• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Kinnan Saki  金南 咲季

ORCIDConnect your ORCID iD *help
Researcher Number 80824979
Affiliation (Current) 2025: 椙山女学園大学, 情報社会学部, 准教授
2025: 椙山女学園大学, 人間関係学部, 准教授
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2024: 椙山女学園大学, 情報社会学部, 准教授
2020 – 2024: 椙山女学園大学, 人間関係学部, 講師
2018 – 2019: 愛知淑徳大学, グローバル・コミュニケーション学部, 助教
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 08010:Sociology-related / :Education and related fields
Except Principal Investigator
Basic Section 09020:Sociology of education-related / Basic Section 08010:Sociology-related
Keywords
Principal Investigator
ペアデータ / ミックスド・メソッド / 就労 / 子育て / 共働き夫婦 / 教育課題 / 多文化社会 / 比較社会学 / 類型論 / 地域コミュニティ … More / 外国人学校 / 多重対応分析 / 混合研究法 / 教育ネットワーク / 相互変容 / 移民集住地区/非集住地区 / 地域 / 外国(人)学校 … More
Except Principal Investigator
コミュニティ / 移民 / 教育戦略 / 南米系移民 / 発達障害 / 聞き取り調査 / 質的研究 / 移民的背景をもつ人々 / ラベリング / 階層差 / 世代差 / 移民集住地域 / 日系ブラジル人 / 階層 / 世代 / 移民集住地区 / 社会的包摂 / 医療化 / 社会的排除 / 多文化共生 / 学校調査 / 外国ルーツ / 特別支援学校 / 特別支援教育 / 自閉スペクトラム症 / 移民的背景 / 外国にルーツをもつ子ども Less
  • Research Projects

    (6 results)
  • Research Products

    (12 results)
  • Co-Researchers

    (9 People)
  •  Child-Rearing, Work Experiences, and Resource Formation Processes of Working Couples Before and After Childbirth: An Analysis Using Couple-Pair DataPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      金南 咲季
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 08010:Sociology-related
    • Research Institution
      Sugiyama Jogakuen University
  •  移民的背景をもつ人々への「発達障害」ラベル付与の社会的機能と意味に関する質的研究

    • Principal Investigator
      竹内 慶至
    • Project Period (FY)
      2024 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 08010:Sociology-related
    • Research Institution
      Nagoya University of Foreign Studies
  •  Segmented Educational Strategies of South American Immigrants in Japan: Focusing on Immigrant Communities and Transborder Networks

    • Principal Investigator
      三浦 綾希子
    • Project Period (FY)
      2024 – 2026
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Chukyo University
  •  Educational Strategies of Japanese-Brazilians in Immigrant Settlement Areas: Focusing on differences in generation and class

    • Principal Investigator
      Miura Akiko
    • Project Period (FY)
      2021 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Chukyo University
  •  外国にルーツをもつ子どもに対する「発達障害」カテゴリ適用過程の臨床社会学的研究

    • Principal Investigator
      竹内 慶至
    • Project Period (FY)
      2020 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09020:Sociology of education-related
    • Research Institution
      Nagoya University of Foreign Studies
  •  Comparative Sociological Study on the Generation and Development of Coexistence from the Perspective of Relationship Building between International/Ethnic Schools and Local CommunitiesPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Kinnan Saki
    • Project Period (FY)
      2019 – 2023
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Research Activity Start-up
    • Review Section
      :Education and related fields
    • Research Institution
      Sugiyama Jogakuen University
      Aichi Shukutoku University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation Book

  • [Book] インクルーシブな教育と社会2024

    • Author(s)
      原田琢也 、伊藤駿、金南咲季、竹内慶至他
    • Total Pages
      284
    • Publisher
      ミネルヴァ書房
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02575
  • [Journal Article] ブラジル人学校の教育課題と地域との相互作用に関する基礎的研究2022

    • Author(s)
      金南咲季
    • Journal Title

      人間関係学研究

      Volume: 20 Pages: 45-64

    • NAID

      120007189349

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02319
  • [Journal Article] An Introductive Research on Brazilian Schools in Japan: Their Educational Challenges and Interactions with the Communities2022

    • Author(s)
      金南 咲季
    • Journal Title

      人間関係学研究

      Volume: 20 Pages: 45-64

    • DOI

      10.20557/00003290

    • NAID

      120007189349

    • ISSN
      2436-9470
    • URL

      https://lib.sugiyama-u.repo.nii.ac.jp/records/3328

    • Year and Date
      2022-03-03
    • Language
      Japanese
    • Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02575, KAKENHI-PROJECT-19K20988
  • [Presentation] 移民きょうだいにおける教育達成の分岐:集住地区に暮らす日系ブラジル人家庭の4人きょうだいを事例に2023

    • Author(s)
      金南咲季, 大川ヘナン, 山脇佳
    • Organizer
      第95回 日本社会学会大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02319
  • [Presentation] 公正・インクルーシブな教育に向けて:移民背景をもつ子どもの教育から2023

    • Author(s)
      金南咲季
    • Organizer
      日本OECD共同研究 国際共創プロジェクト「若手研究者の眼」
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20988
  • [Presentation] “Multiculturalism from Below” in Japanese Society: The Dynamism Which Arises from Contacts among Islamic Mosque, Korean School and Japanese Community2022

    • Author(s)
      Saki Kinnan, Elhadidy Abdelrahim
    • Organizer
      SSHD (Society for the study of human development) 2021-22 Conference Series
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20988
  • [Presentation] “Multiculturalism from Below” in Japanese Society: The Dynamism Which Arises from Contacts among Islamic Mosque, Korean School and Japanese Community2022

    • Author(s)
      Saki Kinnan and Elhadidy Abdelrahim
    • Organizer
      the SSHD 2021-22 Conference Series (Online)
    • Int'l Joint Research
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20988
  • [Presentation] ブラジル人学校と地域の関係 ―混合研究法を用いた現状分析―2021

    • Author(s)
      金南咲季
    • Organizer
      異文化間教育学会第42回大会・日本国際理解教育学会第30回研究大会合同大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20988
  • [Presentation] ブラジル人学校と地域の関係:混合研究法による現状部分析2021

    • Author(s)
      金南咲季
    • Organizer
      異文化間教育学会第42回大会・日本国際理解教育学会第30回研究大会合同大会(オンライン開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-20K02575
  • [Presentation] ブラジル人学校と地域の関係:混合研究法による現状分析2021

    • Author(s)
      金南咲季
    • Organizer
      異文化間教育学会第42回大会・日本国際理解教育学会第30回研究大会合同大会(オンライン開催)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-21K02319
  • [Presentation] 外国人学校は地域とどのような関係を築いているのか? ―全国質問紙調査の結果から―2020

    • Author(s)
      金南咲季
    • Organizer
      異文化間教育学会第41回大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20988
  • [Presentation] 外国人学校と地域の関係構築過程に関する比較社会学的研究に向けて2019

    • Author(s)
      金南咲季
    • Organizer
      第91回 東海教育社会学研究会
    • Invited
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K20988
  • 1.  Miura Akiko (90720615)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  竹内 慶至 (80599390)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 1 results
  • 3.  末次 有加 (40784046)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  芝野 淳一 (10758577)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  渋谷 努 (30312523)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  藤浪 海 (90819947)
    # of Collaborated Projects: 2 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  数実 浩佑 (60908622)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 8.  中原 慧 (20981757)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 9.  大川 ヘナン (80999037)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi