• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

YOSHIZAWA Eri  吉澤 英里

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

吉澤 英里  ヨシザワ エリ

Less
Researcher Number 80616029
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 星槎道都大学, 社会福祉学部, 教授(移行)
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023: 星槎道都大学, 社会福祉学部, 教授(移行)
2021 – 2022: 星槎道都大学, 社会福祉学部, 准教授(移行)
2016 – 2018: 環太平洋大学, 次世代教育学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Clinical psychology
Keywords
Principal Investigator
チームワーク能力 / チームワーク / 指導員 / 放課後児童クラブ
Except Principal Investigator
子どもの姿の観察(姿勢測定) / 非認知能力 / Learning Story / 幼保小接続 / 半構造化面接 / クラメール … More / バランスシート / 小1プロブレム / 保育のDX / アセスメントシート / 幼・保・小接続 / 架け橋プログラム / 保育環境 / 体幹 / 姿勢 / NZ教育 / ラーニングストーリー / 10の姿 / 保幼小接続 / 惨事ストレス / レジリエンス / アサーション / 心理学的介入 / 消防職員 / 惨事ストレスケア / 金魚鉢方式のロールプレイング / セルフ・コンパッション Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (11 results)
  • Co-Researchers

    (10 People)
  •  放課後児童クラブのチームワークを高める研修プログラムの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      吉澤 英里
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Seisa Dohto University
  •  幼児教育における「10の姿」の可視化と共有化を見据えた協働型アクションリサーチ

    • Principal Investigator
      薮田 弘美
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Mimasaka University
  •  Improving firefighters' immunity against stress

    • Principal Investigator
      SUGANUMA Kenji
    • Project Period (FY)
      2016 – 2018
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
    • Research Field
      Clinical psychology
    • Research Institution
      Seitoku University

All 2024 2023 2021 2018 2017 2016

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] 児童の教育と支援2018

    • Author(s)
      塚原拓馬・井口眞美・五味美奈子・島崎あかね・南雲成二・吉澤英里・渡辺敏
    • Total Pages
      160
    • Publisher
      東信堂
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13491
  • [Journal Article] チームワークの量的測定法に関する文献レビュー2024

    • Author(s)
      吉澤英里
    • Journal Title

      星槎道都大学研究紀要

      Volume: 5 Pages: 145-158

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02443
  • [Journal Article] 学童保育の研究動向 20222023

    • Author(s)
      吉澤英里
    • Journal Title

      学童保育

      Volume: 13 Pages: 103-111

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K02443
  • [Journal Article] 人前で発言することへの意識変化-大学1年生の事例から-2018

    • Author(s)
      吉澤英里
    • Journal Title

      環太平洋大学紀要

      Volume: 13 Pages: 107-112

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13491
  • [Journal Article] 社会不安に対する他者からの評価への恐れと自己志向的完全主義の関連:発表・発言状況における高校生・大学生への調査から2018

    • Author(s)
      吉澤英里
    • Journal Title

      感情心理学研究

      Volume: 25 Pages: 36-43

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13491
  • [Presentation] ニュージーランドの保育評価Learning Storyに基づく、日本の森のようちえんの活動の分析2021

    • Author(s)
      薮田弘美・吉澤英里・前川真姫
    • Organizer
      日本子ども学会議
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02397
  • [Presentation] 社交不安に影響を与える要因の検討-対人欲求と評価への恐れからー2018

    • Author(s)
      吉澤英里
    • Organizer
      日本社会心理学会第59回大会発表論文集
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13491
  • [Presentation] 消防職員のストレス免疫能力に関する基礎研究(1) トレーニング・プログラムの効果測定における自由記述の分析2017

    • Author(s)
      菅沼憲治、吉澤英里
    • Organizer
      日本心理学会81回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13491
  • [Presentation] 消防職員のストレス免疫能力に関する基礎研究(2) セルフ・コンパッションを指標としたトレーニング効果の検討2017

    • Author(s)
      菅沼憲治、吉澤英里、矢島新
    • Organizer
      日本心理学会81回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13491
  • [Presentation] クライシス・カウンセリングの研究(3)-消防職員の人生観の変化が職業意識に与えた影響の研究-2016

    • Author(s)
      菅沼憲治・吉澤英里
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第49回大会
    • Place of Presentation
      山形大学(山形県山形市)
    • Year and Date
      2016-08-28
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13491
  • [Presentation] Effect of assertion training by fish bowl role-playing.2016

    • Author(s)
      Suganuma,K.,& Yoshizawa,E.
    • Organizer
      The 31st International Congress of Psychology
    • Place of Presentation
      パシフィコ横浜(神奈川県横浜市)
    • Year and Date
      2016-07-27
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-16K13491
  • 1.  SUGANUMA Kenji (10118713)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 4 results
  • 2.  薮田 弘美 (60805795)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  前川 真姫 (30780019)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 4.  鈴木 瞬 (00740937)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  住野 好久 (60243531)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  長瀬 美子 (50247889)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  西垣 美穂子 (10584493)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  横山 剛士 (30567904)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  KUBOTA Shintaro
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 10.  YAJIMA Arata
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi