamamoto,Hikaru and Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc. Workshop on Social Behavioral Analysis and Behavioral Change (SBABC2011), The Third IEEE International Conference on Social Computing (SocialCom2011)

      Volume: なし Pages: 1480-1485

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] Marketing Ecosystem: The Dynamics of Twitter, TV Advertising, and Customer Acquisition2011

    • Author(s)
      Yamamoto,Hikaru and Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc. 3rd Workshop Social Mobile Web (SMW 2011), In conjunction with ICWSM 2011

      Volume: なし Pages: 45-52

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] ブログ空間におけるインフルエンサーおよび消費者インサイトの発見2011

    • Author(s)
      松村真宏・山本晶
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル

      Volume: 30(3) Pages: 82-94

    • NAID

      130007994875

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] ブログ空間におけるインフルエンサーおよび消費者インサイトの発見2011

    • Author(s)
      松村真宏・山本晶
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル 30(3)

      Pages: 82-94

    • NAID

      130007994875

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] 知覚認知率がクチコミ受信意向と購買に与える影響2011

    • Author(s)
      山本晶・西田悟史・森岡慎司・山川茂孝
    • Journal Title

      マーケティング・サイエンス

      Volume: 19(1) Pages: 73-89

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] Marketing Ecosystem : The Dynamics of Twitter, TV Advertising, and Customer Acquisition2011

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru and Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc. 3rd Workshop Social Mobile Web (SMW 2011), In conjunction with ICWSM 2011

      Pages: 45-52

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Journal Article] Monetary Value of Customer Networks in Mobile Social Networking Services2010

    • Author(s)
      Matsumura, Naohiro, Yamamoto, Hikaru
    • Journal Title

      Proc.International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM2010)

      Pages: 287-290

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] Monetary Value of Customer Networks in Mobile Social Networking Services2010

    • Author(s)
      Matsumura, Naohiro, Yamamoto, Hikaru
    • Journal Title

      Proc.International Conference on Weblogs and Social Media

      Pages: 287-290

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] Webマーケティング2009

    • Author(s)
      山本晶
    • Journal Title

      人工知能学会誌 24(4)

      Pages: 486-493

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] Community Gravity : Neasuring Bidirectional Effects by Trust and Rating on Online Social Networks2009

    • Author(s)
      Matsuo, Yutaka, Yamamoto, Hikaru
    • Journal Title

      Proc. 18th International World Wide Web Conference (WWW2009)

      Pages: 751-760

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] Optimal Heterophily for Word-of-Mouth Diffusion2009

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc. International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM2009)

      Pages: 350-353

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] The Power of Grassroots Influentials2009

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc. International Symposium on Social Intelligence and Networking (SIN-09)

      Pages: 456-462

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] Community Gravity : Measuring Bidirectional Effects by Trust and Rating on Online Social Networks2009

    • Author(s)
      Matsuo, Yutaka, Yamamoto, Hikaru
    • Journal Title

      Proc.18th International World Wide Web Conference (WWW2009)

      Pages: 751-760

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] Optimal Heterophily for Word-of-Mouth Diffusion2009

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc.International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM2009)

      Pages: 350-353

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] The Power of Grassroots Influentials2009

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsumura, Naohiro
    • Journal Title

      Proc.International Symposium on Social Intelligence and Networking (SIN-09)

      Pages: 456-462

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] インフルエンサーの発見とクチコミの効果〜AIDEESモデルの実証分析〜2008

    • Author(s)
      山本晶・片平秀貴
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル 28(1)

      Pages: 4-18

    • NAID

      130008047960

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] Finding Influencers and Consumer Insights in the Blogosphere2008

    • Author(s)
      Matsumura, Naohiro・Yamamoto, Hikaru・Daisuke, Tomozawa
    • Journal Title

      Proc. International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM)

      Pages: 76-83

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Journal Article] インフルエンサーの発見とクチコミの効果~AIDEESモデルの実証分析~2008

    • Author(s)
      山本晶・片平秀貴
    • Journal Title

      季刊マーケティングジャーナル 28(1)

      Pages: 4-18

    • NAID

      130008047960

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Journal Article] クチコミのキーパーソンとその発見方法2007

    • Author(s)
      山本晶
    • Journal Title

      マーケティング・ジャーナル 27(3)

      Pages: 125-131

    • NAID

      130008054081

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Journal Article] Diffusion of Recommendation through a Trust Network2007

    • Author(s)
      Yutaka Matsuo, Hikaru Yamamoto
    • Journal Title

      Proc. International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM)

      Pages: 287-288

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Journal Article] 顧客間インタラクションがサイト・ロイヤルティに与える影響-インターネット視聴率データの分析-2006

    • Author(s)
      山本晶
    • Journal Title

      消費者行動研究 12(1)・(2)

      Pages: 23-36

    • NAID

      130003642374

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Journal Article] 発信する顧客は優良顧客か?-サイトの訪問動機とオンライン・ショップの購買履歴データの分析-2005

    • Author(s)
      山本晶
    • Journal Title

      消費者行動研究 11(1)・(2)

      Pages: 35-49

    • NAID

      130003441669

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Presentation] インフォデミックとは何か―コロナ禍において人々はどのように情報を収集し、消費を変えたのか2020

    • Author(s)
      山本晶, 平野正雄
    • Organizer
      日本ビジネスモデル学会第 23回 イブニング・セッション
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Presentation] 売ることを前提に買う人々:一時的所有と余剰資源の売却行動についての一考察2020

    • Author(s)
      山本 晶
    • Organizer
      第61回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Presentation] ソーシャルメディア・データを活用したブランド・リレーションシップの測定2019

    • Author(s)
      山本 晶, 根本 陽平
    • Organizer
      日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス2019
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Presentation] Where And Why Do You Search Online? Empirical Analysis On Online Search Intent2019

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Kakihara, Masao
    • Organizer
      2019 INFORMS Marketing Science Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Presentation] オンライン上の検索行動の多様化に関する研究2018

    • Author(s)
      山本 晶・柿原正郎
    • Organizer
      第57回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Presentation] デジタルマーケティングと消費者行動の現在・過去・未来2018

    • Author(s)
      上間 裕二・高橋 勝也・山本 晶
    • Organizer
      第56回消費者行動研究コンファレンス
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Presentation] フリマアプリにおける不正ユーザーの特定2018

    • Author(s)
      山本晶、杉山 仁奈、鳥海不二夫、樫田光、山口 拓真
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第104回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K01888
  • [Presentation] Examining the social values of loyal customers2016

    • Author(s)
      Matsumura, Naohiro, Yamamoto, Hikaru
    • Organizer
      2016 Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Shanghai, China
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Presentation] 縦断的データを用いたオンライン・オフラインの広告効果測定モデル2016

    • Author(s)
      山本 晶・西田悟史・ 森岡慎司
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第100回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪大学、大阪府大阪市
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Presentation] ソーシャルメディアにおける顧客の金銭的価値、クチコミ価値、影響価値2015

    • Author(s)
      松村真宏・山本 晶
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第98回研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール(東京)
    • Year and Date
      2015-12-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Presentation] Measuring the Value of Customer Engagement in Mobile Social Networking Services2015

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsumura, Naohiro
    • Organizer
      2015 Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Baltimore Marriott Waterfront Hotel(ボルチモア、米国)
    • Year and Date
      2015-06-19
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Presentation] 食の行動デザイン2014

    • Author(s)
      山本 晶
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第95回研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2014-06-22
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Presentation] キーパーソン・マーケティング2014

    • Author(s)
      山本 晶
    • Organizer
      第48回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      和歌山大学
    • Year and Date
      2014-06-14
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380572
  • [Presentation] 消費者の自発的参加行動を促すメカニズムに関する考察2013

    • Author(s)
      山本 晶
    • Organizer
      第46回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      名古屋市立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Presentation] 消費者の自発的参加行動を促すメカニズムに関する考察2013

    • Author(s)
      山本晶
    • Organizer
      第46回消費者行動研究コンファレンス
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Presentation] ソーシャルメディア上のエンゲージメント価値の測定2012

    • Author(s)
      山本 晶・松村真宏
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第91回研究大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Presentation] ソーシャルメディア上のエンゲージメント価値の測定2012

    • Author(s)
      山本晶・松村真宏
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第91回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Presentation] マーケティング・エコシステム―広告、ソーシャルメディアと顧客獲得のダイナミクス―2011

    • Author(s)
      山本晶・松村真宏
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第89回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23730408
  • [Presentation] Measuring the Value of Customer in Mobile Social Networking Service2010

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsumura, Naohiro
    • Organizer
      2010 INFORMS Marketing Science Conference
    • Place of Presentation
      Koln
    • Year and Date
      2010-06-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] モバイルSNSにおけるクチコミネットワークの価値2010

    • Author(s)
      松村真宏・山本晶
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第87回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] 消費者ネットワークを利用したレコメンデーション・エージェント2009

    • Author(s)
      山本晶
    • Organizer
      日本商業学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] 消費者ネヅトワークを利用したレコメンデーション・エージェント2009

    • Author(s)
      山本晶
    • Organizer
      日本商業学会第59回全国大会
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] クチコミ・マーケティングの実践に向けて2009

    • Author(s)
      山本晶
    • Organizer
      第5回ネットワーク生態学シンポジウム
    • Place of Presentation
      沖縄国際大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] メジャー感に関する考察:クチコミ伝播における新しいドライバー2009

    • Author(s)
      山本晶・西田悟史・森岡慎司・山川茂孝
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第86回研究大会
    • Place of Presentation
      電通
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] "メジャー感"に関する考察:クチコミ伝播における新しいドライバー2009

    • Author(s)
      山本晶・西田悟史・森岡慎司・山川茂孝
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第86回研究大会
    • Place of Presentation
      電通
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] Optimal Heterophily and the Impact of Word-of-mouth2008

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Nishida, Satoshi, Morioka, Shinji, and Yamakawa, Shigetaka
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2008
    • Place of Presentation
      Vancouver
    • Year and Date
      2008-06-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] IDMによる広告キーワード戦略2008

    • Author(s)
      松村真宏・山本晶
    • Organizer
      日本行動計量学会第36回大会
    • Place of Presentation
      成蹊大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] ブログにおけるインフルエンサーと最適情報格差2008

    • Author(s)
      松村真宏・山本晶
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第84回研究大会
    • Place of Presentation
      電通
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] プログにおけるインフルエンサーと最適情報格差2008

    • Author(s)
      松村真宏・山本晶
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第84回研究大会
    • Place of Presentation
      電通
    • Year and Date
      2008-11-30
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] Optimal Heterophily and the Impact of Word-of-mouth2008

    • Author(s)
      山本晶・西田悟史・森岡慎司・山川茂孝
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第83回研究大会
    • Place of Presentation
      大阪府立大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] An Empirical Analysis of Diffusion through Trust Nework2007

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru・Yutaka, Matsuo
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2007,
    • Place of Presentation
      Singapore
    • Year and Date
      2007-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Presentation] インフルエンサーの発見とクチコミの効果2007

    • Author(s)
      山本晶
    • Organizer
      日本商業学会第57回全国大会
    • Place of Presentation
      甲南大学
    • Year and Date
      2007-05-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17730258
  • [Presentation] ソーシャルメディア上のエンゲージメント価値の測定

    • Author(s)
      山本晶,松村真宏
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第91回研究大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24603011
  • [Presentation] Optimal Heterophily and the Impact of Word-of-mouth

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Nishida, Satoshi, Morioka, Shinji, Yamakawa, Shigetaka
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2008
    • Place of Presentation
      Vancouver.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • [Presentation] Measuring the Value of Customer in Mobile Social Networking Service

    • Author(s)
      Yamamoto, Hikaru, Matsumura, Naohiro
    • Organizer
      INFORMS Marketing Science Conference 2010
    • Place of Presentation
      Koln.
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20730284
  • 1.  MATSUMURA NAOHIRO (10379159)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 7 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi