• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

EDAHIRO Kazunori  枝廣 和憲

… Alternative Names

枝廣 和憲  エダヒロ カズノリ

Less
Researcher Number 80737172
Other IDs
  • ORCIDhttps://orcid.org/0000-0002-4976-3012
Affiliation (Current) 2025: 香川大学, 医学部, 協力研究員
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 香川大学, 医学部, 協力研究員
2021: 福山大学, 人間文化学部, 准教授
2014 – 2015: 岡山大学, 学内共同利用施設等, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related / Basic Section 09070:Educational technology-related / Childhood science (childhood environment science)
Keywords
Principal Investigator
ポジティブ行動支援 / 心理学 / 環境 / 教師教育 / 生徒指導 / 家庭 / 教育 / 学校 / 教育相談 / 青年心理学 … More / 臨床心理学 / 子ども環境学 / SWPBIS / PBIS / PBS / 応用行動分析 / ナナメの関係 / 居場所 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (15 results)
  • Co-Researchers

    (5 People)
  •  Good Behaviorチケットを用いた児童福祉と家庭をつなぐ支援プログラムの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      枝廣 和憲
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
    • Research Institution
      Kagawa University
  •  Good Behaviorチケットを用いた学校と家庭をつなぐ支援プログラムの開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      枝廣 和憲
    • Project Period (FY)
      2021 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09070:Educational technology-related
    • Research Institution
      Fukuyama University
  •  Interdisciplinary Study about "Ibasho (the person who eases your mind)" of Youth : Effect of Diagonal Dyadic ('Naname') RelationshipsPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      EDAHIRO Kazunori
    • Project Period (FY)
      2014 – 2015
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Research Field
      Childhood science (childhood environment science)
    • Research Institution
      Okayama University

All 2021 2016 2015 2014

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] 学校・地域システムにおける機能的な実践の在り方とは2021

    • Author(s)
      枝廣 和憲, 松山 康成, 山田 賢治, 松本 一郎, 大対 香奈子
    • Journal Title

      Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology

      Volume: 63 Issue: 0 Pages: 112-113

    • DOI

      10.20587/pamjaep.63.0_112

    • NAID

      130008078206

    • ISSN
      2189-5538, 2424-1571
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13653
  • [Journal Article] 場面緘黙児童に対する協働によるプレイセラピー2021

    • Author(s)
      枝廣 和憲
    • Journal Title

      学校教育相談研究

      Volume: 31 Pages: 22-33

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13653
  • [Journal Article] 学校と家庭をつなぐGood Behaviorチケットを用いた,School-Wide PBS(学校規模ポジティブ行動支援)の効果2021

    • Author(s)
      枝廣 和憲
    • Journal Title

      Annual convention of the Japanese Association of Educational Psychology

      Volume: 63 Issue: 0 Pages: 475

    • DOI

      10.20587/pamjaep.63.0_475

    • NAID

      130008078494

    • ISSN
      2189-5538, 2424-1571
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13653
  • [Journal Article] 教師用肯定的・否定的指導行動尺度の開発 : 介入研究(ポジティブ行動支援)における効果測定を目的として2021

    • Author(s)
      福留 広大, 枝廣 和憲, 高野 裕太, 武田 知
    • Journal Title

      福山大学こころの健康相談センター紀要

      Volume: 3 Pages: 1-5

    • NAID

      40022506608

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13653
  • [Journal Article] PBIS(Positive Behavioral Interventions and Supports) の第1層支援(Tire1)に関する研究の 概観と展望2016

    • Author(s)
      枝廣和憲,松山康成
    • Journal Title

      岡山大学教師教育開発センター紀要 6

      Volume: 6

    • NAID

      120005723289

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Journal Article] PBIS(Positive Behavioral Interventions and Supports) の第2層支援(Tire2)に関する研究の 概観と展望2016

    • Author(s)
      枝廣和憲,松山康成
    • Journal Title

      学習開発学研究第9号

      Volume: 9

    • NAID

      120005733246

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Journal Article] 学校全体における積極的行動介入および支援の動向と実際―イリノイ州 District15公立中学校における取り組みを中心に―2015

    • Author(s)
      枝廣和憲,松山康成
    • Journal Title

      岡山大学教師教育開発センター紀要 5

      Volume: 5

    • NAID

      120005572539

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Journal Article] A Qualitative Study on Effect of Diagonal Dyadic ('Naname') Relationships during Adolescence in ‘Ibasho using with ethnography method and TEA2015

    • Author(s)
      Kazunori EDAHIRO, Yusuke MAEDA
    • Journal Title

      Proceedings of the 7th Annual Conference of ICER 2015, International Conference on Educational Research

      Volume: 1

    • Peer Reviewed / Acknowledgement Compliant / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Journal Article] 学校全体における積極的行動介入および支援(SWPBIS)の動向と実際―イリノイ州 District15 公立小学校における取り組みを中心に―2015

    • Author(s)
      枝廣和憲,松山康成
    • Journal Title

      岡山大学学生支援センター年報第8号

      Volume: 8

    • Acknowledgement Compliant
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Journal Article] 学校全体における積極的行動介入および支援の動向と実際 ―イリノイ州 District15 公立中学校における取り組みを中心に―2015

    • Author(s)
      枝廣和憲・松山康成
    • Journal Title

      岡山大学教師教育開発センター紀要

      Volume: 5 Pages: 35-43

    • NAID

      120005572539

    • Acknowledgement Compliant / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Presentation] Effects of Positive Behavior Support on Teachers’ Behavior, Efficacy, and Burnout2021

    • Author(s)
      Kazunori EDAHIRO ; Yuta TAKANO ; Tomoya TAKEDA ; Koudai FUKUDOME
    • Organizer
      32nd International Congress of Psychology
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K13653
  • [Presentation] 学年全体で取り組むPBIS実践 -規範意識に着目して-2015

    • Author(s)
      松山康成・枝廣和憲・池島徳大
    • Organizer
      日本ピア・サポート学会 第14回総会 ・大会
    • Place of Presentation
      埼玉
    • Year and Date
      2015-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Presentation] ピア・サポートプログラムを活かした高大連携の取り組みが高校生の心的成長に及ぼす影響 -ナナメの関係に着目して-2015

    • Author(s)
      枝廣和憲・内田一樹・関塚倫子・畑中樹奈・河美善・藤田瑞紀・梶井亮・木戸口峻・西川大輔・原田有規・山崎瑞貴・春日井敏之・増田梨花
    • Organizer
      日本ピア・サポート学会 第14回総会 ・大会
    • Place of Presentation
      埼玉
    • Year and Date
      2015-10-09
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Presentation] 青年期中期における交友関係が自我発達に及ぼす影響の質的検討2014

    • Author(s)
      枝廣和憲
    • Organizer
      ピア・サポート学会
    • Place of Presentation
      新潟青陵大学
    • Year and Date
      2014-10-12
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • [Presentation] 中高生年代を居場所で過ごした青少年たち2014

    • Author(s)
      枝廣和憲
    • Organizer
      日本教育心理学会
    • Place of Presentation
      神戸国際会議場
    • Year and Date
      2014-11-07
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-26882028
  • 1.  MINAMI Hirofumi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  SUZUKI Tsuyoshi
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  YMASHITA Tomoya
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  HIDAKA Motonobu
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  MATSUYAMA Yasunari
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 6 results

URL: 

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi