• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ASANO Yoshiko  浅野 由子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 80508325
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 日本女子大学, 家政学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2020 – 2023: 日本女子大学, 家政学部, 講師
2018 – 2019: 日本女子大学, 家政学部, 研究員
2012 – 2015: 日本女子大学, 家政学部, 研究員
2009 – 2011: 日本女子大学, 家政学部, 学術研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Science education
Except Principal Investigator
Area studies
Keywords
Principal Investigator
スウェーデン / SDGs / アクティブ・ラーニング / ユース / 持続可能な開発目標 / 若者 / ウプサラ / 持続可能性 / 持続可能な開発の為の教育 / アクティブ ラーニング … More / 国際比較 / 主体 / 体験 / 対話 / 質の高い教育 / SDGs / 連携 / まちづくり / 提案型 / 体験型 / 実践型 / アクティブラーニング / モデル / GAP(グローバルアクションプログラム) / 公民館 / コミュニティ / アクションプログラム / 有機的 / NPO / サステイナブル / SDGs(持続可能な開発目標) / GAP(グローバル・アクション・プラグラム) / ESD(持続可能な開発の為の教育) / ボトム・アップ / トップ・ダウン / グローバル・アクション・プログラム / 統合 / 分化 / 民主的アプローチ / ローカル / グローバル / 地域 / 民主主義的アプローチ / 自然保護的アプローチ / 岡山市 / ウプサラ市 / ゴットランド / 地域専門センター / 国際情報交換 / 教師養成 / 教材 / カリキュラム / 地域専門センター(RCE) / 持続可能な開発目標(SDG) / グローバル・アクション・プログラム(GAP) / 持続可能な開発の為の教育(ESD) / 5つの視点の環境認識論的モデル / 日本 / カリキュラム・教材化と教師養成 / 環境教育 / 環境政策 … More
Except Principal Investigator
環境管理 / 環境教育 / 廃棄物 / 環境協力 / 越境大気汚染(酸性雨等) / 資源循環 / 地域研究 / 国際協力 / 政策研究 / 環境政策 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (73 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Comparative study of active learning for Sustainable Development GoalsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      浅野 由子
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Japan Women's University
  •  The study about model development of GAP(Global Action Program) which is integrated with global and local sustainable issuesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ASANO Yoshiko
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Japan Women's University
  •  Development of curriculum and material and teacher training for Education for Sustainable DevelopmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      ASANO Yoshiko
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Science education
    • Research Institution
      Japan Women's University
  •  Model for environmental co-operation in East Asian

    • Principal Investigator
      AO Masazumi
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Research Field
      Area studies
    • Research Institution
      Yokohama City University
      Nagoya University

All 2023 2022 2021 2020 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 Other

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 小川博久 保育・教育理論集成2023

    • Author(s)
      小笠原喜康、岩田遵子、浅野由子
    • Total Pages
      389
    • Publisher
      ななみ書房
    • ISBN
      9784910973289
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Book] 絵本で読みとくSDGS2022

    • Author(s)
      中川素子 浅野由子
    • Total Pages
      225
    • Publisher
      水声社
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Book] 絵本で読みとくSDGs2022

    • Author(s)
      中川素子 浅野由子
    • Total Pages
      225
    • Publisher
      水声社
    • ISBN
      9784801006898
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Book] RESOLVE INNOVATION COMPETITION , REPORT 20152015

    • Author(s)
      Yoshiko Asano, Lin Sang, Stephan Larsson, Neil Powell
    • Total Pages
      47
    • Publisher
      WILLIAMSONS OFFSETTRYCK
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Book] 親が参画する保育をつくる2015

    • Author(s)
      浅野由子、池本美香編著
    • Total Pages
      230
    • Publisher
      勁草書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Book] 第6章 スウェーデン II部 親が所有する保育施設、「親が参画する保育をつくる―国際比較調査をふまえて」2014

    • Author(s)
      浅野由子、池本美香編
    • Total Pages
      220
    • Publisher
      勁草書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Journal Article] CPD講座 SDGsの視点から見た建築・保育環境 スウェーデンの事例から 第4回 子育て支援を支える建築環境2023

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      建築士

      Volume: 844 Pages: 42-45

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] CPD講座 SDGsの視点から見た建築・保育環境 スウェーデンの事例から 第4回 子育て支援を支える建築 環境2023

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      建築士

      Volume: 844 Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Journal Article] 特集:今子ども達の姿勢が危ない!!2022

    • Author(s)
      柴田隆史 浅野由子 青木和夫
    • Journal Title

      POSTURE ポスチャー

      Volume: 49 Pages: 8-28

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] CPD講座 SDGsの視点から見た建築・保育環境 スウェーデンの事例から 第1回 就学前学校にみる取り組み2022

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      建築士

      Volume: 841 Pages: 44-47

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Journal Article] 特集:今子ども達の姿勢が危ない!!2022

    • Author(s)
      柴田隆史 浅野由子 青木和夫
    • Journal Title

      POSTURE ポスチャー

      Volume: 49 Pages: 8-28

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Journal Article] CPD講座 SDGsの視点から見た建築・保育環境 スウェーデンの事例から 第1回 就学前学校にみる取り組み2022

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      建築士

      Volume: 841 Pages: 44-47

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 持続可能な開発目標(SDGs)の視点から考察する保育「環境」の重要性―領域「環境」のカリキュラム・教材開発の可能性から―2022

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      日本女子大学大学院紀要 家政学研究科・人間生活学研究科

      Volume: 28 Pages: 215-221

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 持続可能な開発目標(SDGs)の視点から考察する保育「環境」の重要性―領域「環境」のカリキュラム・教材開発の可能性から―2022

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      日本女子大学大学院紀要 家政学研究科・人間生活学研究科

      Volume: 28 Pages: 215-221

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Journal Article] CPD講座 SDGsの視点から見た建築・保育環境 スウェーデンの事例から 第2回 子どもの権利を保障する 関連施設の試み2022

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      建築士

      Volume: 842 Pages: 42-45

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Journal Article] CPD講座 SDGsの視点から見た建築・保育環境 スウェーデンの事例から 第3回 まちづくりに向けた子ども や若者の参画の事例から2022

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      建築士

      Volume: 843 Pages: 38-41

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Journal Article] CPD講座 SDGsの視点から見た建築・保育環境 スウェーデンの事例から 第2回 子どもの権利を保障する関連施設の試み2022

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      建築士

      Volume: 842 Pages: 42-45

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] CPD講座 SDGsの視点から見た建築・保育環境 スウェーデンの事例から 第3回 まちづくりに向けた子どもや若者の参画の事例から2022

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      建築士

      Volume: 843 Pages: 38-41

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 「質のある保育を展開するには? -スウェーデンの保育者記録における日本の保育者養成への示唆-」2021

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      日本女子大学紀要 家政学部

      Volume: 68 Pages: 17-25

    • NAID

      120007089923

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 「持続可能な開発の為の教育(Education for Sustainable Development: ESD) からみるウプサラ市の持続可能な開発目標(Sustainable Development Goals: SDGs)の主導性」2021

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      北ヨーロッパ学会

      Volume: 17 Pages: 1-10

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 「持続可能な開発の為の教育(Education for Sustainable Development: ESD) からみるウプサラ市の持続可能な開発目標(Sustainable Development Goals: SDGs)の主導性」2021

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      北ヨーロッパ研究

      Volume: 17 Pages: 11-22

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 持続可能な開発の為の教育(Education for Sustainable Development: ESD) からみるウプサラ市の持続可能な開発目標(Sustainable Development Goals: SDGs)の主導性2021

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      北ヨーロッパ研究

      Volume: 17 Pages: 1122-1122

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Journal Article] 「日本の保育者養成における『アクティブ・ラーニング』の課題 -スウェーデンのテーマ学習『尻尾のないペレ』を事例に-」2021

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      日本女子大学大学院紀要 家政学研究科・人間生活学研究科

      Volume: 27 Pages: 239-246

    • NAID

      120007089888

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 「スウェーデン海外教育研修の概要と地域連携 ―ウプサラ大学との SDGs(Sustainable Development Goals:持続可能な開発目標)プログラムの開発に向けて―」2021

    • Author(s)
      田部俊充・浅野由子
    • Journal Title

      日本女子大学教職教育開発センター 年報

      Volume: 7 Pages: 39-49

    • NAID

      40022621854

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 「スウェーデンにおける幼児期の SDGs 実践 ―就学前学校の保育・教育活動から―」2020

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      日本家政学会学会誌

      Volume: 71 Pages: 73-77

    • NAID

      130007877739

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] スウェーデンにおける幼児期のSDGs実践ー就学前学校の保育・教育活動からー2020

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      日本家政学会誌

      Volume: 71 Pages: 1-5

    • NAID

      130007877739

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Journal Article] 持続可能性の為に必要な子どもの環境(人的・物的環境)とは、何か?2014

    • Author(s)
      浅野由子、定行まり子他
    • Journal Title

      日本女子大学大学院紀要 家政学研究科・人間生活学研究科

      Volume: 20号 Pages: 9-19

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Journal Article] 日本の持続可能な開発の為の教育(Education for Sustainable Development:ESD)の実態と課題についてースウェーデンとの比較からー2013

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      日本女子大学大学院紀要 家政学研究科・人間生活学研究科

      Volume: 第19号 Pages: 11-16

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Journal Article] The Comparative study of Education for Sustainable Development in early childhood in Sweden and Japan : Through"The environmental epistemological model of 5 aspects"2011

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Journal Title

      Scientia Socialis, Problems of Education in the 21st Century

      Volume: 11巻 Pages: 23-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Journal Article] The Comparative study of Education for Sustainable Development in early childhood in Sweden and Japan. : Through "The environmental epistemological model of 5 aspects"2011

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Journal Title

      Scientia Socialis, Problems of Education in the 21st Century

      Volume: 11 Pages: 23-32

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Journal Article] A Study on Importance and Potentiality about ESD-Through Comparis on between Nordic Europe (Sweden and Finland) and Japan2011

    • Author(s)
      Yoshiko Asano, Masazumi Ao
    • Journal Title

      The 2nd Research Workshop on Environmental Cooperation Model in Asia, Chinese Academy of Social Sciences, Beijing, China., Grant in Aid for Scientific Research

      Pages: 121-132

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Journal Article] A Study, on Importance and Potentiality about ESD-Through Comparison between Nordic Europe(Sweden and Finland) Europe(Sweden and Finland) JapanThe 2nd Research Workshop on Environmental Cooperation Model in Asia, Chinese Academy of Social Sciences2011

    • Author(s)
      Yoshiko Asano, Masazumi Ao
    • Journal Title

      Grant in Aid for Scientific Research

      Pages: 121-132

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Journal Article] スウェーデンの幼稚園における『環境教育』の現状と課題2010

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      北ヨーロッパ学会,北ヨーロッパ研究

      Volume: 第6巻 Pages: 83-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Journal Article] 『持続可能な社会』を目指す幼児期の『環境教育』の意義と可能性について<5つの視点の環境認識論的モデル>2010

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      野外文化教育学会,野外文化教育

      Volume: 第9号 Pages: 41-50

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Journal Article] スウェーデンの幼稚園における『環境教育』の現状と課題2010

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      北ヨーロッパ学会、北ヨーロッパ研究

      Volume: 第6巻 Pages: 83-94

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Journal Article] 『持続可能な社会』を目指す幼児期の『環境教育』の意義と可能性について-<5つの視点の環境認識論的モデル>を通して-2010

    • Author(s)
      浅野由子
    • Journal Title

      野外文化教育学会、野外文化教育

      Volume: 第9号 Pages: 41-50

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] 「地域政治とサスティナビリティ」2023

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      日本地域政治・地方政治学会 岡山大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Presentation] 「外国籍ルーツを持つ子どもと保護者への支援―スウェーデンの事例から―」2023

    • Author(s)
      浅野由子・和田上貴昭
    • Organizer
      公益社団法人、こども環境学会2023年大会(沖縄)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Presentation] 「スウェーデンの SDGs に向けた保育実践 -現地の保育体験から-」2021

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      北欧文化協会 4 月例会報告
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02587
  • [Presentation] 「スウェーデンの SDGs に向けた保育実践 -現地の保育体験から-」2021

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      北欧文化協会 4 月例会報告
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Presentation] “Initiatives of SDGs (Sustainable Development Goals) in Uppsala City from the perspective of ESD (Education for Sustainable Development)”※ 英語発表2020

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      北ヨーロッパ学会 オンライン研究会 共通論題「自治体における SDGs(持続可能な開発目標)の推進と目標達成に向けたシナリオ」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Presentation] 「自然豊かな地方の魅力を活かした地方創生の取組事例(鳥取県智頭町・北海道下川町)」2020

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      第 5 回 自然保育学会 オンライン開催 自主企画シンポジウム④「『自然保育』を学童期の学びや地方創生に繋ぐ」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02549
  • [Presentation] 国際教師教育会議の報告2015

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      岡山市ESDフォローアップ会議
    • Place of Presentation
      岡山市国際交流センター,岡山県、岡山市
    • Year and Date
      2015-03-14
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] “Swedish children’s comfortable time and space in daily life ; Through focusing on the leisure time center”2015

    • Author(s)
      Sugo, E&Asano,Y
    • Organizer
      Children´s daily life and space
    • Place of Presentation
      Malmo&hogskola, Malmo, Sweden
    • Year and Date
      2015-05-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] Japanese and Swedish student preschool teachers’ attitudes toward nature, science and science teaching.2015

    • Author(s)
      Sundberg,B&Asano,Y
    • Organizer
      World Environmental Education Congress -WEEC,8th congress
    • Place of Presentation
      Gothenburg, Sweden
    • Year and Date
      2015-06-29
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] Education and Care (Educare) in Swedish preschool2014

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      In & out: the training of teacher in and out of Spain
    • Place of Presentation
      Granada,Spain
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] The possibility to promote Education for Sustainability(EfS) through “play” in early childhood in Sweden and Japan.2014

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      European Conference on Educational Research (ECER) 2014
    • Place of Presentation
      Porto,Portogal
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] Childhood and risk. Outdoor Play and independent mobility _ examples from Japan.2013

    • Author(s)
      Gustafson, van der Burgt, Sugo & Asano
    • Organizer
      Nordic Geographical Meeting (NGM)
    • Place of Presentation
      Reykjavik, Iceland
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] The subject of ESD (Education for Sustainable Development) on teacher training in early childhood education.-Through comparing Japan’s and Sweden’s ESD activities.2013

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Education of Outdoor Education (EOE)
    • Place of Presentation
      Stockholm,Sweden
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] スウェーデンにおける持続可能性の為の教育(Education for Sustainability,EfS)2013

    • Author(s)
      浅野 由子
    • Organizer
      第66回 日本保育学会
    • Place of Presentation
      中村学園大学、福岡
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] “The important subject of ESD (Education for Sustainable Development) on teacher training in early childhood education.-Through comparing Sweden’s and Japan’s ESD activities-2013

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      European Conference on Educational Research (ECER) 2013
    • Place of Presentation
      Istanbul,Turkey
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] The study on importance and potential of Education for Sustainable Development,  ESD on environmental policy.- A comparative study between two countries, Sweden and Japan2012

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Comparative Education Society in Europe
    • Place of Presentation
      Saramanca,Spain
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] The study on importance and potential of Education for Sustainable Development, ESD and environmental policy.2012

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      EUROPEAN EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
    • Place of Presentation
      Cadiz, Spain
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] The study on importance and potentiality about Education for Sustainable Development. Through comparison between Nordic Europe and Japan-2011

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      The 2 nd Research Workshop on Environmental Cooperation Model in Asia. Chinese Academy of Social Sciences
    • Place of Presentation
      中国社会科学院会議場・北京
    • Year and Date
      2011-06-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] アジアと欧州における地域特性と環境協力2011

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      第22回国際開発学会全国大会
    • Place of Presentation
      名古屋大学
    • Year and Date
      2011-11-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The Comparative study of Education for Sustainable Development in early childhood in Sweden and Japan : Through "The environmental epistemological model of 5 aspects"2011

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Natverket for Barndomsforskning, Blasenhus
    • Place of Presentation
      Uppsala University
    • Year and Date
      2011-08-01
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The study on importance and potentiality about Education for Sustainable Development-Through comparison between Nordic Europe and Japan2011

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      The 2nd Research Workshop on Environmental Cooperation Model in Asia. Chinese Academy of Social Sciences, Beijing, China
    • Place of Presentation
      Beijing, China
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The Comparative study of Education for Sustainable Development in early childhood in Sweden and Japan. : Through "The environmental epistemological model of 5 aspects"2011

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Natverket for Barndomsforskning (Network for Children's research), Blasenhus
    • Place of Presentation
      Uppsala University
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The importance of ESD(Education for Sustainable Development) in early childhood in Japan and in Sweden2010

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Graduate Research institute of Education for Sustainable Development(GRESD) meeting
    • Place of Presentation
      Uppsala University, Sweden
    • Year and Date
      2010-05-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The importance of ESD(Education for Sustainable Development) in early childhood in Japan and in Sweden.-Through "Environmental epistemological model of 5 aspects"2010

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Comparative Education Society in Europe(CESE) 24th conference
    • Place of Presentation
      Uppsala University, Sweden
    • Year and Date
      2010-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The importance of ESD (Education for Sustainable Development) in early childhood in Japan and in Sweden. ?Through "Environmental epistemological model of 5 aspects"-2010

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      Nordic Education Research Association
    • Place of Presentation
      スウェーデン・マルメ大学
    • Year and Date
      2010-03-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The importance of ESD(Education for Sustainable Development) in early childhood in Japan and in Sweden. -Through "Environmental epistemological model of 5 aspects"2010

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Nordic Education Research Association
    • Place of Presentation
      スウェーデン・マルメ大学
    • Year and Date
      2010-03-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] Environmental Education for Sustainable Society in Early Childhood Educations in Japan and Sweden through an Environmental Epistemological Model2010

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      High level Seminar
    • Place of Presentation
      スウェーデン・ウプサラ大学
    • Year and Date
      2010-03-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The importance of ESD(Education for Sustainable Development)in early childhood in Japan and in Sweden. -Through "Environmental epistemological model of 5 aspects"-2010

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Comparative Education Society in Europe (CESE)24 th conference
    • Place of Presentation
      Uppsala University, Sweden
    • Year and Date
      2010-08-18
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] The importance of ESD(Education for Sustainable Development)in early childhood in Japan and in Sweden.2010

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Graduate Research institute of Education for Sustainable Development(GRESD)meeting
    • Place of Presentation
      Uppsala University, Sweden
    • Year and Date
      2010-05-25
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] スウェーデンの幼稚園における環境教育の実態について2009

    • Author(s)
      浅野由子
    • Organizer
      北ヨーロッパ学会
    • Place of Presentation
      大阪大学
    • Year and Date
      2009-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] 東アジア地域における環境協力モデルの構築2009

    • Author(s)
      青正澄、浅野由子
    • Organizer
      第20回国際開発学会
    • Place of Presentation
      立命館アジア太平洋大学
    • Year and Date
      2009-11-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] 東アジア地域における環境協力モデルの構築2009

    • Author(s)
      青正澄, 浅野由子
    • Organizer
      国際開発学会
    • Place of Presentation
      立命館アジア太平洋大学
    • Year and Date
      2009-11-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21401008
  • [Presentation] "The possibility to promote Education for Sustainability(EfS) through “play” in early childhood in Sweden and Japan."

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Europe Conference of Education and Research (ECER)
    • Place of Presentation
      Poto University, Porto, Portogal
    • Year and Date
      2014-09-01 – 2014-09-05
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] “Importance of childrens time and space for sustainable society.- Through focusing on swedish leisure time center”

    • Author(s)
      .Sugo, E&Asano,Y
    • Organizer
      ”43th Nordic Education Research Association(NERA)
    • Place of Presentation
      Goteborg University, Goteborg, Sweden
    • Year and Date
      2015-03-04 – 2015-03-06
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] "Education and Care in Swedish preschool"

    • Author(s)
      Yoshiko Asano
    • Organizer
      Conferencia
    • Place of Presentation
      Granada University, Gradana, Spain
    • Year and Date
      2014-05-11 – 2014-05-12
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] What is the important (physical and human) environment for children in order to facilitate ESD? —Through comparing practice in Sweden and Japan—

    • Author(s)
      Sugo, E& Asano, Y
    • Organizer
      TRUST Seminar
    • Place of Presentation
      Uppsala,Sweden
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • [Presentation] Japanese and Swedish student preschool teachers’ attitudes toward nature, science and science teaching

    • Author(s)
      Bodil Sundberg,Yoshiko Asano
    • Organizer
      World Environmental Education Congress
    • Place of Presentation
      Goteborg University,Goteborg, Sweden
    • Year and Date
      2015-06-29 – 2015-07-02
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24700873
  • 1.  AO Masazumi (00464157)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  OKAYAMA Tomoko (20418734)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  TAKAHASHI Wakana (90360776)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  YAMASHITA Ken (80470152)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  HIROAKI Shirakawa (50393038)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi