• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Tanaka Kouji  田中 浩二

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

田中 浩二  タナカ コウジ

Less
Researcher Number 80611342
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 至誠館大学, 現代社会学部, 教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 東京成徳短期大学, その他部局等, 特任教授
2017: 東京成徳短期大学, その他部局等, 准教授(移行)
2015 – 2016: 東京成徳短期大学, 幼児教育学科, 准教授
Review Section/Research Field
Except Principal Investigator
Basic Section 09060:Special needs education-related / Special needs education
Keywords
Except Principal Investigator
ポルトガル / ICF / 合理的配慮 / センター的機能 / 小・中学校 / 合意形成 / ICF-CY / 基礎的環境整備 / 合意形成プロセス / 特別支援教育
  • Research Projects

    (2 results)
  • Research Products

    (17 results)
  • Co-Researchers

    (2 People)
  •  小・中学校での合理的配慮提供のための手順と体制:ICFとセンター的機能の活用

    • Principal Investigator
      徳永 亜希雄
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09060:Special needs education-related
    • Research Institution
      Yokohama National University
  •  Consensus building process for determination of reasonable accommodation in special needs education

    • Principal Investigator
      tokunaga akio
    • Project Period (FY)
      2015 – 2017
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Special needs education
    • Research Institution
      Yokohama National University
      National Institute of Special Needs Education

All 2024 2023 2022 2021 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] An Emerging Approach for Education and Care: Implementing a Worldwide Classification of Functioning and Disability2018

    • Author(s)
      Castro, S. & Palikara編 Tokunaga,A.,Tanaka,K.,& Sakai,Y.他著
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      Routledge
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Journal Article] 重複障害のある児童生徒への学習機会や体験の確保に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2024

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 7 Pages: 203-214

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Journal Article] 病弱・身体虚弱のある児童生徒への学習機会や体験の確保に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 6 Pages: 184-193

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Journal Article] 病弱・身体虚弱のある児童生徒への心理面に関する合理的配慮の検討―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例の検討を通して―2022

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Journal Title

      横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学

      Volume: 5 Pages: 159-168

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Journal Article] 病弱・身体虚弱のある児童の心理面・健康面に関する合理的配慮ICF-CYコアセット作成の試み―インクルーシブ教育システム構築支援データベースの実践事例とICF-CYとの適合性検討に基づいて―2018

    • Author(s)
      堺裕、德永亜希雄、田中浩二
    • Journal Title

      帝京大学福岡医療技術学部紀要

      Volume: 13

    • NAID

      120006550017

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Journal Article] ポルトガルにおけるインクルーシブ教育の展開-Resources Centres for Inclusion (RCI)を中心に2017

    • Author(s)
      德永亜希雄、堺裕、田中浩二
    • Journal Title

      SNEジャーナル

      Volume: 23巻1号 Pages: 173-185

    • NAID

      40021424633

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Journal Article] 学校における「基礎的環境整備」の観点と国際生活機能分類―児童版(ICF-CY)の適合性に関する予備的検討2016

    • Author(s)
      堺裕 , 徳永 亜希雄 , 田中 浩二
    • Journal Title

      帝京大学福岡医療技術学部紀要

      Volume: 11 Pages: 65-77

    • NAID

      120006503764

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] 子どもの育ちを切れ目なく支える個別の教育支援計画へのICF分類項目の実装化の検討2024

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Organizer
      日本リハビリテーション連携科学学会第25回学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] 子どもの育ちを切れ目なく支えるICFを活用した共通情報シート開発に向けた基礎的研究2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Organizer
      日本特殊教育学会第61回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクルーシブ教育の展開Ⅳ―現職研修の取り組みを中心に―2023

    • Author(s)
      徳永亜希雄, 田中浩二
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第29回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクルーシブ教育の展開Ⅱ―関連法令改正を踏まえた校内体制の整備を中心に―2022

    • Author(s)
      徳永亜希雄,田中浩二
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会第27回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクルーシブ教育の展開Ⅱ―関連法令改正を踏まえた校内体制の整備を中心に―2021

    • Author(s)
      德永亜希雄,田中浩二
    • Organizer
      日本特別ニーズ教育学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02681
  • [Presentation] 合理的配慮決定のための合意形成ツール試案2017

    • Author(s)
      徳永亜希雄,堺裕,田中浩二,山元薫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] 合理的配慮検討におけるICF-CYカテゴリーの活用―学校における合理的配慮の観点との適合性検討に基づいてー2017

    • Author(s)
      堺裕,徳永亜希雄,田中浩二
    • Organizer
      日本特殊教育学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] 学校教育における合理的配慮検討手順(試案)の検討2017

    • Author(s)
      徳永亜希雄,堺裕,田中浩二
    • Organizer
      日本特別教育ニーズ学会第23回研究大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] 合理的配慮検討時の合意形成プロセスと特別支援教育コーディネータ-2016

    • Author(s)
      徳永亜希雄,堺裕,田中浩二,山元薫
    • Organizer
      日本特殊教育学会第54回大会
    • Place of Presentation
      メディアシップ
    • Year and Date
      2016-09-17
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • [Presentation] ポルトガルにおけるインクル-シブ教育システムの動向―Inclusive Resource Centerを中心に―2016

    • Author(s)
      徳永亜希雄,堺裕,田中浩二
    • Organizer
      SNE学会第22回大会
    • Place of Presentation
      金沢大学
    • Year and Date
      2016-10-16
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-15K04587
  • 1.  tokunaga akio (10359119)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 14 results
  • 2.  堺 裕 (40439576)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 8 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi