• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Ootui Kanako  大対 香奈子

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Otsui Kanako  大対 香奈子

OTSUI Kanako  大対 香奈子

Less
Researcher Number 80509927
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 近畿大学, 総合社会学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2018 – 2024: 近畿大学, 総合社会学部, 准教授
2015: 近畿大学, 社会学部, 講師
2014 – 2015: 近畿大学, 総合社会学部, 講師
2012 – 2013: 近畿大学, 社会学部, 講師
2011: 近畿大学, 総合社会学部, 講師
2009 – 2010: Kwansei Gakuin University, 文学部, 助手
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Clinical psychology
Except Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Basic Section 10020:Educational psychology-related
Keywords
Principal Investigator
学校適応 / 教員のメンタルヘルス / 研修プログラム / 応用行動分析学 / 教員の専門性 / 専門性向上 / 教師 / 学校規模ポジティブ行動支援 / クラスルームマネジメント / メンタルヘルス … More / 応用行動分析 / 教員 / スクールワイド / 子どもの学校適応 / 教師の負担感 / 学校 / ポジティブ行動支援 / 教師の専門性向上 / 三水準モデル / PBS / 実行度 / アセスメント / チェックリスト / 研修 / 就学 / 心理アセスメント / 就学時の適応 / 行動アセスメント / 特別支援教育 / SST / ソーシャルスキル / 小1プロブレム / 友人関係 / 社会的コンピテンス / 青年 / ひきこもり / 不登校 … More
Except Principal Investigator
応用行動分析学 / いじめ / 学校規模ポジティブ行動支援(SWPBS) / ポジティブ行動支援(PBS) / 機能的アセスメント / ポジティブ行動支援 / 多層支援モデル / 第3層支援 / 学校規模ポジティブ行動支援 / 機能的アセスメント/行動支援計画 / PTR / Prevent-Teach-Reinforce / 教員支援システム / Response to Intervention / 第3層支援 / Number Family / 3C学習法 / 文節単位読み訓練 / 刺激ペアリング手続き / データに基づく意思決定 / 算数のカリキュラムに基づく尺度 Less
  • Research Projects

    (7 results)
  • Research Products

    (66 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  学校規模ポジティブ行動支援(SWPBS)のいじめ防止効果

    • Principal Investigator
      大久保 賢一
    • Project Period (FY)
      2024 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kio University
  •  階層的支援モデルにおける個別学習支援と教員支援システムの構築

    • Principal Investigator
      野田 航
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  日本版Prevent-Teach-Reinforce (PTR)プログラムの開発

    • Principal Investigator
      田中 善大
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Osaka Shoin Women's University
  •  The effects of implementing school-wide positive behavior support on teachers' professional development and mental health improvementPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Otsui Kanako
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kindai University
  •  Effective Introduction and Implementation of School-wide Positive Behavior Support through Professional DeveloplmentPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Otsui Kanako
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      Kindai University
  •  Behavioral Assessment of School Adjustment for First-grade StudentsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTSUI Kanako
    • Project Period (FY)
      2012 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Clinical psychology
    • Research Institution
      Kinki University
  •  Assessment and Intervention for Adolescents with Truancy and Social WithdrawalPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      OTSUI Kanako
    • Project Period (FY)
      2009 – 2011
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
    • Research Field
      Clinical psychology
    • Research Institution
      Kinki University
      Kwansei Gakuin University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2014 2013 2012 2011 2010 2009

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 学校全体で取り組む ポジティブ行動支援スタートガイド2023

    • Author(s)
      若林上総、半田健、田中善大、庭山和貴、大対香奈子
    • Total Pages
      224
    • Publisher
      ジアース教育新社
    • ISBN
      4863716656
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Book] 現代の臨床心理学4 臨床心理研究法2022

    • Author(s)
      岩壁 茂、杉浦 義典 編 大対香奈子 分担執筆
    • Total Pages
      408
    • Publisher
      東京大学出版会
    • ISBN
      4130151746
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Book] 日本の心理教育プログラム2022

    • Author(s)
      山崎 勝之 編著 大対香奈子 分担執筆
    • Total Pages
      308
    • Publisher
      福村出版
    • ISBN
      9784571220616
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Book] 対人援助職のための発達心理学2021

    • Author(s)
      渡辺弥生監修、藤枝静暁・藤原健志 編,(大対香奈子分担執筆)
    • Publisher
      北樹出版
    • ISBN
      4779306574
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Book] 対人援助職のための発達心理学2021

    • Author(s)
      渡辺弥生監修、藤枝静暁・藤原健志 編(大対香奈子分担執筆)
    • Publisher
      北樹出版
    • ISBN
      4779306574
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Book] 子どもの対人関係を育てるSSTマニュアル2014

    • Author(s)
      大阪府立子どもライフサポートセンター・服部隆志・大対香奈子
    • Total Pages
      201
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730609
  • [Book] 「教育と医学」子どもの学校適応感を高めるには2011

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Total Pages
      8
    • Publisher
      慶應義塾大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Book] 子どもの学校適応感を高めるには教育と医学2011

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Publisher
      慶応義塾大学出版会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Book] 健康とくらしに役立つ心理学 第7章「子どもたちのつながり」Pp.83~922009

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Total Pages
      192
    • Publisher
      北樹出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Book] 子どもたちのつながり大竹恵子・金政祐司(編)健康とくらしに役立つ心理学2009

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Publisher
      北樹出版
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Journal Article] Effects of Implementing Tier 1 School-Wide Positive Behavior Support on Elementary School Students and Teachers2022

    • Author(s)
      大対 香奈子、田中 善大、庭山 和貴、松山 康成
    • Journal Title

      Japanese Journal of Learning Disabilities

      Volume: 31 Issue: 4 Pages: 310-322

    • DOI

      10.32198/jald.31.4_310

    • ISSN
      1346-5716, 2434-4907
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Journal Article] 中学校での学校規模ポジティブ行動支援が中学1年生の不登校,学校肯定感および自己肯定感に及ぼす効果 -生徒主体による取り組みの効果に着目して―2022

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Journal Title

      近畿大学総合社会学部紀要

      Volume: 10 Pages: 15-28

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Journal Article] Introduction and development of school-wide positive behavioural support in Japan2022

    • Author(s)
      Kanako Otsui, Kazuki Niwayama, Ken'ichi Ohkubo, YoshihiroTanaka, Wataru Noda
    • Journal Title

      International Journal of Positive Behavioural Support

      Volume: 12 Pages: 19-28

    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Journal Article] 中学校での学校規模ポジティブ行動支援が中学1年生の不登校,学校肯定感および自己肯定感に及ぼす効果 -生徒主体による取り組みの効果に着目して―2022

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Journal Title

      近畿大学総合社会学部紀要

      Volume: 10 Pages: 15-28

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Journal Article] 学校規模ポジティブ行動支援が教師のバーンアウトおよび効力感に及ぼす効果2021

    • Author(s)
      大対香奈子・庭山和貴・田中善大・松山康成
    • Journal Title

      近畿大学 心理臨床・教育相談センター紀要

      Volume: 6 Pages: 31-42

    • NAID

      120007146496

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Journal Article] 小学校児童のDirect Behavior Ratingを用いた自己評定と直接観察による授業参加および教師による情緒的・行動的問題の評価との関連2021

    • Author(s)
      國廣彩子・大対香奈子
    • Journal Title

      近畿大学 心理臨床・教育相談センター紀要

      Volume: 6 Pages: 13-25

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Journal Article] 学校規模ポジティブ行動支援が教師のバーンアウトおよび効力感に及ぼす効果2021

    • Author(s)
      大対香奈子・庭山和貴・田中善大・松山康成
    • Journal Title

      近畿大学総合社会学部紀要

      Volume: 9 Pages: 31-42

    • NAID

      120007146496

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Journal Article] 公立小学校における学校規模ポジティブ行動支援(SWPBS)第1層支援の効果と社会的妥当性の検討2020

    • Author(s)
      大久保賢一・月本彈・大対香奈子・田中善大・野田航・庭山和貴
    • Journal Title

      行動分析学研究

      Volume: 34 Pages: 244-257

    • NAID

      130008000585

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Journal Article] 学校規模ポジティブ行動支援(SWPBS)における実行度の評価2020

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Journal Title

      行動分析学研究

      Volume: 34 Pages: 229-243

    • NAID

      130008000571

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Journal Article] 日本語版SLAQの作成:学校適応の規定要因および抑うつとの関連の検討2013

    • Author(s)
      大対香奈子・堀田美佐緒・竹島克典・松見淳子
    • Journal Title

      日本学校心理士会年報

      Volume: 6 Pages: 59-69

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730609
  • [Journal Article] 高校生の学校適応と社会的スキルおよびソーシャルサポートとの関連~不登校生徒との比較~2011

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Journal Title

      近畿大学総合社会学部紀要

      Volume: 1 Pages: 23-33

    • NAID

      120005730098

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Journal Article] 小学生に対する学級単位の社会的スキル訓練が社会的スキル、仲間からの受容、主観的学校適応感に及ぼす効果2010

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Journal Title

      行動療法研究 第36巻

      Pages: 43-55

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] Preliminary examination of how teachers practice PBS in their classrooms2023

    • Author(s)
      Kanako Otsui, Noriko Hirasawa, Kazuki Niwayama, Wataru Noda, Yoshihiro Tanaka, Ken'ichi Ohkubo
    • Organizer
      20th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 教師のPBS実行度を高めるために何ができるか2023

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会 自主シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] Preliminary examination of how teachers practice PBS in their classrooms2023

    • Author(s)
      Kanako Otsui, Noriko Hirasawa, Kazuki Niwayama, Wataru Noda, Yoshihiro Tanaka, Ken'ichi Ohkubo
    • Organizer
      20th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] Six-year journey of SWPBS implementation in a Japanese middle school2023

    • Author(s)
      Kanako Otsui
    • Organizer
      4th Asia Pacific International Conference on PBS
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] 特別支援学校中学部におけるPrevent-Teach-Reinforce (PTR)モデルに基づく事例検討の効果2023

    • Author(s)
      田中善大, 大対香奈子, 庭山和貴
    • Organizer
      日本行動分析学会第41回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02793
  • [Presentation] Increasing teachers use of behavior specific praise: An international exploration2023

    • Author(s)
      Nick Gage, Ashley MacSuga-Gage, Kanako Otsui
    • Organizer
      20th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] Prevent-Teach-Reinforce (PTR)モデルに基づく問題行動の事例検討:特別支援学校小学部における2事例を対象として2023

    • Author(s)
      米田 遊, 庭山 和貴, 田中 善大, 大対 香奈子
    • Organizer
      日本行動分析学会第41回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02793
  • [Presentation] 学校システムへのアプローチ 学校規模ポジティブ行動支援2023

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本心理学会第87回大会 自主シンポジウム
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] Universal parenting program for parents of children with developmental disabilities2023

    • Author(s)
      Yuri Tamaki, Kanako Otsui
    • Organizer
      4th Asia Pacific International Conference on PBS
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] The effects of an individual teacher fidelity checklist in classroom practice2023

    • Author(s)
      Noriko Hirasawa, Kanako Otsui, Kazuya Hattori, Norimasa Hayashi, Noriko Ohmura, Tetsuya Tsuchida, Yukari Sumi
    • Organizer
      4th Asia Pacific International Conference on PBS
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] Increasing teachers use of behavior specific praise: An international exploration2023

    • Author(s)
      Nick Gage, Ashley MacSuga-Gage, Kanako Otsui
    • Organizer
      20th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] 発達障害児者の行動問題から教育・福祉の充実を目指すPBS(17)支援者の行動変容を支えるシステムを考える2023

    • Author(s)
      平澤紀子, 大対香奈子, 田中善大, 田熊立, 谷口良太, 大久保賢一
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02793
  • [Presentation] Effects of SWPBS Tier 1 intervention in multiple Japanese elementary schools2022

    • Author(s)
      Kanako Otsui, Wataru Noda, Yoshihiro Tanaka, Kazuki Niwayama, and Ken'ichi Ohkubo
    • Organizer
      The19th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] Investigating teachers' use of classroom management skills that align with SWPBS implementation2022

    • Author(s)
      Kanako Otsui
    • Organizer
      The 19th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K03016
  • [Presentation] Effects of SWPBS Tier 1 intervention in multiple Japanese elementary schools2022

    • Author(s)
      Kanako Otsui, Wataru Noda, Yoshihiro Tanaka, Kazuki Niwayama, and Ken'ichi Ohkubo
    • Organizer
      The19th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] Investigating teachers' use of classroom management skills that align with SWPBS implementation2022

    • Author(s)
      Kanako Otsui
    • Organizer
      The 19th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 徳島県が取り組む県内全域を対象とした学校全体で取り組むポジティブな行動支援の浸透に向けて2020

    • Author(s)
      岩嵜伸浩・樋口直樹・安宅咲貴・中川隆士・大対香奈子
    • Organizer
      日本LD学会第29回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 発達障害児支援の最前線―医療・学校・家庭での支援2020

    • Author(s)
      尾形明子・石川菜津美・大対香奈子・佐藤美幸・谷晋二・黒田美保
    • Organizer
      日本認知・行動療法学会第46回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] Effects of Tier 1 implementation of SWPBS in a Japanese Elementary School2020

    • Author(s)
      Kanako Otsui, Yoshihiro Tanaka, Kazuki Niwayama & Yasunari Matsuyama
    • Organizer
      7th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] SWPBSが児童の行動的・情緒的問題に及ぼす効果2020

    • Author(s)
      前田彩伽・野田航・大久保賢一・大対香奈子
    • Organizer
      日本行動分析学会第38回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] SWPBSの実施校及び非実施校における教師個人の実行度の比較2020

    • Author(s)
      國廣彩子・藤枝周平・庭山和貴・田中善大・大対香奈子
    • Organizer
      日本行動分析学会第38回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 学校規模ポジティブ行動支援が学級の状態および教師のメンタルヘルスに及ぼす効果2020

    • Author(s)
      大対香奈子・庭山和貴・田中善大・松山康成
    • Organizer
      日本心理学会第84回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] SWPBSにおけるデータに基づく意思決定システムを構築する2020

    • Author(s)
      大久保賢一・庭山和貴・田中善大・大対香奈子
    • Organizer
      日本行動分析学会第38回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 学校規模のポジティブ行動支援(SWP-PBS/PBIS)の普及と継続性に必要なこと -誰のための,何を目的とした実践か―2019

    • Author(s)
      大対香奈子・大久保賢一・田中善大・野田航・庭山和貴・藤枝静暁
    • Organizer
      日本教育心理学会第61回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] Citywide implementation of school-wide positive behavior support in Japanese elementary schools2019

    • Author(s)
      Ken'ichi Ohkubo, Kanako Otsui, Yoshihiro Tanaka, Kazuki Niwayama, & Wataru Noda
    • Organizer
      16th International Conference on Positive Behavior Support
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 発達障害児者の行動問題から教育・福祉の充実を目指すPBS(13) -支援者がPBSを実行するための体制をどのようにつくるか―2019

    • Author(s)
      平澤紀子・小笠原恵・大対香奈子・石橋信弘・高津梓・大久保賢一
    • Organizer
      日本特殊教育学会第57回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 「学校教育」におけるポジティブ行動支援(PBS)の最前線2019

    • Author(s)
      大久保賢一・庭山和貴・田中善大・大対香奈子・野田航・平澤紀子
    • Organizer
      日本行動分析学会第37回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 小学校における学校規模のポジティブ行動支援の効果2019

    • Author(s)
      大対香奈子・田中善大・庭山和貴
    • Organizer
      日本心理学会第83回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 学校規模のポジティブ行動支援が小学校の学校適応に与える効果の検討2019

    • Author(s)
      國廣彩子・田中善大・庭山和貴・大対香奈子
    • Organizer
      日本行動分析学会第37回年次大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 日本におけるスクールワイドPBSの導入と実践 ‐導入の忠実性と効果の評価における課題の検討‐2018

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本教育心理学会第60回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03053
  • [Presentation] 「学校」という環境への認知行動療法の適用と貢献 クラス集団へのアプローチ~その意義と課題~2012

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本行動療法学会第38回大会 大会企画シンポジウム
    • Place of Presentation
      立命館大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-24730609
  • [Presentation] 社会的スキル訓練による学校適応促進の効果2011

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本行動療法学会第37回大会
    • Place of Presentation
      東京家政大学:東京都
    • Year and Date
      2011-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 社会的スキル訓練による学校適応促進の効果2011

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本行動療法学会
    • Place of Presentation
      東京家政大学
    • Year and Date
      2011-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 青年期の不登校ひきこもり児童へのSSTの実践(1)2010

    • Author(s)
      福井智子・塩見沙織・服部隆志・大対香奈子
    • Organizer
      心理臨床学会第29回秋季大会
    • Place of Presentation
      東北大学:宮城県
    • Year and Date
      2010-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 青年期の不登校ひきこもり児童へのSSTの実践(3)2010

    • Author(s)
      服部隆志・福井智子・塩見沙織・大対香奈子
    • Organizer
      心理臨床学会第29回秋季大会
    • Place of Presentation
      東北大学:宮城県
    • Year and Date
      2010-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 個人の行動特徴と環境との相互作用から「適応」を捉える2010

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本教育心理学会第52回大会
    • Place of Presentation
      早稲田大学:東京都
    • Year and Date
      2010-08-27
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 青年期の不登校ひきこもり児童へのSSTの実践(2)2010

    • Author(s)
      塩見沙織・服部隆志・福井智子・大対香奈子
    • Organizer
      心理臨床学会第29回秋季大会
    • Place of Presentation
      東北大学:宮城県
    • Year and Date
      2010-09-04
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 高校生の学校適応についての検討-不登校生徒との比較-2010

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本心理学会第74回大会
    • Place of Presentation
      大阪大学:大阪府
    • Year and Date
      2010-09-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 児童生徒のソーシャルスキルと学校適応~アセスメントと介入の実証研究~2009

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本心理学会 第73回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都)
    • Year and Date
      2009-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 子どもの社会的コンピテンスと学校適応2009

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本心理学会 第73回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学(京都)
    • Year and Date
      2009-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 子どもの社会的コンピテンスと学校適応2009

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本心理学会第73回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学:京都府
    • Year and Date
      2009-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] Social Skills Training for Japanese Adolescents with School Maladjustment : Program Development2009

    • Author(s)
      Otsui, K
    • Organizer
      The 36th Annual Applied Behavior Analysis Convention
    • Place of Presentation
      Phoenix, AZ, USA
    • Year and Date
      2009-05-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] 児童生徒のソーシャルスキルと学校適応~アセスメントと介入の実証研究~2009

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      日本心理学会第73回大会
    • Place of Presentation
      立命館大学:京都府
    • Year and Date
      2009-08-26
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • [Presentation] Social Skills Training for Japanese Adolescents with School Maladjustment : Program Development2009

    • Author(s)
      大対香奈子
    • Organizer
      The 36^<th> Annual Applied Behavior Analysis Convention
    • Place of Presentation
      Phoenix, AZ, USA
    • Year and Date
      2009-05-24
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21730574
  • 1.  大久保 賢一 (40510269)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 13 results
  • 2.  田中 善大 (60729143)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 21 results
  • 3.  野田 航 (70611440)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 10 results
  • 4.  庭山 和貴 (80805987)
    # of Collaborated Projects: 5 results
    # of Collaborated Products: 20 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi