• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Masuda Mina  増田 美奈

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 80736885
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 富山大学, 学術研究部教育学系, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2023 – 2024: 富山大学, 学術研究部教育学系, 准教授
2019 – 2022: 富山大学, 学術研究部教育学系, 講師
2018: 富山大学, 人間発達科学部, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09010:Education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related / Basic Section 09010:Education-related
Keywords
Principal Investigator
教職専門性 / 探求的授業 / 教師 / 協同的な学び / 教職の専門性 / 対話的な学び / 教授スタイル / 道徳的判断 / 教師教育 / 探究的な学び … More / 同僚性 / 校内研修会 / 教師の判断 / 授業研究 / 教師研究 / 教師の専門性 / 探究的な授業 / 協働的な授業 / 教師の道徳的判断 … More
Except Principal Investigator
実践知(PPTs) / ジャーナルリフレクション / 授業改善 / 自己リフレクション / 若手教師 / 熟議的コミュニケーションとしての評価 / 市民性教育・主権者教育 / 信頼性・妥当性 / パフォーマンス評価 / ケア / リベラリズムの公共哲学 / 公共的理由としての評価規準 / 総合的な探究の時間 / 反照的均衡としてのモデレーション / 学習評価の倫理学方法論 / 省察的モデレーション Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (3 People)
  •  若手教師の自己リフレクションに関する実証研究

    • Principal Investigator
      岡崎 浩幸
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      University of Toyama
  •  Reflective construction of local platform for group moderation between schools

    • Principal Investigator
      遠藤 貴広
    • Project Period (FY)
      2022 – 2025
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      University of Fukui
  •  An Empirical Study of Teachers' Moral Judgment in TeachingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Masuda Mina
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09010:Education-related
    • Research Institution
      University of Toyama

All 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] Some Perspectives for Understanding Teacher's Teaching Styles in Children's Interactive Inquiry-based Learning2022

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Journal Title

      富山大学人間発達科学部紀要 = Memoirs of the Faculty of Human Development University of Toyama

      Volume: 16 Issue: 2 Pages: 73-81

    • DOI

      10.15099/00021558

    • URL

      https://toyama.repo.nii.ac.jp/records/19137

    • Year and Date
      2022-03-15
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 学習指導要領の実践に向けた学校現場の取り組み-校内研修を通した授業実践の改善-2022

    • Author(s)
      増田美奈
    • Organizer
      富山大学-JICAエチオピア国別研修「カリキュラム開発、実施、評価を通じた理科教育における持続的な学びの改善」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 子どもの学び合いを支える実践に向けた教師同士の学び2021

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      令和3年度校内研修活性化研修会(富山県教育委員会主催)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] これからの時代を生きる子どもたちの学びとは2021

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      教育フォーラム2021(富山大学人間発達科学研究実践総合センター主催)
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 「主体的・対話的で深い学び」の視点からの学習評価と授業改善2021

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      富山県立高岡支援学校障害種別研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 「主体的・対話的で深い学びの視点からの授業づくり2021

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      富山県立ふるさと支援学校障害種別研修会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 学びに向かう力を育む「主体的・対話的で深い学び」2021

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      滑川市立西部小学校学力向上拠点校研究発表会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 育成を目指す資質・能力の獲得に向けた「主体的・対話的で深い学び」2020

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      富山県立高岡支援学校障害種別研修会講演
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] これからの時代を生きる子供たちの学びとは2020

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      富山大学データサイエンス教育事業キックオフミーティング「GIGAスクール構想が目指す学びの姿と大学による支援」
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 対話的な授業における教師の教授スタイルを捉える視座2019

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      日本教育方法学会第55回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 今,道徳教育について共に考える2019

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      富山大学人間発達科学部附属特別支援学校公開研修会講演
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • [Presentation] 主体的で対話的な学びの場の創造2019

    • Author(s)
      増田 美奈
    • Organizer
      魚津市小学校教育研究会研究大会講演
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K02330
  • 1.  遠藤 貴広 (70511541)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  本所 恵 (80632835)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  岡崎 浩幸 (20436801)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi