• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Hujiwara Takeshi  藤原 健志

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

Fujiwara Takeshi  藤原 健志

FUJIWARA Takeshi  藤原 健志

Less
Researcher Number 80715160
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 新潟県立大学, 人間生活学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 新潟県立大学, 人間生活学部, 准教授
2020 – 2021: 新潟県立大学, 人間生活学部, 講師
2018 – 2020: 埼玉学園大学, 人間学部, 講師
2016: 筑波大学, 人間系, 研究員
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related
Except Principal Investigator
Basic Section 10020:Educational psychology-related / Social psychology
Keywords
Principal Investigator
養育 / 幼児 / 感謝 / ソーシャル・スキル / 聴くスキル
Except Principal Investigator
スーパーグローバルハイスクール / 効果検証 / グローバル・オリエンテーション尺度 / グローバル教育プログラム / 教育プログラム … More / ESD教育 / 海外研修プログラム / 縦断研究 / M-GTA / インドネシア / 質的分析 / 量的分析 / 縦断データ / 横断データ / 海外研修 / 高校生 / グローバル教育 / 向社会的行動 / 共感性 / 感謝行動 / 主観的ウェルビーイング / 心理的負債 / 状態感謝 / 拡張・形成理論 / 感謝介入研究 / 負債感情 / 特性感謝 / ポジティブ心理学 / 感謝感情 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (16 results)
  • Co-Researchers

    (6 People)
  •  幼児の感謝表明を促進する要因の検討Principal Investigator

    • Principal Investigator
      藤原 健志
    • Project Period (FY)
      2023 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      University of Niigata Prefecture
  •  Examining attitudes toward listening and the proper use of listening in different situations; utilizing listening skills scale.Principal Investigator

    • Principal Investigator
      Fujiwara Takeshi
    • Project Period (FY)
      2020 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      University of Niigata Prefecture
  •  Verification of the effectiveness of global education at high school: Comparison between programs and examination of medium-term and long-term effects.

    • Principal Investigator
      Okawa Ichiro
    • Project Period (FY)
      2018 – 2021
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 10020:Educational psychology-related
    • Research Institution
      University of Tsukuba
  •  A study of the boroden-and-build precess model on positive effects of gratitude on self and interpersonal relattions

    • Principal Investigator
      AIKAWA Atsushi
    • Project Period (FY)
      2014 – 2016
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Research Field
      Social psychology
    • Research Institution
      University of Tsukuba

All 2023 2022 2021 2020 2019 2016 2015

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 新型コロナウイルス感染症流行下における大学生のコミュニケーションの変化;自由記述調査と変化に対する感情からの理解の試み2023

    • Author(s)
      藤原健志
    • Journal Title

      人間生活学研究

      Volume: 14 Pages: 1-9

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14167
  • [Journal Article] グローバル・オリエンテーション尺度日本語版の開発と信頼性・妥当性の検討 筑波大学心理学研究,59,93-1032021

    • Author(s)
      飯田順子・藤原健志・島田直子・堀口康太・大川一郎
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究

      Volume: 59 Pages: 93-103

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03030
  • [Journal Article] グローバル・オリエンテーション尺度日本語版の開発と信頼性・妥当性の検討2021

    • Author(s)
      飯田順子・藤原健志・島田直子・堀口康太・大川一郎
    • Journal Title

      筑波大学心理学研究

      Volume: 59 Pages: 93-103

    • NAID

      120007172555

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03030
  • [Presentation] 「ありがとう」の気持ちを育み、表明すること―児童期における感謝研究の動向と研究報告―2023

    • Author(s)
      藤原健志
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第55回総会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02896
  • [Presentation] 幼児の感謝表明を左右する要因の検討(1)―感謝表明を促す保護者のかかわりを尺度化する―2023

    • Author(s)
      藤原健志・村上達也
    • Organizer
      日本教育心理学会第64回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02896
  • [Presentation] 保護者が子どもの話を聴くスキル―聴き上手な親を持つ子どもの育ちとは?―2023

    • Author(s)
      藤原健志
    • Organizer
      日本教育心理学会第65回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14167
  • [Presentation] 幼児の感謝表明を左右する要因の検討右する要因の検討(2)―感謝表明に影響を与える母親の関わり―2023

    • Author(s)
      村上達也・藤原健志
    • Organizer
      日本教育心理学会第64回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-23K02896
  • [Presentation] 話の聴き方の使い分けの検討 ―場面による聴き方の変化―2022

    • Author(s)
      藤原健志
    • Organizer
      日本心理学会第86回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14167
  • [Presentation] 新型コロナウイルス流行下における若者のコミュニケーションの変化2022

    • Author(s)
      藤原健志
    • Organizer
      日本カウンセリング学会第54回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K14167
  • [Presentation] スーパーグローバルハイスクール(SGH)実践の効果検証 2時点の縦断データの分析から2020

    • Author(s)
      堀口康太・飯田順子・藤原健志・大川一郎
    • Organizer
      日本発達心理学会第31回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03030
  • [Presentation] 多様性と困難への寛容度尺度の日本語版の作成と信頼性・妥当性の検討2020

    • Author(s)
      飯田 順子, 青山 郁子, 堀口 康太, 藤原 健志, 大川 一郎, 杉本 希映, 遠藤 寛子
    • Organizer
      日本教育心理学会第62回総会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03030
  • [Presentation] グローバル・オリエンテーション尺度日本語版の作成と信頼性・妥当性の検討②―再検査信頼性と国際的資質・異文化への態度との関連を中心に―2019

    • Author(s)
      堀口康太・飯田順子・藤原健志・大川一郎
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03030
  • [Presentation] グローバル・オリエンテーション尺度日本語版の作成と信頼性・妥当性の検討①―併存的妥当性としてのパーソナリティ変数に着目して―2019

    • Author(s)
      藤原健志・飯田順子・堀口康太・大川一郎
    • Organizer
      日本発達心理学会第30回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K03030
  • [Presentation] 小学生における対人的感謝と共感性が生活満足感に及ぼす影響―交差遅延効果モデルを用いて―2016

    • Author(s)
      村上達也・藤原健志・相川 充
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第25回大会
    • Place of Presentation
      関西大学千里山キャンパス(大阪府吹田市)
    • Year and Date
      2016-09-14
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380839
  • [Presentation] 感謝状況の筆記による正負感情への影響 ―児童を対象として―2016

    • Author(s)
      藤原健志・村上達也・相川 充
    • Organizer
      日本教育心理学会第58回総会
    • Place of Presentation
      サンポートホール高松・かがわ国際会議場(香川県高松市)
    • Year and Date
      2016-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380839
  • [Presentation] 小学生における共感性,対人的感謝,向社会的行動の関連2015

    • Author(s)
      村上達也・藤原健志・相川 充
    • Organizer
      日本パーソナリティ心理学会第24回大会
    • Place of Presentation
      北海道教育大学札幌校(北海道札幌市)
    • Year and Date
      2015-08-21
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26380839
  • 1.  AIKAWA Atsushi (10159254)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 3 results
  • 2.  Okawa Ichiro (90241760)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 3.  蔵永 瞳 (30634589)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  堀口 康太 (80808626)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 5.  飯田 順子 (90383463)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results
  • 6.  村上 達也 (00743791)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 2 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi