• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Sonobe Yasushi  薗部 靖史

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Yasushi Sonobe  薗部 靖史

Less
Researcher Number 80456285
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 東洋大学, 社会学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2019 – 2024: 東洋大学, 社会学部, 教授
2017 – 2018: 東洋大学, 社会学部, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 07080:Business administration-related
Except Principal Investigator
Management
Keywords
Principal Investigator
企業の芸術支援 / 空間メディア / 国際調査 / コミュニケーション効果 / 組織アイデンティティ / 組織外効果 / 組織内効果 / 組織論の複合戦略モデル / アート・イベント / ステークホルダー … More / アートイベント / 芸術組織 / パブリックリレーションズ / 関与 / メディア / 態度 / 知覚プレステージ / 企業ブランド / 相互波及効果 / プレステージ / 運営主体 / 相互作用 / アートプレイス / 芸術支援 / スポンサーシップ / パブリック・リレーションズ … More
Except Principal Investigator
消費者行動 / 鑑賞者 / 芸術のマーケティング / 芸術文化組織 / アンバサダー / コミットメント / 関与 / 企業ブランド / スポンサーシップ / 鑑賞者行動 / CSR / 芸術の消費者 / アート・マネジメント / 社会貢献 / 芸術支援 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (26 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  International research on the function of corporate-supported spatial media to share organizational identityPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      薗部 靖史
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Toyo University
  •  Research on building internal and external relationships through corporate arts supportPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yasushi Sonobe
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 07080:Business administration-related
    • Research Institution
      Toyo University
  •  A Study on How Art Organizations Build Relationship Building with Audience and Support Companies

    • Principal Investigator
      Kawakita Makiko
    • Project Period (FY)
      2017 – 2019
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Management
    • Research Institution
      Nanzan University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] アートプレイスとパブリック・リレーションズ2022

    • Author(s)
      川北 眞紀子、薗部 靖史
    • Total Pages
      282
    • Publisher
      有斐閣
    • ISBN
      9784641166059
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Journal Article] コーポレート・コミュニケーションにおけるアートプレイスの活用2023

    • Author(s)
      薗部靖史
    • Journal Title

      日経広告研究所報

      Volume: 328 Pages: 44-44

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Journal Article] Art Place as Media:2023

    • Author(s)
      Kawakita Makiko、Sonobe Yasushi
    • Journal Title

      Japan Marketing Journal

      Volume: 42 Issue: 4 Pages: 27-38

    • DOI

      10.7222/marketing.2023.019

    • ISSN
      0389-7265, 2188-1669
    • Year and Date
      2023-03-31
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Journal Article] Building Public Relations through an Art Place: A Case Study of Benesse Art Site Naoshima2021

    • Author(s)
      Kawakita, Makiko, Sonobe, Yasushi
    • Journal Title

      Japan Forum of Business and Society Annals

      Volume: (10) Pages: 31-40

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Journal Article] The Prestige Effects of Sponsorship on Attitudes toward Corporate Brands and Art Events2020

    • Author(s)
      Sonobe, Yasushi and Kawakita, Makiko
    • Journal Title

      企業と社会フォーラム学会誌【企業と社会シリーズ9】千倉書房

      Volume: 9

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03903
  • [Journal Article] The Prestige Effects of Sponsorship on Attitudes toward Corporate Brands and Art Events2020

    • Author(s)
      Sonobe, Yasushi, Kawakita, Makiko
    • Journal Title

      企業と社会フォーラム学術誌(Japan Forum of Business and Society Annals)

      Volume: 9 Pages: 42-58

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Journal Article] 芸術文化施設の参加型広報プログラムに関する定量調査 ――ボランティア動機がコミットメントに与える影響――2019

    • Author(s)
      川北眞紀子・薗部靖史
    • Journal Title

      広報研究

      Volume: 第23号 Pages: 67-79

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03903
  • [Presentation] 芸術支援におけるブランドと空間メディアの相互波及効果:知覚プレステージの近接性による調整2024

    • Author(s)
      薗部靖史
    • Organizer
      第14回 アジア・マーケティング研究報告会「芸術支援と企業イメージ」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] Mutual Spillover Effects between the Brand and the Spatial Media in Arts Support: The Adjustability of Perceived Prestige Proximity2024

    • Author(s)
      Sonobe, Yasushi, Kawakita, Makiko
    • Organizer
      27th Annual International Public Relations Research Conference
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] 書籍『アートプレイスとパブリック・リレーションズ ― 芸術支援から何を得るのか』(2022年・有斐閣)を編集者・著者が語る2023

    • Author(s)
      四竈佑介, 川北眞紀子, 薗部靖史
    • Organizer
      第172回マーケティングサロン(春のリサプロ祭り・オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] The Impact of Art Sponsorship on Consumer Attitudes: Measuring Mutual Spillover Effects with Perceived Prestige and Involvement2023

    • Author(s)
      Sonobe, Yasushi, Kawakita, Makiko
    • Organizer
      26th International Public Relations Research Conference (DoubleTree by Hilton Hotel Orlando Downtown)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] How Are Art Places Used for Communication?: Multiple Case Studies of Corporate Support in Japan2023

    • Author(s)
      Kawakita, Makiko, Sonobe, Yasushi
    • Organizer
      EUPRERA 24th Annual Congress (Charles University Prague)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] 企業の芸術支援によるプレステージの相互波及効果2023

    • Author(s)
      薗部靖史, 川北眞紀子
    • Organizer
      第7回<アート・イン・ビジネス研究報告会>(オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] 企業の芸術支援の役割:アートプレイスにおける経験の共有2023

    • Author(s)
      川北眞紀子, 薗部靖史
    • Organizer
      第96回 日本社会学会大会(立正大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] パブリック・リレーションズの視座からみたアートプレイス2022

    • Author(s)
      川北眞規子,薗部靖史
    • Organizer
      日本広報学会 第28回研究発表全国大会(東日本国際大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] Relationship between mutual spillover effects and consumer involvement through sponsorship of the arts2022

    • Author(s)
      Sonobe, Yasushi; Kawakita, Makiko
    • Organizer
      the 7th Word Social Marketing Conference (Brighton, online)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] 芸術支援による相互波及効果と消費者関与の関係2022

    • Author(s)
      薗部 靖史, 川北 眞紀子
    • Organizer
      日本マーケティング学会 第11回マーケティングカンファレンス2022 ポスターセッション(法政大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] The Prestige Effects of Sponsorship on Attitudes toward Corporate Brands and Art Events: 解説と議論2021

    • Author(s)
      薗部靖史
    • Organizer
      日本広報学会 第19回理論研究部会2020(オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] アートプレイスとパブリック・リレーションズ2021

    • Author(s)
      川北眞紀子, 薗部靖史
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 東アジアの消費者行動とマーケティング戦略研究部会(オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] The Effects of Prestige in Sponsorship on Attitude toward Corporate Brand and Art2020

    • Author(s)
      Yasushi Sonobe and Makiko Kawakita
    • Organizer
      23rd Annual International Public Relations Research Conference / Downtown Orlando, FL, USA , IPRRC
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03903
  • [Presentation] 企業はなぜ芸術と関わるのか―競争優位をもたらす芸術支援2020

    • Author(s)
      川北眞紀子, 薗部靖史
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会 東アジアの消費者行動とマーケティング戦略研究部会(オンライン)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] Role of Art in Facilitating Communication between Companies and Society: A Case Study of Benesse Art Site Naoshima2020

    • Author(s)
      Makiko, Kawakita, Sonobe, Yasushi
    • Organizer
      BledCom 2020 (video presentation)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] スポンサーシップのプレステージと 企業ブランドおよび芸術への態度の関係2020

    • Author(s)
      薗部靖史, 川北眞紀子
    • Organizer
      日本商業学会第70回研究大会(拓殖大学,オンライン)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K01946
  • [Presentation] メセナによるブランドの多型化2019

    • Author(s)
      薗部靖史
    • Organizer
      日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会(春のリサプロ祭り)アジア・マーケティング研究報告会(青山学院大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03903
  • [Presentation] 企業が支援する芸術と製品ブランドの類似性に関する定量調査2019

    • Author(s)
      薗部靖史・川北眞紀子
    • Organizer
      日本マーケティング学会 アジア・マーケティング研究会(共立女子大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03903
  • [Presentation] ボランティア動機が文化施設へのコミットメントに及ぼす影響2018

    • Author(s)
      薗部靖史・川北眞紀子
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会 第103回研究大会 (大阪経済大学)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-17K03903
  • 1.  Kawakita Makiko (60440806)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 2.  堀田 治 (00805632)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi