• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

INUI Akinori  乾 明紀

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Inui Akinori  乾 明紀

Less
Researcher Number 80571033
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 京都橘大学, 経済学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 京都橘大学, 経済学部, 教授
2021 – 2022: 京都橘大学, 経済学部, 准教授
2019 – 2020: 京都光華女子大学, キャリア形成学部, 准教授
2015: 京都光華女子大学, キャリア形成学科, 准教授
2014 – 2015: 京都光華女子大学, キャリア形成学部, 准教授
2013: 京都光華女子大学, キャリアセンター, 准教授
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Social welfare and social work studies
Keywords
Principal Investigator
文化心理学 / 複線径路等至性アプローチ(TEA) / 高大連携 / 総合的な探究の時間 / 文化的発達 / 複線径路・等至性アプローチ( TEA ) / 関係学 / 転機 / キャリア発達 / 探究学習 … More / アクティブラーニング / 高校 / 探究学習の促進要因 / 地域づくり / 質的研究 / 総合学習 / TEA(複線径路等至性アプローチ) / 探究活動 / WWL(ワールドワイドラーニング)コンソーシアム / スーパーグローバルハイスクール(SGH) / コーディネーター / キャリア展望 / チーム探究 / プロジェクトベースドラーニング / ラーニング・コミュニティ / キャリア・アップ / まちづくり活動 / ワークショップ / 学生ジョブコーチ / 組織開発 / 訪問介護 / 対人援助 / キャリア・アップ支援 / 緩やかな所属 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (38 results)
  • Co-Researchers

    (8 People)
  •  Research on Visualization and Support of "Two Inquiries of Career and Social Issues" in the period for integrated studiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      乾 明紀
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kyoto Tachibana University
  •  Team and Inquiry based Learning: Extending Student Understanding and Competency, and Observing Career ProspectsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Inui Akinori
    • Project Period (FY)
      2019 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Kyoto Tachibana University
      Kyoto Koka Women's University
  •  The Study of Career Development Support in loosely-Coupled-OrganizationPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      INUI Akinori
    • Project Period (FY)
      2013 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social welfare and social work studies
    • Research Institution
      Kyoto Koka Women's University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2016 2015 2014 2013 Other

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 高校生のキャリア展望と 「総合的な探究の時間」の関係(2) :複線径路等至性アプローチ(TEA)と学習観タイプによる検討2024

    • Author(s)
      乾 明紀・土元哲平・サトウタツヤ
    • Journal Title

      京都橘大学研究紀要

      Volume: 50 Pages: 149-174

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02352
  • [Journal Article] 高校生のキャリア展望と「総合的な探究の時間」の関係:複線径路等至性アプローチ(TEA)と関係学による検討2023

    • Author(s)
      乾明紀・サトウタツヤ
    • Journal Title

      京都橘大学研究紀要

      Volume: 49 Pages: 171-193

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Journal Article] キャリを展望できる探究活動の特徴:京都府立鳥羽高等学校イノベーション探究Ⅱの実践から2022

    • Author(s)
      乾明紀・田中誠樹・竹林祥子・大泉幸寛・宮﨑雄史郎・ ミューリ ニコラス・杉岡秀紀・高野拓樹・サトウ タツヤ
    • Journal Title

      京都橘大学研究紀要

      Volume: 48 Pages: 95-113

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Journal Article] 高大連携型教育を用いた探究学習に関する実践的研究 -探究学習に対する生徒のイメージやスキルに影響を及ぼす要因-2021

    • Author(s)
      高野拓樹, 松原久, 糟野譲司, 乾明紀, 久保友美, 杉岡秀紀, サトウタツヤ
    • Journal Title

      京都大学学際融合教育研究推進センター地域連携教育研究推進ユニット「地域連携教育研究」

      Volume: 6 Pages: 33-49

    • NAID

      120006979792

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Journal Article] チームで探究活動を行う生徒から見た総合学習の促進要因と課題(1)-京都府立鳥羽高校のイノベーション探究Ⅰの実践から-2020

    • Author(s)
      乾明紀, 田中誠樹, 竹林祥子, 大泉幸寛, 宮﨑雄史郎, ミューリ ニコラス, 久保友美, 杉岡秀紀, 高野拓樹, サトウ タツヤ
    • Journal Title

      京都光華女子大学・京都光華女子大学短期大学部研究紀要

      Volume: 58 Pages: 123-141

    • NAID

      120007168270

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Journal Article] 高等学校の「学びの領域選択機会」をリデザインする-大阪府立今宮工科高等学校「キャリアデザイン」実践事例報告-2019

    • Author(s)
      乾明紀・井上翔一
    • Journal Title

      京都光華女子大学・京都光華女子大学短期大学部研究紀要

      Volume: 57

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Journal Article] 周旋家日記 17「キャリア形成について考える⑥-自己管理(セルフマネジメント・ セルフコントロール)-」2016

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助マガジン

      Volume: 24 Pages: 130-131

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記(13) 「キャリア形成について考える② -アクティブ・ラーニング -」2015

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助学会『対人援助マガジン』

      Volume: 第20号 Pages: 110-111

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記 16「キャリア形成について考える⑤-ワークショップの3つのかたち-」2015

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助マガジン

      Volume: 23 Pages: 114-117

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記 14「キャリア形成について考える③-アクティブ・ラーニングの曖昧性 -」2015

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助マガジン

      Volume: 21 Pages: 120-122

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記 15「キャリア形成について考える④-教員がアクティブになるための 『逆向き設計』-」2015

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助マガジン

      Volume: 22 Pages: 119-121

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記(11)「PBLシンポジウム発表報告『PBL ベースド大学改革』 -その2-2014

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助学会『対人援助マガジン』

      Volume: 第18号 Pages: 163-166

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記(12) 「キャリア形成について考える① -問われる大学のあり方 -」2014

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助学会『対人援助マガジン』

      Volume: 第19号 Pages: 146-147

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記(10)「PBLシンポジウム発表報告『PBL ベースド大学改革』 -その1-2014

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助学会『対人援助マガジン』

      Volume: 第17号 Pages: 152-155

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記⑧「対人援助学会第5回年次大会企画ワークショップ (WS )開催報告 -その1-」2013

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助マガジン

      Volume: 第15号 Pages: 164-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記⑨「対人援助学会第5回年次大会企画ワークショップ (WS )開催報告 -その2-」2013

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助マガジン

      Volume: 第16号 Pages: 175-178

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Journal Article] 周旋家日記⑥「“つづき”を書けなかった行動管理の失敗理由」2013

    • Author(s)
      乾明紀
    • Journal Title

      対人援助マガジン

      Volume: 第13号 Pages: 162-163

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] The relationship between career prospects of high school students and Period for Inquiry-Based Cross-Disciplinary Study: A case study based on the Trajectory Equifinality Approach (TEA) and relationship science2023

    • Author(s)
      Akinori Inui
    • Organizer
      The 5th Transnational Meeting on TEA
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Presentation] 文化心理学・TEAと関係学の会遇2023

    • Author(s)
      乾明紀
    • Organizer
      TEAと質的探究学会第2回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02352
  • [Presentation] 複線径路等至性アプローチ(TEA)と関係学との理論的接合に関する研究2023

    • Author(s)
      乾明紀・杉本菜月
    • Organizer
      日本質的心理学会第20回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02352
  • [Presentation] 質的調査から見えてきた高校生の探究活動とキャリア展望の関係2022

    • Author(s)
      乾明紀・高野拓樹
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会全国大会第31回[広島・三原大会]大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Presentation] 「わかる」と「できる」が拡大し、キャリアが展望できる「チーム探究」に関する研究 第三報:個々の生徒の探究学習に抱くイメージと自分の将来に対する意識の関係2022

    • Author(s)
      高野拓樹・乾明紀
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会全国大会第31回[広島・三原大会]大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Presentation] 「わかる」と「できる」が拡大し、キャリアが展望できる「チーム探究」に関する研究 第二報:学年進行に伴う生徒が探究学習に抱くイメージの変容6月19日遠隔確定2021

    • Author(s)
      高野拓樹・糟野譲司・松原久・乾明紀・杉岡秀紀・サトウタツヤ
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会第29回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Presentation] 探究的な学びのねらいとは?2021

    • Author(s)
      乾明紀
    • Organizer
      京都府高等学校商業教育研究会 令和3年度 冬季研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Presentation] チームによる探究活動が高校生のキャリア展望に与える影響2021

    • Author(s)
      乾明紀・田中誠樹・竹林祥子・大泉幸寛・杉岡秀紀・高野拓樹・サトウ タツヤ
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会第29回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Presentation] 「わかる」と「できる」が拡大し、キャリアが展望できる「チーム探究」に関する研究 第一報:環境・防災教育およびSDGs教育を通じた探究学習における課題の整理2020

    • Author(s)
      高野拓樹, 乾明紀, 久保友美, 杉岡秀紀, サトウタツヤ
    • Organizer
      日本生活科・総合的学習教育学会第29回全国大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K02795
  • [Presentation] 高大連携によるキャリア教育プログラムの開発について -高等学校工業科におけるコース選択の意思決定支援のためのプログラムデザイン-2016

    • Author(s)
      乾明紀・井上翔一
    • Organizer
      第22回大学教育フォーラム
    • Place of Presentation
      京都大学・京都府京都市
    • Year and Date
      2016-03-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] 大学におけるシチズンシップ教育の検討-論争的問題を導入した京都光華女子大学の実践事例から-2015

    • Author(s)
      乾明紀・高野拓樹・水野豊・朝倉眞一・久保友美・滋野浩毅・杉岡秀紀・西野毅朗・嶺本和沙・藤田大雪
    • Organizer
      大学教育学会2015年度課題研究集会
    • Place of Presentation
      ,岩手医科大学・盛岡市
    • Year and Date
      2015-11-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] 企画ワークショップ「『緩やかな所属による組織活動』における人材支援について」2015

    • Author(s)
      乾明紀・中鹿直樹・荒木寿友・石橋智晴
    • Organizer
      対人援助学会第7回年次大会
    • Place of Presentation
      立命館大学・京都府京都市
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] 企画ワークショップ「訪問介護事業を展開する企業の事例から見えてきたもの」2015

    • Author(s)
      乾明紀
    • Organizer
      対人援助学会第7回年次大会
    • Place of Presentation
      立命館大学・京都府京都市
    • Year and Date
      2015-10-31
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] アクティブラーナー育成のためにPBLはどうあるべきか2015

    • Author(s)
      乾明紀
    • Organizer
      日本PBL協会第3回PBLシンポジウム
    • Place of Presentation
      都立戸山高等学校・東京都新宿区
    • Year and Date
      2015-06-20
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] PBLベースド大学改革 -京都光華女子大学キャリア形成学科の取組から-2014

    • Author(s)
      乾明紀
    • Organizer
      日本PBL協会・第2回PBLシンポジウム
    • Place of Presentation
      聖学院(東京都・北区)
    • Year and Date
      2014-05-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] 企画ワークショップ:対人援助学会におけるWEBコミュニケーションについて考える

    • Author(s)
      乾明紀・東山純也・渡辺修宏・揚佳樹・尾西洋平・小幡知史
    • Organizer
      対人援助学会第5回大会
    • Place of Presentation
      京都市・立命館大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] 『管理・統制』ではなく『支援・経営』を感じるプロジェクトマネジメントへ

    • Author(s)
      乾明紀
    • Organizer
      PMI日本支部主催「PMPreg; が創成する日本におけるプロジェクトマネジメントの未来」~大学によるプロジェクトマネジメントの未来~~ PMBOKreg; 第5版発行による未来 ~~ 企業経営の未来 ~
    • Place of Presentation
      京都市・京都テルサ
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] “学”びながら“生”きることのできる“力”を磨く

    • Author(s)
      乾明紀
    • Organizer
      高等教育問題研究会・シンポジウム(第30回拡大勉強会)
    • Place of Presentation
      桜美林大学 四ツ谷キャンパス(東京・新宿区)
    • Year and Date
      2014-06-28 – 2014-06-29
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] 模擬喫茶店舗における知的障害をもつ成人に対するビデオモデリングとセルフ・モニタリングの介入パッケージの効果

    • Author(s)
      尾西洋平・森本有絵・小島遼・玉井貴子・乾明紀・中鹿直樹・望月昭
    • Organizer
      日本行動分析学会第31回年次大会
    • Place of Presentation
      岐阜市・岐阜大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] 従業員主体の組織改善提案を引き出す対話型ワークショップの相互作用の分析

    • Author(s)
      乾明紀・望月昭・植島淳・岸本光平・伊東剛志・瓦井寛二・久保宗貞・南野江津子・原田高広・増田みどり・川原義彦・前田一成・吉岡昌子
    • Organizer
      日本行動分析学会第31回年次大会
    • Place of Presentation
      岐阜市・岐阜大学
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • [Presentation] 訪問介護事業を展開する企業における、当事者主体の組織開発の支援~シングルケースデザイン導入に向けて

    • Author(s)
      乾明紀
    • Organizer
      行動分析学会創立三十周年記念事業記念シンポジウム
    • Place of Presentation
      名古屋市・テレピアホール
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-25380805
  • 1.  SUGIOKA Hidenori (10631442)
    # of Collaborated Projects: 3 results
    # of Collaborated Products: 7 results
  • 2.  佐藤 達哉 (90215806)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 3.  MOCHIZUKI Akira (40129698)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 4.  ASANO Hiroshi (70524461)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  NAKASHIKA Naoki (20469183)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results
  • 6.  ARAKI Kazutomo (80369610)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 7.  高野 拓樹 (10444241)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results
  • 8.  土元 哲平 (10897622)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi