• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

MURAI TAKATO  村井 隆人

ORCIDConnect your ORCID iD *help
… Alternative Names

村井 隆人  ムライ タカト

Murai Takato  村井 隆人

Less
Researcher Number 80826157
Other IDs
Affiliation (Current) 2025: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
Affiliation (based on the past Project Information) *help 2025: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
2022 – 2023: 大阪教育大学, 教育学部, 講師
2019 – 2020: 中国学園大学, 公私立大学の部局等, 講師(移行)
Review Section/Research Field
Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Except Principal Investigator
Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Keywords
Principal Investigator
批判的思考 / 説明的文章 / 批判的統合 / 国語科教育 / 複数テクスト / 形成的評価 / 学力評価 / 中等国語科 / 大規模な評価 / Informational text … More / 教育評価 / 総括的評価 / 大規模評価 / パフォーマンス課題評価 / 批判的読み / Informational Text … More
Except Principal Investigator
中等教育段階 / 小学校高学年 / 発達特性 / 困難さ / 読解力 Less
  • Research Projects

    (4 results)
  • Research Products

    (8 results)
  • Co-Researchers

    (7 People)
  •  読解力に困難のある学習者の学年段階に応じた診断テストと介入プログラムの開発と検証

    • Principal Investigator
      間瀬 茂夫
    • Project Period (FY)
      2025 – 2028
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Hiroshima University
  •  建設的な批判的統合を目指す学習指導の方法の開発Principal Investigator

    • Principal Investigator
      村井 隆人
    • Project Period (FY)
      2025 – 2027
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  批判的統合の学力評価手法の開発及び発達に関する調査研究Principal Investigator

    • Principal Investigator
      村井 隆人
    • Project Period (FY)
      2022 – 2024
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Osaka Kyoiku University
  •  Fundamental study on development of assessment method for critical readingPrincipal Investigator

    • Principal Investigator
      Murai Takato
    • Project Period (FY)
      2019 – 2020
    • Research Category
      Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
    • Review Section
      Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
    • Research Institution
      Chugoku Gakuen University

All 2024 2023 2022 2021 2020 2019

All Journal Article Presentation

  • [Journal Article] The Process of Critical Integration for Multiple Informational Text: Consideration of Collaborative Discussions by University Students2024

    • Author(s)
      村井 隆人
    • Journal Title

      大阪教育大学紀要. 人文社会科学・自然科学

      Volume: 72 Pages: 133-152

    • DOI

      10.32287/TD00032808

    • URL

      http://ir.lib.osaka-kyoiku.ac.jp/dspace/handle/123456789/32808

    • Year and Date
      2024-02-29
    • Language
      Japanese
    • Peer Reviewed / Open Access
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13697
  • [Journal Article] 批判的統合を求める大規模なパフォーマンス課題の回答の分析:SBAC八年生の情報的テクストの課題を手がかりに2022

    • Author(s)
      村井隆人
    • Journal Title

      月刊国語教育研究

      Volume: 57 Pages: 44-51

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13697
  • [Journal Article] 複数の情報的テクストの読みの指導の検討―Cummins(2019)の指導モデルの分析―2022

    • Author(s)
      村井隆人
    • Journal Title

      教職課程研究論文集

      Volume: 5

    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14220
  • [Presentation] 米国PARCC 型の情報的テクストを対象とする総括的評価の検討 高等学校段階の回答の分析を中心に2023

    • Author(s)
      村井隆人
    • Organizer
      第144回全国大学国語教育学会(島根大会)
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13697
  • [Presentation] 複数テクストの批判的統合を求める学習指導に関する研究―大学生が反省性を発揮するプロセスの分析―2022

    • Author(s)
      村井隆人
    • Organizer
      第143回全国大学国語教育学会 千葉大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-22K13697
  • [Presentation] 米国における標準化された国語科パフォーマンス課題の検討 ー複数の情報的テクストを批判的に統合するパフォーマンスの段階性ー2021

    • Author(s)
      村井隆人
    • Organizer
      第140回全国大学国語教育学会春期大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14220
  • [Presentation] 米国における説明的文章の読みの評価問題の検討ー複数のテクストの読みの過程に焦点をあててー2020

    • Author(s)
      村井隆人
    • Organizer
      第139回全国大学国語教育学会秋期大会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14220
  • [Presentation] 米国の説明的テクストの読みの指導論の検討2019

    • Author(s)
      村井隆人
    • Organizer
      第11回中国・北九州国語教育学研究会
    • Data Source
      KAKENHI-PROJECT-19K14220
  • 1.  間瀬 茂夫 (90274274)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 2.  古賀 洋一 (00805062)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 3.  勘米良 祐太 (10761778)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 4.  川合 紀宗 (20467757)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 5.  冨安 慎吾 (40534300)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 6.  中井 悠加 (40710736)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results
  • 7.  明尾 香澄 (40962444)
    # of Collaborated Projects: 1 results
    # of Collaborated Products: 0 results

URL: 

Are you sure that you want to link your ORCID iD to your KAKEN Researcher profile?
* This action can be performed only by the researcher himself/herself who is listed on the KAKEN Researcher’s page. Are you sure that this KAKEN Researcher’s page is your page?

この研究者とORCID iDの連携を行いますか?
※ この処理は、研究者本人だけが実行できます。

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi