• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Yokoyama Yuri  横山 友里

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 80778944
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 中京大学, グローバル教育センター, 外国語嘱託講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2021 – 2023: 中京大学, グローバル教育センター, 外国語嘱託講師
2018 – 2020: 立命館大学, 言語教育センター, 嘱託講師
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 02100:Foreign language education-related
Keywords
Principal Investigator
タスクを基盤とした指導法 / スペイン語 / TBLT / 言語教育 / スペイン語教育 / 第三言語 / タスクを重視した指導法 / 第3言語 / 学習意欲
Except Principal Investigator
オンライン留学 … More / 葛藤 / BEVI / 動機付け / 異文化コミュニケーション / 留学効果 / 事前研修 / 短期留学 / 教材開発 / スペイン語 Less
  • Research Projects

    (3 results)
  • Research Products

    (22 results)
  • Co-Researchers

    (4 People)
  •  初修スペイン語のインプットタスクを中心とした教材開発とその情意面効果の測定Principal Investigator

    • Principal Investigator
      横山 友里
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chukyo University
  •  スペイン語短期留学の効果の測定と事前事後講義用教材開発

    • Principal Investigator
      平井 素子
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Ritsumeikan University
  •  Exploring the Impact of English Language Learning Experiences on the Motivation to Learn Spanish as a Third Language: A Proposed Teaching ApproachPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Yokoyama Yuri
    • Project Period (FY)
      2018 – 2022
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 02100:Foreign language education-related
    • Research Institution
      Chukyo University
      Ritsumeikan University

All 2023 2022 2021 2020 2019 2018

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] タスクで教室から世界へ (ブック2) Getting Things Done [Book 2] ーTasks for Connecting the Classroom with the Real World2023

    • Author(s)
      田村 祐 (著, 編集), Paul Wicking (著, 編集), 横山 友里 (著), 松村 昌紀 (著), 小林 真実 (著), 加藤 由崇 (著)
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384335187
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Book] タスクで教室から世界へ (ブック2) Getting Things Done [Book 2] ーTasks for Connecting the Classroom with the Real World2023

    • Author(s)
      田村 祐 (著, 編集), Paul Wicking (著, 編集), 横山 友里 (著), 松村 昌紀 (著), 小林 真実 (著), 加藤 由崇 (著)
    • Total Pages
      112
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384335187
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00830
  • [Book] Getting Things Done [Book 1] Tasks for Connecting the Classroom with the Real World タスクで教室から世界へ[ブック1]2022

    • Author(s)
      Paul Wicking 編著/ 田村 祐 編著/ 加藤由崇 著/ 小林真実 著/ 松村昌紀 著/ 横山友里 著
    • Total Pages
      96
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384335101
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Book] コミュニケーション・タスクのアイデアとマテリアル2020

    • Author(s)
      加藤 由崇、松村 昌紀、Paul Wicking、横山 友里、田村 祐、小林 真実
    • Total Pages
      264
    • Publisher
      三修社
    • ISBN
      9784384059403
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Journal Article] María del Carmen Méndez Santos. Introducción a la lingüística aplicada para la enseñanza del español: 101 preguntas para ser profe de ELE. 2021, 247p.2023

    • Author(s)
      横山友里
    • Journal Title

      HISPANICA / HISPÁNICA

      Volume: 2022 Issue: 66 Pages: 163-167

    • DOI

      10.4994/hispanica.2022.163

    • ISSN
      0910-7789, 1884-0574
    • Year and Date
      2023-01-20
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00830, KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Journal Article] Evidencias sobre la motivacion del ingles (L2) y del espanol (L3) en una universidad japonesa a traves de entrevistas2023

    • Author(s)
      Yuri Yokoyama
    • Journal Title

      Coleccion de volumenes tematicos de la Asociacion para la Ensenanza del Espanol como Lengua Extranjera ASELE

      Volume: -

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00830
  • [Journal Article] La mutua influencia emocional entre el aprendizaje del ingles (L2) y el espanol (L3): el caso de una universidad japonesa2021

    • Author(s)
      Yuri Yokoyama
    • Journal Title

      Internacionalizacion y ensenanza del espanol como L2/LE: plurilinguismo y comunicacion intercultural

      Volume: - Pages: 387-400

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Journal Article] 緊急遠隔教育としてのスペイン語短期オンライン留学参加による情意面とアイデンティティの変化2021

    • Author(s)
      横山友里
    • Journal Title

      スペイン語学研究

      Volume: 36 Pages: 123-140

    • NAID

      40022757773

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00790
  • [Journal Article] Influencia de las experiencias del aprendizaje de ingles en la motivacion de alumnos de espanol dentro del contexto universitario japones2018

    • Author(s)
      Yuri YOKOYAMA
    • Journal Title

      ACTAS de ASELE

      Volume: 印刷中

    • Peer Reviewed
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Presentation] El enfoque por tareas y su efecto en el aspecto emocional y la interaccion de los estudiantes japoneses2023

    • Author(s)
      Yuri Yokoyama
    • Organizer
      33o Congreso Internacional de la Asociacion para la Ensenanza del Espanol como Lengua Extranjera
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00830
  • [Presentation] 教室内インタラクションと学習者の情意面―英語と スペイン語におけるモチベーションの比較から―2023

    • Author(s)
      横山友里
    • Organizer
      文化科学研究所 「英語学と英語教育」グループ 2023年度第1回研究例会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00830
  • [Presentation] スペイン語オンライン留学と現地留学における効果の比較分析とその教育的応用―日本の大学生に対するBEVIとインタビュー調査から―2023

    • Author(s)
      横山友里、小橋さおり
    • Organizer
      第69回日本イスパニヤ学会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00790
  • [Presentation] タスクを基盤とした外国語指導法における学習者の情意面に関する質的研究2022

    • Author(s)
      横山友里
    • Organizer
      第450回関西スペイン語学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Presentation] タスクを基盤とした外国語指導法における学習者の情意面に関する質的研究2022

    • Author(s)
      横山友里
    • Organizer
      第450回関西スペイン語学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K00830
  • [Presentation] オンライン留学による日本人学生の情意及びモチベーションの変化2022

    • Author(s)
      横山友里
    • Organizer
      イスパニヤ学会第68回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K00790
  • [Presentation] Evidencias sobre la motivacion del ingles (L2) y del espanol (L3) en universidades japonesas a traves de entrevistas2021

    • Author(s)
      Yuri Yokoyama
    • Organizer
      31.° Congreso Internacional de ASELE
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Presentation] コミュニケーション・タスクのアイデアとマテリアル 教室と世界をつなぐ英語授業のために2020

    • Author(s)
      加藤 由崇、松村 昌紀、Paul Wicking、横山 友里、田村 祐、小林 真実
    • Organizer
      言語教育エキスポ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Presentation] タスクを重視した指導法を取り入れた日本におけるスペイン語教育(Ⅱ) ―タスクを自分たちの授業に合わせてみようー El enfoque por tareas aplicado a la ensenanza del espanol en Japon (Ⅱ): Reflexiones sobre su posible implementacion en clase2019

    • Author(s)
      横山友里
    • Organizer
      第10 回 関西スペイン語教師の集い(第124 回関西スペイン語教授法ワークショップ)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Presentation] Materials Development for TBLT in an EFL setting: Challenges and Possibilities.2019

    • Author(s)
      Kato Yoshitaka, Kobayashi Manami, Matsumura Masanori, Tamura Yu, Wicking Paul, Yokoyama Yuri
    • Organizer
      Eighth International Conference on Task-Based Language Teaching
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Presentation] La mutua influencia emocional entre el aprendizaje del ingles (L2) y el espanol (L3) en las universidades japonesas2019

    • Author(s)
      Yuri Yokoyama
    • Organizer
      30o CONGRESO INTERNACIONAL DE ASELE 2019
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Presentation] 『教授法(おしえかた)~新しい挑戦~』 「TBLT (Task-Based Language Teaching)を取り入れた日本におけるスペイン語教育」2018

    • Author(s)
      横山友里
    • Organizer
      第117 回関西スペイン語教授法ワークショップ
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • [Presentation] Influencia de las experiencias de aprendizaje de ingles en la motivacion de alumnos de espanol en el contexto de una universidad japonesa2018

    • Author(s)
      Yuri YOKOYAMA
    • Organizer
      XXIX Congreso Internacional de ASELE
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-18K12475
  • 1.  平井 素子 (20723547)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  PEREZ.R Andres (20803117)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  寺尾 美登里 (80751411)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  小橋 さおり (40831772)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 1 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi