• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kato Yoshitaka  加藤 由崇

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

加藤 由崇  カトウ ヨシタカ

Less
Researcher Number 80762666
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 名古屋外国語大学, 外国語学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2022 – 2023: 中部大学, 人間力創成教育院, 准教授
2020 – 2021: 中部大学, 人間力創成総合教育センター, 講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
外国語教育 / 授業 / 実践者研究 / 探究的実践
  • Research Projects

    (1 results)
  • Research Products

    (26 results)
  •  Development of a Practitioner Research Model in Foreign Language Education Based on Exploratory PracticePrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      加藤 由崇
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chubu University

All 2023 2022 2021 2020

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] Getting things done [Book 2]2023

    • Author(s)
      田村祐・Paul Wicking・横山友里・松村昌紀・小林真実・加藤由崇
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384335187
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Book] CREATIVE English Communication Ⅱ2023

    • Author(s)
      野村和宏・加藤由崇 他11名
    • Total Pages
      200
    • Publisher
      第一学習社
    • ISBN
      9784804021430
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Book] ようこそ!ニッポンへ [改訂版]―映像で学ぶ大学基礎英語 留学生の日本文化体験―2022

    • Author(s)
      田地野彰(監修)石井洋佑・加藤由崇・中川浩(著)
    • Total Pages
      101
    • Publisher
      朝日出版社
    • ISBN
      9784255156828
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Book] CREATIVE: English Communication I2022

    • Author(s)
      野村和宏・加藤由崇 他11名
    • Total Pages
      176
    • Publisher
      第一学習社
    • ISBN
      9784804020549
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Book] Getting Things Done [Book 1] Tasks for Connecting the Classroom with the Real World2022

    • Author(s)
      Paul Wicking・田村祐(編著)加藤由崇・小林真実・松村昌紀・横山友里(著)
    • Total Pages
      102
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384335101
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Book] 一般社団法人大学英語教育学会(JACET)・淺川和也・田地野彰・小田眞幸(編)『英語授業学の最前線』「言語教育における実践者研究の再考」pp. 1-232020

    • Author(s)
      加藤由崇(翻訳)
    • Total Pages
      23
    • Publisher
      ひつじ書房
    • ISBN
      9784823410406
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Book] コミュニケーション・タスクのアイデアとマテリアル―教室と世界をつなぐ英語授業のために2020

    • Author(s)
      加藤由崇・松村昌紀・Paul Wicking・横山友里・田村祐・小林真実
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384059403
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Journal Article] 言語教育における探究的実践―「私」と「私たち」を主語とする問いの比較―2023

    • Author(s)
      加藤由崇
    • Journal Title

      中部大学リベラルアーツ論集

      Volume: 5 Pages: 9-28

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Journal Article] Puzzles in exploratory practice: The role of why questions2023

    • Author(s)
      Yoshitaka Kato
    • Journal Title

      Language Teaching Research

      Volume: -

    • DOI

      10.1177/13621688231220447

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Journal Article] Learner-initiated exploratory practice: Revisiting curiosity2022

    • Author(s)
      Yoshitaka Kato, Judith Hanks
    • Journal Title

      ELT Journal

      Volume: 76(4) Issue: 4 Pages: 421-431

    • DOI

      10.1093/elt/ccab039

    • Peer Reviewed / Open Access / Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Journal Article] 英語の授業における教育タスク―「タスク教材集」の開発背景と活用方法―2022

    • Author(s)
      加藤由崇
    • Journal Title

      KELES Journal

      Volume: 7 Pages: 30-37

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Journal Article] Cooperative or collaborative: How does the division of labor influence learner-learner interactions?2022

    • Author(s)
      Yoshitaka Kato
    • Journal Title

      JACET Journal

      Volume: 66 Pages: 57-74

    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Journal Article] 英国リーズでの滞在を振り返って2020

    • Author(s)
      加藤由崇
    • Journal Title

      中部大学教育研究

      Volume: 20 Pages: 139-143

    • NAID

      120006960621

    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] 「意味順」発展史―理論的・実践的意義の再考と今後の展望2023

    • Author(s)
      田地野彰・金丸敏幸・加藤由崇
    • Organizer
      第231回東アジア英語教育研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] Reflecting on teaching and learning practices together: An Exploratory Practice approach2023

    • Author(s)
      Yoshitaka Kato
    • Organizer
      JACET 50th Summer Seminar
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] Exploratory Practice: Practitioners researching their own classroom lives2023

    • Author(s)
      Yoshitaka Kato
    • Organizer
      17th English Teachers' Seminar
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] TBLTの導入と展開―教材、活動、評価を軸に2023

    • Author(s)
      加藤由崇
    • Organizer
      立命館大学言語教育センターFD講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] Eliciting puzzles from language learners in inclusive practitioner research: A design research approach2023

    • Author(s)
      Yoshitaka Kato
    • Organizer
      AILA 60th Anniversary World Congress Lyon 2023
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] Designing Tasks in Interactive Language Classes2022

    • Author(s)
      Yoshitaka Kato
    • Organizer
      The 51st CELES conference
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] 誰のための教材・学材か―作成・選定・使用・評価を行う主体の再定義2022

    • Author(s)
      加藤由崇
    • Organizer
      第9回JACET英語教育セミナー
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] シンポジウム「DX時代のタスクと教材」2022

    • Author(s)
      加藤由崇
    • Organizer
      第9回JACET英語教育セミナー
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] Task-Based Language Teachingの理念に基づく英語教科書の開発2022

    • Author(s)
      田村祐・Paul Wicking・加藤由崇
    • Organizer
      大学英語教育学会(JACET)第61回国際大会
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] 実践者による英語教育研究―教育と研究をつなぐ探究的実践の可能性2022

    • Author(s)
      加藤由崇
    • Organizer
      関西大学大学院外国語教育学研究科 英語教育連環センター(e-LINC)主催 2022年度 講演会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] タスク教材集から考える英語の授業2021

    • Author(s)
      加藤由崇
    • Organizer
      関西英語教育学会 2021年度(第27回)研究大会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] Why should puzzles be "why" questions? Puzzling about Exploratory Practice with language learners2021

    • Author(s)
      Yoshitaka Kato
    • Organizer
      The AILA World Congress 2021
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118
  • [Presentation] 高大接続を目指した英語アカデミックライティング教材の開発2020

    • Author(s)
      マスワナ紗矢子、加藤由崇、渡寛法、山田浩、田地野彰
    • Organizer
      第3回JAAL-in-JACET学術交流集会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K13118

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi